Het Italiaanse raspaard was eigenlijk op weg naar het circuit van Silverstone, maar dat liep even anders.
Je kunt zeggen wat je wilt van de huidige generatie super- en hypercars, maar het staat als een paal boven water dat dergelijke auto’s anno nu beter te beheersen zijn dan ooit tevoren. Zo’n sappige F50 van bijna 20 jaar terug bijvoorbeeld, vergt toch net effe wat meer kunde om mee van A naar B te rijden.
Helaas kwam de onfortuinlijke bestuurder in dit verhaal daar op de harde manier achter. Volgens ooggetuigen verloor de man de macht over het stuur, door tijdens het invoegen teveel gas te geven. Het resultaat van deze pijnlijke blunder zie je op de foto en als je nagaat dat de meeste (en duurste) techniek zich achterin bevindt, kun je je voorstellen dat de verzekering niet blij gaat zijn met het reparatiebonnetje.
Een beetje F50 doet tegenwoordig al gauw tegen de 1 miljoen euro op een veiling, dus dat die reparatie er gaat komen is vrij zeker. Het recordbrekende schadebedrag van Mr. Bean’s McLaren F1 zal waarschijnlijk niet worden geëvenaard, maar reken maar dat er een flink aantal nullen voor de komma zal staan. (bron: telegraph.co.uk)
bofkont zegt
Oh damn dood en doodzonde, maar gelukkig is alles te maken :)
swaffelaer zegt
Gelukkig was het maar een ouwe bak. Het was echt zonde geweest als het een mooie glimmende nieuwe auto zou zijn geweest.
gerjan zegt
@swaffelaer: ik zie liever die laFerrari om een 458 ofzo in de kreukels.
marussia zegt
@swaffelaer: mêh, iets in me zegt dat je liever een California tegen een paaltje ziet rijden dan een Enzo…
johanhummer9 zegt
@swaffelaer: nieuwe autos die gewoon nog in productie zijn? Wat is daar zonde aan?
gerjan zegt
Super mooie auto. Kan geen moderne Ferrari tegen op!! Misschien wel op snelheid en beter rijden maar gevoel en beleving. Het is gewoon een pracht auto!!!
norge zegt
Het is maar een een F50…..Een F40 was doodzonde geweest….Hoewel, alles is te maken.
Ging het goed met de bestuurder?
papa zegt
@norge: puur gekeken vanuit het oogpunt van productie aantallen had het beter een F40 kunnen zijn.
raym zegt
@papa: er is een wakker f50 inderdaad maar 349. F40 meer dan 1100 preciese aantal is volgens mij niet eens echt bekend
steef2 zegt
@norge: Weleens een F50 voorbij horen komen? Dan zou je wel beter weten.;)
jrmpower24 zegt
@norge: pff, ik verkies de F50 zonder twijfel boven de F40.
Alleen het geluid van de V12 al!! De F40 met dat turboblok is er in vergelijking niets bij.
mashell zegt
Haha. Een prachtige Ferrari F50. Wat een grap.
De wagen is bijzonder, indrukwekkend, zeldzaam, wil ik allemaal in meegaan maar prachtig is de wagen zeker niet.
carmasterr zegt
@mashell:
Inderdaad.
Er is iets…mis..met de neus.
Wat het is weet ik niet, maar het is gewoon vreemd op de een of andere manier.
gregorius zegt
@carmasterr: het is ook goed mis met de lijnen van het glaswerk. Dat vond ik er 20 jaar geleden al niet uit zien en nu nog steeds storend.
ej20g zegt
@mashell: laat ik de F50 nou net een prachtige auto vinden. Vooral de voorkant vind ik erg mooi om te zien. Sowieso veel mooier dan de huidige Ferrari’s, maar als ik eerlijk ben vind ik geen enkele van de huidige Ferrari’s mooi. Die hebben allemaal diezelfde mislukte voorkant…
jagmaseratiferrari zegt
@mashell: Vind de F50 gewoon ook prachtig, net als de Enzo en de LaFerrari.
dikdraak zegt
@mashell: Kan het hier niet minder mee eens zijn. Ik vind de F50 een van de mooiste Ferrari’s van zijn tijd (en ook in het algemeen).
