Perez waarschuwt alvast, Red Bull vooraan staat helemaal niet bij voorbaat vast.
Komend weekend is een primeur in de Formule 1, de eerste race in Las Vegas. Je weet wel, dat Sodom en Gomorra in de woestijn van Nevada waar gokken en prostitutie hoog op een voetstuk staan. En vergeet de drank en drugs natuurlijk niet, ook legio te krijgen daar.
En daar gaan ze komend weekend dus voor het eerst rondjes rijden in de snelste auto’s ter wereld. En omdat het in de woestijn is, zal het wel bloedverziekend heet zijn.
Niet dus. Het wordt koud, een graad of 5 misschien wel.
Winst Red Bull in Las Vegas is geen zekerheidje
En dat is een van de zaken die het haast onmogelijk maken om te voorspellen wie de race gaat winnen. Zegt ook Sergio Perez. Hij zegt namelijk dat het helemaal geen zekerheidje is dat Red Bull gaat winnen.
De banden van Pirelli zijn namelijk helemaal niet geschikt voor koud weer en het is natuurlijk ook niet zeker hoe de Red Bull zich gaat gedragen op het Amerikaanse asfalt.
Ook de data die uit de simulator komt kan de teams niet voorbereiden op wat er komen gaat. Simpelweg omdat de data er niet is. Nou heeft Red Bull er ooit in een verleden wat kilometers gemaakt, dus moeten ze het met de gegevens van die ritjes doen.
Kortom, het wordt een tombola, een loterij en net zo onvoorspelbaar als een spelletje roulette.
Wat dan wel weer toepasselijk is voor een race in Las Vegas.
berlinetta zegt
Berlinetta voorspelt: winst Perez in Las Vegas is zeker geen zekerheidje.
kniesoor zegt
Aan de goktafel van de Bellagio misschien . . .
mashell zegt
Dat is ook geen zekerheid. Perez is ehh niet zo lucky.
Dutchdriftking zegt
Stichting open deur 😎
harrie zegt
Rechte stukken en veel langzame 90 graden bochten, hij blinkt niet uit in veel maar dit toevallig wel.
Maar je hebt gelijk, waarschijnlijk probeert hij weer ergens 4 man tegelijk buitenom in te halen en eindigt het weer in tranen.
stefan_ijff zegt
Volgens mij is er toch echt al eerder een F1 race is Sin City geweest
Robert zegt
Twee keer zelfs. In 1981 en 1982. Maar dat was hartje zomer, midden op de dag en op het parkeerterrein van Ceasar’s Palace. Dus van enige zinvolle vergelijking is hier geen sprake.
Fruitcake zegt
Piquet en Rosberg werden zelfs kampioen in Vegas
DaveB zegt
De data van 40 jaar geleden is heel erg goed te gebruiken. Voertuigen, asfalt en type wedstrijd zijn exact hetzelfde.
flyerbunch zegt
RB heeft idd wat problemen om de banden vooraan op temperatuur te krijgen en de zachtere banden blijken heel wispelturig te zijn. Vraag maar aan Mercedes, maar McLaren en Ferrari die eerder wat agressiever waren in deg kunnen mss nu wat profiteren. De casino’s gokken op Max en de oranje brillen hopen mee, maar het kan nog wel eens spannend worden!
Richmond zegt
Mercedes heeft weer weinig topsnelheid dus die gaan het zwaar krijgen met al die lange rechte stukken..
Maar wat echt bijzonder is, is dat de uitgang van de pits net voor het begin van een bochten combinatie is die rechtsaf gaat. Waardoor auto ’s op de baan links zullen willen rijden om die bochten goed aan te snijden.. maar daar kom je ook de auto’s tegen die uit de pits komen en met lekker koude banden gelijk de bochten in gaan glijden..
Fruitcake zegt
Perez in 2024 bij Red Bull is geen zekerheidje
Wolflow zegt
Titel had beter kunnen zijn dat het zeker is dat hij zelf niet gaat winnen in een van z’n laatste wedstrijden
lekkaah zegt
Ik zag ook wat close-up foto’s voorbij komen van het asfalt, zag er ook niet al te best uit. Ik zie al een rode vlag verschijnen.
pomoek zegt
Ik dacht toen ik hoorde dat er met lage temperaturen gaat worden geracet eigenlijk hetzelfde. De Red Bulls zijn gewoon erg goed met de bandenslijtage binnen de perken te houden doordat ze, blijkbaar, de temperatuur van de banden goed in het optimale window weten te krijgen en te houden. Bij lage temperaturen hebben de auto’s minder grip en duurt het langer voordat ze die optimale temperatuur weten te bereiken. Of misschien lukt dat wel helemaal niet. Andere teams bereiken die optimale temperatuur eerder, maar hier slijten de banden dan ook sneller.
Als RB er te lang voor nodig heeft om de banden op te warmen en als de bandenslijtage mee valt dan zou RB het wel eens moeilijk kunnen krijgen.