We gaan de beste originele kilometervreter met automaat zoeken voor 8 mille. Minder mag ook, uiteraard.
Bij veel aanvragen in de Autoblog Advies-rubriek is een patroon te herkennen. Mensen zoeken iets dat premium is, voorzien van een sportieve uitstraling, veel opties, weinig kilometers, laag verbruik en hoog aanzien. Het is vaak puzzelen in het gestelde budget om dan de geschikte auto te kiezen.
De aanvraag van Henk was heerlijk verfrissend. Allereerst door de huidige auto van hem en zijn vrouw: een Fiat Croma! Een verrassend fijne auto die veel mensen over het hoofd zien. Henk was aangenaam verrast door de auto. Zijn exemplaar komt uit 2005 en heeft al behoorlijk wat kilometers gelopen.
Originele kilometervreter om de Croma te vervangen
Dus moet er moet een andere auto komen. Henk gaat namelijk aanzienlijk meer kilometers maken, vanwege een nieuw huis. De Croma heeft wat ouderdomsgebreken en veel investeren om ‘m dan vervolgens intensief te gebruiken, is misschien niet het meest verstandige om te doen.
Nu is Henk weer op zoek naar een nieuwe auto voor die kilometers en als het kan, weer een muurbloempje. Een buitenbeentje. Want er zijn een paar keiharde eisen voor de nieuwe auto van Henk. Zo moet het een automaat zijn, want zijn vrouw heeft alleen een automaat-rijbewijs. Ook moet er iets van ruimte in zitten. Zeker met een kleine dochter is dat handig. Excuseer, zeker met alle accessoires die je mee moet nemen om een peuter tevreden te houden is het wel lekker om de ruimte te hebben.
De wensen en eisen van Henk voor een originele kilometervreter met automaat kun je hieronder bekijken:
Huidige / vorige auto’s: | Fiat Croma 2005 |
Koop / lease: | Koop |
Budget: | 7000-8000 |
Jaarkilometrage: | 40.000 |
Brandstofvoorkeur: | Hybride, LPG, Diesel |
Reden aanschaf andere auto: | Mijn vrouw heeft automaat rijbewijs en deze Fiat is stervende |
Gezinssamenstelling: | 2 volwassenen en 1 dochter van 2 |
Voorkeursmerken / modellen: | Grote kofferbak |
No-go merken / modellen: | Onbetrouwbaar |
Chevrolet Orlando 2.0D LTZ (J309)
€ 7.100
2011
125.000 km
Wat is het?
De beste Zuid-Koreaanse Chevrolet! Er was namelijk een tijd dat General Motors de Europese markt wilde veroveren met Daewoo’s die werden voorzien van Chevrolet-badge. Dat werkte overigens veel minder slecht dan je zou denken. Voor 14 euro kon je een Chevy-logo op je Matiz krijgen. Cool. De Orlando was van al die auto’s verreweg de beste. Het beste gebouwd en het fijnst om in te rijden.
Hoe rijdt het?
Best rijdende Zuid-Koreaanse Chevrolet is natuurlijk hetzelfde als best smakend broodje shoarma. Je kan maar een bepaalde hoeveelheid verfijning verwachten. De motor is een Euro 5 diesel, dat is wel lekker. Het is geen racemonster, maar met 160 pk en 360 Nm is het best een vlotte machine. Wegligging is ook prima. Het lijkt sterk op de Opel Zafira, waar de auto ook techniek mee deelde.
Kosten Chevrolet
- Verbruik: 1 op 11,92
- Brandstof: € 560
- Gewicht: 1.659 kg
- Motorrijtuigenbelasting: € 176
- Verzekering: € 80
- Totaal: € 803
Onderhoudsprognose
In principe niet noemenswaardig anders dan een Opel Zafira van dit bouwjaar. Althans, daar gaan we vanuit. Want geloof het of niet, we hebben niet heel erg veel ervaring met de Chevrolet Orlando.
Afschrijvingsprognose
Het nadeel is dat niemand weet wat het is en dat het er überhaupt is. Het is zeker geen courante waar. Aan de andere kant: je hebt voor 7.100 euro een dikke diesel automaat zevenzitter met alle opties en slechts 125.000 op de klok. Stel sta je over vier jaar dit ding wegdoet voor 2.000 euro, dan nog is je afschrijving erg laag.
