Na alle thema afleveringen en Londen uitstapjes van Appeltje is het nu weer tijd voor een ouderwetse aflevering met van alles en nog wat. Een beetje uit Amsterdan en een beetje uit Knokke. Een beetje Jaguar, TVR en zelfs wat Volvo. Uiteraard met volledige tekst en uitleg zodat we er ook weer wat van kunnen leren.
Aston-Martin V8 Series IV
Toen ik weer eens aan het bladeren was naar wat interessante spots die niet eerder waren langsgekomen, kwam ik in het mapje “Knokke – eerste” deze schitterende Aston-Martin van rond 1980 tegen. Het is van het type V8, die in meerdere series is geleverd. De eerste serie heette officieel DBS V8, die was in 1969 al te koop! Het is dus een model dat een lange evolutie achter de rug heeft aangezien het model pas in 1990 werd vervangen door de Virage. De DBS V8 werd dus opgevolgd door de eerste Aston die gewoon “V8” heette, met als extensie “Series II”.
In 1978 kwam de Series IV op de markt, die erg veel leek op de voorgaande series maar wel in een paar opzichten concrete verschillen vertoonde van de oudere modellen. De hobbel op de motorkap was gesloten, terwijl er voorheen een luchthapper zat, en daarnaast liep de achterklep niet meteen af, maar had de auto nog een soort staart. Wat wel steeds hetzelfde bleef was het motorblok, het bekende 5,34 V8 blok dat nog in V8 Vantage van 2000 te vinden was. De Series IV wordt overigens ook wel “Oscar India” genoemd, dat stond voor “October Introduction”, in 1978 dus.
Bentley Continental GTC
Veel recenter is deze Continental GTC echter, de Aston had ik in juni vorig jaar al vastgelegd. Inmiddels is het de derde die ik in het wild tegen ben gekomen, en de eerste die ik kon vastleggen. Dat was de zaterdag van anderhalve week geleden. Wit is duidelijk populair aan het worden, want ik zie steeds meer witte auto’s rijden. Voorheen zagen we ze vooral in de Verenigde Arabische Emiraten, en in Londen, waar veel rijke Arabieren komen, maar nu is het ook in Amsterdam niet meer zo zeldzaam.
De Continental GTC is een model dat er al lang aan zat te komen, of in ieder geval een redelijk voorspelbare variant op de Continental GT. Er zijn er nu al redelijk veel van gemaakt, want in de afgelopen twee weken zijn er hier al drie gespot. Sowieso lijken de cabrio’s nu al op gang te komen, aangezien er die zaterdag ook nog eens twee M6 Cabrio’s werden gespot in Amsterdam. Nu is het een kwestie van wachten tot w de eerste nieuwe Azure of Phantom Drophead Coupé voorbij zien rijden (de laatste hopelijk zonder al te ernstige schade aan mijn netvlies).
Bentley R-Type
Zijn de Londen-afleveringen net afgerond, komen er meteen al weer twee Bentley’s voorbij. Ik hoop niet dat het me al te erg aangerekend wordt, in ieder geval is geen enkel model eerder langs gekomen in mijn gespot-artikelen. De Bentley R-Type was de opvolger van de in 1946 geïntroduceerde MK VI en lijkt er ook heel erg veel op. Het enige concrete detail waarin de modellen van de buitenkant van elkaar te onderscheiden zijn is de achterklep. Was het bij de MK VI alleen een verticale plaat die naar boven scharnierde, bij de R-Type ging de hele klep omhoog wat de bagageruimte veel toegankelijker maakte. Beide auto’s zijn vrij veel verkocht, van de MK VI maar liefst 5202 in van ’46 tot ’52, van de R-Type ook nog eens meer dan vijfentwintighonderd tot 1955. Opvallend grote hoeveelheden als je je realiseert hoe veel kleiner de wereld in die tijd was!
