• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pagani Huayra Codalunga gaat je 7 miljoen kosten

Auteur: willeme, gepost 17 juni 2022 om 08:03 – 22 Reacties

Pagani Huayra Codalunga

Als je de Pagani Huayra Codalunga besteld hebt uiteraard!

Als het gaat hot hatches, kleine cabriolets en sportcoupés, dan leef je in de verkeerde tijd. Dat zijn uitstervende soorten. Ben je helemaal idolaat van de meest exclusieve, dure en sneller supercars, dan kun je je hart niet op anno 2022. Want naast de meest zeldzame Ferrari‘s, Bugatti’s en Lamborghini’s hebben we vandaag iets heel bijzonders voor je: de Pagani Huayra Codalunga!

Codalunga is het Italiaans voor Lange Staart. Dat meent de boutique-fabrikant uit Modena bloedserieus. Niet een paar centimeters s erbij zoals met een McLaren (een 765LT is slechts 5,5 centimeter langer dan de 720S). Nee, de Codalunga is maar liefst 34 hele centimeters langer in vergelijking met de reguliere coupé-versie van de Pagani Huayra.

Pagani Huayra Codalunga

Le Mans-racers

Qua styling valt op dat de auto relatief eenvoudig is vormgegeven. De inspiratie voor de Codalunga zijn de jaren ’60 Le Mans-racers. Je weet wel, uit de periode dat ze het meest geweldig waren qua design. Ook is het koetswerk gladder dan voorheen. Het is een best een cultuurschok, nadat Pagani telkens opvallend druk vormgegeven apparaten heeft gebouwd.

Lange staart!

De motor is ook bekend: de M158 van Mercedes-Benz. Dat is de M275 die we kennen uit andere ’65 AMG’-modellen, maar dan met kleinere turbo’s en dry-sump smering. In dit geval is de motor goed voor 850 pk en 1.100 Nm. Die zal geen probleem hebben om de Pagani Huayra Codalunga vooruit te stuwen. De auto weegt namelijk slechts 1.280 kilogram, even veel als een Toyota GR Yaris, om maar een zijstraat te noemen. Over prestaties wordt met geen woord gerept, maar reken er op dat ‘ie snel genoeg is.

Pagani Huayra Codalunga
Pagani Huayra Codalunga
Pagani Huayra Codalunga
Pagani Huayra Codalunga

Prijs Pagani Huayra Codalunga

Uiteraard is de Pagani Huayra Codalunga en een heel zeldzame auto en zal dat ook zo blijven. Horacio en de zijnen gaan er slechts 5 van bouwen tegen een prijs van 7.000.000 euro vóór belastingen. Mocht je interesse hebben, hebben wij slechts nieuws voor je. Alle 5 de exemplaren zijn al stijf uitverkocht.

Pagani Huayra Codalunga

Dankzij de vorm, de Mercedes-V12 en de kleurstelling moest onze hoofdredacteur @michaelras denken aan de Isdera Commendatore 112i en verrek, daar lijkt ‘ie wel een beetje op. Dit is de Pagani:

Pagani Huayra Codalunga

En dit is de Isdera Commendatore 112i:

Uiteraard hebben we ook bewegende beelden voor je:

Mocht je meer willen lezen over de ontstaansgeschiedenis van Pagani, check dan onze Pagani Zonda C12-special!

Nog meer lezen? Check dan onze special over de Isdera Commendator 112i!

Ook interessant!

  • Video: Pagani Huayra R geluid laat kinderen schrikken
    Video: Pagani Huayra R geluid laat kinderen schrikken
  • Pagani Huayra R
    Video: Pagani Huayra R wordt best klinkende auto van 2022
  • Video: nieuwe Pagani Huayra R schreeuwt het uit met 9.000 tpm
    Video: nieuwe Pagani Huayra R schreeuwt het uit met 9.000 tpm
  • Pagani Huayra NC
    Pagani Huayra NC is de ALLER-laatste Huayra

Nieuwste artikelen

  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
  • Dit zijn alle nieuwe auto’s die in 2026 uitkomen
  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
FacebookTweetPinLinkedIn

Huayra, hypercars, pagani, Supercars, V12, Video

Vorig bericht: « GP Canada 2022: tijden en wat je moet weten!
Volgend bericht: Klachten Mercedes hebben averechts effect: FIA grijpt in! »

Lees Interacties

Reacties

  1. brent zegt

    17 juni 2022 om 08:07

    ik vind dit best lelijk eigenlijk

    Login om te reageren
    • vondudenstein zegt

      17 juni 2022 om 18:45

      Ik raise jouw ‘best’ met ‘omzettend’

      Wat een lomp ding zeg.

      Login om te reageren
  2. mashell zegt

    17 juni 2022 om 08:12

    Het enige wat deze auto nog belachelijker kan maken is een “pas op zwenkt uit” bord achterop.

    Login om te reageren
  3. tortuga zegt

    17 juni 2022 om 08:13

    Heb geen 8,4 miljoen op men rekening staan, maar die uitlaat is het enige dat stoort aan heel dit strakke design! Ow ja en die Isdera lijkt er in de verste verte niet eens op

    Login om te reageren
    • nicolasr zegt

      17 juni 2022 om 08:33

      Grappig. Ik vind van wel.

      Dus.