Toyota Auris Hybrid Dynamic (E150)
€ 7.999
2010
150.000 km
Wat is het?
Ja, ja: dat origineel moeten we even laten varen. De Toyota Auris is niet heel erg origineel. We zochten naar een Prius, maar met het budget kom je uit op de vorige generatie (of exemplaren met veel kilometers op de klok). Als je een hybride zoekt die betrouwbaar is, dan is dit je auto in dit budget. Lees de volgende zin goed: koop deze auto als je zo min mogelijk financiële sores wil. Het is in principe een Toyota Auris, maar dan met de aandrijflijn van de Toyota Prius. Dus wel een hybride met (kleine) accu, geen stekker.
Hoe rijdt het?
Niet heel erg bijzonder. De Auris was van zichzelf al geen niet heel erg inspirerend en de hybride versie al helemaal niet. De aandrijflijn is duidelijk op zuinigheid afgesteld. Het reageert allemaal met geprogrammeerde vertraging. Dus ondanks dat Vicky Butler Henderson in de reclame zei dat deze auto ‘fun to drive’ is, is dat pertinent niet het geval. Het is niet zo dat de Auris Hybrid slecht rijdt of zo, het is gewoon heel erg gemiddeld. Kleurloos, smaakloos. Maar wel zuinig!
Kosten Toyota
- Verbruik: 1 op 17,89
- Brandstof: € 420
- Gewicht: 1.380 kg
- Motorrijtuigenbelasting: € 69
- Verzekering: € 60
- Totaal: € 549
Onderhoudsprognose
Al die saaiheid betaalt zich in dit kopje terug. De Auris is namelijk heel erg betrouwbaar. Tegen het saaie aan. Qua kosten valt het dus allemaal heel erg mee. In tegenstelling tot de 2.2 diesel van de Auris, heeft deze versie niet echt aandachtspunten die meteen in de duizenden euro’s lopen.
Check hier alle aandachtspunten van de Auris Hybrid:
Afschrijvingsprognose
Het is een zuinige Toyota met vijf deuren, dus dat is altijd goede handel, ongeacht de kilometers. Dit raak je altijd wel kwijt. Handelaren staan ervoor in de rij, maar ook particulier is dit heel erg goed te verkopen.
Peugeot 508 HDI Hybrid 4 BlueLease Premium
€ 7.950
2013
170.000 km
Wat is het?
Een wel heel erg bijzondere auto! En een originele kilometervreter pur sang! De Peugeot 508 is an sich niet zo heel erg spannend, alhoewel het een knappe berline (of break) is die keurig oud wordt. Naast een ordentelijk exterieur is het interieur ook erg fraai. Hier zie je dat Peugeot ietsje hoger in de markt wilde. De techniek is erg bijzonder: een 2.0 HDI-dieselmotor met 163 pk drijft de voorwielen aan middels een automaat. De achterwielen worden aangedreven door de elektromotor. Inderdaad, hetzelfde idee als de PHEV-modellen van Volvo.
Hoe rijdt het?
Zeer comfortabel, uiteraard! De Peugeot 508 is niet echt een auto waarbij Peugeot Sport zijn stempel probeerde te drukken. Dit zijn geweldige auto’s voor de lange afstanden. De automaat is ook niet echt denderend voor mensen met haast. Dat de 508 niet sportief is, wil niet zeggen dat ‘ie sloom is. Dit zijn heel erg vlotte auto’s, namelijk.
Kosten Peugeot
- Verbruik: 1 op 16,23
- Brandstof: € 412
- Gewicht: 1.635 kg
- Motorrijtuigenbelasting: € 163
- Verzekering: € 70
- Totaal: € 645
Onderhoudsprognose
Als je op zoek bent naar de meest betrouwbare auto aller tijden, zal niemand een 508 adviseren. Maar het is zeker niet zo erg als de comments willen laten geloven. Allereerst is het zaak een net exemplaar te zoeken met zo min mogelijk eigenaren. Veel issues bij de 508 kwamen bij de vroege 1.6 THP-motoren voor, deze 2.0 diesel is vrij robuust. Je kunt je overigens afvragen of het niet handiger is de 2.0 HDI zonder elektromotor te doen. De accu is niet de nieuwste meer, er is geen halftarief mogelijk.