BMW M5 E39
Vind het iets of vind het niets, ik vind hem zelf in ieder geval heel bruut. De auto ziet er iets minder gelikt uit dan de M5 E60 , die wat meer power uitstraal met de roostertjes, enorme voorbumper en erg forse uitlaten. De auto ziet er wat ruwer uit vind ik, en het verrassingseffect is iets groter wat ook wel wat heeft. Voorin ligt de 4,9 V8 die later ook in de Z8 kwam, vrijwel dezelfde overigens met 394pk (400pk in de Z8, geen significante afwijking). Daarmee haalde de auto iets meer dan 250 km/u, maar natuurlijk zat er een begrenzer op. 0-100 kostte ongeveer 5 seconde, waarmee het een echte sleeper is. Niet heel opvallend, wel stoer in details, en verbluffend snel! Zo nu en dan zie je er eentje rijden, maar minder vaak dan de M5 E60 waarvan er nu al even veel zijn verkocht als van deze generatie M5 (ongeveer elfduizend).
Chrysler 300C SRT-8
De 300C is een auto die zijn uiterlijk met die 425pk voorin goed kan waarmaken. Aanvankelijk was de 300C slechts een redelijk lompe auto die ver ondergemotoriseerd was voor zijn erg forse en corpulente uitstraling, en zelfs al massaal als taxi wordt ingezet. Een dikke HEMI V8 met 6,1 liter inhoud is wat hij nodig had. het woordje HEMI staat er trouwens niet alleen om een beetje interessant over te komen, het staat ook nog voor een interessant concept. De verbrandingskamers in de motor zijn namelijk “hemispherical” afgewerkt, voor een efficiëntere verbranding. Het houdt in dat de bovenkant van de cilinder niet vlak is maar een lichte bolling vertoont. Hoeveel het tegenwoordig wordt toegepast weet ik niet, Chrysler is in ieder geval de enige die het even vermeldt.
Jaguar XKR
De elegante Jaguar XK 4,2 is inmiddels voorzien van een supercharger, wat het al niet zo zielige vermogen van 300pk opkrikt naar 420pk! Daarnaast is er natuurlijk het één-en-ander gedaan aan het uiterlijk, zoals vier uitlaten, luchthappers in de motorkap, een nog stoerdere voorbumper. Heel veel valt er niet op een de auto ten opzichte van de XK 4,2 vind ik, maar dat geeft ook niet, never change a winning team. In dit geval het uiterlijk dus, schitterende lijnen die veel doen denken aan de lijnen van Aston-Martin, hoe kan het ook anders met dezelfde vormgever, Ian Callum. Alleen de velgen hadden iets anders gemogen, zoals die onder de vorige XKR (wel van na de facelift). Die zien er nog een stuk ruwer en stoerder uit, zie afbeeldingen (beide modellen velgen voldoen wel!).
Mercedes-Benz E 63 AMG
Alweer een Benz!? Ja, heus, alweer een Benz. Na al die afleveringen Bitte ein Benz, Benzyclopedie, enz. enz. en dan ook nog een hoop uit Londen dachten jullie misschien dat jullie er vanaf waren, maar helaas (of gelukkig, voor de liefhebbers). Want zolang er nieuwe interessante modellen uit komen die gespot worden, worden ze op Autoblog gemeld. Het is dus niet zo dat Mercedes-Benz één van mijn favoriete merken is, er zijn gewoon zo ontzetten veel verschillende!
Na de update van de E-klasse W211 kwam er ook een update voor de AMG reeks, want er kwam een nieuwe krachtbron ter beschikking: de 5,4 V8 met compressor maakte plaats voor een 6,2 V8 die ongeblazen was en wat meer vermogen leverde. 515pk vs. 476pk dus, maar veel scheelt het niet want in de CLK 63 AMG komt er ‘maar’ 482pk uit terwijl de oudere 5,4 V8 met compressor 18pk meer leverde in de S 55 AMG en de SL 55 AMG. Over de wat merkwaardige afronding naar 63 AMG van de 6,2 V8 is in dit geval trouwens zeker na gedacht, want de 6,3 verwijst naar de eerste Benz die de naam AMG droeg, de 300 SEL 6,3 AMG uit 1968.
