Voor wie nog niet wist hoe de auto eruit ziet…
Wij konden vorige maand reeds de eerste officiële foto’s van de Mercedes E-Klasse Coupé laten zien, inmiddels zijn er wat meer plaatjes beschikbaar. De auto zal op de autoshow van Genève te zien zijn (en rijdt ook al gewoon rond in Nederland), de E-klasse coupé is de vervanging voor de verouderde CLK Coupe. Maar waar moet deze coupé mee concurreren? Mercedes heeft nog namelijk geen fatsoenlijke concurrent voor de Audi A5 en E92 BMW 3-series coupe, maar daar gaat een eventuele C-klasse coupé wat aan doen?
Het topmodel van de E-klasse coupé wordt de E500/550, maar er komt eind van het jaar waarschijnlijk ook een AMG-versie. Verder is er een E250 CDI viercilinder (200 pk) en een benzineversie (ook 200 pk). De E350 CDI (V6) heeft 228 pk en er komt een E350 CGI V6 benzine met 288 pk. De E500 krijgt een 5.5-Liter benzinemotor met 382 pk.
Op de Autosalon van Genève viert de Coupé op basis van de nieuwe Mercedes-Benz E-Klasse zijn wereldpremière. Korte tijd later zal de nieuwe E-Klasse Coupé ook te zien zijn op de AutoRAI in Amsterdam. Met de komst van de Coupé, slechts drie maanden na de presentatie van de E-Klasse Limousine, zorgt Mercedes-Benz voor een bijzondere aanvulling op het modelprogramma. Tegelijkertijd wordt hiermee de traditie van de Coupés voortgezet, die bij de E-Klasse altijd geliefd waren. De tweedeurs versie is niet alleen mooi, maar ook bijzonder aërodynamisch: met een Cw-waarde van 0,24 heeft het model de gunstigste luchtweerstand van alle in serie geproduceerde auto’s ter wereld. Tot het leveringsprogramma behoren twee nieuwe viercilinder motoren met directe inspuiting, die tot 17 procent minder verbruiken, maar tegelijkertijd meer vermogen en een groter koppel leveren en voorzien zijn van een groen (B) brandstoflabel. De E-Klasse Coupé staat vanaf juni 2009 bij de Nederlandse Mercedes-Benz dealers, de prijslijst begint bij € 54.900 voor de E 250 CGI Coupé BlueEFFICIENCY. Met de prijsstelling van de E Coupé laat Mercedes-Benz zien dat een Coupé niet altijd veel duurder dan een sedan hoeft te zijn: de prijzen van de E Coupé liggen vrijwel op het al scherpe prijsniveau van de E-Klasse Limousine.
De nieuwe Coupé beschikt over een aantal technische innovaties, die men eerder bij een sportcoupé uit het hoogste segment zou verwachten. Daartoe behoren een adaptieve schokdemperregeling, vermoeidheidsherkenning, preventieve bescherming van de inzittenden en een actieve motorkap. Specifiek voor de Coupé is het rijdynamiek-pakket, waarmee via een druk op de knop de afstelling van de auto kan worden veranderd. Met Adaptive Mainbeam-assist, herkenning van verkeersborden en een automatisch noodremsysteem PRE-SAFE®-brake zet de E-Klasse ook nieuwe maatstaven in zijn klasse.
Ook op het gebied van motoren is de E-Klasse Coupé koploper: de nieuwe diesel- en benzinemotoren blinken uit door hun efficiëntie en hun uitstekende prestaties. Tot het leveringsprogramma behoren twee nieuwe viercilinder turbomotoren, die tot 17 procent minder brandstof verbruiken, maar tegelijkertijd meer vermogen en een groter koppel leveren. Beide uitvoeringen, de E 250 CDI Coupé BlueEFFICIENCY en de E 250 CGI Coupé BlueEFFICIENCY, hebben een groen energielabel B.
