Nog sneller, nog beter, nog exclusiever en helaas nóg duurder. Als de berichten die ons bereiken kloppen wordt alles dubbel. En de prijs zelfs meer dan dubbel.
Er zijn een hoop redenen te bedenken om een LFA te kopen en als je denkt dat het niet zo is dan moet je maar even deze video checken. Zelden heb ik Wouter zo enthousiast gehoord over een auto als over de LFA. Er is echter ook een “maar”: het prijskaartje. Je betaalt met name voor exclusiviteit, een Nissan GT-R is bijvoorbeeld vergelijkbaar snel en kost grofweg een kwart van de LFA.
Toch gaat Lexus verder op het gekozen pad, en terecht. Er waren genoeg toffe jongens die interesse hadden in een LFA dus waarom zou er dan geen interesse zijn in een exclusievere, betere, duurdere opvolger van dat model? Dat model schijnt al in ontwikkeling te zijn (hallo LF-LC?) en het wordt een hypercar met een bijbehorend prijskaartje, maar Akio Toyoda heeft wel goed naar andere hypercarfabrikanten gekeken en besloten niet voor een onhaalbaar aantal auto’s te kiezen. Honderd stuks, zoveel moeten het er worden. Prijskaartje: 800.000 tot 1.000.000 dollar. Da’s ruim twee keer zo duur als de huidige LFA die een prijs van 375.000 dollar kent. Iets wat wij nooit kunnen betalen natuurlijk, maar dat maakt ook niet uit. Als we maar een paar rondjes mogen rijden.
mpow3r zegt
Style
E34M5Touring zegt
Voordat ik dat zou stukslaan op een Lexus….. Ach er zal vast markt voor zijn. Hoe vet de LF-A ook is zijn prijs maakt hem voor mij niet begeerlijk, zelfs al zou ik het geld er voor hebben, voor de prijs van zo’n ding komen er eerst heel veel andere super/mucsle/G65AMG cars.
vale46 zegt
Alles dubbel?
560pk ==> 1120 pk
3.7sec ==> 1.85sec
9000rmp ==> 18.000 rmp
€375.000 ==> €750.000
Spijtig dat alleen mijn laatste redenering op gaat!
Wat een astronomisch hoge prijs! :o
Wie wil dat nu nog geven aan “een Lexus”?
Larick zegt
@vale46: voor die specificaties gaan een hele hoop mensen dat willen geven voor een ‘Lexus’
vale46 zegt
@Larick: Alleen spijtig dat mijn specs onrealistisch zijn…
dutchiehd zegt
@vale46: V10 = V20?
fant zegt
@dutchiehd: W20 toch dan? :D
E34M5Touring zegt
@vale46: Hahaha die red ie alleen in Forza4 ben ik bang. Zou wel ongelofelijk zijn als ze daar mee komen 18.000RPM FTW
E34M5Touring zegt
@vale46: En 630km/h top speed niet te vergeten.
StijnB zegt
@vale46:
3,7s*2 = 7,4s (zou moeten lukken!)
vale46 zegt
@StijnB: Alles dubbel zo snel/hard/duur hé ;)
escort77 zegt
@vale46:
dubbele padelen, dubbel stuurwiel:
lijkt me een perfecte lesauto!
pikes83 zegt
@vale46: mensen met geld kijken niet zo nauw.
jolig zegt
Hij ziet er in ieder geval wel wat exotischer uit dan een LF-A. Maar als je wilt concurreren met Zonda zul je misschien toch wat meer aan marketing moeten doen om de exclusiviteit en de kwaliteit te verduidelijken.
charlylutser zegt
Wat een schitterende wagen zeg!
Wat een schitterende wagen zeg!
thowmas97 zegt
Ik vind de LFA ook al mooi genoeg
potver7 zegt
Is-ie ook twee keer zo zwaar? Heeft-ie twee keer zoveel cylinders met een twee keer zo grote inhoud, twee keer zoveel turbo’s, twee keer zoveel wielen…
De neus in in ieder geval twee keer zo lelijk, dat is ze wel gelukt. Maar goed, eerst de productie-auto afwachten, de grote lijnen zijn nu wel duidelijk maar het zijn meestal de details die een auto kunnen maken of breken.
