• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opladen bij Audi wordt stuk duurder dan bij Tesla

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 2 februari 2019 om 15:02 – 95 Reacties

Opladen bij Audi wordt stuk duurder dan bij Tesla


Vorsprung durch Technik.

Een van Tesla’s krachtigste eigenschappen is dat het een geheel eigen netwerk heeft van snelladers. Eigenaren kunnen hier tegen een milde prijs of zelfs helemaal gratis bijtanken. Hoewel er de nodige ophef kwam toen Tesla besloot de prijzen te verhogen – de prijzen zijn inmiddels iets bijgesteld – was het nog altijd niet écht duur om gebruik te maken van een van de vele Superchargers.

Bij Audi zal dit wel anders zijn, zo blijkt nu. De Duitse fabrikant, die met de introductie van zijn volledig nieuwe e-tron zijn eerste EV op de markt heeft gebracht, heeft deze week bekendgemaakt hoeveel klanten dienen te betalen voor zijn laadservice.

De Duitse autofabrikant heeft medegedeeld dat laden via de zogenaamde Audi e-tron Charging Service kan op twee verschillende manieren. Men kan kiezen tussen het City-tarief en het Transit-tarief. Het voornaamste verschil is op te maken uit de naam: City (4,95 euro p/m) richt zich vooral op mensen die in en om de stad zullen rijden, terwijl Transit (17,95 euro p/m) juist bedoeld is voor klanten die langere afstanden afleggen. Hieronder bekijk je de verschillende tarieven:

Opladen bij Audi wordt stuk duurder dan bij Tesla

Opmerkelijk is dat Audi gekozen heeft voor een enkele prijs per laadbeurt. In plaats van per kWh te betalen, betaal je bij Audi vrijwel iedere laadbeurt de volle mep, ongeacht hoeveel stroom je bijlaadt. De langzaamste optie (22 kW) kost in beide gevallen 7,95 euro per laadbeurt, terwijl de snellere variant (50 kW) 9,95 euro kost. Wie van plan is gebruik te maken van ‘IONITY‘, de nieuwe snellaadservice van de BMW Group, Ford Motor Company en VAG, kan met een snelheid van ongeveer 150 kW laden, maar is hier per keer wel tenminste 8 euro voor kwijt – en dan mag er ook nog 33 cent per kWh betaald worden. Dat is flink meer dan bij Tesla, waar 25 cent en geen voortarief de norm zijn.

De Audi e-tron Charging Service wordt aanvankelijk in tien markten uitgerold, waaronder naar verwachting Nederland, en komt later in het eerste kwartaal in zes andere Europese markten terecht. In de loop van het jaar zal Audi de service ook het groene licht geven in acht Oost-Europese markt. Hiermee krijgen Audi-eigenaren toegang tot ongeveer 72.000 stations die door 220 leveranciers worden verzorgd.

Meer lezen over de Audi e-tron? Bekijk HIER onze rijtest.
Met dank aan Pantarhei voor de tip!

Ook interessant!

  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Audi e-tron-rijders krijgen gratis extra range
  • Audi Q4 e-tron rijtest video
  • Facelift Audi e-tron
    Facelift Audi e-tron onderweg, maar einde in zicht

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, e-tron, Elektrisch, geld, ionity, oplaadpunt, supercharger, Tesla

Vorig bericht: « Autoblog advies: leuke youngtimer voor 8 mille
Volgend bericht: In kelder gevonden Giuletta SZ verkocht voor half miljoen »

Lees Interacties

Reacties

  1. janmetdelangeachternaam zegt

    2 februari 2019 om 15:13

    Nog steeds stukker goedkoper dan oli… ik laat mezelf wel uit

    Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      2 februari 2019 om 16:34

      @janmetdelangeachternaam: Lijkt me logisch, thuis laad je voor 20ct. om te kunnen superchargen is een aardige investering nodig, dus dat moet de prijs reflecteren…..