PGO Speedster II
Een andere auto die niet eerder langs is gekomen en die ik zorgvuldig gedurende meer dan een half jaar achter heb gehouden is dit Porsche-365-Speedster-geïnspireerde wagentje dat ik op dezelfde dag als de Aston V8 spotte in Knokke, in dit geval in de P.C. Hooftstraat van Knokke, de Lippenslaan. Het is een auto die slechts 930 kilo weegt en dus genoeg heeft aan de 138pk sterke 2,0 liter viercilinder om binnen 7 seconde naar de honderd te sprinten! Het lijkt heel efficiënt en goedkoop om zowel op massa als op vermogen te besparen, maar de auto kost alsnog een wel erg forse 40 mille. Het blijft natuurlijk een exclusieve auto.
Porsche 997 GT3
Verder met een èchte Porsche, en niet zomaar eentje! Het is de nieuwe GT3, alweer uitgerust met een achterspoiler van origineel design maar dat is nog niet het belangrijkste. Het is zoals altijd weer een rijdersauto pur sang, net als de 996 uitgerust met minder vermogen dan de 911 Turbo en tevens alleen achterwielaandrijving, de platte cijfers zijn dus net wat minder dan die van de 997 Turbo. 0-100 doet de auto in 4,2 seconde, veel auto’s zouden hem dus achter zich laten, maar schijn bedriegt want de auto heeft zoveel grip dat het die achterstand weer inhaalt in bochten. Door de enorme banden achter en tevens het stevige blok metaal achter hebben de achterbanden heel erg veel grip! Daarnaast is de auto voorzien van PASM Active Suspension, een systeem dat zorgt voor beter gefocuste dynamiek op de weg, maar wel enigszins afbraak doet aan de ‘puurheid’ van de GT3. On verra…
Smart Crossblade
Nog maar een spot uit Knokke van ruim een half jaar geleden, voor een hotel waar ze dienst doen als vermaak van de gasten. Er staan er zo nu en dan doodleuk 5 geparkeerd, en dat terwijl er maar 2.000 zijn gebouwd. Naar mijn idee is het één van de meest vergeten ‘zeldzame’ auto’s, ik hoor er werkelijk nooit iets van en ondanks het feit dat ze net zo veel voorkomen als een Arnage Red Label kom ik ze nooit tegen. Het is een pure vorm van de Smart Roadster, het heeft geen deuren maar slechts een set beschermende balken, en daarnaast liggen er sporty velgen onder en is het meest nuttige gedeelte van de voorruit afgezaagd. Volgens de autoweek komt de auto in aanmerking voor “meest onzinnige auto ooit”, een term waar ik me niet zo druk om maak aangezien ik me meestal al interesseer in auto’s die niet bijzonder nuttig zijn, en die kunt u elke week zien in een artikel als deze. Wat echter schrikbarender is, is de nieuwprijs. Dit hippe gevalletje kostte bijna 33 mille in 2002! Wel erg veel voor wat je krijgt, net als de PGO eigenlijk.
TVR 3000 Taimar
In 1975 kwam de opvolger van de TVR 3000 M op de markt, dragende de naam “Taimar”. Het aanbod in motoren bleef hetzelfde, een V6 van 3 liter die 138pk leverde zonder turbo en 230pk met turbo. Met de laatste motor voorin kostte het de auto maar 5,8 seconde om tot honderd kilometer per uur te komen, het is natuurlijk een auto van maar 1000 kilo. De 3000 M Turbo althans, de Taimar weegt mogelijk iets door kleine wijzigingen, zoals de achterruit die nu diende als kofferdeksel. Het afgebeelde exemplaar staat hier erg vaak geparkeerd, leuk om zo’n auto in de buurt te hebben want er zijn er maar 395 van gebouwd. Daardoor is de huidige waarde redelijk hoog, dertigduizend euro voor een mooi exemplaar!
