Met de Huayra BC Pacchetto Tempesta kunnen we 10 kaarsjes uitblazen.
De iPhone 4S, Vettel F1-kampioen, Girl with the Dragon Tattoo, Frank de Boer kampioen (als coach!), El Camino van The Black Keys. Man, wat lijkt 2011 toch ver weg. Een ander product uit 2011 is de Pagani Huayra. De grote twaalfcilinder van Pagani had de taak om de Zonda te doen vergeten.
Dat lukte niet helemaal. De Zonda is namelijk een iconische supercar, mede dankzij diens geweldige atmosferische 7.3 liter grote V12 (de M120 van Mercedes AMG). De Huayra kreeg een 6.0 V12 met twee turbo’s (de M158) die nog (veel) krachtiger is, maar minder klonk. Ook bleef Pagani maar enkele speciale uitvoeringen presenteren die uiteraard het nieuws haalde. Nu waren dat vaak ook bestaande Zonda’s die omgebouwd werden.
Huayra BC Pacchetto Tempesta
De Huayra zit nu ook aan het einde van zijn carrière. Het model loopt al eventjes mee. Gezien de intro zou je het niet verwachten, maar de boutique supercar van Horacio Pagani werd al in 2011 gepresenteerd. Daarom is het nu tijd om een speciaal model om dat eventjes goed te vieren. Het gaat om het ‘Pacchetto Tempesta’ voor de Pagani Huayra BC.
Deze versie heeft een licht gekietelde V12 van AMG onder de carbon motorkap. Het vermogen van de Huayra BC Pacchetto Tempesta is 815 pk, terwijl het koppel een zeer gezonde 1.100 Nm bedraagt. De oplettende lezer zal dan door hebben dat het de motorspecificatie betreft van de Huayra Imola. Daarbij krijg je diverse aerodynamische upgrades. Een nieuwe achtervleugel en splitter zitten bij het pakket inbegrepen.
Spoiler
Aan de achterspoiler is duidelijk een derde ‘vin’ in het midden te zien. Stiekem hadden we gehoopt op een uitspraing in het midden, zoals de Zonda C12S had. De splitter is niet zozeer mooier dan het origineel, maar schijnt wel effectiever te zijn.
Zij er verder nog wijzigingen? Ja, het onderstel is aangepast. Volgens Pagani is de Huayra BC Pacchetto Tempesta namelijk een stuk comfortabeler gemaakt. Daarnaast de luchtinlaat aan de achterzijde aangepast.
De Pagani Huayra BC Pacchetto Tempesta zal zijn debuut maken tijdens de Monterrey Car Week. Hoeveel er gebouwd gaan worden, is niet bekend. Het zal heel goed een Limited Edition kunnen zijn. Kijk er echter niet van op dat dit pakket ook leverbaar gaat worden voor bestaande modellen.
Dat is voor de klanten extra gaaf, want die kunnen zo hun auto OEM-style verbeteren. Voor Pagani is het ook lekker, want die verdient nog een keer aan dezelfde auto.
ghini zegt
Wat kosten die paganis tegenwoordig? En hoeveel zijn / worden er gebouwd?
rollingstoned zegt
Hij wordt er niet bepaald fraaier op helaas. Wat trouwens echt perfectie zou zijn, is een Huayra met het front en de motor van de Zonda.
simonferrari zegt
Wat kun je toch leuk speelgoed kopen als je een paar miljoen over hebt. Mooie wagen! Alleen die velgen mogen ze even veranderen.
doublechevron65 zegt
Die Daylights zijn wel een beetje erûg after market… geld op geweest?
osmo zegt
Die kleurstelling is wel heel lekker. Doe mij maar een ‘normale’ Huayra in deze kleur.
MaartenD zegt
Wat was die Zonda toch een prachtig model he …
schreute01 zegt
Waar blijft de SUV van Pagani?