De E 250 CDI Coupé BlueEFFICIENCY verbruikt 5,3 liter brandstof per 100 kilometer en behoort met een uitstoot van 139 gram CO2 per kilometer tot de zuinigste en schoonste auto’s in zijn klasse. Het geringe verbruik werd niet alleen bereikt door nieuwe motoren, maar ook door een reeks praktijkgerichte maatregelen. Voorbeelden zijn de uitschakeling van de stuurbekrachtigings- en brandstofpomp wanneer deze niet worden gebruikt, de montage van banden met een lage rolweerstand en de afstelling van de generator op basis van de rijsituatie en de spanning aan boord, plus niet te vergeten de uitstekende luchtweerstand. Met zijn uitstekende prestaties (een vermogen van 150 kW/204 pk en een koppel van 500 Nm, al beschikbaar vanaf 1.600 omw./min.) is de motor in de E 250 CDI BlueEFFICIENCY 36 procent krachtiger dan zijn voorganger. De V6-turbodieselmotor met directe inspuiting blijft in het programma. Deze levert in de E 350 CDI Coupé BlueEFFICIENCY een vermogen van 170 kW/231 pk en verbruikt volgens NEDC-norm 6,8 liter per 100 kilometer.
Ook bij de benzinemotoren heeft Mercedes-Benz gekozen voor directe inspuiting. Onder de motorkap van de E 250 CGI BlueEFFICIENCY ligt een nieuw ontwikkelde viercilindermotor met 150 kW/204 pk en een standaard automatische transmissie, die 7,2 liter brandstof per 100 kilometer verbruikt, zo’n 13 procent minder dan bij de tot dusver gebruikte viercilindermotor.
De nieuwe E 350 CGI Coupé BlueEFFICIENCY wordt aangedreven door een nieuwe zescilindermotor met straalgeleide directe brandstofinjectie. Het vermogen bedraagt 212 kW/292 pk, 15 kW/20 pk meer dan voorheen, en de motor verbruikt met 8,5 liter per 100 kilometer rond de 14 procent minder brandstof. Het topmodel, de E 500 Coupé, is voorzien van een V8-motor met 285 kW/388 pk en 530 Nm, waarmee de prestaties op sportwagenniveau liggen.
Design: de weergave van een uniek karakter
De markante lijn van de nieuwe tweedeurs coupé bevat een aantal bijzondere kenmerken die typisch zijn voor de coupés van Mercedes-Benz. Zo wordt het beeld aan de zijkant, met volledig verzinkende zijruiten, niet onderbroken door een B-stijl en heeft de E-Klasse Coupé de sportgrille met de grote, in het midden geplaatste ster. Daarnaast toont de coupé zijn banden met de E-Klasse Limousine, ondermeer door de dubbele koplampen, die echter nog scherper en sportiever gevormd zijn. Identiek met de Limousine zijn ook de krachtige achterspatborden, die al in 1955 de “Ponton”-coupé S 220 zijn markante uitstraling gaven. Ondanks de duidelijke verwantschap met de E-Klasse Limousine heeft de E-Klasse Coupé natuurlijk zijn geheel eigen karakter met een duidelijke wigvorm.
De stoelen van de E-Klasse Coupé zijn nieuw ontworpen en passen qua vorm en techniek bij het sportieve karakter van de auto. De hoge rugleuningen zijn voorzien van een Easy Entry-functie, waardoor het in- en uitstappen voor de passagiers achterin gemakkelijker wordt. Comfortstoelen met lederen bekleding en ventilatie zijn als optie leverbaar, net als de nieuw ontwikkelde multicontourstoelen met opblaasbare luchtkamers in de zitting en de rugleuning. Voor de passagiers achterin zijn er twee comfortabele, afzonderlijke stoelen, waarvan de rugleuningen los van elkaar of samen kunnen worden neergeklapt om de kofferruimte te vergroten.