Volvo V70 R
Dan sluiten we voor de afwisseling eens af met een Volvo, die komen hier maar zelden langs. Het is een wolf in schaapskleren die opvalt door details zoals de twee uitlaten, de voorspoiler en de velgen. Daarnaast is de bijzondere lakkleur alleen leverbaar geweest op de R modellen, ik moet zeggen dat het hem erg goed staat, heel “cool”, zowel letterlijk als figuurlijk. Voorin ligt een redelijk bescheiden motor als je kijkt naar de configuratie en inhoud, een vijfcilinder met slechts 2,5 liter inhoud. De turbo die er aan is gekoppeld draagt dan ook erg veel bij aan het maximumvermogen van 300pk, een vermogen waar je van zult zeggen “Daar kom je wel mee vooruit”, ik zie Volvo nog niets zo gauw op de markt komen met een AMG concurrent die rond de 500pk in het vooronder heeft. De forse auto alsnog erg goed uit de voeten ondanks zijn forse massa. 0-100 kost slechts 5,7 seconde, en merkwaardig genoeg doet men in zweden ook aan snelheidsbegrenzing op 250 km/u.
epter zegt
heel netjes ;) doe mij die 300C maar (A)
JLJ zegt
Wat een stijlvolle auto de Aston V8 toch is, zeker vergeleken met die er direkt onder.
jasper zegt
héél mooie foto’s
ML Benz zegt
Zeker ook die 300C voor mij. Je moet er van houden maar is wel een enorme wagen. die lichten in combinatie met die dikke gril lage dak en moddervette kont maken het een betaalbare supercar.
Fons zegt
Die voorkant van die Aston ziet er echt goed stoer uit, achterkant alleen wat minder… Ik ga voorrrrrrrrrrr de Jaguar.
Porsche Fan zegt
Die GT3 is ZOOOO Vet heb hem laatst in het echt zien rijden :D
maa wat een geluid heeft die :D Geweldig
het was nog een witte ook:D
vincent zegt
Een CrossBlade koop je tegenwoordig (jong gebruikt) voor +/- 8.500 euro
Ben aan het kijken om er 1 te kopen namelijk
Peter zegt
Doe mij maar die V70R:D
joep zegt
Dat autoweek ook he… wat maakt zo’n crossblade nou weer onnuttiger als bijv. een veyron? Die PGO vind ik, ondanks zijn enorme kitchheid, toch wel iets leuks hebben moet ik zeggen….
Solstice zegt
Hier valt op hoe onappetijtelijk zo’n Bentley GTC eruit kan zien gezien vanuit een bepaalde hoek, met name op de 1 na laatste en laatste foto. Wellicht komt het ook door de (lichte) kleur, maar ook de verhoudingen zijn naar mijn idee gewoon niet okee. Dan die M5, wat een prachtige “understated” wagen blijft dat toch! Wel slordig geparkeerd, arme velgen… Ook de Aston is prachtig, dit is 70s design waar ik een zwak voor heb. Dat zwak is nog groter voor de Porsche 911 en als GT3 is hij natuurlijk helemaal niet te versmaden :-D.
joejojo zegt
Super Volvo!! Persoonlijk gaat m’n keuze uit naar een Volvo 850 Estate T5R…en dan in kanariegeel, toppie! En wat te denken van die heerlijke roffel!! :)
Alwood zegt
wat een ontzettend mooie serie weer!!! er hebben de laatste tijd wat saaiere tussen gezeten maar deze bevat weer zo ontzettend veel moois!
die sjaak met de M5 heeft em trouwens wel heel erg lelijk op de stoep geparkeerd :o beetje respectloos hoor. deze vind ik trouwens ook een mesterwerkje van meneer BMW, net als de huidige M5 touring en de 7-serie uit 2000 (E?)
die kleur is volgens mij exact dezelfde als de M5 in het filmpje van blik op de weg waar die de duitse grens over knalt… :P zou et em zijn? ik ga weer ff het filmpje opzoeken ;)
die volvo op het eind maakt het natuurlijk helemaal compleet :D dát is wel zo een brute auto! de 5inlijnmét geeft ook een van de mooiste sounds in autoland.
