In barre tijden waarin kleine producenten van fun-auto’s met bosjes lijken om te vallen duikt plots de naam van Kepler Motors weer op. De Californische toko die ons in 2009 een supercar met semi-elektrische aandrijving en een totaalvermogen van 800 pk beloofde heeft een paar lekkere stuurvideo’s vrijgegeven.
Kepler Motors is niet vies van een dosis flink vermogen, maar houdt naar eigen zeggen vast aan een lichtgewicht filosofie. Vandaar dat ze de body uit carbon fiber optrokken, al durven ze nog geen totaalgewicht te noemen.
Zoals bij de onthulling op de Dubai Motorshow drie jaar geleden al bekend was levert een twinturbo 3.5 V6 van Ford 550 pk aan de 20-inch achterwielen. Het voorste rubber in de maat 19-inch wordt aangedreven door een elektromotor (250 pk) en daarmee is het een eigenlijk vierwielaangedreven supercar. Eentje die volgens de makers onder de 2,5 seconden van nul naar 96 km/u sprint en een topsnelheid van boven de 320 km/u zou kunnen halen. Ambitieus.
De Motion is 4435 mm lang, twee meter breed en telt slechts 1185 mm in de hoogte. De wielbasis bedraagt 2667 mm. Stopkracht wordt geleverd door carbonkeramische remmen met een doorsnede van 380 mm en stroom voor de elektromotor wordt opgeslagen in een lithium-ion accuapakket. Specificaties over de batterij geeft Kepler Motion niet, info over de optie om volledig elektrisch te kunnen tijden evenmin. Iets dat Porsche bijvoorbeeld op de 918 Spyder toepast.
We zijn vooral benieuwd wat voor prijskaartje Kepler hieraan wil hangen. De gewenste oplage van 50 stuks houdt dit speeltje namelijk erg exclusief, al moet men het eerste productie-exemplaar nog bouwen. En van concept naar een goedgekeurd consumentenmodel gaan, dat is de lastige stap in de opstartfase van een autofabrikant. Het is dan ook nog niet bekend wanneer ze deze semi-elektropr0n zullen gaan uitleveren aan klanten.
Maar tot die tijd; drie video’s waarin de Motion van Kepler Motors over bochtig asfalt door het verlaten landschap van Californië glijdt. Enjoy! Daaronder hebben we trouwens nog een verse gallery met foto’s.
axelklei zegt
Ik moet eerlijk zeggen, ik vind em wel kek. de neus heeft wel iets weg van een Enzo. En het geluid mag er zeker wezen!
Vanquish zegt
@axelklei: Ik zie in de neus een McLaren P1!
markietwo zegt
Ascari,bugatti,pagani mix… weet niet of ik het een mooie auto vind… klinkt wel lekkert
tttooommm zegt
@markietwo: Ik vind de motorkap en het achterruitje(et die strips erlangs) lijken op de Mc Laren F1. De achterkan en achterlichten heeft ie weer van de Ferrari f40/50
bungabungastig zegt
Gaap design, echt ontzettend saai en emotieloos.
-edit: check!-
StijnB zegt
Net het Oost-Europees broertje van de McLaren P1 :s
jolig zegt
Lijkt een raceauto. Lijkt meer een losse plastic kap dan een body. Ook die wielen en de bodemspeling lijken meer voor op een circuit dan op de weg.
E34M5Touring zegt
Mooie sound! Die Ford turbo V6 is echt een topper. Heb in de States met een F150 gereden met die motor. Trekt als een lier. Hij lijkt een beetje op zo’n Le Mans series Corvette. Ziet er functioneel uit maar niet echt spannend.
Carreza zegt
Kansloos, het design is niet afwijkend genoeg tegenover de concurrentie.
flippert zegt
Ik vind hier niks van… Wat nu? Is dat erg?
midasracer zegt
Zal wel aan mij liggen, maar ik begin een beetje supercarmoe te worden. Ik ga wat vitamine D pakken op het bankje in de tuin.
masterstig zegt
Lijkt op de SSC Ultimate Aero, ze hadden beter een wat onderscheidender design kunnen nemen.
rensjb15 zegt
Beetje een kitcar uiterlijk, niet lelijk. Maar het is het gewoon net niet.
Vanquish zegt
Alleen de neus vind ik tof. Maar aan de achterkant mist ie gewoon stijl.
jrk68 zegt
De cockpit lijkt wel op een oude Daytona Prototype, Moest ook wel want anders passen er geen 2 vol vette Yanks naast elkaar….
stijnd007 zegt
vette bak
bordeaux zegt
De groenste auto\’s zijn de auto\’s die rijden op gebakken lucht…