      Login om te reageren
      • pramm zegt

        2 februari 2019 om 17:17

        @dutchneon: thuis inderdaad voor 20 CT. Grootverbruikers zoals een laadstation betalen minder dan 10ct

        Login om te reageren
      • wimof zegt

        2 februari 2019 om 20:34

        @dutchneon: Ik denk niet dat je bij je netwerkbeheerder met zo’n vraag moet afkomen.
        Tenzij je naast een cabine (verdeelpunt) woont en veel geld op tafel legt.

        Login om te reageren
      • barrier zegt

        2 februari 2019 om 22:34

        @dutchneon: voor welk bedrag denk je dat de stroom ingekocht wordt? 5 cent?

        Login om te reageren
        • Jochen zegt

          2 februari 2019 om 22:51

          @barrier: marge op energie waren 2-3% jaren geleden, jouw gok lijkt mij daardoor ver uit de richting te zitten

          Login om te reageren
          • barrier zegt

            3 februari 2019 om 01:13

            @jochen: https://www.mainenergie.nl/onze-energie/tarieven 8 cent zonder onderhandelen zakelijk tarief.

            Login om te reageren
            • Jochen zegt

              3 februari 2019 om 07:33

              @barrier: heel goed, maar dan wel de rest van de pagina ook lezen. Daar komt dus nog een hele zwik aan kosten bovenop, energie belasting (EB), opslag duurzame energie (ODE) en BTW. Dan wordt die 8 cent ineens 22 cent

              Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      2 februari 2019 om 22:40

      @janmetdelangeachternaam: Een volle tank voor een tientje is top!

      Login om te reageren
  2. berlinetta zegt

    2 februari 2019 om 15:13

    Is natuurlijk wel premium stroom. Dat mag wat kosten.

    Login om te reageren
    • jeroenwz zegt

      2 februari 2019 om 17:28

      @berlinetta: kijk! Jij begrijpt ‘m helemaal!

      Login om te reageren
  3. koeberg zegt

    2 februari 2019 om 15:19

    Maar.. waarom? Audi maakt al jaren brandstofauto’s en heeft bij mijn weten nooit een netwerk van benzinestations uitgerold.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      2 februari 2019 om 16:12

      @koeberg: tja, waarom kun je geen stroom tanken bij een benzinepomp zou ik dan vragen?

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 februari 2019 om 17:15

      @koeberg: ik denk dat ze er flink spijt van hebben dat ze het verdienmodel aan de energie niet in handen hebben. Dat laten ze geen tweede keer gebeuren.

      Login om te reageren
  4. tjorque zegt

    2 februari 2019 om 15:20

    Voorsprong door afrip! ?

    Login om te reageren
  5. harrie zegt

    2 februari 2019 om 15:23

    Dat wordt zuinig omspringen met de stroom dan.
    Misschien de richtingaanwijzers zo min mogelijk gebruiken en superdicht achter andere auto’s slipstreamen?

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      2 februari 2019 om 15:31

      @harrie: I see what you did there.

      Login om te reageren
    • torsen zegt

      2 februari 2019 om 15:38

      @harrie: Toch een dilemma voor de E-tron rijders denk ik. Of geld besparen door niet te knipperen of laten zien dat je voor een paar honderd euro de dynamische Knight Rider knipperlichten aangevinkt hebt op de optielijst.

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        2 februari 2019 om 20:36

        @torsen: Ze zijn standaard, zoals heel veel op deze wagen.

