Pagani gaat een nieuwe fabriek bouwen die maar liefst drie keer groter is dan de huidige productiefaciliteit. Plannen hiertoe zijn inmiddels goedgekeurd en het nieuwe stulpje moet gereed zijn voor de lancering van een nieuw Pagani model dat in 2010 op de agenda staat.
Het nieuwe model dat vooralsnog de codenaam C9 draagt, zal in veel grotere aantallen worden gebouwd dan de Zonda, dus moet er flink worden geïnvesteerd in productiecapaciteit. Het nieuwe pand zal in het Italiaanse Modena verrijzen.
Pagani is één van de weinige autofabrikanten die de auto’s nog nagenoeg volledig in eigen huis bouwt. Het enige dat Pagani niet zelf bouwt is de motor en de aandrijflijn. Dat laat Pagani aan de experts van AMG over. De ontwikkeling van de C9 is volop aan de gang en vier prototypen ondergaan momenteel een 800.000 kilometer duurtest. Dit gebeurt bij wisselende weersomstandigheden variërend van -30 graden tot +48 graden Celsius. Als alles volgens plan verloopt kunnen we het nieuwe model dus over twee jaar tegemoet zien. (bron: evo)
Lout zegt
Dan maken die knakkers daar toch nog een flinke hap winst, want zoveel wagens verkopen ze volgens mij niet!! Of ze moeten een of andere koekwous gevonden hebben die geld uit zn zakken heeft getrokken!!
In elk geval wel goed nieuw dat ze aan het uitbreiden zijn!
robbie zegt
Kijk dat ziet er goed uit! En dit is precies het verschil waarom Pagani wel zal overleven en Spyker uiteindelijk niet:
De ontwikkeling van de C9 is volop aan de gang en vier prototypen ondergaan momenteel een 800.000 kilometer duurtest. Dit gebeurt bij wisselende weersomstandigheden variërend van -30 graden tot +48 graden Celcius.
San Sebastiano zegt
Ik zie een EU vlag wapperen in de artists impression! Wellicht ook EU subsidie gekregen net als Spyker en Donkervoort? ;-)
San Sebastiano zegt
@ Robbie: zal overlijden/ is overleden/ zal overleven..? Houd ons niet langer in spanning, maar wat bedoel je nu? ;-)
-edit: overleven :D –
Rolo zegt
3x groter dan de huidige fabriek is nog steeds geen grote fabriek :P
Wat wel leuk is, is dat we de prachtig detailleerde auto’s van Pagani nu vaker tegen gaan komen. En Pagani kennende zal de exclusiviteit nog enigzins gewaarborgd worden.
ripjans zegt
Zal wel weer een mooi bakkie worden, ben benieuwd :D
LPJ zegt
Deze zomer nog een rondleiding gehad door de huidige fabriek. Echt heel klein, dus 3 keer groter is nog steeds niet echt groot inderdaad :)
http://paganitour.com/ voor de liefhebbers overigens.
frederic zegt
idd lennart .
maar is wel indrukwekkend dat er uit de huidige fabriek zoiets moois naar buiten kan rollen
is echt een aanrader om pagani te bezoeken als je in de buurt bent
Davidov zegt
”Dat laat Pagani aan de expert van AMG over.”
Kan beter ‘experts’ of ‘expertise’ zijn denk ik.
Wat_een_gezeik zegt
@ Lout
Misschien was het nog niet bekend bij jou maar een 2e hands pagani is ongeveer 200.000 euro duurder dan een nieuwe.
Kortom ze verkopen meer auto’s dan ze bouwen. Een auto nog niet gebouwd maar wel verkocht is ook weer geld dat geïnvesteerd kan worden.
DafMaf zegt
Mooi, die Audi-ringen.
Gideon zegt
Pagani’s bouw je niet in een fabriek,
die vervaardig je in een atelier.
autoblogger zegt
@Gideon: ik denk dat Pagani zelf het beste weet hoe ze Pagani’s moeten bouwen…
phantom zegt
mooi fabriekje hoor, met echte italiaanse flair:^
Squadra Corse zegt
Uhh voor mensen die dingen niet weten laat het dan!!!!
Spyker is momenteel heel erg druk lekker achter de schermen samen met Lotus. De kwaliteit zal sterk verbeteren en ook het onderstel zal veel beter worden bij de nieuwe types.
