Begin je vrijdagmiddag met een set foto’s van een van een auto die je hier eigenlijk nooit ziet.
Op de betere automeetings kom je hypercars als de LaFerrari, P1 of 918 Spyder altijd wel een keer tegen. Zelfs Koenigseieren zijn er in relatieve overvloed. Iets dat we helaas niet van de Huayra kunnen zeggen. Toegegeven, de in 2011 gelanceerde Italiaan is een stuk exclusiever, maar met een basisprijs van €1.056.000 niet eens zoveel duurder. Toch zien we hem nooit binnen de landsgrenzen.
Daarom zijn we altijd blij met de kluif die Pagani ons zo nu en dan toewerpt. Zoals deze set foto’s van de #PaganiRoadtrip, waarin de uitverkorenen der Pagani hun auto’s gezamenlijk uitlaten. Ons oog viel op deze Huayra met een ontwerp dat doet denken aan die skiër met zijn luidruchtige proletenstation. Met verschillende tinten wit, zwart en grijs.
De foto’s werden geschoten nabij New Mexico, in het land waar 40 procent van alle verkochte Huayra’s worden afgezet. Beeldig!
PS. Dat Prada-winkeltje in de middle of nowhere is nep. Duh.
edgaar zegt
Lekker bakkie hoor!
trustmeiamanengineer zegt
Zonde van die wrap, maar houdt natuurlijk wel je naakte carbon mooi heel bij een lekkere roadtrip. Blijft voor mij toch de meest begeerlijke auto die er bestaat, samen met de Zonda.
clarkson zegt
@trustmeiamanengineer: Zo’n beschermlaagje die we vandaag eerder zagen op de p1 vind ik dan mooier.
JRmiura zegt
Ik zie hem liever mooi gespote. Naakt carbon vind ik te ordinair en deze wrap verpest naar mijn mening het schitterende lijnenspel.
unclesem zegt
Toch spreekt de Zonda mij meer aan
Dimglor zegt
@unclesem:
Daar ben je niet alleen..
Ook getuige het aantal mensen die nu nog steeds een Zonda bestellen ipv de Huayra.
Ben nog altijd meer fan van de Zonda, maar de Huayra kan me ook wel bekoren!
mashell zegt
Waarom is dat een Jon Olsson wrap? Ik dacht dat het gewoon een camouflage patroon voor besneeuwde gebiede was. Maar ik kan er naast zitten, immers zoiets past nog wel bij een skiheld, maar helemaal niet bij een Pagani in de woestijn.
sportstand zegt
40%! Holy sh*t, das veel. Relatief dan. Vorig jaar een F roadster gezien in Monaco, blijft een heel bijzonder apparaat, mooi geluidje ook.
Ben benieuwd of er 1tje naar NL komt!
italia007 zegt
@sportstand:
Denk voorlopig niet. De gewone Huayra is nu uitverkocht. Van de dichte versie komt binnenkort de duurdere, snellere en exclusievere SE. En daarna volgen Roadsters in verschillende varianten.
Misschien dat er ooit een tweedehandsje wordt gekocht, maar ook die kans acht ik klein… helaas, want het zijn schitterende auto’s
sr20det zegt
Het is een bijzondere en zeker gave auto! Maar toch heb ik de Huayra altijd al het lelijke zusje van de Zonda gevonden.
stfu zegt
Ik vind de foto’s niet echt indrukwekkend. Locaties zijn leuk, maar te afwisselend allemaal en niet echt dikke shots. Jammer de bammer.
elias zegt
Een pagani: altijd goed
rufctr01 zegt
En wat zou ik liever hebben? Een Koenigsegg of een Pagani? Ik denk een Koenigsegg…
clarkson zegt
@rufctr01: Je hoort het, die heeft iedereen al.
Griffin zegt
Men neme een niet onaardig landschap. En een fraaie auto. En dan laat je die op een stier afkoersen (nou ja, dat snap ik dan weer wel – LOL), zet ‘m voor een mode-winkel (euh?) en een dansschool. Tsja, wat zegt dat over het merk?
BaRa zegt
@Griffin: die modewinkel is een sculptuur in Marfa, thuisbasis van de Chinati Foundation die o.a. ’t werk van Don Judd in stand houdt. En die Ballroom is geen dansschool, maar een cultureel centrum (met film, tentoonstellingen, muziek, en typisch Amerikaans, benefieten). Het gros van de foto’s zijn rond Marfa gemaakt. Die met de radio-antenneschotel bijvoorbeeld ook – die antenne is deel van het McDonald Observatory. Marfa is zo’n beetje een kunst-Mekka in de States, maar van ’t alternatieve soort. Het zegt net heel veel over ’t merk dat ze de foto’s daar maken :-)
philipf zegt
Op een pagani kan dit gewoon niet. Nu zie je niks meer van alle mooie lijnen.
mrrallycross zegt
Die wrap vind ik wel wat minder