We hebben jullie al een keer verteld dat de opvolger van de Nissan 350Z in 2009 op de markt zal verschijnen. Maar het Britse Autocar weet te melden dat we in oktober tijdens de autoshow van Parijs al kunnen genieten van deze nieuwe Nissan. Onder de motorkap heeft de huidige 3.5 liter grote V6 dan plaatst moeten maken voor een nieuw 3.7 liter groot blok.
Dit blok kennen we al van de Infiniti G37 waarmee de nieuwe 370Z zijn basis zal delen. In de Infiniti levert het blok maar liefst 330 pk en 360 Nm aan koppel, of dat bij de Nissan ook zo zal zijn is nog niet bekend. (via: Winding Road)
Fruitcake zegt
De 350Z zou eigenlijk nog wel een jaartje of 2 meekunnen :)
Jareth zegt
@ Robbie: “Dit blok kennen we al van de infiniti G37 waarmee de nieuwe 370Z zijn basis zal delen. In de Infiniti levert het blok maar liefst 330 pk en 360 Nm aan koppel of dat bij de Nissan ook zo zal zijn is nog niet bekend.”
De 350Z ziet er al fantastisch uit, ik zal dan ook niet verbaasd opkijken als de “370Z” erg nog veel “dikker” uit zal zien. NISSAN Keep up the good work!!
DJD zegt
hopen dat ze er iets moois van maken…
KognoG zegt
allright!! Nu nog wachten op de eerste tuner die het blok van de GT-R in de 350Z legt!!!
mikey zegt
Ik ben ook echt fan van deze auto. Komt over als een ‘eerlijke’ auto, zie je weinig vandaag de dag! Heerlijk! En met 330 pk’tjes… zou erg lekker zijn!
Dotternetta zegt
Is dat weer een Renault motor? Dat was volgens Clarkson het enige zwakke punt aan de 350Z…
w0o0dy zegt
Ben eigenlijk wel benieuwd wat de 370z gaat toevoegen tov de g37, anders dan het uiterlijk. De infiniti is een erg goede auto (ook als sedan deed de auto het aardig in vergelijking tot de 3 serie en de nieuwe c klasse) die schijnt ook maar europa te komen. Dan moet de 370z wel iets toevoegen want twee dezelfde auto’s in hetzelfde segment heeft geen zin.
Juppe zegt
@Dotternetta,
Grapjas, het zijn nooit Renault motoren geweest. Renault heeft zijn v6-en juist vervangen door Nissan motoren.
Wiki over die motor:
This engine family is widely considered to be the world’s benchmark V6 engine for its combination of smoothness, reliability and high power output. The VQ series is the only engine to be honored by Ward’s 10 Best Engines list every year since the list’s inception.
3-serie zegt
In de US is de 350Z aanzienlijk goedkoper dan de Infinitie. Waar de Nissan veel ballen voor weinig geld biedt is de G37 met extra noodzittingen meer luxe en duurder. ook is de Z er natuurlijk als roadster.
Zal me niet verbazen als dat ook hier zo zou zijn.
Klassiekerrally zegt
Oh oh… Gaan ze weer dezelfde kant op als met de 240Z (de slankste en mooiste), 260Z (al een beetje zwaarlijvig) en de 280Z (ronduit vadsig vergeleken met de 240Z)?
Ik hoop ’t niet…
FabianVTR16V zegt
@WOoOdy
Denk dat je de Infinity moet zien als een Luxe bak en de Nissan als een sportieve variant !
Een beetje te vergelijken met Audi vs. Seat
Chrizzzie zegt
@ Dotternetta: Wil jij zeggen dat jij uit gaat van de autoinformatie die Clarkson verteld?
Top gear is een leuk programma maar vanuit een objectief en informatief oogpunt hoef je dit programma niet te kijken en neem het maar eerder met een korreltje zout.
Dotternetta zegt
@Juppe Je kon wel eens gelijk hebben…Clarkson had misschien de eerste 350z beschikbaar..
rider zegt
ik denk dat ze voor de nissan er wel wat meer pk’s extra uit weten halen. ook gezien het fijt dat nissan de sportieve tak is en infiniti de luxetak.
Eric zegt
Da werd tijd, zenne!
Mr. Marteen zegt
Uit de laatste 350z werd ook al 313 PK geperst, dus 330 is maar 17 pk meer
STJ zegt
Het verbaasd me echt dan mensen nog steeds niet weten dat de G37 de skyline is in Japan. Dus het is al een nissan blok de VQ37VHR, infiniti bestaat eigelijk niet het zijn allemaal Japanse nissan’s met andere namen.
Nick zegt
@STJ: Spijtig genoeg is het niet een apart merk zoals bij Toyota-Lexus het geval is.
Blijkbaar is het meer een soort Honda-Acura situatie, waar Honda’s voor een belachelijke prijs worden verkocht met een Acura embleem.
STJ zegt
@Nick
Lexus is ook pas sinds 2005 een echte merk geworden, de IS/altezza, GS/aristo, LS/celsior, SC/soarer en RX/harrier waren allemaal toyota’s.
Nick zegt
@STJ: Verrek, je hebt gelijk! :P
CSL zegt
lekkere auto. 89pk/l is ook niet al te slecht.
STJ zegt
En Jammer dat we de nismo 380RS in europa niet hebben, 350PK uit de VQ38HR.
Citrofiel zegt
Ik vind de 350Z nog steeds zo’n verschrikkelijk ‘geil’ kontje hebben. XD :P Van mij mag hij nog wel even mee.
fr@nk01 zegt
De 350Z bljft iig nog een tijd naast de 370Z geleverd worden, een geknepen Skyline motor zou echter niet verkeerd zijn.
@fabian
totaal geen vergelijk!, niet voor Infiniti maar al zeker niet tav Nissan.
@donnernette
je lult een beetje dom uit je nek en dat is hel vies.
Junior (BMW Liefhebber) zegt
De 370z? Hmmm ben benieuwd of ze deze auto ook nog optisch gaan upgraden. Vind het trouwens een mooie auto de nissan 350z jammer alleen
dat de 350z langzamer is dan een 300zx TT op een 400m sprint, hoogswaarschijnlijk gaan ze nu toch eindelijk de 300zx TT overtreffen met de nieuwe 370z.
harry zegt
Jongens waar zijn wij mee bezig ,ik heb nu twee jaar een 350 z en rijd daarmee
zo nu en dan 250 km mee er is echt niemand die je ook maar bij je in de buurt komt helemaal niet bij het optrekken want ze zien alleen maar achterlichten dus een 270 is echt niet nodig en ik denk dat hij in nederland niet of weinig verkocht wordt.
Wij wachten het af.
fastflo zegt
een goede stap van nissan
HiHa zegt
Volgens mij is het toch echt een Renault blok hoor.
Wie het nou ontwikkeld heeft maakt niet uit.
Sinds 1999 is Nissan eigendom van Renault.
Daarmee is het voor mij dus gewoon een Renault blok :)