Veiligheid: unieke combinatie van assistentie- en veiligheidssystemen
Veiligheid heeft bij de ontwikkeling van de E-Klasse een belangrijke rol gespeeld. Een belangrijke nieuwe vondst op dit gebied is ATTENTION ASSIST, een systeem dat dreigende vermoeidheid bij de bestuurder snel herkent. Wanneer het systeem gedrag herkent dat wijst op slaperigheid, dan volgt een geluidsignaal en een visuele waarschuwing op het display (“ATTENTION ASSIST. Pause!”). ATTENTION ASSIST is standaard op de nieuwe E-Klasse Coupé.
Standaard levert Mercedes-Benz de E-Klasse Coupé ook met het PRE-SAFE®-beschermingssysteem voor inzittenden. Bij een dreigend ongeval worden er snel beschermende maatregelen voor de inzittenden getroffen, zodat de veiligheidsgordels en de airbags bij een botsing optimale bescherming kunnen bieden.
Automatisch remmen met volle kracht bij dreigend ongeval
De beproefde radargestuurde assistentiesystemen uit de S-Klasse zijn nu ook als optie in de E-Klasse Coupé leverbaar. Mercedes-Benz combineert deze technologieën in het systeem DISTRONIC PLUS. Dit omvat de cruisecontrol met afstandsregeling, waarmee de coupé automatisch de gewenste afstand tot zijn voorligger aanhoudt en het, afhankelijk van de verkeerssituatie tot stilstand afremt. Ook de Remassistent PLUS en de PRE-SAFE®-rem behoren tot deze voorzieningen.
Nieuw is ook de actieve motorkap, waarmee Mercedes-Benz het jarenlange streven naar meer veiligheid voor voetgangers voortzet. Deze voorziening is standaard bij de nieuwe E-Klasse. Bij een ongeval zorgt een veersysteem ervoor dat de motorkap aan de achterkant binnen enkele milliseconden vijf centimeter omhoog wordt gedrukt, waardoor de afstand tussen de motorkap en het motorblok toeneemt. Dankzij het doordachte mechaniek kan de bestuurder de actieve motorkap weer in zijn normale stand terugzetten, zonder dat de auto hiervoor naar de garage moet.
Rijcomfort en dynamiek door DIRECT CONTROL-onderstel
Tot de standaarduitrusting behoort een nieuw ontwikkeld DIRECT CONTROL-onderstel met een adaptief schokdempersysteem. Dit past zich automatisch aan de actuele rijsituatie aan, waarbij de demping bij normaal rijgedrag wordt verminderd en zo het afrolcomfort merkbaar wordt vergroot. Bij dynamisch bochtenwerk of bij snelle uitwijkmanoeuvres schakelt het systeem over op maximale demping, zodat de auto zo goed mogelijk wordt gestabiliseerd.
Naast het comfortabel afgestelde standaard onderstel is naar keuze ook een variant met een meer dynamische demperkarakteristiek leverbaar (standaard bij de AVANTGARDE). De optionele DIRECT CONTROL-stuurbekrachtiging (standaard op de V6- en V8-modellen) reageert nog directer op de stuurinslag en vereist minder stuurbewegingen.
Om de karakteristiek van de verschillende onderstelafstellingen te vergelijken, hebben de Mercedes-Benz-ingenieurs de “body index” ontwikkeld, een formule die is gebaseerd op de meetwaarden van typische rijacties. De “body index” geeft weer hoe goed de carrosserie met het chassis verbonden is, hoe goed de auto op de weg ligt en hoe gemakkelijk de handling bij het snel nemen van bochten is. Hoe hoger deze waarde, hoe sportiever, dus stugger, de karakteristiek van het chassis is.
De “body index” laat zien, hoe het dynamiekpakket de wensen van de klant op het gebied van zowel dynamiek als comfort vervult: in de Sport-stand bedraagt de waarde 2,06, maar door het inschakelen van de Comfort-stand kan deze tot het voor een limousine gebruikelijke niveau van 1,89 worden verminderd. Ter vergelijking: de supersportwagen Mercedes-Benz SLR McLaren heeft een “body index” van 2,94.