MaartenD zegt
Erg zonde..vooral deze zeldzame im de kleur grijs. .
jagmaseratiferrari zegt
Zonde zonde zonde blijft toch een van de mooie Ferrari’s.
roberto zegt
Enorm zonde! Samen met de F40 toch de droomauto’s uit de Ferrari-stal. Ook nog eens in de kleur Grigio Nürburgring, waar er officieel maar 4 van de 349 zijn geleverd!
gregorius zegt
@roberto: wat? Er was niet 1, maar er waren 4 gekken die de F50 is saai-lease-grijs hebben besteld?
Gulli zegt
Ik zie zo al 2 exemplaren met platte voorkanten. Misschien moeten de eigenaars eens met elkaar praten en het op een akkoordje gooien ;)
roberto zegt
Klopt, en er zijn ook maar 4 zwarte F50’s geleverd. De rest was rood of geel..
Alfarobert zegt
Ik vindt de F50 ook mooier dan de F40.Over een paar weken rijdt hij weer.Verzekering betaald.
Sracerr zegt
“het staat als een paal boven water dat dergelijke auto’s anno nu beter te beheersen zijn dan ooit tevoren.” Door wie dan?, de chauffeur of de software?. Huidige super(sport)cars zijn zonder die kunstmatige rotzooi helemaal niet te beheersen. Kun je toch beter de F50 onder je kont hebben als je een prof. chauffeur bent en anders van het gas afblijven, dit is een race auto puur sang met F1 opbouw!. Een v/d de aller beste/mooiste ooit gemaakt, mocht je een liefhebber v/d “oude” en dus “echte” F1 zijn geweest.
Vincegail zegt
Ik snap niet dat iedereen zo gek is van Ferrari. De kwaliteit is gewoon om te huilen. Zie hier een close-up die ik vorige maand gemaakt heb van een gele F50 op het Concours d’Elegance in Wijnegem.
ej20g zegt
@Vincegail: tsjah, ik snap al die Ferrari gekte ook niet hoor. Ferrari’s zijn zwaar overschat en bovendien zijn ze zo arrogant als een merk maar kan zijn. Voor kwaliteit moet je al lang niet meer bij Ferrari zijn vrees ik, voor de looks (in mijn ogen) ook al lang niet meer.
bofkont zegt
@ej20g: Tja die Japanse auto gekte snap ik ook niet, ieder zijn eigen zullen we maar zeggen of niet dan ;)
Overschat zijn ze zeker niet gezien de prestaties en handling.
En hoezo is de kwaliteit slecht? vroeger waren ze idd om te huilen zo slecht.
Maar die tijd is lang geweest.
ej20g zegt
@bofkont: uiteraard heeft iedereen zijn eigen smaak. Je zult mij dan ook nooit horen zeggen dat iemand een slechte smaak heeft omdat hij of zij Ferrari’s of welk ander merk dan ook mooi vindt.
De kwaliteit, tsjah. De kwaliteit is niet slecht in de traditionele zin. Laten we zeggen dat ik de kwaliteit van Ferrari’s om te huilen vind voor een auto van die prijsklasse. Zo zijn er bij de F430 problemen met afbrekende bevestigingspunten van de achterlichten en afbladerende lak bij de deurscharnieren. Scheurende uitlaatspruitstukken zouden ook gewoon NIET mogen voorkomen bij zo’n auto. Een absolute no-go voor een auto met dit prijskaartje. De 458 Italia heeft soms weleens problemen met de software voor de koppeling, dat is gelukkig een garantiekwestie.
In al mijn eerlijkheid moet ik toegeven dat de nieuwe Ferrari’s een stuk beter lijken te zijn dan de “oude” uitgaande Ferrari’s (430, 599, 612). En dat is natuurlijk alleen maar positief voor zowel Ferrari zelf als de klanten. Ik ga er ook aan toevoegen dat zowel McLaren als Lamborghini ook hun grove problemen hebben gehad.
bofkont zegt
@Vincegail: kwaliteit van je lens is zeker om van te huilen, niet de ferrrari op de kop geven hey slimmerd ;)
Maar zonder gekkigheid, hoe weet je zeker of dit niet gewoon slecht spuitwerk is van een auto schade ??
3246cm252kw zegt
NOOOOOOOO zo’n vette bak als die niet rood is!