
Dit betekent niet alleen het einde van de Mulsanne, maar ook het einde van de echte toplimousines van Bentley.
De Bentley Mulsanne moet het veld ruimen en krijgt geen opvolger. Dat treurige nieuws maakte Bentley begin dit jaar bekend. Om er nog een positieve draai aan te geven ging het nieuws gepaard met een uitzwaaimodel. Inmiddels is het dertigste en laatste exemplaar van de 6.75 Edition ook van de band gerold. Dat markeert definitief het einde van de Mulsanne.

De Mulsanne werd geïntroduceerd in 2010. In 2017 kreeg het model nog een facelift, maar nu is het over en uit. Bij elkaar heeft het model dus tien jaar gediend. De auto nam het stokje over van de Arnage, die sinds 1998 op de markt was. De Mulsanne zag er een stuk moderner uit dan de zeer traditionele Arnage, zonder de statige uitstraling te verliezen.
Hoewel de Mulsanne anno 2020 nog zeker niet verouderd oogt, bleek een dergelijk model toch een beetje achterhaald te zijn. In de huidige markt is er niet genoeg behoefte meer aan een auto als deze. Het ontwikkelen van een opvolger voor de Mulsanne is ook niet rendabel, liet CEO Adrian Halmark in een interview weten.

In totaal zijn er 7.300 exemplaren gebouwd van de Mulsanne. Daarvan hebben er 32 in Nederland een baasje gevonden. De auto op de foto’s is overigens niet de laatste Bentley Mulsanne, maar de een-na-laatste. Dit exemplaar is uitgevoerd in Rose Gold en Tungsten en gaat naar een klant in de VS. De details over de laatste Mulsanne wil Bentley liever geheim houden.
De nieuwe Flying Spur mag nu het stokje als vlaggenschip over te nemen. Er is natuurlijk weinig mis met een Flying Spur, maar je kunt deze auto toch niet met een Phantom vergelijken. De Phantom bevindt zich nu dus op eenzame hoogte.
Shit, toch niet op tijd klaar met sparen :|
@davelepeef: je kan er altijd nog één tweedehands aanschaffen
@christian85: deksels, je hebt gelijk! Ik ga gewoon door!
https://media.tenor.com/images/18ea3cbdbb500f1389eda159c0dfc24d/tenor.gif
Ik weet nog toen die in 2010 op de markt kwam. Wat een ongelooflijk lelijk ding vond ik het ten op zicht van de Arnage. Dat komt voornamelijk door die lelijke vis ogen. 15 auto’s in 10 jaar is is erg weinig. Ik ben eigenlijk best wel verbaasd. Had een stuk meer verwacht, als ik het vergelijk met hoe veel supercars er in Nederland op kenteken staan.
Je verwacht van supercar eigenaren die niet fatsoenlijk Nederlands kunnen, dat ze ook een Mulsanne aanschaffen?
Ik heb het nog even nagekeken: 15 is inderdaad te weinig, want daarbij waren de Speed-versies niet meegerekend. Het totaal komt uit op 32.
Ik heb dit altijd een machtige bak gevonden, net als de Flying Spur.
Ik heb eenmaal een Mulsanne in mijn wasstraat mogen ontvangen. Ik was zwaar onder de indruk. Wát een imposante auto.
Jammer dat het aanbod alsmaar blijft convergeren naar youtube smaak.
De beste meneer is per ongeluk tegen de natte lak gaan hangen…
Niet zo erg. De Flying Spur is veel mooier. Misschien een klasse lager, maar het oog wil ook wat.
Heel erg jammer. Vraag me af waarom steeds een nieuw model ontwikkelen ? Dit is toch een klassiek model dat jaren kan blijven. Alleen de techniek met de tijd laten meegaan. Dat kan toch niet zo duur zijn.
De Mulsanne van voor de facelift vind ik mooier, helemaal in de Speed uitvoering.
Ondanks dat je ze niet veel ziet vind ik het jammer dat ze ermee stoppen, was een waardige opvolger van de Arnage vind ik.