Individuele klimaatregeling door een druk op de knop
Voor nog meer comfort in de E-Klasse Coupé heeft Mercedes-Benz een automatische klimaatregeling die niet alleen in drie zones (voor bestuurder, passagier voorin en passagiers achterin) werkt, maar ook individuele voorkeuze-standen heeft. Door een druk op de knop kunnen de inzittenden bij het als optie leverbare THERMOTRONIC daarmee kiezen uit de standen “Diffuse”, “Medium” en “Focus” en daarmee zowel de hoeveelheid uitstromende lucht als de verdeling van de lucht in het interieur aanpassen aan hun persoonlijke voorkeuren. Daarbij blijft de automatische werking van de airconditioning gehandhaafd. De E-Klasse Coupé wordt standaard geleverd met de automatische klimaatregeling THERMATIC, die twee zones kent.
Infotainmentsysteem met kleurenscherm op het dashboard
Het uit de S-Klasse beproefde bedieningsconcept met multifunctioneel stuurwiel, de bedienknop op de middenconsole, het kleurenscherm op het dashboard en de directe keuzeknoppen maakt ook in de E-Klasse Coupé het bedienen van de diverse functies gemakkelijk.
Via de bedienknop hebben bestuurder en bijrijder de controle over alle functies van het moderne infotainmentsysteem, zoals de radio, CD/DVD-speler, telefoon en navigatiesysteem. De E-Klasse Coupé wordt standaard geleverd met het systeem Audio 20 CD inclusief acht luidsprekers, CD-speler en bluetooth-functie voor mobiele telefoons. Als optie is het COMAND APS-systeem leverbaar, dat als extra’s pan-Europese navigatie met harde schijf, DVD-wisselaar, muziekregister voor zo’n 1.000 titels en spraakbesturing met volledige woorden. Voor nog meer muziekgenot zorgen opties als het 500 watt-geluidssysteem met surroundsound, aansluiting voor externe MP3-spelers en tuner voor digitale radio-ontvangst.
Modelprogramma: invidivualiteit door rijke keuze
Met vijf motoren, drie chassisvarianten, tal van carrosseriekleuren, diverse combinaties van wielen en banden en vele leverbare opties helpt de E-Klasse Coupé om wensen op autogebied te vervullen. De basis voor de combinatiemogelijkheden bestaat uit de beide uitvoeringen ELEGANCE en AVANTGARDE. Afhankelijk van het gekozen interieur zijn er verschillende kleuren en materialen toegepast, die het elegante of het progressieve karakter van de coupé benadrukken.
Bij het Sportpakket AMG staan sportiviteit en prestaties voorop. Bij de AMG-styling passen de markante AMG-frontpartij met grote koelopeningen, de AMG-dorpels en het AMG-achterdeel met zwart inzetstuk. Gepolijste 18 inch AMG lichtmetalen wielen met zes dubbele spaken, voorzien van brede banden in de maat 235/40 R 18 voor en 255/35 R 18 achter wijzen ook op het bijzondere karakter van de auto. Het AGILITY CONTROL sportchassis met stuggere vering, dempers en stabilisatoren omvat ook grote geperforeerde remschijven voor en remzadels met Mercedes-Benz-opschrift. Door de stuurinrichting met directere overbrenging is er een optimaal wegcontact.
De nieuwe E-Klasse Coupé staat in mei bij de Mercedes-Benz dealer. De prijslijst begint bij een bedrag van € 54.900 voor de E 250 CGI Coupé BlueEFFICIENCY (incl. BTW en BPM).