DennisS65B40 zegt
@potver7: yep de neus is idd 2x zo lelijk.. De “zandloper” kan mij absoluut niet bekoren.. Maar ja, dat heb ik eigenlijk bij geen enkele Lexus. Als ik zo’n LS600h zie rijden dan denk ik tsja.. Liever hij dan ik.
speedlimit zegt
@potver7:
Yep idd 2x zo veel turbo’s want 2x 0 = …precies ja ;)
midasracer zegt
Voor geen goud. Wat een lelijk hok.
TSI-tje zegt
Not my cuppa tea. De LF-A is een technisch juweeltje, buiten kijf. Maar ook die hoef ik niet.
Dan liever een serie andere auto’s op een rij voor het zelfde geld. Bij voorbeeld;
– 3 Nissan GTR’s (in verschillende specs.)
– Audi RS2, 3 generaties RS4, R8 V10 Spider.
– Merc.G63AMG(facelift), S63AMG & SL63AMG
– BMW M3 Cabrio, M5, M6 Cabrio.
– Range Rover V8TDI, auto trailer, Radical SR8LM, AM DB9 Volante
Ga zo maar door, maar zeker geen van de twee Lexussen.
norge zegt
@TSI-tje: Wie het geld heeft koopt wat jij opnoemt ,en de Lexus erbij als toetje
G-Ammo zegt
@TSI-tje: Waarom zou je die auto’s kopen die toch al iedereen rijdt? Dit is tenminste exclusief samen met de LFA.
TSI-tje zegt
@G-Ammo/Norge: Vertel, hebben jullie nieuwe aanschaffingen gedaan ? Ammo in een Radical… mmmm… Kan niet wachten om tegen te komen.
Ik kom deze auto’s niet eens dagelijks/wekelijks tegen. Ik rij per slot van rekening slechts een Km of 250-300 per dag over ’s Neerlands wegen. Daarnaast een Toyota van 3/4 Miljoen Euro mag dan exclusief zijn, maar ik zou er gewoon ronduit ‘moe’ van worden om iedere keer uit te moeten leggen waarom…. Nee, ik hou het wel bij mijn eigen lijstje.
speedlimit zegt
@TSI-tje:
Veel plezier dan met je passat bluemotion (wat ik me eigenlijk niet voor kan stellen)
TSI-tje zegt
@speedlimit: Kam maar naast die Bluemotion staan.
(En kom tot de ontdekking dat het helemaal geen bluemotion is….oeps…)
TSI-tje zegt
@speedlimit: Oh, nee leest net dat je nog scooter rijd.
Kom nog maar eens terug als je zelf een auto heb.
En nu hop, op je scooter naar school ventje.
barry zegt
Als ie zoveel gaat kosten is er wel ander lekkers in autowereld te koop. Nee net iets teveel voor deze bak
giova zegt
Willen de mensen hier eens af van dat belachelijke idee: het is een Lexus, of het is een honda of het is dit of dat. Dit heeft dus niets te maken met het merk zelf en wat het overige aanbod is. Het is zelf niet te vergelijken de technologie die ze erin stoppen. De lFA is een hypercar en geen supercar! Indien de prestaties er zijn, indien de kwaliteit er is, indien (en dat is altijd zo) alle opties voorhanden zijn én de betrouwbaarheid, wat zitten jullie dan te lullen over een f***ng badge op een auto. Bende merkenslaven. Echte petrolheads kijken niet naar de badge maar de wagen. Uiteraard is dat mooi meegenomen indien het van een bepaald merk is. Maar gelijk wat die fabrikanten ook zullen doen, ze gaan nooit een bede labiele mensen als jullie kunnen overtuigen, omwille van een badge.
LAME!
pomfriet zegt
@giova: he dus is ff rustig he. Het is maar een Lexus, een jap. Niets om je over op te winden.
G-Ammo zegt
@pomfriet: ‘Maar’ een Lexus. Dus jij hebt er 10 op je oprit staan? Laat staan 10 in een cirkel van 100 kilometer in jouw omgeving.
Ik rijd best veel en ik zie per week misschien maar 1 en als ik geluk heb 2 Lexussen.
