Mocht je geld te veel hebben en op zoek zijn naar een parkeergarage, zo duur is parkeren in Haarlem het volgende weekend. Verwacht maar een hoop G-klasses te zien.
Volgende week strijkt het kapitalisme neer in Zandvoort. Voor het eerst sinds 1985 kunnen we genieten van Formule 1-auto’s op de racebaan in de duinen. Ondanks dat Formule 1 altijd al een sport is geweest voor de rijken der aarde, is het nu wel heel excessief.
In de jaren ’80 was het nog een charmant zooitje playboys met bakkebaarden een meerdere maîtresses. Zandvoort werd bezocht omdat de coureurs het een geweldige baan vonden, niet zozeer omdat het geld opleverde. Tegenwoordig regeert het grote geld compleet. Nu nog meer dan vroeger.
Verstappen factor
Gelukkig is daar een Nederlander die een revelatie is voor de sport. Ja, zo mag je Verstappen ons inziens wel noemen. Het is er zeker leuker op geworden, ondanks dat er in die periode maar een team dominant is geweest als het op wereldtitels aankomt. En als er succes is, dan liften wij Nederlanders maar al te graag mee op dat succes. Daarom moet er ineens een GP op Zandvoort komen. Simpelweg omdat er nu geld mee te verdienen valt. Althans, mits de artiesten gratis komen optreden.
Maar ook eromheen wordt er lekker geld verdiend. Reken er maar op dat er een speciaal tarief geldt voor een broodje kroket of flesje drinken. Ook het parkeren is duurder geworden. De parkeergarage in Haarlem heeft speciaal voor 3, 4 en 5 september zijn prijzen aangepast. Parkeren kost dan 50 euro.
Parkeren in Haarlem
Dan maakt het niet uit hoe lang je gaat parkeren. Dus of je nu 5 minuten, 5 uur of de hele dag er staat, parkeren in Haarlem gaat je 50 euro kosten. Dit soort revenue-management wordt al jaren toegepast bij hotels en vliegtuigmaatschappijen. Nu is het tijd voor parkeerplaatsen.
Nu denk je: dit riekt wel héél erg naar Prins Bernhard! Dan moeten wij zeggen: nee! De prins was weliswaar eigenaar van de parkeergarage, maar in 2020 heeft hij het verkocht. Het is dus niet zo dat met de inkomsten van de parkeergelden de artiesten nu wel betaald gaan worden.
Via: De Telegraaf.
Fotocredit: zwarte G55 in parkeergarage in Haarlem, door @hhitalia.
mrporter zegt
Weet iemand toevallig of je wel met de motor Zandvoort in kan of zijn alleen fietsen toegestaan?
Dutchdriftking zegt
@mrporter: durf je hem op straat te parkeren met deze gekte? 20km buiten Zandvoort parkeren en de rest fietsen.
mrporter zegt
@dutchdriftking: ik vind het niet erg om hem daar te parkeren, maar wil alleen even kijken op vrijdag. Heb geen tickets :-)
lucasspeedo zegt
@mrporter: alles is afgesloten. Zelfs de wandelpaden hier achter de duinen in gaan op slot.
mrporter zegt
@lucasspeedo: dat is jammer. Dacht nog even het sfeertje te proeven.
Johanneke zegt
Serieus wel medelijden met de eigenaar van die G klasse. Wat een verschrikkelijk slechte auto’s zijn dat in hun segment. Ontwikkeld in de jaren 70, hier en daar wat facelifts. Maar, het rijdt voor geen ene meter vergeleken met een moderne auto in die prijsklasse. Als je dit vergelijkt met iedere andere luxe auto van 2 ton. Ja de nieuwe 2018 versie is een stuk beter, maar de oude…
mashell zegt
Maar in deze klasse “klassieke terreinwagens” vind toch alleen de Niva, de Defender (hoewel de laatste versie ook gewoon een luxe SUV is geworden), Wrangler en de Landcruiser? Allemaal perfect voor de marktkoopman maar niet voor comfortabel vervoer.
Hubert zegt
Deze koop je niet voor het lekkere rijden, maar voor de utilitaire looks.
Dutchdriftking zegt
@Johanneke: De nieuwe generatie is een stuk beter. Vanmorgen zat ik achter een G63 op de motor notabene. Ik gok dat hij op prijzig rubber stond want ik moest pittig m’n best doen om de bochtsnelheden te evenaren!
545e60 zegt
@dutchdriftking: Een beetje goede auto is natuurlijk ook sneller in de mochten dan een motorfiets.
Dutchdriftking zegt
@545e60: Een goede auto is zeker beter in bochten, en het randje van de grip is met een auto een stuk relaxter dan op de motor, dat is zeker waar. Maar zo’n zeecontainer als een G-klasse had ik toch in gedachten als een dweil waar je met gemak kunt volgen.
Lekkerrijden zegt
@Johanneke: dan heb je er waarschijnlijk nog nooit zelf mee gereden? Maar oké laten we eerlijk zijn, voor op de weg zijn er misschien inderdaad dit soort auto’s met iets beter weg gedrag, maar zo slecht als jij stelt zijn ze ook niet. 1980 was echt anders, maar ook toen deden ze niet heel veel onder voor soortgenoten.
In het terrein was en is er alleen niets op de wereld dat gelijk presteert, heel misschien de Landrover Discovery? Maar het blijft een terreinauto en in het terrein is hij onverslaanbaar!!
KEV9 zegt
En wederom een sneer naar iemand die zich niet kan verdedigen en helamaal niets met deze parkeergarage van doen heeft.. Het verGeenstijliseren van AB gaat gewoon door
50mchljn zegt
Foto’s van de parkeergarage op Schiphol. Auto alleen ter illustratie ? Best nog een eindje naar Zandvoort vanaf daar. Al kom je dan wel langs Haarlem. En zo is het verhaal weer rond !
flardi zegt
Ikea Haarlem.
gr.
mashell zegt
“De parkeergarage” is dat de naam, is er maar 1 in Haarlem of geldt dit voor alle parkeergarages in Haarlem?
In Haarlem parkeren en met de trein naar Zandvoort is geen gek idee, heb ik ook al eens gedaan.
JanJansen zegt
@mashell: veel parkeergarages zijn er inderdaad niet.
Haarlem is inmiddels voor een groot deel opgekocht door Amsterdammers met vergelijkbare haat voor auto’s.
MarcoM zegt
Nee flink geld binnen harken, dan is tegenwoordig het stokpaardje. Cancel die hele F1 maar, ben er onderhand flauw van.