Een paarse BMW M3 is automatisch de dikste. Kijk dan!
Als je een sportsedan wil uit het D-segment met veel vermogen, achterwielaandrijving en een toffe badge, is er natuurlijk maar één optie: de Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Echter, mensen kopen gek genoeg vaker de BMW M3.
De Alfa is een typische liefhebbersauto, de M3 wordt natuurlijk zowel door fijnproevers gekocht als mensen die gewoon graag het dikste van het dikste willen hebben.
Maar @jaapiyo op en ondergetekende kwamen nog twee redenen tegen om toch de BMW te kiezen. Voor Jaap heel belangrijk: er zijn bij BMW veel meer configuratiemogelijkheden. En voor ondergetekende belangrijk: er zijn meer tuningsmogelijkheden voor de BMW M3.
Darinwin-PRO
Dat bewijst deze übercoole paarse BMW M3. Het is een project van de firma Darwin-PRO. Deze specialist heeft een hele hoop spulletjes in de aanbieding voor de BMW M3 van de G80-generatie en dat is nu nóg meer.
Het is sowieso geen auto voor muurbloempjes en dat is deze gemodificeerde versie al helemaal niet. Er is een nieuwe voorbumper met een carbon splitter en canards aan de zijkant. De sideskirts zijn helemaal nieuw en niet echt bepaald subtiel te noemen.
Wielen paarse BMW M3
Aan de achterzijde is er een hele hoop niet subtiel te noemen. De uitlaten zijn enorm en er is een flinke diffusor, want dat moet anno 2023. Maar het meest opvallende aan de achterzijde is natuurlijk die enorme achtervleugel.
Tenslotte zijn daar nog de wielen. Het zijn uiteraard hele toffe echte BBS’ers, modelletje CI-R. Het is opvallend dat de aftermarket-velgen tegenwoordig minder aftermarket uitziet wat BMW ///M tegenwoordig zelf monteert.
DeWitteCondor zegt
Het wordt er niet beter op.
kniesoor zegt
Allemachtig, wat een potsierlijk hok. Het enige beschaafde eraan zijn de velgen.
rob5nismo zegt
Gave kleur
timdawg zegt
Weliswaar de binnenruimte van een C segmenter, maar deze valt toch in het D segment?
Richmond zegt
Klopt c segment is 1& 2 serie
JelmerS zegt
C segment is wat anders, dit is D segment
mashell zegt
Klopt maar qua interieurruimte zit dit dichter bij een Golf dan bij een Passat. Die hele segment indeling is vrij arbitrair.
AudiRS zegt
Wat waren die M3’s altijd gaaf om te zien. Deze is om te kotzen. Vooral door de neus. Dat tuners die niet als eerste aanpakken. Zet er een normale neus op en het ding heeft meer afzet.
petroldrinker zegt
Ach, lelijker maken konden ze toch al niet dankzij de neus die BMW er zelf op gezet heeft…..