Porsche 962C’s zijn dun gezaaid, dus als er dan eentje in de verkoop gaat, moet je er als de kippen bij zijn. Dit Groep C Prototype van het Zwitserse Brun Motorsport gaat binnenkort onder de hamer.
Onder het rijtje oud-coureurs van dit prototype uit 1989 zag ik slechts één naam die direct een lampje deed branden: Roland Ratzenberger, die in 1994 helaas te vroeg om het leven kwam, in hetzelfde weekend als Ayrton Senna.
In 1990 raakte de wagen beschadigd, en het duurde bijna een decennium tot hij gerestaureerd werd. Onder het plaatwerk huist een watergekoelde geblazen 3,2 liter zescilinder die in 2012 nog 672.1bhp @ 8,000 rpm op de rollenbank neerlegde.
Op 6 februari gaat de oranje 962 in Frankrijk onder de hamer. Verwachte opbrengst: €750.000 – 950.000. Voor dat geld doet de verkoper er overigens ook nog een voorraadje vloeistofjes bij. Over een trekhaak valt echter niet te onderhandelen.
370z_stillen zegt
Zou mn 3/4e miljoen wel anders besteden…
zweed zegt
@emilio89: nou dan heb je wel een stukje race geschiedenis en het is in ieder geval beter dan een bugatti die ook 3 mil kost dacht ik
370z_stillen zegt
@zweed: Deze wordt geschat op nét iets minder dan een miljoen. Maar je hebt gelijk in het opzicht dat je een stukje race geschiedenis hebt. Echter zou ik ook sowieso geen Bugatti voor in de plaats kopen :’)
JvH zegt
@zweed: bugattie heb je al vanaf 1.2 miljoen dacht ik ;)
escort77 zegt
@zweed: leuk hoor, zo’n stukje racegeschiedenis. Kan je mooi in een schuur zetten of rondjes rijden op je erf.
Dan zou ik die 3/4 miljoen ook liever besteden aan iets waar je de weg mee op kan.
lambo4all zegt
@escort77: het is helemaal niet zo moeilijk om af en toe een trackdagje te pakken met deze wagens, en dat is spannender dan welke andere auto dan ook. Bovendien is het “zou liever wat voor op de weg kopen” argument irrelevant, want dat heb je al als je hier bijna een miljoen aan uitgeeft.
BestwelMichel zegt
@escort77: bij le mans heb je om de twee jaar de kan om mee te rijden bij de classic race op de zaterdag ochtend. Deze auto kwam mij al bekend voor en heb het even opgezocht maar deze heeft nog in 2012 meegereden.
BestwelMichel zegt
@BestwelMichel: ooh grapje dat was dus de nummer 17
JamesBond007 zegt
@emilio89:
Zo’n auto moet je kopen als je al alles hebt (y)
VeniVidiVici zegt
Over racesnoepjes gesproken… hier een racenieuwtje :-) http://www.gppits.net/nieuws/kobayashi_van_der_garde_en_frijns_bij_caterham/?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
awesome zegt
@venividivici: geruchten, (nog) geen nieuws… Hoop dat het waar is, hoewel ik Kobayashi nog steeds een rare keuze vind. Ervaren rijder, zonder ervaring. Die heeft al een paar jaar geen F1 meer gereden.
jaapiyo zegt
@VeniVidiVici: Zou mooi zijn, ik denk ook dat ze die Ericsson een beetje gebruikt hebben om de prijs van het zitje op te drijven toen alle andere teams hun rijders bevestigd hadden. Voor Giedo had dit jaar missen (het eerste van de nieuwe regels voor de komende jaren) zo goed als einde F1 carriere betekend want qua leeftijd en ervaring had hij dan volgend jaar een slechte uitgangspositie gehad om terug te keren. Plus ze weten bij Caterham inmiddels natuurlijk ook wel dat Marcel niet verlegen zit om een miljoentje meer of minder. Die Ericsson heeft ongeveer een vergelijkbare carriere gehad als Giedo voor de F1, wellicht net wat minder en heeft het in GP2 ook nooit helemaal kunnen laten zien…hij is wel wat jonger maar heeft niet de ervaring die Giedo bij het team heeft dus eigenlijk was er totaal geen reden om voor Marcus te gaan, behalve geld.
Dat Koba terug komt na een jaar afwezigheid vind ik ook wel leuk, was altijd wel fan van zijn rijstijl en nu kunnen we eens kijken hoe goed hij is tov Giedo (dwz als dit echt definitief wordt). En Frijns ook nog in het kielzog mee is helemaal goed nieuws, want dat is toch de beste hoop op een Nederlandse overwinning voor de toekomst als hij de kans krijgt. Dat gezegd hebbende vind ik 6 miljoen meebrengen voor een 3de rijders plaats bij een achterhoede team wel veel maar ja…dat is F1 tegenwoordig kennelijk.
gash zegt
@sir smokalot:
Een race Porsche (en onlangs nog een bmw m4) een ”snoepje” noemen, kom op zeg! Vermeld dan ook gelijk nog even de ”goodies”………;)
potver7 zegt
“Over een trekhaak valt echter niet te onderhandelen.”
Dakkoffer dan?
mclarenf1lm zegt
Hopelijk zal de nieuw eigenaar hem ook een beetje fatsoenlijk gebruiken en laat hij hem niet in een garage verstoffen.
slimmeschemer zegt
zou best leuk zijn op een Trackday,dat klink heerlijk lijkt me
escort77 zegt
Jaegermeister livery met gouden BBS’jes, dat blijft wel een van de lekkerste livery’s uit die periode.
freez65 zegt
http://www.youtube.com/watch?v=PZxC-knQmkM
Zo klinkt zoiets
ghost zegt
Over welke vloeistoffen spreken we dan? Jagermeisters of hoge octanen?
rob68 zegt
Doe maar een Dauer voor mij.