Inderdaad, het is eerder gedaan en langs gekomen. Deze 300SL Panamamericana replica is echter geen verherbouwde SL, dit is een van de grond af aan opgebouwde nieuwe auto mét 5.5L AMG V8.
Verder is het hele concept wat aangedikt. Alsof je met de 300SL óók nog even langs de tjoener bent geweest, maar dan wel een goeie. De bumpers zijn er, net als bij de racewagens, afgehaald. De uitlaten zijn verplaatst naar de zijkant, net voor de achterwielen en er zit een lekker honingraat grilletje in.
Het is dus een nieuw chassis waar deze Gullwing Panamericana op staat. Het is eerder al in Duitsland ontworpen door Gullwing-AG. Dit chassis is toen bij Arturo Alonso, de ingenieur achter het project, voorbijgekomen. Arturo heeft toen besloten met Gullwing-America een model in elkaar te zetten. In de motorruimte ligt een 5.5L Mercedes M-133-55 blok. Het schijnt ook in verschillende AMG modellen en de SLR te zitten. Naar verluid zonder supercharger, produceert deze in de Gullwing Panamericana 370hp en 530Nm. Het komend jaar komt er echter ook een V6 met 320hp en 360Nm beschikbaar. Deze V6 ligt ook in de huidige Mercedes 350 modellen.
In ieder geval echt wel reytreau! Maar rijdt autobloggend Nederland nu liever in deze opgedirkte klassieker of gaan we met zijn allen voor de SLS AMG? (via worldcarfans.com)
Here is the the rebirth of an Icon, the 2009 300 SL Panamericana, based on a Reproduction from Hoope’r, Gullwing-AG in Germany, who produce the closest model you can get to the real thing. Arturo Alonso and his company, Gullwing-America , modified this already outstanding automobile into an exotic for the 21st century.
A combination of the Glorious Carrera Panamericana cars of the 50’s and new technology, they came out with this incredible sports car, Alonso himself raced the Carrera for years in a Mercedes 300SE, where the passion for this legendary Race and the Mercedes was born.
The 300SL body is constructed with the use of aircraft composite technology. This construction comprises of a sprayed layer of aluminum to a thickness of .5mm into the mold over which an epoxy adhesive is laid and several layers of 7oz woven glass cloth are then applied with epoxy resin.
Chassis is made from RHS steel reinforced and powder coated, has independent suspension with adjustable coil overs, four wheel disk brakes, a 5.5 liter Mercedes engine, (M-133-55) the one used on the AMG Mercedes models and the SLR, mated to a six speed transmission, special made radiator and exhaust system.
The Panamericana will have a re tuned electronics raising the HP about 370, 530nm of torque @5400RPM. The car will sit lower, have speedtronic transmission, side mufflers, no bumpers, a special grill, four spoke leather steering wheel with power assist, a start button, A/C , a four point harness, Becker Mexico Radio with CD and I pod adapter, and fitted leather luggage. It also includes specially made old school 17 X 8 AMG wheels all around with 235/45/17 Continental Sport contact tires, AMG calipers painted in red, HID headlights, and stripes on the fenders like the “Works” Cars from La Barrera.
For 2010 there will also be the option for the new V6 Mercedes engine (M-272-E35) used on the 350 Models, which has almost the same power of the V8 ( 320HP And 360nm torque @4900RPM)) and could be ordered with a manual six speed.
The cars will all be painted in silver with blue accents in the front fenders like the race cars of the Panamericana, there is the option of a white with red stripes and a Black version. The interiors will be red cover in leather and plaid cloth, typical from that model; The instrument panel is identical as the original 300Sl.
Gullwing-America thinks that this is a true rebirth of the legendary 300SL Gullwing. Updated with technology from 50 years later, the car will be more powerful and handle better than the original. It will be a very drivable car with all the convenient accessories like air conditioning, power steering, etc. from modern cars.
For price and more information contact Arturo Alonso at [email protected]
JanHatseflan zegt
Ik houd het op de klassieker…
JanHatseflan zegt
*hou
monk zegt
@JanHatseflan:
houd is de correcte vorm, hou is spreektaal
Zoepie zegt
Die witte met het rood achter de lichten, wanneer kan die geleverd worden? De velgen zal ik wel inwisselen voor andere.
jaja zegt
heel gaaf zit dit er uit! doe mij die maar!
