• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Parkeren bij deze ziekenhuizen kost een vermogen

Auteur: RubenPriest, gepost 6 november 2019 om 08:50 – 71 Reacties

Parken bij deze ziekenhuizen kost een vermogen


Je komt er hoogstwaarschijnlijk niet voor je lol. En dan mag je nog flink lappen ook.

Een bezoek aan een ziekenhuis kan tal van redenen hebben. Of het nu om een verdrietige reden of een blijde reden gaat: bij de parkeerautomaat je parkeerkaart invoeren heeft bij nog niemand een glimlach op het gezicht gebracht.

Uit onderzoek van het AD blijkt dat parkeren bij ziekenhuizen een zeer dure aangelegenheid kan zijn. De kosten verschillen per ziekenhuis: het is maar net waar je moet zijn. Moet je veel in het ziekenhuis zijn dan heb je aan het OLVG in Amsterdam-Oost een grote kostenpost. Een hele dag parkeren kost hier maar liefst 48 euro. Het dagtarief op P1 Kort Parkeren op Schiphol is nog goedkoper.

De krant onderzocht de parkeerkosten van 93 ziekenhuislocaties en 9 poliklinieken in Nederland. De grote steden zijn het duurst. Naast OLVG zijn ook het OLVG-West en VUmc met 30 euro parkeren voor een hele dag aan de dure kant. Het Erasmus MC in Rotterdam is met 25 euro iets goedkoper, maar ook dit is veel geld.

Van deze onderzochte ziekenhuislocaties in Nederland komt het gemiddelde dagtarief op 8,93 euro. De genoemde voorbeelden zijn wat dat betreft dan ook uitschieters. Er zijn ook locaties waar je gratis kunt parkeren. Het gaat hier om 17 ziekenhuizen. Onder andere het Alrijne Ziekenhuis in Alphen aan den Rijn, het Van Weel-Bethesda ziekenhuis in Dirksland en het St. Anna Ziekenhuis in Eindhoven brengen geen parkeerkosten in rekening.

De ziekenhuizen in grote steden zijn van mening dat de dure parkeerkosten gerechtvaardigd zijn. Men stelt onder meer dat een goedkoper parkeertarief dagjesmensen voor een stad kan aantrekken die de auto parkeren op het terrein van het ziekenhuis. Patiënten die regelmatig naar het ziekenhuis moeten zijn de dupe hiervan. Tegenover de krant lieten sommigen weten jaarlijks meer dan 1.000 euro aan parkeer- en rijkosten kwijt te zijn.

Fotocredit: @jerone via Autojunk

Ook interessant!

  • Investeren in auto's zonder dat je het een vermogen kost
    Investeren in auto's zonder dat je het een vermogen kost
  • Bugatti pooltafel
    Bugatti pooltafel kost een krankzinnig vermogen
  • De duurste parkeervergunning van Nederland
    De duurste parkeervergunning van Nederland
  • Parkeren SUV
    Een SUV parkeren wordt peperduur in Duitse stad

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

geld, parkeren, ziekenhuis

Vorig bericht: « Officieel: BMW M2 CS met 450 pk
Volgend bericht: Aston Martin onthult prijs en interieur van DBX »

Lees Interacties

Reacties

  1. krisp zegt

    6 november 2019 om 08:52

    Gelukkig mag je deze kosten aftrekken bij de belastingdienst: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/relatie_familie_en_gezondheid/gezondheid/aftrek_zorgkosten/overzicht_zorgkosten/vervoerskosten/vervoer

    Login om te reageren
    • hiostu zegt

      6 november 2019 om 08:59

      @krisp: Niet als visite helaas

      Login om te reageren
      • krisp zegt

        6 november 2019 om 09:17

        @hiostu: Goede, dat maakt het wel lastig inderdaad.

        Login om te reageren
      • huupe zegt

        6 november 2019 om 11:17

        @hiostu: hoe zit dat als mantelzorger?

        Login om te reageren
        • rutger97 zegt

          6 november 2019 om 13:07

          @huupe: dan krijg je vaak een kortingskaart

          Login om te reageren
      • langejohn zegt

        6 november 2019 om 22:10

        @hiostu: Je gaat toch niet de hele dag op visite?

        Login om te reageren
    • Erik zegt

      6 november 2019 om 09:05

      @krisp: en wat dacht je van de drempel van (uit mijn hoofd) € 800,- die de belastingdienst opwerpt? Dat zijn alvast de kosten die je zelf dient te dragen.