Check hieronder het 508 Aankoopadvies:
Afschrijvingsprognose
Ja, dit is niet heel erg courante waar. Dus goedkoop inslaan is het devies. Een D-segment auto met dieselmotor en wat oudere elektrotechniek schreeuwt niet echt ‘HANDEL!!!’. Dus deze moet je net als je Fiat Croma eigenlijk helemaal oprijden. Dat is ook geen straf natuurlijk.
YOLO: Cadillac BLS 1.9D Elegance Estate Aut.
€ 5.500
2008
140.000 km
Wat is het?
Nou ja, een Saab! Een een Saab is altijd een originele kilometervreter. De Cadillac BLS was wederom een gare poging van General Motors om geld te verdienen. De BLS is meer dan alleen gebaseerd op de Saab 9-3. De auto heeft een andere neus en bips, maar de rest is identiek. Ze werden ook beide in Trolhattan gebouwd. Je kon de BLS als sedan en station krijgen (hoe cool zou een BLS cabrio zijn?). GM werkte samen met Fiat op dat moment, dus deze Cadillac met Zweedste wortels heeft een Italiaanse diesel onder de kap.
Hoe rijdt het?
Nou, als een Saab! Het stuurwiel is een Saab-hoepel met Cadillac-logo erin. Het is op zich allemaal niet zo verkeerd hoor. De motor is krachtig, zuinig en betrouwbaar. De automaat is een beetje matig, maar in deze prijsklasse heb je te maken met iets oudere auto’s en dus oudere automaten. Ook in dit geval is het een erg prettige auto voor de lange afstand.
Kosten Cadillac
Verbruik: 1 op 14,1
Brandstof: € 474
Gewicht: 1.585 kg
Motorrijtuigenbelasting: € 163
Verzekering: € 80
Totaal: € 717
Onderhoudsprognose
Je hoeft niet naar de Cadillac-dealer toe. De Saab-specialist is het beste adres. Sommige Cadillacs hebben relatief weinig kilometers gelopen (ook met NAP!), dus in principe zijn de voortekenen gunstig, want de technisch identieke Saabs zie je geregeld met 3-4 ton op de klok voorbij komen.
Afschrijvingsprognose
Zelfs Saab-liefhebbers kijken hier nauwelijks naar om. Dus reken maar dat deze auto straks niet te slijten is. De Je zult ‘m dan ook moeten oprijden. We kunnen het niet mooier maken. Of vragen of de Saab specialist de auto wil gebruiken voor Saab-onderdelen.
Conclusie originele kilometervreter met automaat voor lange afstanden:
En dan komen we nu bij de conclusie voor de zoektocht naar een originele kilometervreter met automaat voor dit budget. Zoals je ziet heeft het verbruik een enorme impact op de kosten. Bij deze wat oudere diesels was de handbak nog aanzienlijk zuiniger. We begrijpen dat het een automaat moet zijn, maar het verklaart de wat hoge kosten. Waar je wel rekening mee moet houden is dat je ook 40.000 km per jaar in die auto zit. Dan wil je wel in een auto zitten die lekker ruim en comfortabel is. Daarbij wil je ook niet te hoge kosten hebben. Dus muurbloempjes als de Cadillac BLS (of Seat Exeo TDI) zijn uitstekende opties. Ja, met hybride kun je zuiniger rijden, maar dan speelt het gebruik en rijstijl wel heel erg mee. Het kan dus flink variëren.
Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droomauto!
Robert zegt
Minder dan 1:12 voor die Koreaanse Amerikaan met Duitse genen… gauw bij weglopen, zeker bij een geplande 40dkm per jaar. Ook die Auris is bij uitstek geschikt voor senioren zonder haast, want niet vooruit te branden. Prima als je iets zoekt wat betrouwbaar en zuinig is, maar pure zelfkastijding voor de serieuze kilometervreter.
De terloops genoemde Seat Exeo is een veel betere optie. Skip de problematische 2.0 TDI (zijn trouwens toch ook een stuk zeldzamer), maar kies de tammere doch betrouwbare 1.6 en geef deze een chipkuurtje. Rij je comfortabel 1:20 in een Audi zonder de premium badges.
sabrerator zegt
1:12! Allemachtig! Zelfs mijn zespitter 2.7d Jaguar S-Type loopt zuiniger. Die doet 1:13,5 – 1:14 gemiddeld.