Fej zegt
Doe mij maar de GT3 en als tweede keuze de aston martin!
Eric zegt
@ Fej
Hear hear !!!!!!
En liever nog een GT3RS !
Klassiekerrally zegt
De Aston Martin en de TVR voor mij, maar hey, wat verwacht je anders van iemand die ‘Klassiekerrally’ als nickname heeft?
Wat betreft die PGO: een van de redenen dat ‘ie zo exclusief is -naast de prijs-, is het uiterlijk! Het ding ziet er gewoon niet uit! Neem dan de replica’s van Intermeccanica (kent iemand die naam nog?). Die zien er veel beter uit. Geen idee wat ze kosten overigens, maar voor 40 mille moet toch het een en ander mogelijk zijn?
Remco zegt
Doe mij de Aston Martin maar…zonder twijfel de mooiste uit de reeks plaatjes.
Alwood zegt
na hard zoeken en veel inspanning enzo… heb ik weer het filmpje gevonden http://video.google.com/videoplay?docid=3296585690015034833&q=bmw+m5
en met een beetje inspanning heb ik toen de voertuiggegevens opgezocht… de M5 uit blik op de weg rijdt nog steeds rond!!! en heeft dezelfde kleur… maar een ander kenteken: ZH-RR-86
ben benieuwd of iemand die nog eens spot :P
joep zegt
@klassiekerrally, ik wist helemaal niet dat intermeccanica nog bestond joh haha! Ken ze alleen als bouwer van mooie klassiekers :)
ed zegt
Voor mij de GT3 a.u.b. En die bentley misschien voor de dagen dat ik geen zin heb om snel te gaan.
Die pgo vind ik maar niks. Uiterlijk heeft hij niet veel gemeen met het origineel en technisch helemaal niet: er zit een peugot onder. Die auto heeft toch een luchtgekoeld blok nodig volgens mij. Of toch minstens een boxer (subaru blokje misschien). Er zijn veel mooiere replica’s te vinden van de speedster. Intermeccanica ken ik nu niet, maar apal heeft in het verleden ook mooie replica’s gemaakt.
Solstice zegt
Je bent er eentje vergeten Appeltje, op die laatste foto aan de overkant van de gracht een erg leuk oudje, die witte BMW 1500 of 1800… of heb je die stiekem toch wel gespot?
Axxx zegt
De Aston Martin zonder twijfel. In de serie the Avengers uit de jaren 60/70 reed Roger Moore in een mosterd gele Aston Martin DBS uit 1969. Wat een mooi auto. Aristocratisch sportief. De BMW is wel een goede 2e.
roberto zegt
FF over die M5 ,, is tie wel egt?? want al de M-serie’s hebben tog zo’n gril met t M logo op de zijschermen voor?? altans,, de m3 heeft da zoiezo.. en kdag de m5 oowk, en als je op de link druk naar de nieuwe M5 zie je dat tie dat oowk heeft,, dus ik denk dat deze weer van een of andere patser is die net niet genoeg geld heeft voor een egte en wel genoeg geld heeft voor een replica bodykitje..:D
Pieliej zegt
Lekker Jim!
Blijft me verbazen wat je altijd spot!
Die V70R heb ik toen een keer samen met jou gespot, bij dat hotel.
Die E63 zag ik al op AG, maar die is in het zwart echt wel even wat bruter dan zilver! :D
Alwood zegt
@Roberto
dan ga je naar http://www.rdw.nl/nl/digitale_diensten/voor_voertuigeigenaren/voertuiggegevens_online.htm
en dan zoek je de plaat op :)
probeer maar eens ;) ik zal de uitkomst nog niet verklappen… maar ik kan je in ieder geval verzekeren dat dit type M5 nooit dat roostertje heeft gehad. wat hem naar mijn mening juist mooier maakt.