Coubie74 zegt
Dit heeft toch wel wat hoor !
BananaFlip zegt
Liever toch deze.
Iets ingetogener, en prachtig idee erachter.
Maar als er echt geschreeuwd en gegleden moet worden trekt men natuurlijk de nieuwe SLS uit de garage.
HDM zegt
Leuke poging, maar liever het origineel. Moet ik kiezen uit de twee keuzes in de tekst, dan de SLS-AMG.
Stefan-Venema zegt
Erg mooi! Maar wat kosten ze?
JanJansen zegt
Wat een heerlijke vormen zo zonder de bumpers. Jammer dat veel mensen denken dat als je ze een computer tekening laat zien, dat het werkelijke product al bestaat.
Ik hoor net dat mijn vriendin hem prachtig vindt; ja dan ben je klaar met de hele discussie of de SLS schets mooier is.
Defi zegt
Waar ken ik die grille toch van…oja http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Mercedes/GLK_SEMA_babe/mercedes-benz-glk-urban-whip_2.jpg
Gnermo zegt
Wat een wanvertoning die velgen…
WieAndersDasAuto zegt
Ik heb toch liever de SLS AMG dan dit. Of nog beter: geef mij maar de Mercedes-Benz 300 SL Gullwing! Dat is gewoon een pracht exemplaar!
vla zegt
Ja, nee dus. Die velgen, die ramen, die motor, dat onderstel… Fuck. Wat een lelijkerd, en dan nog eens azen op het succes van de 300SL. Somebody’s in for a big fucking surprise, de 300SL werd verkocht omdat hij goed was, steengoed. Een echte rijdersauto. Dit (ik nome het geen 300SL) is dat niet.
Mààr; dit is onverbloemde en dus harde en provocerende subjectiviteit, dus doe je hier maar mee wat je wil! ;)
W115 zegt
Ik vind hem toch beter met een bumper :)
Klassiekerrally zegt
Ik vind ’t helemaal niks. Het moet heel wat lijken (een 300 SL), maar in feite kan je je hiermeen niet in klassiekerkringen vertonen (kan wel, maar dan roep je wel heel wat gefronste wenkbrauwen op).
G-STAR zegt
reytreau moet da nie zijn retro ?
-edit: neheuy!-
six-trey zegt
Als die Gullwing dan toch de Mustang Boss voor Mercedes fans is waarom maken ze hem (het origineel model) niet nieuw uit nieuwe reserve onderdelen?
Vinnie zegt
Waanzinnig gave wagen, leuke knipoog naar het verleden maar toch smaakvol, al had ik er andere velgjes onder gegooid :-)
13 zegt
Überfoute Edelkitsch, doe mij maar een AMG Gullwing.
@JanHatseflan: 2 keer correct.
Vinnie zegt
@six-trey: In principe zijn alle Mercedes-Benz modellen ooit gemaakt nog steeds op bestelling leverbaar (Bij Patent Motorwagen moet je denken aan een prijs van ca. 30.000 euro)
jozef zegt
@Zoepie: ik neem dan wel uw velgen over…
Emile_Benz zegt
Op mijn SVL (= Sportwagen VerlangLijstje) staan dus:
– Mercedes-Benz W194 300SL (het origineel)
– Mercedes-Benz W198 300SL Gullwing (de klassieker)
– Mercedes-Benz W198 300SL roadster
– Mercedes-Benz W129 500SL roadster
– Mercedes-Benz SL55 AMG (zo 1 als Sacha heeft)
– 300SL Panamamericana replica
Bartje zegt
Fantastisch mooie wagen :) de velgen zijn nog niet hét van hét onder deze wagen maar voor de rest.. klein turbomotortje erin en massaproductie (zodat ‘k ‘m kan betalen ;))
BmwMPower zegt
Met die rode striping vanaf de koplampen, oef wat mooi :0
Jandepandaman zegt
Tot nog toe zie ik hier weer alleen maar wat renderingetjes.
