Toen de huidige Lotus Esprit werd ontworpen liep het meerendeel van onze lezers nog rond in pampers, dus zo langzamerhand is de tijd rijp voor een opvolger. Dynamisch kan de Esprit nog wel mee, maar o.a. de interieurruimte en veiligheid zijn niet meer van deze tijd.
Dus werkt Lotus hard aan een opvolger, de getoonde foto’s zijn van een mule voor de nieuwe Esprit. Onder de kap zal een V8 te vinden zijn die afkomstig is van BMW. Natuurlijk zal Lotus er voor zorgen dat het gewicht laag blijft en zodoende zou de nieuwe Esprit een stevige concurrent voor Porsche en Ferrari kunnen worden. In een interview met AutoCar geeft Lotus baas Mike Kimberley aan dat de productie van Lotus verdubbeld worden van 4000 naar 8000 auto’s per jaar. De nieuwe Esprit moet daarbij helpen, maar wellicht zal ook een opvolger voor de 377pk sterke en 282km/u snelle Lotus Omega worden ontwikkeld.
Bron: Edmunds.
SimonMc zegt
BMW motor?Bye Bye befaamde betrouwbaarheid…
Waarom blijven ze niet gewoon bij toyota
Remco zegt
Wow…een agressieve front. Dat mag ik wel!!
Coeshee zegt
De auto doet me een beetje aan een Lambo denken
Heyhuub zegt
Befaamde betrouwbaarheid met een renault 25 versnellingbak op 350PK? Dacht het niet. De v8 was trouwens van Lotus zelf.
Remco zegt
Het doet me ook een beetje aan Lambo denken, en ook aan Carrera GT…vanwege de ronde front.
Kom maar op…de tijd is wel rijp voor nieuwe Esprit.
Stylez zegt
Gallardo/F430 kruising, in andere woorden: de voorkant is schitterend.
Z-Rider zegt
Ziet er egr goed uit! Laat de rest van de foto’s maar komen!
silasse zegt
Ja lijkt wel een beetje op de Lambo.
JeffreyG zegt
beetje een kruising tussen een Esprit en Gallardo :?
opzich niet verkeerd
maar een beetje teveel plagiaat als je het mij vraagt :roll:
Stylez zegt
plagiaat, hoe kom je erbij…!? :D hehe
Neemt wel niet weg dat ie er erg strak uitziet.
JeffreyG zegt
handig dat je eventjes die foto’s naast elkaar hebt gezet om het nog duidelijker te maken :D
fiat zegt
coeshee he ebt elemaal gelijk geen lotus maar maar een lammmmbo!!!!!
jeffeyg esprit en murcielago
KeeZ zegt
Gelukkig is er volgens mij wel een aantal verklaringen te noemen waarom auto’s (supercars in het bijzonder) steeds meer op elkaar lijken en die niets te maken hebben met gebrek aan creativiteit.
Ten eerste zijn alle supercars gemaakt om zo min mogelijk luchtweerstand (hogere topsnelheid) te genereren. Omdat de wetten van de aerodynamica voor iedere autofabrikant gelijk zijn en er maar één vorm is die de minste weerstand heeft moet uiterlijk verschil (en vergrootte luchtweerstand) worden gemaakt in de details.
Ik denk dat luchtweerstand de grootste boosdoener is.. hoewel, boosdoener…
de echt boosdoeners zijn alle veiligheidseisen die door overheden (in het bijzonder de Amerikaanse) worden gesteld aan nieuwe auto’s. Voetgangersveiligheid in het bijzonder, bepaalt in grote lijnen de vorm van de voorkant… kijk maar eens in je straat naar alle nieuwe auto’s: allemaal bolle voorkanten die er voor moeten zorgen dat de testdummy niet beschadigd wanneer deze door een auto wordt geraakt (mits deze beweegt met een vastgestelde snelheid).
Het wordt, vooral door de regeldrang, mijns inziens steeds moeilijker om met echte passie en liefde voor plaatwerk, een mooie, originele en verkoopbare auto te ontwerpen. Hoe lang zou het nog duren voordat wij allemaal in generieke, inspiratieloze apparaten voortbewegen>?
Stylez zegt
@JeffreyG
De opmerking was ook bedoeld als sarcasme, zou ik ook goed kunnen dat jou opmerking dat ook was hoor. Is vaak moeilijk op te maken uit getypte text, maaja ik dacht ik vermeld het even. :p
Eric zegt
Wie origineel uit de hoek wil komen moet maar gaan shoppen bij fabrikanten van kleine sportwagens. Ik denk bv. aan Wiessmann, Spyker , Donkervoort,
Pagani en kleinere Engelse modellen. Ik hoop dat de Lotus iets apart wordt
en dat er deze keer plaats is voor mensen van +1,9meter!!
Hopelijk nog meer spyshots binnenkort.
dekster zegt
de eigenaar van die oude lotus zal ook wel verwonderd zijn dat foto’s van zijn voiture overal op het internet staan
DonDiedCorleone zegt
Het mooiste van Lotus is gewoon het gewicht!
T is karten op de straat, wie weet misschien biedt ie wel meer rij plezier dan al z’n concurenten… en als er toch een bmw blok in komt… FREUDE AM FAHREN dan maar!
Rob zegt
wow mooie auto! hij ziet er alleen inderdaad een beetje het zelfde uit als een lambo maar het is wel een prachtig agresief front!
Rijk zegt
Khoop alleen dat et niet weer zoon klein karretje wordt..
Die europa, exige en elise zijn allemaal 1 pot nat voor mij, zelfde auto, ander omhulsel. Dat vind ik beetje jammer, hij moet dan ook zo dik en breed worden als een ferrari/lambo :D dan wordt et een stoere bak
fiat coupe turbo+ zegt
Tss…tis net een witte smiley…ik zal alleen maar lachen als ik hem in mijn spiegel zie achter me..oude model is much better !