      Login om te reageren
  4. racerx zegt

    17 juni 2022 om 08:31

    Hey zij aanzicht vind ik prachtig, recht van achter… not so much

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    17 juni 2022 om 08:39

    Angel eyes op een auto die geen BMW is, de gruwel! Eigenlijk is de hele auto vooral gaaf, uniek en bijzonder, niet persé het mooiste wat er ooit gebouwd is. De voorbumper ziet er uit alsof deze van een conceptcar uit 2004 is geplukt, en zoals ik al zei, die koplampen zijn echt om te huilen. Toch vind ik hem wel gaaf, en mocht je deze kunnen kopen dan kan je in overleg met Pagani vast de koplampen wel fixen.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      17 juni 2022 om 10:16

      Zijn gewoon ronde leds, heeft niks te maken met de angel eyes van BMW.

      Login om te reageren
  6. shicomm zegt

    17 juni 2022 om 08:39

    Bizarre creatie…
    Vooral opmerkelijk omdat ie van voren amper anders lijkt en ‘en profil’ zo radicaal anders is.
    Ik zie er wel iets speedtail in maar ook wel iets van de isdera.

    Login om te reageren
  7. petroldrinker zegt

    17 juni 2022 om 09:05

    Voor mij gewoon een licht aangepaste huayra als ik het zo zie, met een nog lelijkere achterkant, ik ben groot Zonda fan, maar dit slaat de plank voor mij compleet mis, scheelt dat ik hem.nooit zal zien

    Login om te reageren
  8. sjeemsbond zegt

    17 juni 2022 om 09:13

    En weer een auto ontworpen voor speculanten/ beleggers. Inpakken, strik eromheen en in een loods zetten voor 10 jaar om hem dan op een veiling te presenteren en het dubbele te vangen.

    Login om te reageren
  9. pomoek zegt

    17 juni 2022 om 09:17

    Die “vorm volgt functie” gedachte is iets wat mij erg aantrekt in de autoracerij. Er zit niets op een raceauto wat er niet op hoort te zitten. Fabrikanten van straat auto’s gebruiken graag de vormentaal die op het circuit is ontwikkeld. Zo heeft zo’n beetje elke auto een diffuser achtige plastic stuk onder de bumper hangen om een soort link met sportiviteit te suggereren. Soms is het wat meer gerechtvaardigd dat een autofabrikant dit doet. De neus van de Ferrari Enzo, het mistlampje van de Laferrari zijn knipogen naar de Formule 1 auto’s.

    Een longtail wordt in de autosport volgens mij toegepast om meer downforce te creëren. Maar het is een compromis waarbij het design van een auto het verliest van de functie. Bij de Mclaren F1 longtail straatauto is dat voor mij geen probleem. Het ding lekt “racing pedigree” over de straten van London. Dat snap ik wel.

    Maar deze auto heeft dat niet. Zoals terecht door willeme beschreven: dit is een boutique fabrikant. Geen racehistorie. Er is geen enkele functionele reden om dit te doen. Ik geef toe dat het er voor een longtail best goed uitziet. Maar dat is enkel omdat het geen echte longtail is. De staart is nep.

    Dit is een “eens kijken hoeveel geld ik uit de zakken van 5 miljardairs kan kloppen door zo weinig mogelijk te doen” projectje van Pagani. Ik vind het al bizar dat een “gewone” Huayra enkele miljoenen moet kosten. 7 miljoen voor deze auto is gewoon niet te rechtvaardigen.

    Login om te reageren
  10. cossiekiller zegt

    17 juni 2022 om 09:57

    Raar. Waar ik de Isdera één van de mooiste sportwagens ooit vind, vind ik deze Pagani net één van de lelijkste…

    Login om te reageren
    • Who_carez zegt

      17 juni 2022 om 11:44

      Ik vind dat de basisvorm van de zijkant wel zijn overeenkomsten heeft. Maar zo’n Commendatore blijft gewoon prachtig mooi :) En dat is bij de Pagani net een beetje anders. Daar klopt het allemaal niet zo helemaal.

      Login om te reageren
  11. kniesoor zegt

    17 juni 2022 om 09:58

    Nou, als jullie’m allemaal niet willen hebben . . . dan wil ik ‘m wel. Zelfs de kleurstelling bevalt me prima. Nog geen 1300kg, een 850pk V12, het ontbreken van een kakafonie aan spoilers, alles is goed. Een soort hedendaagse interpretatie van de Saleen S7 twinturbo. Maar dan een heeeel stuk sjieker, geraffineerder. Me like.

    Login om te reageren
  12. ggj1987 zegt

    17 juni 2022 om 11:03

    Ik vind ‘m wat weg hebben met de Spyker C8 Laviolette LWB

    Login om te reageren
  13. flyerbunch zegt

    17 juni 2022 om 12:22

    Sorry, maar deze longtail lijkt meer op op een cashgrab van Pagani. Slim gedaan..

    Login om te reageren
  14. pokpok zegt

    17 juni 2022 om 13:43

    Waar ie pas echt op lijkt, is de Jaguar XJ220. Zelfs de kleur!
    https://www.classicargarage.nl/assets/images/4/jaguar-xj220-32-b1423af4.jpg

    Login om te reageren
  15. flatsixx zegt

    17 juni 2022 om 14:32

    Sprinkhaan

    Login om te reageren
  16. flatsix010 zegt

    17 juni 2022 om 14:48

    Inderdaad een cashcrab. Het zou veel gaver zijn als een particulier naar een echte coachbuilder ala Bertone gaat om dit uit te laten voeren.

    Login om te reageren
  17. Svenska II zegt

    17 juni 2022 om 19:21

    Porno. Ik hou van een beetje vreemd. Dit is helemaal goed!

    Login om te reageren
  18. legion1349 zegt

    18 juni 2022 om 05:22

    Duurt effe, maar dan is er toch ineens een mooie huayra. Na de zonda vond ik het niet meer zoveel soeps.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North