En dan vind ik hem maar slap- Had hem dan echt strak getrokken en modern gemaakt, óf echt geretroot. Nu … ander blokje erin, bumpers eraf, ander grilletje en ooh jéé wat bijzonder!!! nieuwe velgjes eronder… Is dat alles…? Slap halfslachtig laf probeerseltje. Dat is het volgens mij. :mrgreen:
Jesper zegt
En ja, dat vinden wij er heel lekker uit zien :D
BmwFreak68 zegt
JanHatseflan En toch had je het goed getypt. Houd
bmw zegt
@Alwood: “Naar verluid zonder supercharger, produceert deze in de Gullwing Panamericana 370hp en 530Nm.” moet zijn “Naar verluidT zonder supercharger, produceert deze in de Gullwing Panamericana 370hp en 530Nm.”
Jigzoz zegt
@ G-STAR
24 April 2009 om 21:36
Sommige mensen vinden het proberen na te doen van GeenStijl niet vreselijk triest, maar juist heel interessant. Nee, dat snap ik ook niet.
OT: Geslaagd plan, lijkt me. Nu nog goeie replica’s van de Stratos en de 250 GTO.
lincoln zegt
doe deze maar ipv het origineel ..
en ook met een V6 .. is nml meer dan genoeg voor dit ding ..
de zogenaamde puristen en connaisseurpieten kunnen het dak op ..
die vinden “vroegah” alles beter ..
pomoek zegt
Ik heb het zelfde als jandepandaman, Dit zijn gewoon een paar renderingen, het ding bestaat dus nog niet echt. Even een paar plaatjes maken, in een persberichtje knallen en dan er nooit meer iets van horen. Daar heb je er helaas veel van. Ik zou het overigens wel leuk vinden…
Rick-dos zegt
“If built, it would have a 300 hp 4.4 liter V8 and five-speed ZF automatic transmission from BMW… ”
:lol: I ain’t sayin’ nothing…just sayin’…..
Svenska_Aeroplan_AB zegt
1 woord: heiligsschennis!!
M-lover zegt
zeker maken, leuke bak! lekker retro-styled
Kyanite zegt
Erg mooie wagen. Lijnen van een klassieker met de techniek van het heden. Ik vind het erg geslaagd.
Kiezen tussen de originele en deze? Dan kies ik beide, de originele voor het weekend en deze voor door de weeks :P
florisw zegt
De carrosserie ziet er strak uit zo. Maar zulke velgen, groene ramen en een dergelijke verlagng passen niet op deze klassieker.
F1Ferrari zegt
niet verkeerd
Knoopie zegt
*stoft alvast een parkeerplekje schoon voor de deur*
Wanneer zetten ze hem neer? :D
Marc1986 zegt
Ik houd het toch liever bij een 300SL Gullwing en daarnaast een SL65 AMG Black Series.. Geweldige bakken, helaas staan ze beide als optie in dit artikel dus… Nope geen van beiden voor mij ;-)
Floyd zegt
als ze er dan toch een BMW motor inlepelen dan beter een 6-in lijn, komt toch beter in de buurt van het origineel…
Victor zegt
Super mooi. heel erg mooie auto
Citrofiel zegt
Lijkt me leuk om nu eens een vergelijkende test te gaan houden tussen deze en de SLS. Maar de kans dat AB ze samen krijgt, of er zelfs maar één krijgt, is wel heel klein. Jammer. Hoewel, als je SLR lukt, de SLS toch ook wel?
Zonder de SLS te hebben gezien kan ik niet zeggen welke ik liever zou willen. Deze ziet er iig wel goed uit, als je niet die belachelijke strepen achter de koplampen neemt. Dan lijkt het nét iets te veel op een HotWheels.
Capser zegt
hou op met die rotzooi
Carabo zegt
Smakeloos gepruts
Scorso zegt
Deze graag, maar dan wel in de originele kleuren en zonder al die ongelooflijk afschuwelijk paintjobs dan…
SjoerdMini zegt
rap in productie nemen!
Hansie zegt
Coel! Maar hij is alleen mooi als concept…niet als productieauto
betonstaal zegt
Dit is een cgi, computer plaatje.
quattropower zegt
Wow, deze had ik nog niet gezien, echt jaw-dropping beautiful.
Ik wil die zwarte, zelfs al kost ie een miljard.