        Login om te reageren
        • dunhozzie zegt

          3 februari 2019 om 10:38

          @wimof: helaas heeft een korte blik op de optielijst tijdens mijn proefrit geleerd dat bijna alles een optie is

          Login om te reageren
        • torsen zegt

          3 februari 2019 om 13:39

          @wimof: De prijslijst zegt anders:
          8G9 LED koplampen << Standaard
          PX6 Matrix LED koplampen € 1.447 € 1.751 << Optie
          – inclusief dynamisch knipperlicht voor en achter
          – inclusief coming en leaving home lichtanimatie

          Login om te reageren
        • torsen zegt

          3 februari 2019 om 13:39

          @wimof: De prijslijst zegt anders:
          8G9 LED koplampen << Standaard
          PX6 Matrix LED koplampen € 1.447 € 1.751 << Optie
          – inclusief dynamisch knipperlicht voor en achter
          – inclusief coming en leaving home lichtanimatie

          Login om te reageren
    • raoufff zegt

      2 februari 2019 om 15:47

      @harrie: richtingaanwijzers zijn de duurste optie bij een Audi plus de bijtelling gaat omhoog indien deze optie wordt besteld op de auto.

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        2 februari 2019 om 18:47

        @raoufff: Heb je de standaard uitrusting al eens bekeken?

        Login om te reageren
  6. dick1980 zegt

    2 februari 2019 om 15:24

    Holy shit… Audi maakt elektriciteit duurder dan brandstof! Ik zou dat abonnementje lekker overslaan…

    Login om te reageren
    • sidelo zegt

      2 februari 2019 om 16:04

      Als jij met je auto op brandstof met 10 euro das ongeveer 6 liter 400 km ver komt vind ik knap.

      Login om te reageren
      • hotze zegt

        2 februari 2019 om 16:14

        @sidelo: met de VW XL1 wellicht.

        Login om te reageren
      • dreetje zegt

        2 februari 2019 om 17:55

        @sidelo:
        Waar staat precies dat die Audi met 10 euro 400 km ver komt?

        Login om te reageren
        • kareljansen zegt

          2 februari 2019 om 18:04

          Ok ok, 431 dan..

          Login om te reageren
      • dick1980 zegt

        2 februari 2019 om 18:17

        @sidelo: stopje bij de Ionity: 90KWh = 30 euro + 8 euro = 38 euro. Rij-afstand: 350km. Tel uit je ‘winst’.

        Login om te reageren
        • bierbuik zegt

          2 februari 2019 om 18:31

          @dick1980: geen beste deal, ik rijd voor grofweg 10 cent de kilometer op brandstof..

          Login om te reageren
          • dick1980 zegt

            2 februari 2019 om 18:50

            @bierbuik: precies mijn punt!

            Login om te reageren
        • opelturbo zegt

          2 februari 2019 om 19:29

          @dick1980: beter thuis laden, €18,- met 0,20 gerekend..

          Login om te reageren
      • narcotic zegt

        2 februari 2019 om 19:09

        @sidelo: Ik denk dat jij niet zo heel goed bent in wiskunde, toch?
        De Audi etron heeft een batterij van 95kWh.
        95kWh opladen aan €0,33/ kWh = €31,35
        Tel daar den €8 fee bij en je hebt €39,35. Om amper 400 km ver te kunnen bollen.
        In m’n Audi A6 tank ik 73l diesel en raak ik 1100 km+ ver. Die 73 l kost me vandaag 1,339/l dus €97,747 voor 1 volle bak diesel.
        Reken even om en je ziet dat m’n diesel verder geraakt per Euro dan de etron. Niet echt de bedoeling van elektrisch rijden veronderstel ik.

        Als je daarnaast de nieuwwaarde nog eens vergelijkt zit je met een verschil van 30% dat de etron duurder uitkomt.
        het is een knap ding, maar ik pas voorlopig.

        De Q7 etron daarentegen….. Maar dat wordt vanaf dit jaar ook een benzine dus minder interessant.

        Login om te reageren
        • wimof zegt

          2 februari 2019 om 20:40

          @narcotic: Maar dat is diesel vergelijken met een nieuwe E-tron.
          Iedereen weet dat je een Audi tank niet volledig mag vullen daar ze nijging hebben om voller te komen.