Is ook een fijne kilometervreter, maar niet echt goedkoop.
BMWinhetkwadraat zegt
Voor zover ik kan vinden is de Exeo alleen met de 2.0 geleverd in NL en Duitsland. En een diesel Exeo met niet te veel kilometers moet je ook in Duitsland op gaan halen. Als dat niet al te grote problemen zijn voor de aanvrager zou dat natuurlijk kunnen.
Dat gezegd hebbende, als de Croma zo goed is bevallen, is een Tipo dan niet interessant?
MaartenD zegt
een automaat rijbewijs?😂
pignon zegt
Bijvoorbeeld als je echtgenote uit de USA komt en haar rbw hier laat overzetten. Of wanneer er sprake is van een lichamelijke complicatie. . . . Nu jij weer
Richmond zegt
mijn vriendin heeft haar rijbewijs in NL gehaald, heeft geen medische complicaties en toch automaten rijbewijs. niks mis mee.
techniekmeneer zegt
Ja?
camber24 zegt
Beetje flauwe reactie, vind je niet? Je kent de reden toch niet, of wel?
pignon zegt
Zou ik uit dit rijtje zeker de BLS kiezen. Zoals Willem zegt, je rijdt 40.000km per jaar, dan mag het een beetje knappe auto met gewicht zijn.
saxoke zegt
Ik zou zeggen: de citroen C5 die geleverd is tussen 2009 en 2017. Liefst met de 3.0HDi240 erin. Daar kan je lange, behoorlijk snelle kilometers mee maken.
Ik heb alleen geen idee of die voor dat budget te vinden is, maar ik vermoed van wel.
kniesoor zegt
Past die – en dan één met niet teveel kilometers op de klok en zonder tig vorige eigenaren – binnen het gestelde budget ?
saxoke zegt
Je moet een beetje onderhandelen, en importeren, maar deze zit ongeveer int budget.
Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.
https://app.adjust.com/10r8c7lf_108xmz9s?campaign=as24_traffic_share_to_appstore_jul23&adgroup=Detail&creative=unknown&engagement_type=fallback_click&fallback=https://www.autoscout24.de/angebote/a51c7640-e7e3-43e9-badc-56c167fa7ff1&redirect_macos=https://www.autoscout24.de/angebote/a51c7640-e7e3-43e9-badc-56c167fa7ff1&redirect_ios=https://apps.apple.com/app/apple-store/id311785642?pt=229724%26ct%3Ddp-unknown-share-android%26mt%3D8&redirect_android=https://play.google.com/store/apps/details?id=com.autoscout24&deep_link=autoscout24%3A%2F%2Fvehicle%2Fdetails%3Fguid%3Da51c7640-e7e3-43e9-badc-56c167fa7ff1%26utm_source%3Das24_androidapp%26utm_campaign%3Das24_traffic_share_to_appstore_jul23%26utm_content%3Dunknown
Kilometerstand: 176.000 km
Bouwjaar: 02/2010
Verkoopprijs: € 9.499,-
Deze staat in NL. Iets meer km
Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.
https://app.adjust.com/10r8c7lf_108xmz9s?campaign=as24_traffic_share_to_appstore_jul23&adgroup=Detail&creative=unknown&engagement_type=fallback_click&fallback=https://www.autoscout24.de/angebote/0bef817b-4af9-44f0-97f2-debdf9c982d3&redirect_macos=https://www.autoscout24.de/angebote/0bef817b-4af9-44f0-97f2-debdf9c982d3&redirect_ios=https://apps.apple.com/app/apple-store/id311785642?pt=229724%26ct%3Ddp-unknown-share-android%26mt%3D8&redirect_android=https://play.google.com/store/apps/details?id=com.autoscout24&deep_link=autoscout24%3A%2F%2Fvehicle%2Fdetails%3Fguid%3D0bef817b-4af9-44f0-97f2-debdf9c982d3%26utm_source%3Das24_androidapp%26utm_campaign%3Das24_traffic_share_to_appstore_jul23%26utm_content%3Dunknown
Kilometerstand: 228.459 km
Bouwjaar: 04/2013
Verkoopprijs: € 8.950,-
sabrerator zegt
Die zijn enorm zwaar. Heb er ook naar gekeken, maar de belasting is hoog. Meen dat die bijna 1900kg wegen.