      Login om te reageren
      • krisp zegt

        6 november 2019 om 09:20

        @erik2907: Mits je geen gast bent, ga ik er vanuit dat je ook auto-kilometers maakt. Tegen 0,19ct/km gaat dat hard. :)

        Login om te reageren
        • gewoondirk zegt

          6 november 2019 om 12:12

          @krisp: Tegen 0,19 ct/km gaat dat zo hard niet hoor. Tegen €0,19/km wel, of tegen 19 ct/km.

          Login om te reageren
  2. hiostu zegt

    6 november 2019 om 09:01

    Als ze gewoon zorgen dat je alleen kaartjes kunt kopen als je bezoeker van het ziekenhuis bent geweest (ook visite) dan is het probleem van de dagjes mensen ook opgelost.

    Login om te reageren
    • poes zegt

      6 november 2019 om 09:02

      @hiostu: hoe ga je dat nou weer handhaven? Is niet te doen om dat een beetje effectief te krijgen.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        6 november 2019 om 09:14

        @poes: Je meldt je bij de balie en geeft aan voor wat of wie je komt en dan krijg je een kaartje mee. Na afloop kun je met dat kaartje weer een uitrijkaart uit de parkeerautomaat trekken. Moet toch niet zo moeilijk zijn lijkt me?

        Login om te reageren
        • poes zegt

          6 november 2019 om 09:18

          @berlinetta: dan heb je geen goed beeld bij hoe druk het in een ziekenhuis is. Dit valt op zo’n manier echt niet uit te voeren.

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            6 november 2019 om 10:33

            @poes: In andere openbare voorzieningen kan het ook, dus waarom in ziekenhuizen niet? Moet vast wel een manier voor te verzinnen zijn.

            Login om te reageren
            • Hubert zegt

              6 november 2019 om 10:54

              @berlinetta:

              Precies, lukt hier zelfs bij de supermarkt.

              Login om te reageren
              • rutger97 zegt

                6 november 2019 om 15:21

                @Hubert: heb je ooit gekeken naar de hoeveelheid mensen bij een supermarkt en de hoeveelheid mensen bij een ziekenhuis? Ja? Dan snap je dat het een volledig onhaalbaar plan is. Nee? Misschien ff een keertje gaan kijken.

            • vroaaaaaaaaaar zegt

              6 november 2019 om 12:01

              @berlinetta: zoals…

              Login om te reageren
              • berlinetta zegt

                6 november 2019 om 13:20

                @vroaaaaaaaaaar: Supermarkten worden als voorbeeld genoemd. Ik ken ook bedrijven waar het zo gaat. Mijn sportschool hanteert ook een soortgelijk beleid. En ik zeg ook niet dat het alleen op deze manier mogelijk is. Er zijn vast betere manieren. Ik ben het alleen niet eens met de stelling van poes dat het niet te handhaven is. Ik denk eerder dat ziekenhuizen het een zeer welkome bron van inkomsten vinden.

      • lekbak zegt

        6 november 2019 om 09:33

        @poes: soms hè, als ik bij een supermarkt kom dan kan ik mijn parkeerkaartje laten scannen bij de kassa en dan is mijn parkeren gratis!

        Als ze nou eens op de afdelingen een paaltje neerzetten waar men het kaartje kan scannen voor een flinke korting ben je al een heel eind. Voor niks gaat de zon op, maar 48 euro voor een dag is natuurlijk te gek voor woorden…

        Login om te reageren
        • vroaaaaaaaaaar zegt

          6 november 2019 om 12:05

          @lekbak: op die manier is parkeren dus alleen goedkoop voor klanten. Niet-klanten betalen het volle pond.

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            6 november 2019 om 12:22

            @vroaaaaaaaaaar: dat is toch het hele idee achter betaald parkeren bij het ziekenhuis? Om ongewenste parkeerders buiten te houden…

            Login om te reageren
        • vroaaaaaaaaaar zegt

          6 november 2019 om 12:18

          @lekbak: en wat betreft dat paalje, daar kan iedere l.d.b. natuurlijk langs lopen na een dagje winkelen om ook goedkoop te kunnen parkeren. Dan is die parkeergarage in no time vol met mensen die NIET op bezoek gaan in het ziekenhuis. Daarom zegt OLVG zelf ook: “De tarieven zijn conform de richtlijnen van het stadsdeel Oost. Om de parkeergarage vrij te houden voor bezoekers van OLVG, is het tarief gelijk aan het straattarief.”

