De slingers kunnen uit bij Peugeot, de 308 SW, de vorig jaar op een na populairste leaseauto is terug met 14 procent bijtelling.
Vorig jaar zorgde de Peugeot 308 SW er eigenhandig voor dat zijn constructeur goede zaken deed. Niet alleen was de 308 de derde populairste auto van Nederland, wat Peugeot de tweede plek in de verkoopranglijsten voor merken opleverden, als SW was de 308 ook de op een na populairste leaseauto van ons land. Daarbij werd de auto flink geholpen door zijn 14 procent bijtelling. In een krimpende markt wist Peugeot flinke plussen te schrijven.
Per 1 januari van dit jaar was het grotendeels over met de pret, alleen de 308 5-deurs kwam met de BlueHDi motor nog in aanmerking voor 14 procent bijtelling. Had deze eerst nog het rijk grotendeels alleen als C-segmenter met 14 procent bijtelling, onlangs kwam Toyota nog op de proppen met de Auris TS Hybrid, een stationwagen nota bene.
Peugeot stelt nu orde op zaken en heeft de 308 SW iets zuiniger gemaakt, waardoor deze weer in aanmerking komt voor 14 procent bijtelling. Succes lijkt daarmee onontkoombaar en de vlag kan dus uit voor de dealers. Vanaf april worden de eerste zuinigere 308 SW’s uitgeleverd,bestellen kan per direct. De 308 SW met 14 procent bijtelling komt in twee uitvoeringen, de ‘Blue Lease’ en de ‘Blue Lease Executive‘ en is leverbaar in vier kleuren. Het wachten is nu op Skoda, of die leaselieveling Octavia Combi ook weer aan de goede kant van de uitstootgrens voor 14 procent bijtelling kan laten vallen.
87sandyd zegt
Blijft een aardige verschijning in het huidige nederlandse wagenpark. Al zie je deze leasetoppers zovaak dat het nieuwe er weer vanaf is..
jpoers zegt
Ze hebben nu nog een kleiner stuur gemonteerd voor gewichtsbesparing?
baasbas zegt
@jpoers: :-)
Op zich een goed punt wel. Wat hebben ze precies gedaan om dat voor elkaar te krijgen? Hele smalle wieltjes gemonteerd? Daar kan je nog weer normale bij bestellen.
w0o0dy zegt
@baasbas: kan er een aanhanger achter zoals bij de Megane (toen 14%) of noppes zoals de Focus met zijn bierdop-remmen.
baasbas zegt
@w0o0dy: goed punt.. Een bak met lange verhoudingen monteren zou ook zonde zijn
mrrallycross zegt
@jpoers: nee als ik de reclame mag geloven heb je met kleiner stuur meer weggevoel.
tupperware zegt
@mrrallycross:
Als je het eens zou proberen zou je weten dat het geen loze reclame kreet is.
sr20det zegt
Goed om te lezen! heb de sw altijd al een fraaie auto gevonden met een strak design dus het is leuk om die vaker op de weg te zien! Beter als de mean station nogwat
Dutchdriftking zegt
Toch leuk voor Peugeot.
mrdjm zegt
Hoe hebben ze dit bereikt ja en waarom maar vier kleuren?! Geen wonder dat er hier zoveel saaie grijze muis wagens rijden…..
knipperlichtje zegt
Om de een of andere reden kan ik deze auto gewoon geen serieuze estate noemen. Zal wel komen omdat het een variant van een hatchback is.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@knipperlichtje: Welke B segment station is dat niet dan??
nibor zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: Waar zie jij een B segment station in dit artikel dan?
spiderman zegt
The guys at Top Gear must be getting wild now…
toyotafortuner zegt
Mooi dat ie weer een 14%er is. Meer 308SW’en zijn altijd welkom op de wegen
mrrallycross zegt
Gunstig voor de Nederlandse verkoop cijfers van Peugeot.