Wel mooi en fijn.
kniesoor zegt
Die zware is de C6, als ik me niet vergis. De C5 moet daar een paar honderd kilo onder zitten.
saxoke zegt
De C5 V6 zit volgens mij rond de 1700kg.
Op Autoscout staat er in NL 1. In Europa 16. Allemaal behoorlijk wat km’s, maar prijzen vanaf een 4000euro tot ongeveer 10.000euro met niet al te veel km’s.
C6 zou ik niet aanraden, de C5 is een modernere auto die er zeker niet voor onder doet.
Richmond zegt
geen eentje op gaspedaal gevonden. zelfs maar 6 c5 diesel.
larini zegt
Het antwoord moet toch gewoon Alfa 159 JTD zijn?
bluebird zegt
Precies, hoe kan Willeme die nou achterwege laten?
shicomm zegt
De auris zal toch niet voldoen denk ik.
Zo ruim is ie nu ook weer niet en écht zuunig is ie ook niet ( de yaris hybrid van die generatie doet al net 1:20 als je flink je best doet… )
De orlando is een leuke vonst !
Interessant als ie ruim moet zijn denk ik.
Hoeft ook niet de wereld te kosten qua onderhoud.
De 508 is misschien een fijne reiswagen maar dat is het ook wel..
Z’n verbruik en onderhoudskosten nekken ‘m denk ik.
De yolo is vooral leuk als het echt iets bijzonders moet zijn.
Zal wel lastig worden om er eentje te vinden en een specialist te vinden die ‘m kan onderhouden..
Richmond zegt
waarom zou die 508 zoveel verbruiken? het is een diesel en hybride?
de caddy is niet zo bijzonder qua techniek, kan iedereen wel onderhouden.
karhengst zegt
Waarom zou je überhaupt de hybride willen?
@willeme is dat een geval van aanbod?
Een reguliere diesel zal minder gewicht in de schaal leggen en dus MRB sparen, minder kans op technische problemen ook. Plus dat hybride niet echt veel zuiniger zal zijn op de snelweg, lijkt me?
bmw1cabrio zegt
Die 508 van mij deed makkelijk 1.000 km op een tank. Lage onderhoud ook. Dus nee, dat klopt niet wat je zegt
bluebird zegt
https://www.autowereld.nl/alfa-romeo/159-sportwagon/2-4-jtd-q-tronic-ti-tutti-originali-38485724/foto.html einde discussie 😜
bmw1cabrio zegt
Heb jarenlang de 508 e-hdi gereden. Lekker zuinig, ruim, betrouwbaar en met de 114 pk diesel niet de snelste. Voor het geld had ik hem moeten oprijden.
Benny_Weisz zegt
Is dePeugeot voorzien van zo’n 2-tronic bak? Wat een stomme uitvinding is dat zeg, zo’n gerobotiseerde versnellingsbak. Mocht dat zo zijn, dan zou ik met een hele grote boog om deze auto heen lopen.
Dutchdriftking zegt
Die 508 is niet gek, maar dan als non hybride natuurlijk. Scheelt waarschijnlijk 150kg en dat verdien je snel terug in de wegenbelasting. Overigens is dit ook een aanvraag waar een 159 heel goed bij past.
randy zegt
Hier nog een lekkere Yolo
Citroën c5 3 liter hdi automaat. 240 diesel pekaas.
https://www.autowereld.nl/citroen/c5-tourer/3-0-hdi-exclusive-v6-240pk-automaat-38595386/details.html
saxoke zegt
Ik gaf m ook al aan.
Moet een heerlijke auto zijn. Zeker als je dr grotere afstanden mee aflegt.
In de stad en op korte trajecten was het niet m’n beste vriend vanwege gewoon echt n grote auto.
Moest de 3.0 moeilijker vindbaar zijn, is de 2.2 met dik 200pk een goed alternatief.
mout zegt
Is het zo erg met dit segment?
Met ongeveer deze zoekopdracht heb ik jaren XM 2.1TD gereden. En ik heb later wel naar de Croma gekeken.