          Login om te reageren
        • flutterby zegt

          2 februari 2019 om 22:16

          @narcotic: dan ga je er alleen wel van uit sta je auto elke keer van 0% tot 100% laad. Spoilalert: praktisch onmogelijk.

          Login om te reageren
      • kennone zegt

        2 februari 2019 om 19:25

        @sidelo: als je je uurloon mee rekend die kwijt bent voor het opladen word het wel een heel ander bedrag hoor?

        Login om te reageren
  7. e36thuglife zegt

    2 februari 2019 om 15:55

    Gewoon aftappen die stroom bij de buurman z’n wiethok.

    Login om te reageren
    • jeroenwz zegt

      2 februari 2019 om 17:29

      @e36thuglife: je bedoelt die buurman die een E36 rijdt? ;-)

      Login om te reageren
  8. HZW zegt

    2 februari 2019 om 16:05

    Ik blijf het zeggen, auto’s met een stekker hebben geen toekomst.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      2 februari 2019 om 16:15

      @HZW: ze willen eerst de stekkerkoe leegmelken voordat ze op waterstof over gaan.

      Login om te reageren
      • roadster1976 zegt

        2 februari 2019 om 16:18

        @hotze: waarom stappen ze nu dan niet gelijk over?

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          2 februari 2019 om 16:52

          @roadster1976: Omdat het nog veel te duur, complex en efficient is.

          Dit artikel gaat over snelladen, maar iedere elektrische auto kun je thuis al opladen.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            2 februari 2019 om 17:08

            @fanboy: verheug je niet teveel op dat thuis opladen. Gezien het formaat accu’s en de beperkte stroom die je huisinstallatie kan leveren krijg je zin batterij in een nachtje niet vol.

            Login om te reageren
            • fanboy zegt

              2 februari 2019 om 17:16

              @mashell: Wat de gemiddelde Nederlander dagelijks aflegt kun je prima op een thuisaansluiting laden hoor. Met 3 fase al helemaal makkelijk.

              Login om te reageren
            • tjorque zegt

              2 februari 2019 om 17:22

              @mashell: maak ik me niet zo’n zorgen over hoor. Ik zou hier vlotjes aan 33kW kunnen laden zonder de rest van het huis zonder stroom te zetten. En dat heeft eenmalig +- 280€ gekost.
              Op 3u zou daarmee een model S P100 vol zijn.

              Login om te reageren
            • Joerek zegt

              2 februari 2019 om 17:51

              @mashell: Hoe kom je daar nou bij. Met een gemiddelde huisaansluiting (3fase) laad je thuis met 11kW = 50km/h of 60km/h voor de model 3. In theorie kun je een accu met 130kWh elke dag van leeg naar vol krijgen en dus elke dag 600km rijden.

              Login om te reageren
            • wimof zegt

              2 februari 2019 om 18:49

              @mashell: Audi stelt zelf 24 uur voor.

              Login om te reageren
              • hotze zegt

                2 februari 2019 om 21:18

                @wimof: dat kan net als je er nog een auto bij hebt. Of om de dag thuiswerken of met de trein als je daar zin in hebt.

            • maxhunter zegt

              2 februari 2019 om 19:13

              @mashell: na 220km enkele reis naar huis is mijn accu via de thuis laadpaal in een uurtje of 6 weer vol. Werkt uitstekend.

              Login om te reageren
        • wimof zegt

          2 februari 2019 om 20:43

          @roadster1976: Omdat de koe nog niet leeg is.

          Login om te reageren
          • hotze zegt

            2 februari 2019 om 21:19

            @wimof: het kalf is net geboren ?

            Login om te reageren
      • pomoek zegt

        2 februari 2019 om 17:02

        @hotze: “ze” weer….

        Login om te reageren
        • hotze zegt

          2 februari 2019 om 21:19

          @pomoek: de samenzwerende grabbelaars…

          Login om te reageren
    • pomoek zegt

      2 februari 2019 om 16:54

      @hzw: net ontwaakt uit een coma van 10 jaar denk ik?