Lexus is een top notch kwaliteits merk en dat is een feit, en dat betaal je er ook voor!
pomfriet zegt
@G-Ammo: waarom denk je dat je er zo weinig ziet? Zie het als een Multipla, heb er geen op de oprit, rijd er geen rond binnen circa een straal van 10km van me woning. Als ik een ruime auto wil koop ik wel wat beters/mooiers. Idem voor lexus. Als ik iets exclusiefs wil met kwaliteit koop ik wel wat anders. Denk aan maserati, amg, bmw M, Porsche etc etc etc.
The360box zegt
@giova: Hypercar lol, ding wordt er aan alle kanten uitgereden.
TSI-tje zegt
@giova: Okay, lekker belangrijk dat het een Toyota is, het is gewoon een oer-lelijk hok met een veul te hoge(verwachtte) prijs ! (zo beter? ;) )
kaasboerin zegt
Doe mij maar een GT-R voor 130k. Wederom een Nissan 1-0 Toyota.
agera zegt
@kaasboerin: Daar zat ik ook aan te denken, maar Toyota speelt het dit keer groter. En zal zich gaan richten op andere klanten dan die van de GT-R. Bedoeld voor mensen die de duurste auto’s willen en buiten dat niet letten op randzaken. Zolang zij het meest exclusieve hebben zijn ze tevreden, rondetijden en acceleratie zal voor hen een zorg zijn. Dit moet een auto worden als de AM One-77 zeer exclusief, zeer duur en bedoeld voor een bepaald aantal mensen. Hoe gaaf ik de GT-R ook vind, in vergelijking met de LF-A of deze LF-LC is die verre van exclusief. Mensen zullen de Nissan regelamtig zien rijden, dat zal bij deze Toyota niet het geval zijn. Waarbij de Nissan nog enigzins betaalbaar is, is deze Toyota voor de meesten een droom.
Het zijn twee totaal verschillende auto’s en denk ik ook bedoeld voor een ander doelgroep.
The360box zegt
@agera: Wat heeft exclusiviteit te maken met prestaties en looks. Dat staat he-le-maal los van elkaar.
speedlimit zegt
@The360box:
Dat zegt @agera ook niet…hij gebruikt t alleen als voorbeeld tov een GT-R ;)
kaasboerin zegt
@agera: Ik ben het er met je eens dat velen die zo’n ding zouden kopen minder om prestaties geven maar dit is puur voor Lexus’ naam, ik denk niet dat ze knallende winst uit 100 verkopen gaan halen.
964rs zegt
als alles dubbel is, kun je dan niet beter 2 LFA’s kopen?
cossie300 zegt
ik vind dat spul al even lelijk als de lfa . gruwelijk lelijk .
The360box zegt
@cossie300: Iemand die het snapt!
maxime_geysen zegt
overpriced!
VeniVidiVici zegt
Ik zie hier wel een Aston Matin One-77 concurrent in :)
alloallo zegt
Louwman heeft reeds de showroom voor deze auto gekocht!
pursuit zegt
Toch jammer he, ik lees hier onzin afwegingen als; “Ja, als ik het geld zou hebben zou ik iets anders kopen… een Range Rover V8TDI” Waar de fuck slaat dat op?
Dit soort auto’s zijn uniek, of het nu een Veyron is, een LFA, een 911GT2, een GTR etc. etc.
Super exclusief, een wereld waar niemand hier een beeld bij heeft. En zeker niet de afwegingen die hierbij een rol spelen.
Wat je wél kan concluderen is dat het gewoond ontzettend gaaf is dat deze merken deze auto’s durven maken. Want het kost gewoon geld.
The360box zegt
@pursuit: want het kost gewoon geld Meen je dat nou joh? En als Suzuki nou 10 Alto’s uitbrengt, is het dan ook exclusief? Aangezien ik een Alto wel gaver vind dan dat gedrocht.
pursuit zegt
@The360box:
Ik zie een puber met een Xbox, dat ben jij volgens mij?
Wat ik zeg, is dat het het merk geld KOST om deze auto in de markt te brengen. Suzuki verdient aan 10 Alto’s. Lexus verdient hier niets aan, net zo goed als VAG niets verdient aan de Veyron. Ik heb daar respect voor, dat maakt de auto alleen maar exclusiever.