Maar erg inspirerend is dit aanbod niet. Ik kan me niet voorstellen dat als je ‘origineel’ of ‘out of the box’ wilt rijden, je met een Koreaanse Chevy of een Toyota aankomt.
Gaat een Honda Acoord diesel lukken? Een Mazda 6? Renault Laguna of Talisman?
Een vriend van me rijdt een V60 D6 AWD Plug-in Hybride. Gechipt. Daar haalt hij 1:30 mee op vakantieritten, en 1:28 dagelijks. Een beresterke 5-cilinder, luxe interieur: Daar zou ik wel km mee willen vreten. Nu is de wegenbelasting nog verlaagd (plug-in hybride), dat voordeel verdwijnt straks, en dan is het wel een zware diesel…
Svenska II zegt
En de Volvo PHEV’s zijn zo ongeveer de minst betrouwbare auto’s ooit gebouwd… Echt, kosten van 8, 9 mille; 12 mille tot 15 mille per jaar zijn ‘normaal’ bij deze hokken! Met een hele-hele-hele grote boog omheen lopen…
Tonnie zegt
Een lancia delta 3! Echt voor een prikkie te koop, onderhoud is prima te betalen, achterbank is verschuifbaar (behalve bij de executive zoals ik heb), waardoor de ruime kofferbak nog ruimer kan. En een fijne auto om in te zitten. Voor €8k heb je de mooiste van NL.
gamma81 zegt
was ook het eerste waar ik aan dacht.
Svenska II zegt
Ja! Hele goeie optie! En anders gewoon de originele BLS natuurlijk, Saab 9-3 Sport Estate met de 150pllk diesel en automaat. Klaar…
JelmerS zegt
Dit is de beste originele tip, daarnaast is de ervaring met de Croma goed geweest.
Johanneke zegt
We hebben een winnaar. Lekker man, niemand heeft zo’m wagen. Ik zou deze 100% pakken.
dree16v zegt
Top tip! Ik dacht nog aan een Mazda of 5 diesel aut. Maar dit is natuurlijk veel origineler en ook wel een passende opvolger voor de Croma.
Paul58 zegt
159 2.4 JTDm TI
z3cabby zegt
Subaru Tribeca 3.0R. Niet te lang je ogen kapotstaren op de buitenkant, maar van binnen erg excentriek, stijlvol en meer dan ruim. Rijdt heerlijk op de boxer, al is de lokale pomp wel je nieuwe beste vriend. Dat verdien je terug bij de jaarlijkse keuring, want die bak is onverslijtbaar. Enige wat oudere auto die ik ooit heb gehad waarbij ik bij de APK voor 20 Euro weer een jaar door kon.
Andreivierfunf zegt
Een Volvo S80 D5? Zoals deze bijvoorbeeld: met 248853 op de klok is ‘ie net ingelopen en zo’n S80 rijdt heerlijk.
Lange afstanden zijn geen probleem door de stilte in de auto en bovenal de geweldige Volvo zetels.
Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.
https://app.adjust.com/10r8c7lf_108xmz9s?adgroup=List&campaign=as24_traffic_share_to_appstore_jul23&creative=copy_link&deep_link=autoscout24%3A%2F%2Fvehicle%2Fdetails%3Fguid%3D225dfa56-46f0-47d6-b882-6370f1f8707c%26utm_source%3Das24_iosapp%26utm_medium%3Dcopy_link%26utm_campaign%3Das24_traffic_share_to_appstore_jul23&engagement_type=fallback_click&fallback=https%3A%2F%2Fwww.autoscout24.de%2Fangebote%2F225dfa56-46f0-47d6-b882-6370f1f8707c&redirect_android=https%3A%2F%2Fplay.google.com%2Fstore%2Fapps%2Fdetails%3Fid%3Dcom.autoscout24%26referrer%3Dutm_source%253Dadjust_store&redirect_ios=https%3A%2F%2Fapps.apple.com%2Fapp%2Fapple-store%2Fid311785642%3Fpt%3D229724%26ct%3Dlp-copy_link-share-ios%26mt%3D8&redirect_macos=https%3A%2F%2Fwww.autoscout24.de%2Fangebote%2F225dfa56-46f0-47d6-b882-6370f1f8707c
Verkoopprijs: € 6.300,-
Kilometerstand: 248.853 km
Bouwjaar: 03/2007