Altijd leuk om een oude bekende van je tegen te komen. Zeker als die ook nog eens te koop staat bij de Domeinen.
Waarom is dit een oude bekende, zul je misschien afvragen? Nou, heel simpel, we schreven eerder al eens over deze Audi RS6. Om precies te zijn, op 21 augustus 2016 deden we dat. Toen stond hij namelijk ook al te koop.
De titel van het artikel was destijds: “Deze tweedehands Audi is niet wat het lijkt” en in principe zouden we die titel nu opnieuw kunnen gebruiken. Want hij lijkt wel op een RS6, het is er (nog steeds) geen.
Audi A6 3.0 TDI
We zien hier namelijk een flink verbouwde Audi A6 met een 3.0 V6 TDI. Normaal is dat met zijn 245 pk toch niet echt een stumperd te noemen, maar als je er het uiterlijk van een RS6 aan koppelt, wordt het wel een beetje sneu. Die heeft namelijk bijna twee keer zoveel vermogen als deze.
Op zich is de conversie netjes gedaan. Ok, de wielkasten kloppen niet helemaal, er zit een RS6-typeplaatje op een plek in het interieur waar dat niet hoort en de remmetjes zijn veel te klein voor de velgen. Maar van een afstandje zou je er best wel iemand mee voor de gek kunnen houden, denken wij.
Voor wie doe je dit eigenlijk?
Ondergetekende vraagt zich eigenlijk altijd hetzelfde af als hij een auto ziet die een soortgelijke behandeling heeft ondergaan. Voor wie doet de eigenaar dit eigenlijk?
Ik bedoel, een kenner ziet direct dat het nep is en iemand die niks van auto’s af weet, heeft geen idee waar “RS6” voor staat. Kortom, je staat naar mijn idee een beetje voor aap als je besluit in zo’n nepperd rond te gaan rijden. Ook in deze oude bekende van Autoblog.
Deze oude bekende staat dus bij de Domeinen
Mocht jij daar nou toch echt anders over denken, dan hebben we goed nieuws voor je. Deze neppe Audi RS6 met 245 pk en een diesel staat zoals gezegd te koop bij de Domeinen. Daar wordt hij tegen opbod verkocht.
De prijs staat op het moment van schrijven op een kleine 11.000 euro. Da’s een stuk minder dan de 65.000 euro die ze er in 2016 voor vroegen en nog veel meer dan de nieuwprijs van 115.293 piek.
Oh ja, wellicht handig om te weten als je interesse hebt; de auto komt uit januari 2012 en heeft 185.502 kilometers op de teller staan. Helaas vermeldde het artikel van 5 jaar terug niet hoeveel hij toen had gelopen, maar het lijkt ons sterk dat er in totaal 9 jaar zo weinig mee is gereden.
Maar dat laatste is slechts een mening en geen feit, pin ons er dus niet op vast. Voor de rest, zou jij deze oude bekende kopen bij de Domeinen, of er met een enorme boog omheen lopen?
Laat het weten in de comments!!
Met dank aan R.Benz voor de tip!
Dutchdriftking zegt
Erg sneu eigenlijk. Als je de Bi-TDI hebt, en je hebt deze gekieteld (JD doet er bijna elke week eentje, stage 4 is dik 400pk en 900nm) dan kan de auto wel een mooi setje bumpers gebruiken. Maar met 245pk RS logo’s plakken is wat sneu.
kennone zegt
@dutchdriftking: met een 400PK diesel ook hoor. Het blijft een A6 en geen RS6
Dutchdriftking zegt
@kennone: klopt, maar als je er dan een paar dikke bumpers op zet (zonder logo’s uiteraard) ziet de auto er nog steeds niet sneller uit dan hij is. Als het dan netjes gedaan is kan ik het nog wel waarderen.
hooesi zegt
Rekenen is niet helemaal je ding he 🤔! Bijna 2 x zoveel…2 x 245 = 490pk. RS6 560pk (of 605 Performance):
escort77 zegt
OK, jammer van de badge op de kont. Maar verder ziet dit er toch gewoon dik uit?
En die 245 pk’s kunnen er natuurlijk ook makkelijk meer zijn. Dit lijkt me geen goedkope autostyle-zooi, dus een chippie van Abt of JD kon er dan waarschijnlijk ook wel vanaf.
Sempiternal zegt
Die rem schijven verraden het toch altijd weer.. ai wat zien die er lelijk uit zo.
