Binnenkort te vinden in de betere winkelstraat bij jouw in de buurt.
Ja, best wel leuk zo’n Macan Turbo natuurlijk, maar nu die Macan GTS er is steelt die toch een beetje de show met zijn flitsende uiterlijk. Dat hoort niet, want die GTS heeft minder pk’s. Dergelijke insubordinatie wordt niet getolereerd bij het Duitse Porsche, want Ordnung muss sein.
Dus krijgt de range-toppende turbo nu nóg wat extra pk’s in een poging de orde te herstellen. De geblazen 3.6-liter grote V6 leverde al 400 pk, maar met het Performance Package krijgt ‘ie er zomaar nog tien procent bij. Daarmee blaast de snelste Macan ooit in 4,4 seconden naar de honderd en vervolgens door naar maximaal 272 kilometer per uur. Eat that, GTS.
Uiterlijke wijzigingen zijn er ook in de vorm van een koets die 15 mm dichter bij het wegdek ligt, een sportieve uitlaat en remschijven van het formaat Amerikaanse pizza. Liefst 390 mm in diameter meten de remschijven vóór. Check ze uit op de plaatjes hieronder.
Dutchdriftking zegt
Ik denk dat dit serieus een bizar goede auto is.
hight96 zegt
@dutchdriftking: En ook gewoon een prima uiterlijk!
donvliet zegt
@dutchdriftking: de ‘gewone’ turbo is al een bizar goede auto. Deze moet echt een feestje op wielen zijn!
pinut187 zegt
De Macan is zoals de Cayenne zou moeten zijn qua ontwerp.
Desalniettemin zou ik ze allebei willen hebben, alleen al ok het feit dat de Cayenne , Porsche er toch wel weer even bovenop heeft geholpen in tijden dat het niet al te goed ging met Porsche. Dit model Macan zou ik zo op de oprit zetten.
kenner zegt
Al had ie 2 triljoen pk, one-piece Carbon wheels en vleugeldeuren van kevlar,,, het blijft een lelijk hok
scooper zegt
@kenner: het feit dat jij insinueert dat vleugeldeuren een improvement zijn, zegt naar mijn mening genoeg
dick1980 zegt
Dat interieur… nu al gedateerd!
lekkerlinksrijden zegt
@dick1980: verklaar u nader
trolle zegt
Het zoveelste misbaksel van porsche, ze trekken echt op niets meer