Zeg maar doei tegen het gastrappen op de ring van Rotterdam.
Niet dat dat nou echt mogelijk is op de ring, en al net zo onwenselijk natuurlijk, maar we worden weer in de smiezen gehouden. 24/7. Het gaat om het stuk van Kleinpolderplein naar het beruchte Terbregseplein. Op dat traject van 3,5 km zul je -starend naar je snelheidsmeter- niet harder dan 80 km/u mogen rijden. Of nou ja, het kan natuurlijk wel, want je kunt gewoon 160 knallen. Moet je de andere helft van het traject wel even de krant lezen of 10 km/u rijden. Voor de die-hards dus.
Overigens is het niet gezegd dat die tactiek gaat werken. Het traject bestaat namelijk uit 3 secties waarin je snelheid wordt gemeten. Mocht je in één van die secties het schuddende wijsvingertje van de overheid negeren, dan ontvang je een prent voor die betreffende sectie, ook al is je gemiddelde netjes 80 km/u. Zieke geesten.
De trajectcontrole aan de andere kant van de weg gaat trouwens pas in de loop van dit jaar weer aan. Wij verzoeken uiteraard iedereen om niet flauw te doen en daar gewoon netjes 80 km/u te blijven rijden…
Foto: koninklijk vervoer op de A20, autojunk.nl
bmwm3gtr zegt
Haha een koninklijke v50 voor het personeel?
Dutchdriftking zegt
@bmwm3gtr: ja ja, een echte 116pk sterke DriveE…..
bmwm3gtr zegt
@dutchdriftking: ja de boodschappen auto moet wel zuinig zijn ivm met bijtelling ?
Dutchdriftking zegt
Kortom, nog een reden om 010 te mijden. In Nederland word rijden pas leuk als je de randstad verlaat, maar dat is geen nieuws gok ik.
sbelali zegt
@dutchdriftking: ook daarbuiten is het (ondanks de geweldige wegen) doodsaai vind ik.
Dutchdriftking zegt
@sbelali: ach ja, altijd beter dan België….
sbelali zegt
@dutchdriftking: en gelukkig maar
lekbak zegt
Ik wist niet eens dat die uit stond. Verklaart wel waarom ik nog geen papiertjes heb gekregen. Op de auto valt het wel mee maar op de motor vind ik het verdomde lastig om zo langzaam te rijden. Mede omdat ik het liefst links rij om de facebookende bestuurders te ontwijken.
lekbak zegt
@lekbak: ook in de auto valt het wel mee trouwens.
stephane8200 zegt
@lekbak: was mij ook niet bekend maar viel me wel op dat zo af en toe iemand me aanzienlijk sneller voorbij komt. Maar op die paar honderd meter van Centrum tot Crooswijk v.v. is het toch altijd druk dus hard rijden is nagenoeg onmogelijk, als je dat al zou willen.
krankjorem zegt
@stephane8200: iemand in een zwarte swift?
Voor info over trajectcontroles https://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/handhaving-verkeer/snelheid/trajectcontrole/
stephane8200 zegt
@krankjorem: geen flauw idee. Mijn punt is dat je toch niet hard kan rijden daar, ook al doet de controle het niet.
krankjorem zegt
@stephane8200: je komt daar alleen tijdens de spits zeker? Vanaf oprit 14 tot crooswijk word niet gemeten.
stephane8200 zegt
@krankjorem: ik woon al 20 jaar in Rotterdam. En weet ook precies waar die lampjes hangen. Lees mijn punt nu gewoon even, wijsneus.
s62b50 zegt
Als je de helft van het traject 160 rijdt, zul je de diezelfde tijd stil moeten staan en je weg vervolgen met 80 km/h.. de 2e helft 40 rijden zet je op n te hoog gemiddeldem.. (100 km/h)
rynnus zegt
@s62b50: Stom! Is aangepast ;-)
kapitein187 zegt
@s62b50: dat gaat dus niet werken. Traject controlles zijn opgedeeld in aparte segmenten.
kapitein187 zegt
Dat 160 rijden de eerste helft gaat niet werken hè. Het is opgedeeld in verschillende segmenten. Dus dan ben je alsnog de sjaak.
poes zegt
Och, momenteel houdt iedereen zich er al min of meer aan. Dus in de praktijk zal er weinig veranderen.
Ik vraag me altijd wel af hoe dat zit m.b.t. de “dynamische” snelheid. Soms mag je er namelijk 80 en soms 100. Als de snelheid verandert terwijl je binnen het traject rijdt, hoe gaat het systeem daar dan mee om?
stephane8200 zegt
@poes: volgens mij worden die metingen gewist. Te ingewikkeld om een correcte meting te doen dan omdat moment van omschakelen en positie van de auto, en dus de resterende gemiddelde snelheid over de resterende afstand, niet nauwkeurig genoeg te bepalen zijn.