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            6 november 2019 om 12:25

            @vroaaaaaaaaaar: dan zoek je een vergelijkbare oplossing. Het is technisch kinderspel om bezoek van een patiënt of een patiënt minder te laten betalen dan Truus die gaat shoppen. Het valt gewoon niet goed te praten dat je bijna 50 euro per dag kwijt kunt zijn tijdens het parkeren. Ziekte is al duur en ellendig genoeg…

            Login om te reageren
            • vroaaaaaaaaaar zegt

              6 november 2019 om 12:41

              @lekbak: vergelijkbare oplossing, zoals…? Ziekenhuis is openbaar, dus iedereen mag naar binnen, ga dan maar eens achterhalen of iemand er was om een patient te bezoeken.

              Login om te reageren
              • lekbak zegt

                6 november 2019 om 13:09

                @vroaaaaaaaaaar: ga je nou serieus zo moeilijk doen omdat je denkt dat het geen probleem is ofzo? Desnoods zet je voor een paar centen per kamer een klein scan apparaatje bij een arts op het bureau. Of je geeft elke kamer een pasje waarmee de bezoeker eventjes naar het eind van de hal heen en weer moet om aan z’n parkeerkaart te koppelen. Er zijn waarschijnlijk een paar honderd vrij simpele oplossingen te bedenken, maar dan moet je wel willen.

                En natuurlijk heb je altijd die ene persoon die alsnog misbruik weet te maken van de situatie. Maar moeten er nou echt hele volksstammen daarvan de dupe zijn?

              • vroaaaaaaaaaar zegt

                6 november 2019 om 21:11

                @lekbak: volgens mij wordt het probleem inderdaad zwaar overtrokken. Ja, €48 per dag is veel geld, maar dat komt gewoonweg niet (of héél zelden) voor bij een ziekenhuis.
                Als je zo ernstig ziek bent dat je meerdere dagen in het ziekenhuis moet blijven, dan kom je daar meestal niet met je eigen auto. En voor een afspraak of poliklinische ingreep hoef je niet een hele dag te blijven. Ziekenhuizen willen je sowieso zo snel mogelijk weer ontslaan om de kosten laag te houden.
                Dan blijven dus de bezoekers over, die ook niet de hele dag blijven. En waarom zouden bezoekers aan een patient in een ziekenhuis minder parkeergeld moeten betalen dan ik als ik bij mijn zieke oma op bezoek gaat die thuis in haar eigen bed ligt?
                Dussss, waarom oplossingen bedenken voor een probleem dat niet echt bestaat?

              • jack_abarth zegt

                6 november 2019 om 13:12

                @vroaaaaaaaaaar:

                Heel simpel:

                Kaartje invoeren in de automaat, geboortedatum patiënt en kamernummer intypen, voila.

                Ben je zelf patiënt en heb je zelf een controle: dossiernummer invoeren, voila.

                Hebben we nog meer situaties? Dan bedenken we daar ook meteen een oplossing voor.

              • mashell zegt

                6 november 2019 om 16:45

                @jack_abarth: best wel privacy gevoelig dat allemaal. Misschien is uitrijkaartjes uitdelen bij de balie van je afdeling wel veel handiger en goedkoper.

              • jack_abarth zegt

                6 november 2019 om 18:26

                @mashell:

                Dit is net zo privacy gevoelig als een slagboom die automatisch opengaat op je kenteken…..

    • donjunior zegt

      6 november 2019 om 09:23

      @hiostu: Na een dag(deel) opname krijg je in het ziekenhuis in Breda van de dienstdoende zuster/arts/dokter/whatever een uitrijkaart voor 1 euro. Heb je die niet betaal je gewoon bij de automaat met je getrokken parkeertticket het volle tarief.

      Login om te reageren
  3. poes zegt

    6 november 2019 om 09:03

    Wat er niet bij wordt vermeld is dst je als reguliere bezoeker ook een soort van kortingskaart kunt kopen. Dat scheelt enorm.

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      6 november 2019 om 12:03

      @poes: niet alle ziekenhuizen hebben zo’n kortingskaart.

