Dat wordt een heftige rekening…
Waarschijnlijk komt de naam Peter Saywell je bekend voor. Deze Britse petrolhead bezit een bijzonder imposante autocollectie met onder meer een Pagani, een Koenigsegg, een Carrera GT en ga zo maar door. Jaren geleden liet Saywell een custom Pagani Zonda bouwen die opviel omdat de vier uitlaten naast elkaar geplaatst waren.
Deze Zonda kreeg later weer een makeover waarbij de uitlaten op de “gangbare” Zonda-wijze werden gepositioneerd. Ook werd de auto aangepast naar “760-spec” en zijn destijds alle koetspanelen vervangen. Wéér iets later werd de Zonda rigoureuzer aangepakt, maar we gokken dat dit niet helemaal de bedoeling was. De Italiaanse supercar crashte onlangs op een natte Britse snelweg en zo te zien ligt het front van de auto aardig in puin.
Naar verluidt ging het mis op weg naar een trackday die door Saywell was georganiseerd. Extra wrang dus, maar het is part of the game. We hopen voor Saywell dat de schade meevalt.
Foto’s via Instagram
rulefollower zegt
Tweede leichtbau topic vandaag.
viezefreddyw zegt
Zonde van de Zonda. Onderweg naar een trackday nog wel dus blijkbaar geen garagequeen.
raceface zegt
In een video van schmee150 had ik het voorbij horen komen (er is niet verteld wie of welke auto) maar ze waren opweg naar goodwood en er was een bolide gecrashed dus dat zal deze wel zijn dan…
raceface zegt
@raceface: evengoed dood zonde van deze prachtige wagen
ardonjr zegt
Gelukkig zit het blok achterin bij deze auto. Lijkt me prima te herstellen.. de kosten daarentegen zullen inderdaad wat minder prima zijn..
Gulli zegt
@ardonjr: ik vraag me toch altijd af hoe zo’n blok hieronder is. Er wordt toch een hoop massa ineens tot stilstand gebracht dus ik kan me voorstellen dat aandrijfassen, motorsteunen en verbindingen met uitlaten en best een optater krijgen.
dromedaris zegt
Kosten zullen wel meevallen, is slechts de koffer.
loesertje zegt
Zijn ondertussen niet alle pagani’s one off?
flippiez06 zegt
Verzekeringstechnisch beter
Mukmans zegt
Zonda.