De ultieme expressie van automobiel individualisme kan nu ook qua uiterlijk geheel aan zijn berijder (v/v) worden aangepast.
Leuk, maar hebben we dat niet eens eerder gezien? Toch zijn er wel geinige opties te verkrijgen. Zo heeft Renault grappige witte tattoo of poppies stickers die overal op de auto geplakt kunnen worden. Deze kosten slechts 35 euro per drie. Dat is dan wel In Frankrijk, dus in Nederland komen ze inclusief BPM, BTW over de BPM, de fijnstofheffing, CO2-tax en verwijderingsbijdrage op een eurootje of 800..
De designers hebben zich door drie thema’s laten inspireren:
city of light, with a “La parisienne” option and “Eiffel” motifs
pop art, with its “Rainbow” motifs
sport, with a new twist on the theme of “strips” and “checkerboards” as well as a new creative theme called “boomerang”
Op de speciale site kun je helemaal los gaan met je Twingo. Mits je Frans spreekt, want voorlopig zwijgt de site in andere talen.
Victortje. zegt
nee, toch maaar niet ;)
CasperH zegt
Of het zijn meesterparkeerders, of dit is CGI.
freek zegt
hahah best grappig ^^
maar weer dom dat nederland alles weer verneukt met allerlei belastingen.
Wat is nu de echte prijs in nederland? want 800 is natuurlijk uit uwer duim gezogen.
Nog niks bekend dus :(
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Zelfs Kia heeft het al voor de Picanto!
Kun je nagaan…
:D
Victortje. zegt
@freek, alles is uit hun duim gezogen, alleen niet dat renault speciaal personal blabla voor een twingo maakt ;)
Frits zegt
Ik werk bij renault en dit is al heel lang op de markt, sinds de twingo is uitgebracht, dus een beetje nutteloze post..
Floryn zegt
helaas gaan tatoeages zo snel vervelen. Als je nu een auto met “Laser” op de zijkant ziet denk ik: Had die optie nou niet gekozen!
vla zegt
In deze tijden van massaconsumptie en wegwerpproducten willen de reclamemakers en bedrijven dat de klant zich niet als een andere koe in de melkerij voelt, ze maken hun woekerwinsten door kleine verpakkingen, aansprekende reclames, personaliseerbare producten,… Om in te spelen op het (gebrek aan het) gevoel van individualisme. Dit is dus weer overduidelijk zo’n trend. Bah.
wotevajjjj zegt
kuch kuch c30 kuch..
El Loco zegt
Het merendeel van die shizz is al gewoon leverbaar sinds de introductie september ’07. Alleen koopt bijna niemand het (behalve de race-strepen in de lengterichting) dus gooien ze er een marketingcampagne tegenaan.
timberleek zegt
tja maar het blijft een twingo.
daar kan geen stick tegen helpen
timberleek zegt
tja maar het blijft een twingo.
daar kan geen sticker tegen helpen
Erra zegt
Ben ik de enige die die stickertjes niet zo spectaculair vind? Ik bedoel, als je dan net als Volvo met die maffe kleuren en thema’s enz, ok, maar nu,, ja ik vind het n beetj saai.
Erra zegt
Ben ik de enige die die stickertjes niet zo spectaculair vind? Ik bedoel, als je dan net als Volvo met die maffe kleuren en thema’s enz, ok, maar nu,, ja ik vind het n beetj saai.
Arnoldone zegt
v/v: hahahahaha!
Vive la FRANCE! zegt
Bah, wat afschuwelijk! De Renault is geen tunecar!
TJ zegt
@ freek
De stickers zijn niet af-fabriek en kosten rond de 100 eu per stuk, dus geen 800.. ze worden er ook niet in frankrijk al op gedaan, maar gewoon in nederland..
.. Maar zeker met de opitionele zilvergrijze spiegelkappen (ook niet af-fabriek 100eu) ziet de Twingo er erg sportief uit!
HMV-JW zegt
Hoe goedkoop of duur die stickers ook zijn, de auto wordt er niet mooier op. Integendeel, het zit er niet uit, het ziet er juist erg goedkoop uit!
Verder nog een lelijke auto ook. Zit er erg goedkoop en plastic uit.
Scorso zegt
Quote:
“Zo heeft Renault grappige witte tattoo of poppies stickers die overal op de auto geplakt kunnen worden. Deze kosten slechts 35 euro per drie.”