      Login om te reageren
  9. moveyourmind zegt

    2 februari 2019 om 16:20

    Klinkt logisch, gewoon de volle mep betalen bij iedere tankbeurt.

    Bij de luchtpomp betaal je ook gewoon een Euro voor het oppompen van de banden. Of je er nou één of alle vier de banden plus het reservewiel en de banden van de caravan oppompt. En het is net zo duur om er drie bar bij te gooien dan helemaal niets omdat de bandenspanning precies klopt.

    Sterker nog, iedereen vind het ook heel normaal dat je geen geld toe krijgt uit de bandenpomp als de spanning te hoog is en de pomp er lucht uit laat lopen.

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      2 februari 2019 om 16:20

      @moveyourmind: *laadbeurt

      Login om te reageren
  10. arvanhas zegt

    2 februari 2019 om 16:34

    Ook handig. Ieder merk zijn eigen laadsysteem. Kosten noch moeite worden gespaard om elektrisch rijden tegen te gaan. Lijkt wel generaal motors eind negentiger jaren vorige eeuw met de ev1 in een modern jasje. https://youtu.be/l3OnYjP4FTk

    Login om te reageren
  11. ghost zegt

    2 februari 2019 om 16:44

    We trappen er allemaal in, het is een open deur van jewelste. Nu is het allemaal nog betaalbaar en dergelijke maar als straks iedereen mega veel stroom nodig heeft worden de tarieven onbetaalbaar en begint het vechten om een laadpaal..dat laatste is nu soms al gaande..

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      2 februari 2019 om 17:01

      @ghost: Euh, tren eerste, wie zijn we, ten tweedst, het verhaal is hier nu juist dat Audistroom duurder is dan Teslastroom, wat je voorspelling de definitie van een koe in de kont kijken maakt, derdst, waarom zouden we gaan vechten om onbetaalbare stroom en vierdst, hoe kom je erbij dat er daadwerkelijk gevechten (stompen slaan schoppen?) plaatsvinden bij laadpalen? Daar heb ik nog nooit van gehoord?

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        2 februari 2019 om 17:03

        @pomoek: ik ben je al kwijt na ten eerste. Nooit van interpunctie gehoord?

        Login om te reageren
        • pomoek zegt

          2 februari 2019 om 17:44

          @ghost: wat begrijp je niet aan komma’s? Tweedts: wat begrijp je niet aan inhoudelijk reageren? Waar vinden die vechtpartijen plaats?!,.

          Login om te reageren
          • kareljansen zegt

            2 februari 2019 om 18:06

            @pomoek: eh, 6x een komma in een zin is niet heel gebruikelijk..

            Login om te reageren
            • pomoek zegt

              2 februari 2019 om 18:09

              @kareljansen: maar, is, niet, verboden, toch,,?

              Login om te reageren
          • ghost zegt

            2 februari 2019 om 18:08

            @pomoek: vechten om een laadpaal, ja dat zeg ik, maar ik zeg niks over slaan of schoppen. In de volksmond spreekt men wel eens van “ergens om vechten” als het er druk is of als er veel discussie over gaande is.

            Overigens is het; “ten eerste”, “ten tweede”, “ten derde”, en “ten vierde” of mooier nog “ten slotte” in dit geval.

            Er bestaat overigens niet zoiets als “Audistroom” of “Teslastroom”. Er bestaat slechts stroom. En net als met brandstof dachten wij mensen ooit dat het niet op kon, waardoor prijzen laag waren. Tot de vraag ongekend was en de vraag hoog.
            Het enige wat ik zeg is dat dat met stroom ook gaat gebeuren. Ongeacht welke autofabrikant het aanbiedt.

