Het Chinese wagenpark telt inmiddels al ruim 57 miljoen personenauto’s en dit aantal groeit in sneltreinvaart. Ferrari heeft op de Beijing Auto Show, die momenteel in volle de gang is, ook wat verkoopstatistieken vrijgegeven. Wat voor Chinezen kopen nu een Ferrari? Opmerkelijk genoeg blijkt 65 procent van de Chinese Ferrari kopers nog geen 40 jaar oud te zijn en 25 procent is van het vrouwelijke geslacht.
Ferrari is pas 3 jaar actief op de Chinese markt, maar inmiddels heeft 10 procent van de Chinese klanten al meer dan één Ferrari. Ferrari topman Amedeo Felisa gaf verder aan dat de Chinese Ferrari-verkoop vorig jaar met 48 procent is gestegen ten opzichte van 2006. Een vergelijkbare groei zag Ferrari in de gehele Aziatische regio. Enkel in China verkocht Ferrari 180 auto’s en het klantenbestand telt onderhand 500 Chinezen. Volgens de topman reden genoeg om in de nabije toekomst ook in China een Ferrari Owners Club in het leven te roepen.
Reken even mee: 65 procent van de Chinese klanten is onder de 40 jaar. Dat zijn dus 325 twintigers en dertigers. 25 procent van de kopers is vrouw, dus dat zou dan neerkomen op zo’n 81 Chinese jongedames met een Ferrari onder de bips. Dat kan nog gezellig worden op de feestjes van de Ferrari Owners Club. Nu maar hopen dat jonge Chinezen iets zuiniger omspringen met de Ferrari’s dan met de Lamborghini’s (via: edmunds).
Jandepandaman zegt
Maar 57 miljoen autos op 1 MILJARD Chinezen…?
Binnen de kortste keren is dat daar VER uit de belangrijkste markt voor alle autofabrikanten ter wereld…! En dan mogen wij in de rest van de wereld nog blij zijn als we nog een héél klein beetje inbreng hebben in hoe een auto er uit moet zien…!
…Maar dat houdt dus ter dege in dat we straks echt een probleem hebben met grondstoffen en brandstoffen….! Dus als we oplossingen willen vinden, is het nu wel zo ongeveer hoog tijd, lijkt mij…
Racer X zegt
100% eens met Jandepandaman.
Zodra die Chinezen allemaal een auto hebben, hebben wij het hier ’s winters niet meer koud. Ook zullen de brandstofprijzen flink de lucht in gaan, tenzij we een manier vinden om kunstmatig brandstof (waterstof of iets dergelijks) te genereren.
skip zegt
waterstof bestaat al, het wordt verdorie tijd dat het in massaproductie komt. in oostenrijk stond al een bmw 7-serie volledig op hydrogen.
skip zegt
http://www.auto55.be/nieuws/12100-bmw-hydrogen-7-vreet-vervuiling
deze dus.
RenesisHP zegt
Over 20 jaar behoren wij tot de Derde wereld, met bijpassend klimaat en ongedierte. ;).
Toch nog gerechtigheid. :oops:
Eric zegt
1 miljard Chinezen maar geen 1 miljard die een auto kunnen kopen. Enkele 100 miljoenen kinderen en enkele 100 miljoenen ouderlingen die niet kunnen auto rijden en ook niet meer zullen doen! Ze staan alle dagen in de file met hun fiets, laat staan dat ze er nog auto’s tussen laten ook. In de file,ja gezellig!!
Na China is Indië aan de beurt. Hier boemt de economie ook goed. Wel goed voor onze exclusive autoindustrie natuurlijk. Jammer genoeg moeten we langer wachten vermits deze markten voorrang krijgen bij levering!!
vb. Voor een 599 GTB moet je in België 1 jaar wachten!
Esprit de Flandre - DierVriendelijk Roeselare zegt
Is toch logisch dat het vooral jonge mensen zijn. Die zijn meer kapitalistisch ingesteld dan de oudere generatie. En met talenten kunnen die snel rijk worden in een grote snelgroeiende markt.
M Freak zegt
Komt vast door het steigerende paardje.
Daar houden vrouwen van.
:P
Che zegt
vergeet niet in China kost het je pakken geld om een rijbewijs te behalen en om de x aantal jaar je rijbewijs te vernieuwen, tesamen met je nummerplaat.
En je wagen = schroot na, ik dacht, 10 jaar en mag die niet meer op de weg :)
plus in de regio waar mijn familie woont zijn er bepaalde straten waarmee je op bepaalde momenten met een even eindigende nummerplaat niet door mag en wisselt natuurlijk weer af in de zoveel tijd.
En dan nog de gevaren als mensen die zich bezighouden met express van rechts komen of te vroeg/laat te hard remmen en hun geld daarmee uit slaan heb ik liever de goedkope taxi’s en het openbaar vervoer, goedkoper en geen stress.
NuttelozeBPM zegt
@mx5/rx8owner
Ja het is erg hé, zo zie ik de rtoekomst, en het heeft niets met gerechtigheid te maken! Er moet er altijd een de sterkste zijn!!! Liever wij dan hun!
Birger zegt
@ mx5/rx8owner
Inderdaad, en het gaat steeds sneller. Er is nu meer inport in belgië dan export, met andere woorden België zal dus steeds meer geld naar het buitenland steken en het budget van ons land wordt steeds armer.
HOGERE INVOERTAKS en LAGERE BTW dat RED ons!!!!!!!!
riebell zegt
die chinezen komen sneller als dat jullie denken>! de inflatie stijgt daar zo enorm dat over een jaar of 10 china zeker de belagrijkste markt is voor de automobielbranche. maar goed niemand die er wat aan kan doen je kan natuurlijk wel proberen er ee voodeeltje uit te slaan
lincoln zegt
@mx5/rx8 owner .. gerechtigheid .. goed gezegd ..
dat hoogmoed maar voor de val mag komen en iedereen mag oogsten wat hij/zij zaait ..
@Birger .. ijver en boerenwijsheid kan alleen redden .. politieke spelletjes my ass ..
RenesisHP zegt
@lincoln.
Yep, you get the point. :mrgreen: