Met de Overfinch Sandringham Edition kun je Cullinan en Bentayga’s kleineren.
Het is natuurlijk heel erg leuk dat alle luxemerken met een enorme SUV op de proppen komen. Het is immers een segment waar erg veel geld te verdienen is. Dermate veel geld dat Aston Martin, Porsche, Maserati, Bentley, Rolls-Royce en binnenkort zelfs Ferrari en Lotus overstappen naar De Verkeerde Kant.
Range Rover, The OG.
In principe zijn al die SUV’s overbodig. Er is namelijk één de absolute vedette in zijn klasse en dat is de Range Rover. Om met Ice-T te spreken, de The OG. Daar zijn zat redenen voor. Ten eerste omdat de auto écht iets in het terrein kan klaarspelen. Ten tweede omdat ze absoluut niet op sportiviteit focussen (dat is raar bij een SUV) en derde omdat je ‘m kan krijgen met gave motoren, waaronder diverse zes-in-lijn aggregaten en V8’s.
Overfinch Sandringham Edition
Mocht je heel graag een Range Rover hebben, maar toch de buurmannen in hun Bentayga’s en Cullinans af willen troeven, is er goed nieuws. Dit is namelijk de Overfinch Sandringham Edition. De basis voor dit gevaarte is de Land Rover Range Rover LWB Autobiography. Deze auto is speciaal in het leven geroepen om het vijfjarig bestaan van Overfinch in de VS te vieren.
Koolstofvezel!
Dat betekent dat de upgrades wel uiterst dubieus zijn. Wat te denken van een koolstofvezel bodykit? Zit erop! Waarom, geen idee. Het is duur en ziet er duur uit, dus dan is het goed. De spoilers, voor- en achterbumper zijn van het lichte materiaal gemaakt. De kleur van de Overfinch Sandringham Edition is ‘Nebula Black’. Deze kleur lijkt zwart, maar als je heel erg goed kijkt, zie je een paarse gloed erdoor heen.
Capiz white met Calluna
In het interieur zijn ze ook aan de slag gegaan. Het leder is nog zachter en fijner dan het leer dat je kan krijgen in een Range Rover Autobiography. De kleur van de bekleding is ‘Capiz White’. Om voor een beetje afwisseling en contrast te zorgen, is er ook leer in de kleur ‘Calluna’, een soort donkerpaars.
Wat kost de Overfinch Sandringham Edition?
Dan de prijs. De Overfinch Sandringham Edition kost 266.270 euro, vóór belastingen. Uiteraard heb je een 5.0 V8 met 525 pk en 625 Nm tot je beschikking, dus mocht je ‘m naar Nederland willen importeren, reken nog op een beetje BPM (zo’n 72 mille) en BTW (21 procent). Maar ja, dan heb je ook wat. Er worden slechts 5 exemplaren van gebouwd.
Meer zien? Check hier alle gespotte Overfinch Range Rovers op Autojunk!
rulefollower zegt
Doe maar een normale Autobiography V8 diesel, niks te klagen over.
Dat is een stuk stijlvoller.
dutchneon zegt
Helemaal eens, dit is ordi, de hele bodykit is stijlloze tupperware en de velgen ook een veel te hoog tuner gehalte.
Een Holland & Holland uitvoering voor mij al is een autobiography ook prima
kennone zegt
@rulefollower: bij ons thuis hebben ze de Autobiography V8 P525 en hebben alles te klagen. Wat een slechte auto is dat zeg. Qua elektronica een groot drama en Land Rover Nederland doet er alles aan om er niks mee te hoeven doen.. bizar gewoon!
dutchneon zegt
Ik ben wel benieuwd naar de precieze problemen! Wil namelijk graag de overstap magen van diesel naar benzine in de Range en zou dan ook meteen wat nieuwer willen maar je kunt helaas maar weinig vinden van ervaringen van Range Rover eigenaren
50mchljn zegt
Mooi hoor ! Oh nee, toch niet.
erics zegt
mmm…meestal is Overfinch toch wel iets stijlvoller…nu lijkt het bijna een Mansory (en dat is geen compliment)
Ok, van binnen wel heel fraai !
Dutchdriftking zegt
Tja, ik ben niet zo van de power SUV. Natuurlijk, een tuinhuisje onder de 4 seconden naar de 100km/h knallen heeft wel wat, maar bijna alle merken leveren een vergelijkbare aandrijflijn in een mooiere koets.
– Porsche Cayenne Turbo S > Panamera Turbo S (sport turismo)
– Bentley Bentayga speed > Continental/Flying spur speed
– Aston Martin DBX > Aston Martin DB11
– Ferrari SUV > F8
– Lotus :”Simplify and add lightness”
– Rolls Royce, hoef ik geen van allen
– Maserati Levante Trofeo (oke, als het dan een power SUV moet zijn, dan absoluut deze) > Ghibli trofeo
tvklarenbosch zegt
@dutchdriftking: alleen de stap van Cayenne naar Panamera snap ik, dat zijn auto’s die hetzelfde doen. De rest zijn van een heel ander soort auto, die men echt niet zal overwegen in plaats van een grote dikke SUV. Die koop je namelijk vanwege de ruimte en praktische bruikbaarheid.
Dutchdriftking zegt
@tvklarenbosch: Flying spur is weinig minder praktisch dan de Bentayga. En voor de Quattroport/Ghibli geldt het zelfde TOV de Levante. De DBX is eigenlijk de enigste, al zijn er veel geruchten over een Lagonda welke de Rapide zou gaan opvolgen.
mashell zegt
Vanuit een Cullinan of Bentayga kijk je op deze nog net iets meer neer dan op een reguliere Range Rover.
Shenkie zegt
Doe mij maar een Holland & Holland, incl. de dubbelloops en het ‘whisk(e)y cabinet’