Jappy zegt
Heel netjes! Mooie reeks foto’s! Geef mij de Continental GTC maar!
joost zegt
vette auto’s, MAAR WAAR ZIJN DIE DIKKE AUDI’S NOU !!!
Pizza zegt
Geef mij de Porsche, PGO, Volvo en de Jag XKR(2006)…..en de Aston :P
Sven zegt
Die JaguarXKR lijkt aardig op een Aston Martin of niet…?
gijs zegt
appeltje valt me tegen dat je geen fransmannen erbij hebt staan(A) ik bedoel dat zijn toch jou favo auto,s
Citrofiel zegt
@ Alwood; Hoezo ander kenteken. In dat blik op de weg filmpje heeft hij toch ook al dat kenteken???
Zeer mooie serie. En ik vind het niet erg dat er weer twee Bentleys langskomen :D , alleen wel dat die GTC wit is…. :( Bah. En verder had ik nog nooit van die TVR gehoord of gezien, maar ik ben nog jong… En hij heeft trouwens wel een heel anonieme achterkant, had zo een Opel/Ford kunnen zijn. De XKR vind ik verder heel mooi (vooral de nieuwe) en de PGO vind ik ook een leuke auto, heel leuk. De Smart is idd wel abnormaal duur zeg, voor een uitgeklede cabrio :P . En die heb ik ook nog nooit gezien. En dan hebben we nog de SRT-8: heel dik, vet cool ;) . Over de rest heb ik het niet omdat ik die toch allemaal niets vind….
Leo zegt
Zo als altijd is het weer prachtig!! mooie plaatjes
Alwood zegt
@Citrofiel
nope deze is een half jaar nieuwer :P allemaal opgezocht op de RDW site was wel moeilijk om bij dat blikopdeweg filmpje het kenteken te achterhalen maar op 2/3 wordt de nummerplaat redelijk zichtbaar…
oe ik voel me helemaal rechercheur hiero ;)
Ejay zegt
Goede serie wederom.
Alleen heb ik een request voor je. Heb je ook de Renault Spider?
roberto zegt
S0rry alwood,, kzat t op internet te zoeke en kwam t inderdaad tege dat die geen rooster heeft,, maar t nieuwe model.. de E60 heeft t wel:D.. en de oude en de nieuwe oowk.. dus leek t me oowk wel zo leuk dat daar een grilletje inzat.. maar heb er wel ooit een gezien op een tuningbeurs.. een E39 met grill.. maar zou er wel in zijn gebouwd.. excuus..
Rick dos zegt
Zozo, iemand maakt volgens mij een proefrit met die GTC.
Geef mij maar de 997 GT3! Heerlijk gewoon dat bding!
Alfaxa zegt
ik heb er in 2002, 3 Smart Crossblade gezien bij elkaar in Saint-Tropez. Echt gave dingen.
m5 zegt
zo die m5 ziet er nog erg mooi uit
Zoef zegt
Al eens in Brasschaat gaan spotten, Sacha?
Solstice zegt
@gijs: Die PGO is eigenlijk best wel frans want gebaseerd op een Peugeot (ik meen 205 maar weet het niet zeker) en met een 2,0 liter Peugeot motor van 138 danwel 180 paardenkrachten ;-)
Solstice zegt
en dan gelijk maar een extragraties correctie: de PGO deelt veel componenten met de Peugeot 206 GTI, zoals voorwielophanging, remmen en dus le moteur ( http://www.pgoautomobiel.nl ).
JANUS zegt
Die GTC in het wit zal vast wel mooi zijn…….maar niet in Nederland !
mercedesfan zegt
Van welk jaar is die Porsche-365-Speedster?
GmbH zegt
De nieuwe grijze XKR staat ook in de Autoweek van deze week.