      Login om te reageren
  4. grasvreter zegt

    6 november 2019 om 09:14

    Ik was dit jaar ivm een niet zo vlekkeloos gaande zwangerschap van mijn vriendin (uiteindelijk is alles goed gekomen) om de week in het ziekenhuis te vinden. We werden zo gek van iedere keer een 10tje parkeerkosten (ik vertikte het gewoon om weer te gaan lappen), dat we de auto in de wijk parkeerden en 10 minuten gingen lopen. Later zette ik mijn vriendin af voor de ingang, en bracht ik de auto weg. Ik vind dat je met een afspraak gratis zou moeten kunnen parkeren. Nu kan ik het betalen, al wilde ik dat niet, maar stel je voor dat je als alleenstaande ouder met een krappe portomonnee ook nog eens opgeschrikt wordt door parkeerkosten a de helft van je weekboodschappen. Kan echt niet dit.

    Login om te reageren
    • poes zegt

      6 november 2019 om 09:48

      @grasvreter: probleem zit hem in het feit dat ziekenhuizen of de grond van het parkeerterrein moeten kopen of huren van de gemeente. Die vragen daar serieus geld voor, omdat het over al algemeen om dure grond gaat (gunstige ligging). Het ziekenhuis moet die kosten ergens weer terug verdienen. Al weet ik zeker dat ziekenhuizen hier uiteindelijk fors op verdienen. Net zoals op de kantines en dat soort zaken.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        6 november 2019 om 11:35

        @poes: maar waarom zouden ziekenhuizen op dure grond in het centrum moeten liggen? Op goedkope grond aan de rand van de stad is eigenlijk veel handiger. In Enschede is dat ook helemaal misgegaan, duur ziekenhuis (met absurde parkeer tarieven in een openbare garage tot gevolg) op de plek van het oude ziekenhuis in het centrum gebouwd. Binnen een jaar ontslagen omdat het ziekenhuis verlies maakte. Een schoolvoorbeeld van prestige denken en mismanagement.

        Login om te reageren
  5. dondeboer zegt

    6 november 2019 om 09:18

    Parkeerkosten zijn vervelend, maar ik snap ook dat ziekenhuizen ’t doen. Groetjes uit UMC Radboud :(

    Login om te reageren
    • vroaaaaaaaaaar zegt

      6 november 2019 om 12:03

      @dondeboer: ziekenhuis doet dit meestal niet zelf, laat dat lekker over aan parkeerbeheerders #schoenmakerhoudjebijjeleest

      Login om te reageren
  6. MrSkyline zegt

    6 november 2019 om 09:18

    Waar ik helemaal van stond te kijken is dat ik net op 3fm hoorde dat zelfs personeel van sommige ziekenhuizen moet betalen om te parkeren, welliswaar minder dan bezoekers, maar personeel (dat vaak niet eens een OV optie heeft dankzij nacht en avonddiensten) laten betalen? Belachelijk.
    Het ziekenhuis bij mij in de buurt vraagt sinds een paar jaar ook een vermogen om te parkeren. Dit was altijd gratis en het ziekenhuis ligt in the middle of nowhere, buiten het terrein is alles gratis parkeren. Belachelijk dat ze dit doen. De zorg is al smerige geldklopperij, dit maakt het alleen nog maar erger.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      6 november 2019 om 11:46

      @mrskyline: bij vrijwel elke onderneming in de binnenstad, is het relatief normaal dat werknemers zouden moeten betalen op het moment zij met de auto komen; toch?

      Login om te reageren
    • rutger97 zegt

      6 november 2019 om 15:26

      @MrSkyline: ik betaal een euro per dag. Als ik binnen een straal van 5km woonde 7,50. Wel is het zo als je voor een avond of nachtdienst komt je ook als personeel dichtbij goedkoop kan staan. Tja tis zondegeld maar ja je auto staat wel overdekt

      Login om te reageren
  7. ericd zegt

    6 november 2019 om 09:24

    Gezeur. Neem je toch een taxi of Uber.

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      6 november 2019 om 09:48

      @ericd: Ja. Vind ik ook hoor. Als je op het punt staat te gaan bevallen, hoppa taxi bellen. En stel je komt voor een onderzoekje maar je mag gelijk blijven omdat er een kwaadaardige tennisbal in je lijf kleeft, dan vraag je toch of iemand je auto weg kan slepen. Echt onzin he..

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        6 november 2019 om 10:14

        @rikus: taxi’s zitten daar echt niet op te wachten. Daarnaast kan ik iedereen een thuisbevalling aanraden en bij medische oorzaak kan je dacht ik gewoon met de ambulance (wel even checken met je zorgverzekering).