The360box zegt
@pursuit: Wat sla jij de plank flink mis, idioot. Leuk dat hij lekker exclusief is en dat soort flauwekul maar daar kiezen die jappen toch zelf voor om er maar een stuk of 500 te maken onder het mom: ‘exclusiviteit’. Nochtans bullshit.
pursuit zegt
@The360box:
Dat is inderdaad een keuze en ook de wens van de mensen die zo’n auto kopen.
The360box zegt
Had dat niet van een Japans merk verwacht en vooral niet voor dat halvegare hoere apparaat. Wat differentiert hem nou van de rest als de SLR?
G-Ammo zegt
Schitterend!
En die hoge prijs? Mooi! Het is tenslotte een Lexus.
Ben benieuwd of ik deze ooit op de weg ga zien. Hopelijk wel!
agera zegt
@G-Ammo: Zeker schitterend ik zeg doen. Wordt een absolute supercar uit Japan wat ook erg nodig was.
Het gaat de laatste tijd voor de wind met Lexus, ze maken uitgebalanceerde en zeer mooie auto’s.
Neem bijvoorbeeld de nieuwe Lexus GS en de ES, erg jammer dat de ES niet naar Europa komt. De ES is mooier dan BMW 5-serie, Jaguar XF, Mercedes E-Klasse en de Audi A6.
The360box zegt
@agera: En dat meen je serieus? Want dat ding ziet er zo verleden tijd uit.
agera zegt
@The360box: Bedoel je deze Lexus ES http://www.netcarshow.com/lexus/2013-es_300h/800×600/wallpaper_04.htm
Of de LF-Lc?
The360box zegt
@agera: Allebei
agera zegt
@The360box: Over dit concept kan ik niet heel veel zeggen, maar het zal een mooi eindproduct worden als die weg heeft van de LF-A.
De GS en ES verleden tijd? Ok smaken verschillen zeggen ze, maar de nieuwe GS en de ES zijn verre van gedateerd hoor. De Audi A6 was al saai toen die uitkwam en een standaard E-Klasse is ook niet erg bijzonder.
De enige mooie auto uit die klasse uit Duitsland is de 5-serie.
De nieuwe Lexus GS is zeker zeer fraai maar ja dat vind ik.
The360box zegt
@agera: Ik vind hem er zo inspiratieloos uit zien, gewoon wat driehoekjes daar en hier. Zelf vind ik dan weer Audi en met name die saaie A8 beter ogen.
agera zegt
@The360box: Inspiratieloos en dan Audi opnoemen? Vind jij dat Audi inspiratie heeft of enigzins spannend te noemen is?. Als ik eerlijk moet zijn zijn Aud’s zeer goede auto’s maar verre van spannend te noemen en zelfs een tikkeltje saai.
Dat vgind ik BMW toch veel meer uistralen als je kijkt naar de traditionele top 3 in Duitsland.
pikes83 zegt
@The360box: het is maar hoe je het bekijkt.
G-Ammo zegt
@agera: Mee eens!
meneersander zegt
Een miljoen voor een Toyota?!?!?!
pikes83 zegt
@meneersander: volkswagen veyron betaal je ook een miljoen.
agera zegt
@meneersander: Dan blijven we bezig op deze manier :P Rolls is BMW, Bentley is Volkswagen, Lamborghini is Audi, Bugatti is Volkswagen, Ferrari is Fiat.
meneersander zegt
@agera: agja, ik vind het altijd wel grappig:P
G-Ammo zegt
@meneersander: Premium prijs voor een echte premium auto.
The360box zegt
@G-Ammo: Toyota is verreweg van Premium( premium betekend bij mij iets anders dan duits)
agera zegt
Laat maar komen is altijd leuk en hoe meer hoe leuker voor vegelijkingstesten en etc. Deze zal zich voornamelijk gaan richten op Europese supercars om daarmee te gaan concurreren zoals Lambo’s en Ferrari’s. De GT-R is de strijdt allang aangegaan met de Corvette en de 911.
lextalionis zegt
Wat een gaaf apparaat. Als ik het geld zou hebben is ie het overwegen waard, alleen al voor de looks.
mellie zegt
leuk maar te deur