VonStroke zegt
Al beter dan de sedan, het lijkt alsof ze eerst dit hebben ontworpen en vervolgens begonnen zijn aan de sedan. (met de bekende mislukking tot gevolg)
Maar echt wild word ik er niet van, dan toch liever een A5 of 3 coupé.
engin milan zegt
hoeveel gaat het kosten
BmwMPower zegt
Waarom hebben we dan nog de CL?
Die is veel mooier!
engin milan zegt
ik hoop dat ze ook met een black series komen
SpeedfreakR zegt
Nice :) Zet er 2 deuren bij en je heb de nieuwe CLS.
Scaglietti zegt
Ik vind dat kleine zwarte stijltje in de zijramen nog altijd zeer vreemd.. voor de rest wel een knappe wagen.
Joep zegt
Drie-kwart van voren lijken de verhoudingen niet helemaal te kloppen, maar verder is het echt een mooi ding. Dat stijltje in het achterste zijruitje is ook een beetje vreemd (net een sedan als je snel kijkt), maar anders kan het raam natuurlijk niet open.
JH zegt
Prijzen in Duitsland:
E 250 CDI R4 204 PS / 500 Nm 5,3 L/100 km 44.684,50
E 350 CDI V6 231 PS / 540 Nm 6,8 L/100 km 48.671
E 250 CGI R4 204 PS / 310 Nm 7,2 L/100 km 44.684,50
E 350 CGI V6 292 PS / 365 Nm 8,5 L/100 km 51.408
E 500 V8 388 PS / 530 nm 10,9 L/100km 66.045
NLBUURMAN zegt
ja graag! maar 382 pk uit een 5.5 liter? dat kan beter MB! misschien heeft hij idioot veel koppel, maar het klinkt zo weinig
Tijmen zegt
Wat maakt die lijn boven de wielkast die auto toch verschikkelijk.
Toch weer een gevalletje designarmoede, waar de sedan zeker aan lijdt.
De rest vind ik aardig goed gelukt.
jurrian zegt
mercedes is goed bezig de laatste tijd. in tegenstelling tot bmw maken ze tenminste mooie nieuwe modellen.
Lustigson zegt
Wit staat ‘m beter. Hoewel ik ‘r dan ook wat M3 in zie.
Jonas zegt
@BMWpower
CL is motorisch veel sterker en baadt nog meer in de luxe dan deze, dit vervangt gewoon de CLK e…
JH zegt
De wielkasten, zoals de E-klasse ze ook heeft, zijn afgeleidt van de W120
Olaf zegt
Erg vreemd design vind ik. Die vouw boven de achterwielen ziet er niet uit en de rest van de lijnen die allemaal naar het zelfde punt omhoog lopen kunnen mij ook al niet bekoren. De koplampen zijn ook een beetje vreemd, lijken wel een soort aftermarket units met die streep in het midden. Het enige wat ik echt wel heel erg mooi gelukt vind zijn de achterlichten, die zien er wel klasse uit.
Op de tweede foto kan je trouwens ook goed zien dat een maatje grotere velgen onder deze auto niet zouden misstaan, maar dat zijn dingen die je altijd nog kan veranderen.
Victortje. zegt
@JH, het spijt me ik zie de link niet, kan u het uitleggen??
ontopic, prachtige auto echt mooi!
BmwMPower zegt
@ Jonas
Leuk, maar het heeft toch geen zin om van elke variant een coupé er bij te doen? En wat is de concurrentie dan?
Turbo zegt
Ik vind ‘m heel weird. Net alsof hij een meter te small is. Een te heet gewassen 3-serie coupe, die te smal is geworden.
Het zal wel een kwestie van wennen zijn.
Emile_Benz zegt
Ik vind het mooi. Zeer geslaagd en beter dan de sedan…maar had ’n Shooting Break leuker gevonden… :wink:
@ autoblogger: Heb je die foto’s ook in groot formaat…?