        Login om te reageren
        • potver7 zegt

          6 november 2019 om 10:51

          @flutterby: dat dacht ik niet hoor. Er zit nogal een verschil tussen medische noodzaak voor ziekenhuisbevalling en medische noodzaak voor ambulancevervoer naar het ziekenhuis.

          Login om te reageren
      • vroaaaaaaaaaar zegt

        6 november 2019 om 12:08

        @rikus: het leven van een kind of je eigen gezondheid is dus het dus niet waard om parkeergeld te betalen?

        Login om te reageren
        • rikus zegt

          6 november 2019 om 16:22

          @vroaaaaaaaaaar: Dat is een vraag waar je het antwoord wel op weet. Het gaat erom of je het kan betalen. Niet ieder mens kan even 200 ballen missen omdat hij of zij een week in het ziekenhuis moet blijven. Maar misschien vind jij het wel heel normaal dat je 48 euro per dag moet betalen bij een ziekenhuis.

          Login om te reageren
          • vroaaaaaaaaaar zegt

            6 november 2019 om 21:18

            @rikus: volgens mij wordt het probleem zwaar overtrokken. Ja, €48 per dag is veel geld, maar dat komt gewoonweg niet (of héél zelden) voor bij een ziekenhuis.
            Als je zo ernstig ziek bent dat je meerdere dagen in het ziekenhuis moet blijven, dan kom je daar meestal niet met je eigen auto. En voor een afspraak of poliklinische ingreep hoef je niet een hele dag te blijven. Ziekenhuizen willen je sowieso zo snel mogelijk weer ontslaan om de kosten laag te houden.
            Dan blijven dus de bezoekers over, die ook niet de hele dag blijven. En waarom zouden bezoekers aan een patient in een ziekenhuis minder parkeergeld moeten betalen dan ik als ik bij mijn zieke oma op bezoek gaat die thuis in haar eigen bed ligt?
            Weet je wát schrijnend is, als je in een buurt komt wonen waar een wachtlijst is voor een parkeervergunning…. van een paar jaar lang! Dan betaal je jarenlang €48 per dag! Of moet je je auto buiten de stad parkeren en met het OV naar je huis. Oh ja, en een vergunning aanvragen en wachten tot je die hebt voordat je een auto koopt, mag niet.

            Login om te reageren
    • El-Loco zegt

      6 november 2019 om 09:49

      @ericd: troll

      Login om te reageren
  8. ghost zegt

    6 november 2019 om 09:49

    Parkeren is gewoon een landelijk probleem. Ik heb een eigen oprit en alles maar zelfs in de buurt is het vechten om een plekje. In Amsterdam centrum nabij Heineken vind je na 7u30 geen plekje meer, en zowel, dan wel even €7,50 per uur aftikken, dus ik neem toch maar de burgerrups en ga van S3 naar lijn 3…

    Gebrek aan ruimte is het hele probleem..

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      6 november 2019 om 10:15

      @ghost: autonoom rijden kan niet snel genoeg komen. Nooit meer duur parkeren en met een beetje geluk worden de steden een stuk groener.

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        6 november 2019 om 10:38

        @flutterby: maja mischien autonoom rijden in de binnensteden. Daarbuiten als optie houden. Voor de saaie ritjes is het heleMaal prima. Voor de weekendritjes niet.

        Login om te reageren
    • E550 zegt

      6 november 2019 om 12:00

      @ghost: Daar noem je ook wel een een plekje. Ik heb op de Weteringsschans gewoond (1 min lopen van Heineken) en daar was het inderdaad een hel. Zelfs een parkeervergunning aanvragen kostte maanden. Buiten dat gebied is het wel iets makkelijker.

      Login om te reageren
  9. hiostu zegt

    6 november 2019 om 09:54

    @poes: Je hoeft niets te handhaven als je het alleen mogelijk maakt voor bezoekers van het ziekenhuis ?. Handhaven hoef je alleen te doen als je een regel maakt die niet afgedwongen wordt door enig systeem.

    Uitrij uitdelen op afdelingen. En bijvoorbeeld mensen een voorraadje geven die ze aan visite mee kunnen geven. Er zijn vast manieren te vinden om dit te regelen.

    Het zal er meer inzitten dat de ziekenhuizen dit “probleem” niet op wíllen lossen. Het levert ze veel geld op namelijk.

    Login om te reageren
  10. escort77 zegt

    6 november 2019 om 09:58

    Tsja, lastig. Als bijv het LUMC gratis of goedkoop parkeren in zou voeren, staat de garage vol met mensen die van daar de trein op Leiden CS nemen of de stad in gaan. Daar schieten patiënten ook niets mee op.

