Peugeot en Total sloegen hun handen ineen voor de 208 HYbrid FE.
Elektrisch rijden wordt gezien als de toekomst van duurzame mobiliteit. Omdat die beperkte range ons toch niet zo lekker zit en we hoofdpijn krijgen van al dat gereken (“red ik het ook terug?”), kiezen de meeste mueslivreters en bijtellingsleasers voor een hybride. Gewoon de basiskleur (wit) kiezen en niet al te veel opties aanvinken, want het mag absoluut niet te veel kosten.
Voor zo’n milieubewust karretje ziet de Peugeot 208 HYbrid FE er nog lekker vlot uit: snelle lijnen, een Alcantara sportinterieur met rode stiksels, het afgeplatte stuur en – niet te vergeten – de aluminium pedalen. Meekomen in het verkeer wil het ook wel met een 0 naar 100 sprint in 8 seconden. En dat tegen een uitstoot van maar 49 gram CO2 per kilometer.
babybenzer zegt
Vrachtwagen ingeklapt vanachter?
mashell zegt
@babybenzer: het is een bijzonder ongeluk geweest want ook beide spiegels zijn er “afgereden”.
pindakoning zegt
Moet een hybrid nou altijd een zwarte/vreemde achterkant hebben ofzo… Voor de rest een leuke auto
tupperware zegt
Dat zwarte achterkantje vind ik wel geinig, de eerste generatie Lancia Ypsilon had dat ook.
Die kwam ik toevallig vanmiddag tegen, tegenwoordig echt een zeldzaamheid.
saxoke zegt
Deze techniek voor n betaalbare oeijs in een 208 en je hebt een verkoopskanon
isleofman zegt
Niet normaal, wat staan die tellers ver van het stuur / ver van de rijder af!
mashell zegt
@isleofman: dat is in elke 208. Je kijkt over het stuur heen naar de tellers ipv door het stuur heen. Dat maakt het mogelijk (en noodzakelijk) om een klein sportief stuurwiel te monteren.
mashell zegt
De X5 heeft al zo’n rare aangeplakte stroomlijn rugzak maar dat is bij deze 208 wel heel erg.