Toch maar even naar de app store voor zo’n verse Italiaan.
Bij Pagani is het eigenlijk nooit een verrassing wat ze gaan doen. Er zal altijd een snellere en exclusievere versie komen. Daarnaast is de Zonda al een tijdje uit productie, maar wordt er zo nu en dan tóch een nieuwe uitvoering uitgebracht. Uiteraard speciaal voor een waanzinnig vermogende eigenaar.
Tot de tijd van de Zonda Cinque, waren Pagani’s vrij functioneel vormgegeven. Daarna kwam Horacio erachter dat extreem veel koolstofvezel, rare kleuren en veel frutsels zeer winstgevend waren. Hetzelfde lot is namelijk beschoren voor de ‘opvolger’ van de Huayra. Toen deze net op de markt kwam, was deze voor een supercar vrij ingetogen. Dat is nu niet meer het geval. Wat ook geen verrassing meer is bij Pagani, dat van elke Coupé variant op latere termijn ook een Roadster komt. De coupé is inmiddels uit productie, dus alle Huayra’s zijn sowieso Roadsters. De laatste toevoeging lekte op een bijzondere manier op het internet. De Huayra Roadster BC is namelijk opgenomen in de game CSR Racing 2.
CSR Racing 2 is geen Playstation of Xbox-game, maar een spel speciaal voor smartphones ontwikkeld. In feite is het dragrace game en jij als speler bent ervoor verantwoordelijk dat je op tijd schakelt. Het schijnt verslavender te zijn dan dat het klinkt. Het is overigens voor het eerst dat een auto zijn debuut beleeft op een smartphone-game.
Ondanks de eerste beelden is er vrij weinig van bekend. Eer gaan geruchten dat de Roadster BC lichter is dan de dichte BC. Die had een 800 pk en 1.100 Nm sterke AMG V12 onder de kap. De kans is zeer groot dat die motor onveranderd dienst zal doen in de nieuwe Pagani Huayra BC. Naar verluidt worden er slechts 20 van gebouwd, net als bij de Coupe-versie.
Dimglor zegt
Officiële foto’s te vinden op Instagram van Pagani ;-)
Loek zegt
Ah, CSR 2. Visueel een prachtig spel, met een enorm waardeloos race-aspect. Inderdaad voor het eerst dat een auto zijn debuut beleeft in het spel, bijna elke nieuwe supercar is een paar weken na de release al te vinden in die game, terwijl Xbox en PC spellen zoals Forza er soms maanden dan niet jaren op moeten wachten. Vraag me toch af hoe dat in elkaar steekt ivm licentierechten.
Anyhoo, lekker apparaat, die BC Roadster. Zo voorspelbaar en toch weer zo mooi. Pagani is één van de weinige merken waar ik de open versie de voorkeur geef ten opzichte van de dichte versie.
fmgarcia zegt
@720s: Money money money! Snap het zelf ook niet helemaal. Lijkt mij dat merken gran turismo , forza etc liever hebben dan dit? Misschien komt het ook wel door de ontwikkeling van die spellen en physics die veel nauwer luisteren dan een tabletracer.
davelepeef zegt
Dit is dan ook meteen het meest dichtbij dat een Pagani bij racen zal komen ?
adamdaga zegt
@davelepeef: wacht nog even af, er komt een echte race versie van de Huayra, nog veel sneller dan BC Roadster. Besmet met Ebola, meer kan ik niet zeggen.
henk123456 zegt
Die spiegels…
mashell zegt
@henk123456: de luchthapper op de blauwe roadster is ook een ehh bijzonder detail.
ArnoldH zegt
Bekend spel, speel het al jaren dagelijks. Erg verslavend idd
Gulli zegt
@arnoldh: heb 1 en 2 een tijdje gespeeld, ook de classics versie volgens mij. Ondanks dat het grafisch idd best mooi is vond ik het vooral vrij repetitief.
carfreakjim zegt
Ben benieuwd hoeveel ze er hier van gaan maken. Van de dichte Huayra Bc hebben ze er in elk geval meer gemaakt dan dat was afgesproken.