RB zegt
5 eigenaren in 5 jaar in NL, en km stand onlogisch. Lijkt mij idd mooie auto om te laten staan🙈
reactief zegt
Ik denk dat er een behoorlijk grote groep mensen is die wel weet wat een RS6 is, maar niet exact weet wat het is behalve ‘het dikste’. Zeker in de categorie straatjochies waar je met deze bak indruk op wilt maken tijdens het dealen.
sportevo zegt
Ik vraag mij ook altijd af voor wie iemand een auto anders doet voorkomen dan hij eigenlijk is.
Dat werkt 2 kanten op. Waarom zou je een potente auto als een trage diesel naar buiten willen brengen of andersom. Beide gevallen vind ik een beetje triest.
Overigens zou ik niet 1,2,3 zien of dit een echte of nep RS6 is. Tuurlijk wel als ik op de details let maar als ik er langs loop en vluchtig kijk, zou ik denken dat er een RS6 staat. Maar als het een BMW betreft dan zie ik heel snel of het iets diks is of gewoon een ‘simpele’ uitvoering.
tinnemans zegt
@sportevo; Ik zou er denk ik zo intuinen. Ook bij een BMW of een willekeurig ander merk. Ik herken de labeltjes wel, en als iemand onder een BMW de uitlaten op de juiste plek zet, kun je mij al snel wijsmaken dat het een M is. Maar ja, wat dan nog? Dan denk ik dat ik een snelle auto gezien heb en ga verder met boodschappen doen.
Het lijkt me vervelender om de eigenaar van zo’n auto te zijn en op een dag te realiseren dat je het geld van die velgen en andere opsmuk ook aan een leuker rijdende auto had kunnen uitgeven.
bisazza zegt
Ja inderdaad een beetje sneu maar om hier als ‘autoblog’ nou voor de 2e keer een artikel aan te wijden benaderd eigenlijk een beetje hetzelfde niveau. Is het echt komkommertijd en is er dan daadwerkelijk niets anders de moeite waard een artikel over te schrijven?
Sempiternal zegt
@bisazza filmpjes van auto’s in een zwembad. Of een of andere road rage. Of natuurlijk Het zoveelste tesla non-nieuws 😉
towi1989 zegt
Kwam van de week een c63 tegen, maar vond het nogal stinken. Bleek een c220 diesel te zijn. Exterieur compleet omgebouwd. De helft van de achterlichten deed het niet, uitlaat hing er scheef onder. Vraag me echt af waar je het dan voor doet.
autokuchi zegt
Oei oei… hij heeft ook nog de knaak-HMI, lage resolutie instapversie…
redbeams zegt
Kleinere remschijven verraadt al dat het geen echte is.
theflowinside zegt
Dus als je ‘maar’ 245pk hebt, mag je geen sportiever bumpers of grotere velgen monteren? Wat een onzin! Vergeet niet dat ie standaard binnen 6 sec op 100 zit en topsnelheid begrensd is op 250. (Sedan dan, Avant zal klein beetje anders zijn).. Badges die niet kloppen keur ik ook af. Of niks, of het moet kloppen wat er staat.
mashell zegt
Als je meer dan 100kg weegt stuurt de Footlocker je toch ook weg als Nike’s komt kopen?
Ik hecht aan die badges geen enkele waarde dus schrijf op je auto wat je wilt, als je AMG ///M GLK320CDI4matic op je Alto wilt plakken, have fun.
Flutterbi zegt
Het is alsof je tegen elke vrouw in de kroeg gaat staan te roepen dat je een grote penis hebt. Vroeg of laat val je door de mand en het is oppervlakkig.
saxoke zegt
9jr en 185dkm is, vind ik normaal. Beetje stemmingmakerij van de auteur lijkt me. M’n vorige diesel had op 10jr 202dkm en die daarvoor 106d op 6jr. Allemaal vergelijkbaar met deze nepRS6
Groninger zegt
Kamperbak pur sang.
Het zelfde als die woonwagentjes waar ze in wonen, van buiten opgeleukt met steenstrips maar het blijft alsnog een stacaravan.
slakkie zegt
Ik snap sowieso al dat “badge-gedoe” niet. Zelf heb ik liever helemaal geen badge op mijn wagen. De kenners zullen wel weten met welke bak ik rijd en de rest interesseert het toch niet. Als ik m’n wagen mooi/stoer vind, kan de rest me weinig schelen. En nee, ik hang men wagen niet vol spoilers en andere dingen. Lekkere velgen en wat tuning is alles.