Maw, als je die stickers erop plakt, is je Twingo direct een meervoud waard :O
Ik versta zelfs niet waarom Renault (en alle merken, niet alleen van auto’s) denkt dat de jeugd daarom zijn Twingo zal kopen. Is het mss niet handiger van een goedkoop, sportief en mooi ogende auto uit te brengen, die de jeugd tenminste kan betalen. Ipv. lelijke scharminkels voor belachelijk veel geld? Zo is de Fiat 500 mooi én betaalbaar, alleen jammer dat het nogal een vrouwenautootje is. Volkwagen doet net hetzelfde met zijn Golf en zijn Scirocco, beiden zouden voor de jeugd zijn, maar ze zijn beiden rond het miljoen Belgische franks waard (= ong 25.000 €), dat kan toch geen enkele jongeling betalen. Of hun pappie moet er warmpjes bijzitten en dan kopen ze zeker géén vw of Renault :s Nee als de constructeurs hun auto’s aan de jeugd kwijt willen, moeten ze de prijzen wat laten zakken ipv. er mislukte lelijke stickers op te plakken, die overigens ook veel geld kosten.
marruk zegt
Geinig voor jonge vrouwen van 25, maar bijzonder is het ook weer niet.
Wat ik wel leuk vind is dat je ook een thema voor je sleutel kan kiezen, die raak je dan ook nooit meer kwijt in een fel kleurtje. Geinig.
marruk zegt
@Scorso: ik ben het totaal met je eens, maar het is wel 2009 en de kostprijs van een auto is ook niet meer wat ie geweest is. Al die technologie kost geld, laat staan wat het kost om daar onderzoek naar te doen etc. Nou is het wel zo dat VW dat bijvoorbeeld tig maal terugverdiend door massa-afzet, maar ze streven ook een winstmarge na, en ze hebben ook nog zoiets als aandeelhouders. True, als ze een Golf circa 15% goedkoper zouden maken dan zou de doorstroom van nieuwe auto’s/occasions een behoorlijke boost krijgen, maar zo simpel is het denk ik niet. Maar je hebt wel een punt dat een nieuwe Golf met een simpele 1.6 FSI of een trage 105pk 1.9 TDI alleen betaalt kan worden door jongens van 22-26 die er eentje mogen leasen. De Scirocco vind ik een verkeerd voorbeeld, want die is dus niet met die motoren leverbaar. Alleen de turbomotoren met hogere vermogens zijn verkrijgbaar: een 1.4 TSI 122pk kost 27.250, eenzelfde exemplaar met 160pk kost nog 1750 euro meer. Een Highline voor 700 euro extra is dan relatief goedkoop, maar neem als jongeman een bescheiden 2 extra optie’s en je zit op 30.000 euro. Het is moeilijk om als starter een huis te kunnen kopen, zeker met het bankwezen van nu, en dan kun je privé echt geen 30.000 euro missen. En bij je baas krijg je ook niet zo makkelijk meer een lease budget van 30k. En dan nog rijd je nog maar een Scirocco of Golf. Een A3 is gewoon niet te betalen, terwijl Audi de A3 onmogelijk voor mannen van 45 bedoelt heeft, lijkt mij.
Maar ja, auto’s zijn onbetaalbaar. Je moet of een hele lieve baas hebben, of tevreden zijn met een goede tweedehands. Want je auto nog daadwerkelijk laten rijden kost ook een fortuin als twintiger.
Miranda_20 zegt
@ Scorso: sorry maar een fiat 500 is dus ook niet betaalbaar! vanaf 11 duizend euro en dan heb je de allerminste uitvoering hooor ja oke 9 pk meer dan een Twingo mr verder niets. Ik heb ook nr de 500 gekeken mr was gewoon te duur voor mij als “jeugd”. Ik rij nu alweer een half jaartje in een nieuwe Twingo en ben er zoo blij mee. En ja ik heb ook de spiegelkappen en spoiler en bestickering in et zilvergrijs erop zitten en ziet er prima uit!
groeten een blije twingorijdster! :D
Jan Rap zegt
Aap & gouden ring…
bmw zegt
Begrijp ik het goed en is dit zoiets als “BMW Individual”? :-) Stickers, ja we deden dat in de jaren ’80, toen had iedereen een Walibi-sticker op zijn auto, of Bellewaerde, of Vakantiegenoegens, of whatever. Nu willen we met een maagdelijke bak rondrijden, dat is pas classy :-)
bmw zegt
@Scorso: een 500 is nu niet bepaald cheap te noemen. Een panda daarentegen is voor elk jong mens met een job weggelegd. Ben het ook eens met Marruk, maar als je zo even nadenkt, wie koopt dan in godsnaam al die VW’s en Audi’s??
Simpson zegt
en als je nou meer mensen met jouw individuele bestickering ziet rijden, kun je ze dan ook laten weglaseren?
kortom, als dit ook maar een beetje aanslaat voorzie ik wel een markt voor echt persoonlijke stickers.
en dan bedoel ik niet zo’n breezergewei op de achterruit