    Dan zijn tussen-oplossingen als uitrij-kaarten bij ontslag of bezoekers abonnementen toch de minst slechte oplossing.

    Login om te reageren
  11. fanboy zegt

    6 november 2019 om 10:00

    OLVG (oost) heeft wel een behoorlijke parkeergarage onder het ziekenhuis gemaakt. En die was vast ook niet gratis om te maken. Dus ik snap de kosten wel. Ernaast in de straat is overigens net zo duur.

    Login om te reageren
    • vroaaaaaaaaaar zegt

      6 november 2019 om 12:15

      @fanboy: precies zoals OLVG oost ook meld op de website: “De tarieven zijn conform de richtlijnen van het stadsdeel Oost. Om de parkeergarage vrij te houden voor bezoekers van OLVG, is het tarief gelijk aan het straattarief.”

      Login om te reageren
  12. 888natan zegt

    6 november 2019 om 11:39

    Gelukkig heb ik een parkeervergunning in de Ruyschstraat, Amsterdam!?

    Login om te reageren
  13. E550 zegt

    6 november 2019 om 11:57

    Kom wel eens bij OLVG-west. Je hebt daar ook een blauwe zone in de buurt.

    Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    6 november 2019 om 12:06

    Het wordt tijd dat je dit mag declareren bij je zorgverzekeraar….

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 november 2019 om 12:47

      @dutchdriftking: en wat denk je dat zoiets met de premies doet? Uiteindelijk betalen we het allemaal zelf.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        6 november 2019 om 12:58

        @mashell: Ach, misschien krijgen we zo het eigen risico wel op…..

        Login om te reageren
  15. Dino2400 zegt

    6 november 2019 om 12:17

    Reden dat het parkeren bij het OLVG zo duur is is simpel: als het goedkoper is dan op straat, staat de hele parkeergarage binnen no-time vol met mensen die niets te zoeken hebben in het ziekenhuis maar wel goedkoop en overdekt willen parkeren.

    Login om te reageren
  16. thomasthomas zegt

    6 november 2019 om 12:29

    Bij het ETZ in Tilburg kun je een maand of week kaart kopen. Maar dan zit er een storing in het systeem en laten ze weken de slagbomen open en kan iedereen gratis parkeren. Lekker geregeld had ik beter geen maandkaart kunnen kopen.

    Login om te reageren
  17. bluster zegt

    6 november 2019 om 12:44

    Die audi kwam ik net tegen in Groningen. En ik maar proberen om het kenteken te onthouden…

    Login om te reageren
  18. rutger97 zegt

    6 november 2019 om 13:11

    Het hele probleem is dat ziekenhuizen vaak in een stad(centrum) liggen. Het bouwen van parkeergelegenheid moet het ziekenhuis zelf financieel opbrengen. Een forse kostenpost die ook moet worden terugverdiend. En daarnaast kan je het parkeren niet goedkoper maken dan de buurt eromheen anders staat het hele uitgaanspubliek er. Spreek zelf uit ervaring omdat ik werk in een ziekenhuis.

    Login om te reageren
  19. kniesoor zegt

    6 november 2019 om 13:39

    De ziekenhuizen – althans hier in de Parel aan de Maas – zijn goed bereikbaar per OV. Dan is de betaalde parkeergarage vermijden in de meeste gevallen geen probleem.

    Login om te reageren
    • rutgerg zegt

      6 november 2019 om 15:16

      @amghans: tja tenzij je na je wekelijkse chemokuur gewoon lekker snel naar huis wilt en niet in een bus wilt zitten.

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        6 november 2019 om 17:02

        @rutgerg: vandaar dat “in de meeste gevallen” in mn eerste plemp.

        Login om te reageren
  20. rutgerg zegt

    6 november 2019 om 15:15

    En dan moet ik ook altijd nog verplicht een saucijzenbroodje halen als ik in het ziekenhuis ben. Onbetaalbaar zo!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 november 2019 om 16:55

      @rutgerg: denk aan je gezondheid!

      Login om te reageren
  21. shellplc zegt

    6 november 2019 om 21:43

    Wat is het verloren kaart tarief bij die ziekenhuizen?
    Als je het uitbesteed bij bijvoorbeeld een Q park of een Interparking of Alcopa wordt het waarschijnlijk nog duurder.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North