Laue zegt
leuk vrouwtje staat erbij:) E klasse? ohja. wel ok. niet geweldig
autoblogger zegt
@Emile: bij motorauthority staan ze iets groter, maar binnenkort zullen we een image gallery aanmaken (zodra de andere afbeeldingen zijn vrijgegeven).
UPDATE: http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Mercedes/E-klasse_Coupe_2009/
autoblogger zegt
@Laue: dat is Froukje de Both…
Breinstein zegt
Is de 5.5 V8 alweer gedownsized? In alle modellen levert hij namelijk 388pk. En mensen die dit weinig vinden, het heeft niks met topvermogen (waar bmw goed in is) te maken, maar met de manier waarop het gebracht wordt. Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat de 388pk over een breder toerental bereikt wordt dan een eventueel hoger vermogen.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Absoluut een mooie auto!
Zeer geslaagd ontwerp.
Alleen concurrent van de A5 en 3-serie Coupé???
Deze is toch wel een behooooooorlijke slag groter hoor!
–edit: klopt, heb de tekst iets aangepast–
Cas zegt
Achterkant: mooi. Zijkant: ook mooi. Voorkant: lelijk! Die koplampen zien er niet uit, en die kerstverlichting heeft een Mercedes toch niet nodig, da’s meer iets voor Audi.
Racer X zegt
Fraaie auto, zeer geslaagd. Wat twee deuren minder al niet kan doen (de sedan vind ik stukken minder met deze achterlichten).
Jesper zegt
Doodzonde van dat raamstijltje, die verkloot het hele zijaanzicht :?
Met open ramen is dat dan waarschijnlijk wel weer héél erg mooi…
Verder, mooie kont, alleen van die neus ben ik niet zo gecharmeerd.
Die koplampen kan ik maar niet aan wennen – en die ledjes zijn wat te kitsch :roll:
Headhunterz zegt
wtf?! clk meets e meets cls
InterHost zegt
heb deze auto ook in belgie al zien rijden. Is op foto 10 keer mooier als in het echt. Ledjes van 3de stoplicht komen blijkbaar rechtstreeks van de kerstboom…
Benjamin1 zegt
Goh deze valt nog mee. Ze kunnen de sedan net zo goed dood laten bloeden. Net als de laguna. Als je mag kiezen, waarom zou je dan nog de sedan kopen?
Tom zegt
Best wel mooi, die E klasse is volledig fout maar dit maakt het enigzins goed
denny zegt
Ik vind het een van de mooiste nog enigzins betaalbare coupes van de afgelopen jaren! mooier dan de 3 en de a5
sebastianchubasco zegt
ledjes lijken misschien op kerstboomverlichting maar gaan wel veel langer mee en leveren meer motorvermogen op dan standaard verlichting.
750i zegt
Ziet er toch mooier uit dan ik in eerste instantie had gedacht.
NJ zegt
Zweerde voorheen bij de a5 als ubercoupe, maar dit bericht zet me aan het denken.
InterHost zegt
@sebastianchubasco
Ik heb het niet over de achterlichten of voorlichten voor de duidelijkheid. Enkel over het 3de stoplicht. De ledjes staan zo ver uit een dat het gewoon afschuwelijk is.
Arnoud zegt
Te sterke wigvorm. En de achterkant is, driekwart van voren gezien, veel te breed in verhouding tot de voorkant.
tom zegt
ik vind het meisje stukken mooier dan de auto!
Antoon zegt
Walgelijk
Veel te gedrongen vorm.
De koplampen zijn te hoog doorgetrokken en er zit een rare Vanquish lijn op de achterste panelen.
Waar ik bij de E sedan nog de achterkant het minst vond, is dat bij deze versie de beste kant.
Doe mij maar een A(S)5
Guido zegt
Beter dan de 4 deurs maar de voorkant is bog steeds lelijk! De achterlichten zijn ook een beetje cheapass.