Ook Spyker test zijn auto’s in de kou en in de hitte alleen merken wij hier weinig van omdat Karmann dat voor Spyker regelt die bouwen de hele body van de Spykers.
Groeten
Niels
autoblogger zegt
@Squadra Corse: De Duitse toeleverancier aan de auto-industrie Karmann schrapt nog eens tot 1700 banen. Het bedrijf trekt zich bovendien volledig terug uit de assemblage van auto’s wegens het uitblijven van nieuwe opdrachten. Dat maakte Karmann vandaag bekend…
Remon zegt
Laat het alsjeblieft niet zo zijn dat mijn alltime favorite supersportwagen straks in grote getale gemaakt gaat worden?
Juist die kleinere fabrieken waarborgen een mate van exclusiviteit waar een willekeurige Porsche of Ferrari nog een puntje aan kan zuigen.
Laat de Pagani Zonda geen PCHooft verschijning worden maar laat het een auto blijven die je op een totaal onverwacht moment op een totaal onverwachte plek tegenkomt zonder ook maar enkele getuigen in de buurt.
Als je oog in oog staat met een superexclusieve sportauto en je kan er in alle rust van genieten dan is dat een moment die niemand je meer kan afpakken.
Mvg,
Remon
Bas zegt
Dit nieuwe model zal te zien zijn op de motorshow van Parijs? (zoja kan die toegevoegd worden bij de lijst van de volgende show)
OT. Pagani blijft toch 1 van de supersport wagens waar iedere “petrolhead” echt warm van wordt!
Ga zo door, heb er nog nooit 1 in het echt gezien!
sjaak1234 zegt
”Juist die kleinere fabrieken waarborgen een mate van exclusiviteit waar een willekeurige Porsche of Ferrari nog een puntje aan kan zuigen.”
Iets met bedrijven en winst maken…
Daarbij is 3x heel weinig nogsteeds niet veel.
Remon zegt
@autoblogger:
Gideon verwoordt het precies zoals het is, Pagani’s zijn kunst.
En dat doe je niet af met een banale opmerking van ”bemoei jij je er maar niet mee”
Mvg,
Remon
autoblogger zegt
@Remon: bemoei jij je er maar niet mee ;)
Exclusieve auto’s worden op een gegeven moment misschien minder exclusief. Dat zou betekenen dat Pagani succesvol is, zo gaat dat wel vaker. Ik zou het ze zeker gunnen! En er ontstaat zo weer ruimte voor een nieuw merk.
PS: je hoeft niet onder elke reactie je naam te zetten, die staat er al boven.
Markus zegt
800.000 km in twee jaar, dus 400.000 in een jaar per auto… dan zitten er een vier gasten 18 uur per dag in een Pagani rond te rijden!? Voor de komende twee jaar?
Misschien kan Autoblog een daggie sturen.
Chief zegt
tsjonge, zelfs m’n nichtje van 8 maakt nog een realistischer artists impression afbeelding met een free rip-off tekenprogramma
Victor zegt
@Chief, zo houden ze meer geld over om mooie auto’s te ontwikkelen. ;)
Peter zegt
modena word dan toch zo’n beetje de supercar hoofdstad van de wereld… althans de regio :P
Ferrari, Pagani en Buggati komen daar vandaan (d’r was er nog een, maar kan even niet op de naam komen, stond een aantal jaar terug in EVO)
Jesper zegt
@ Peter: Lamborghini, die zit in Santa Agata Bolognese, +/- 20 minute rijden van Maranello ;)
sansebastiano zegt
@Peter: Bugatti zit in Molsheim, drie weken geleden zaten ze er nog toen ik in de Elzas was ;-) wat jij denk ik bedoelt is de korte aanwezigheid van de Bugatti fabriek in Modena toen ze de EB110 in elkaar schroefden onder leiding van Roman Artioli (toen ook eigenaar van Lotus). Na het faillissement zijn er met de overgebleven chassis nog enkele Dauer EB 110’s gebouwd en een enkele Edonis.. VW heeft uiteindelijk de rechten gekocht en een nieuwefabriek in Molsheim neergezet (de oorspronkelijke locatie van de Bugatti ‘fabriek’).
Matthis zegt
Mmm Pagani… (L)