Dink zegt
Wat een razendlekkere Aston. Tegenwoordig te koop voor weinig trouwens . . . kijk maar es in de classifieds.
Taimar is leuk, maar doe mij maar een M: de 3000 of 2500 met TR6 blok. Veel beter betaalbaar ook. Peter Wheeler reed trouwens rond in een Turbo.
Appeltje zegt
Leuk om zoveel positieve reacties op de V70R te hebben! Hij blijft toch achter op de hedendaagse standaardvan AMG’s RS’en en M’en.
@ Solstice die BMW staat daar altijd, maar ik vind het toch net niet genoeg voor een foto, maybe later! De Pontiac Solstice komt hier trouwens zeer spoedig nog eens langs.
@Pieliej ik hoopte al dat je deze aflevering zou lezen, alleen voor de Volvo al! Ik heb zondag trouwens nog een gloednieuwe S80 V8 gespot, nog bijzonderder!
@Ejay ik heb nog wel ergens een Sport Spider liggen, bedankt voor het idee!
Tim (de Hummergek) zegt
Die Bentley is van aangetrouwde familie van mij:D!!!
Tim (de Hummergek) zegt
(De R-Type)
Mark zegt
Volvo V70 voor de snelle vakantie. Crossblade voor op de camping. 300C SRT-8 voor een weekje. (banden zijn me te duur, haha)
CSL zegt
Doe mij maar de M5 en de lelijke GT3.
Alwood zegt
tss zo lelijk is die GT3 egnie hoor…
@Appeltje
ze zouden dit ook eigenlijk volvoblog moeten noemen ;) ik ben vooral benieuwd naar een S80 V8 die niet bruin-grijs of donkerblauw is :P deze zie ik al teveel… heb laatst de V8 mogen horen bij de dealer en wát een mooi blok is dat :o alleen bij de start klinkt ie ff als een veel te licht 4 of 6 cylindertje maar als die op gang komt of in de toeren gejaagd word is het een beest!
volgens mij wint de V70R trouwens nog wel qua prestaties hoor ;) en ik vind het heel wijs dat volvo niet meedoet aan die PK-oorlog! want met de V70 kán je 1:9 rijden als je heel hard je best doet zelfs 1:10!
ik vind de volvo genoeg pk’s hebben. meer is altijd leuker maar voor een écht snelle auto is 220 voor mij genoeg… 300 dus al helemaal!
Citrofiel zegt
@ Alwood; Ik weet nog steeds niet waar je het vandaan hebt. Bij 0:27 op het filmpje lees ik toch echt al ZH-RR-86… Dus dan is die niet nieuw. Of heeft hij opnieuw hetzelfde kenteken opgevraagd? Ik snap er de ballen van. Probeer jij het deze domme man eens uit te leggen… ;)
Alwood zegt
@Citrofiel
ik vroeg mij eerst af of de wagen in dat filmpje dezelfde was als bij blik op de weg :P was wel grappig geweest… nu zijn het wel exact dezelfde wagens maar de kentekens verschillen (foto en blik op de weg) ik heb bij de rdw de kentekens opgezocht en toen zag ik dat de bmw op de foto een half jaar nieuwer is dan die in het blik op de weg filmpje…
Kevin_BMW zegt
De 300C ondergemotoriseerd heb je nog nooit in de 5.7 gereden zeker.
die srt is ook maar een opgeboorde 5.7 met iets meer vermogen de 5.7 heeft vermogen zat je moet zelf moeite doen om nie met slippende achterwielen weg te rijden
Markus zegt
GT3 please met de velgjes en de lak van de Volvo…
nus zegt
300c superauto
hier een 300 uit 1969
[IMG]http://i12.photobucket.com/albums/a216/omesok/marjon021.jpg[/IMG]
[IMG]http://i12.photobucket.com/albums/a216/omesok/marjon020.jpg[/IMG]
nick zegt
Die e63 Amg is van mijn vader !