Danny zegt
wow ik ben echt onder de indruk mooier dan de CLK
Jesper zegt
@ Antoon: Eindelijk, iemand met wie ik kan praten :)
Zullen wij dan maar naar de Audi dealer gaan om een A5 te bestellen? :P
Denk dat je voor een instapper E Coupé een héle dikke A5 hebt …
Moet wel eerlijk zeggen, hoe vaker ik de auto zie, hoe meer ik bepaalde lijnen weet te waarderen. De schoonheid van die langgerekte zijkant begint eindelijk door te dringen, en die kont wordt ook dragelijk. :P
Maar in tegenstelling tot bij andere MB’s (C-klasse?) kan ik niet wachten tot een of andere tjunert er nieuwe bumpertjes en velgjes opgooit :roll:
autoblogger zegt
UPDATE: de vanaf-prijs is bekend. De nieuwe E-Klasse Coupé staat in mei bij de Mercedes-Benz dealer. De prijslijst begint bij een bedrag van € 54.900 voor de E 250 CGI Coupé BlueEFFICIENCY (incl. BTW en BPM).
Hier de motoriseringen:
Texter zegt
Weer een Mercedes die er met plakband beter uitzag dan het uiteindelijke resultaat…
3-Serie zegt
hij is te hoog..dat zie je goed aan de achterkant. Ik vermoed een cc’tje als je er zo’n dikke kont aan hangt. Zal er wel ook nog van komen.
Royston zegt
Achterkant vind ik erg mooi maar die neus wat een gekke vouwen en lijnen zeg..
vooral bij de grille
Benz.. zegt
Wauw, kan niet wachten voordat hij op de markt komt.. Duidelijk een plaatsvervanger van de CLK en niet van de CL!! ;)
Al vind ik wel dat het vermogen wel ietjes opgekrikt mocht.. Ach ja, als de AMG-versie er eenmaal is met minimaal 500 pk.. :D
Nijntje zegt
Toen ik de eerste foto zag dacht ik: wow, knap
Toen keek ik beter, en dacht ik, hmm, net niet .
Teveel vreemde lijnen, koplampen waar ik niet aan wennen kan..
Mika_Hakkinen zegt
Vind dat deze maar raar in elkaar steekt.. net of de verhoudingen weg zijn..
Ik zou hem niet kopen.. zal best een goeie auto zijn.. maar ik ben er geen fan van.. door sparen of een xk of sl
thom zegt
Mmm, voorkant vind ik behoorlijk hoog/plomp/niet sportief. Drukke lampen aan de voorkant zijn niet echt mijn ding. Achterkant vind ik wel geslaagd op de wielkasten na en is ook te hoog/log/plomp en et kontje vind ik aan de korte kant. Dus redelijk plomp model, een 3 serie coupe is bvb veel strakker/slanker gelijnd, zoasl mika al zei beetje vreemde verhoudingen
Ik denk dat ik het oude model mooier vind op de achterlichten na, eerst eens in et echt bewonderen. Er is nog hoop
lincoln zegt
weer absurd mooie bak van MB ..
grossier in mooie meuk .. (laatste 2 jaar dan) ..
sacha zegt
Beetje dikke kont. Maar dat is waarschijnlijk in voorbereiding op de cabrio-met-hardtop (CC) versie.
robbie zegt
@sacha, dan moet ik je teleurstellen! De E-Klasse cabrio krijgt gewoon een canvas dak!
Wedje leggen?
Headhunterz zegt
@ benjamin
als je kinderen hebt? carpoolt? dan lijkt het me toch handiger dat je zelf de deur open kan maken dan liggen te klooien om via een stoel die naar voren is geklapt binnen te komen ;)
slk zegt
Mooie auto,maar wat een vreselijke grauwe kleur zeg.In het wit komt ie veel beter uit de verf
nick zegt
waarom een vrouw voor het stuur….???
hahaha
w0o0dy zegt
Officiële Trailer video van de nieuwe e klasse coupé
http://www.youtube.com/watch?v=6VDApDCIk5o