            Login om te reageren
            • pomoek zegt

              2 februari 2019 om 18:28

              @ghost: grappig, eerst beginnen over “in de volksmond” en daar dan een lesje “correct” Nederlands op laten volgen. Het was overigens niet het enige wat u zei. Maar goed. Er wordt dus niet gevochten om laadpalen maar er vinden wel discussies plaats. Volgens mij, als iemand met een volksmond, toch iets heel anders dan een gevecht. Maar dan nog. Als het al gebeurt, ik kan er niets over vinden, is het sporadisch en incidenteel. Paniek om niets dus. Ga lekker slapen.

              Login om te reageren
              • ghost zegt

                2 februari 2019 om 18:42

                @pomoek: ik zal je even helpen, gezien je het niet kan vinden. Gewoon hier op Autoblog he, dichterbij dan je denkt.

                https://www.autoblog.nl/nieuws/publieke-laadpalen-leiden-tot-ruzie-105544

                Neem het in je op, en ga dan met een gerust hart slapen. Truste!

              • pomoek zegt

                2 februari 2019 om 19:00

                @ghost: dank je voor de link. Grappig dat iemand die lesjes Nederlands geeft niet de moeite neemt om te lezen. Iemand vindt het niet leuk dat er een laadpaal voor zijn deur staat en uit in de media zijn ongenoegen daarover. Niets over elektrische auto eigenaren die ruzie maken over het gebruik over laadpalen. Wat uw punt was. Misschien nog even goed zoeken? En lezen dus.

              • ghost zegt

                2 februari 2019 om 19:08

                @pomoek: Ik neem spreekwoordelijk mijn verlies.

    • mashell zegt

      2 februari 2019 om 17:12

      @ghost: tja brandstof wordt ook steeds duurder. De mannen in de jurken willen steeds meer hebben voor ruwe olie, de mannen in de pakken bij de olie bedrijven willen we steeds meer van bonus scoren en ook voor de mannen in de pakken op de ministeries van financiën willen steeds meer acijns binnen harken.

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        2 februari 2019 om 18:10

        @mashell: nu kan het, want hoogconjunctuur. Straks wordt het weer huilen met zn allen, want crisis. Verder helemaal met je eens hoor!

        Login om te reageren
  12. monsieurleloure zegt

    2 februari 2019 om 17:07

    Wat is het toch een infantiel bedrijf, maar Audirijders slikken alles. Dat heeft het verleden wel uitgewezen.

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      2 februari 2019 om 18:55

      @monsieurleloure: Maar ze moeten er ten opzichte van Tesla veel minder voor betalen. 82500€ in België
      Werkelijk full option 115000€
      En is beperkt tot max 200 km/h en in 6.6 sec tikt hij de honderd aan, wat voldoende snel is, cfr Boef.
      En niet te vergeten, dit alles in de alom gekende Audi afwerking, wie kan daartegen op?

      Login om te reageren
      • crepito zegt

        2 februari 2019 om 19:12

        @wimof: Als afwerking en dure opties je ding is, oké. Maar wat betreft efficiëntie en prestaties is het echt niet high-end.

        Login om te reageren
        • wimof zegt

          2 februari 2019 om 19:57

          @crepito: Een auto moet niet sneller zijn dat dit.
          En ja voor een afwerking zoals we bij Audi gewoon zijn, valt mijn mond open.
          Van respect.

          Login om te reageren
      • hotze zegt

        2 februari 2019 om 21:24

        @wimof: de Mission E, dat is een porker.

        Login om te reageren
  13. tjorque zegt

    2 februari 2019 om 17:15

    110 octaan-equivalent electronen ftw/ftu (met de u van understeer)

    Login om te reageren
  14. kroon zegt

    2 februari 2019 om 17:29

    Inderdaad, wat een poeha van Audi weer. Echt een geweldige Tesla killer, maar dan premium werd beloofd. Dus netjes afgewerkt.
    Wat brengen ze op de markt? Een loodzware te grote auto van maar liefst 2700kg!…
    Natuurlijk komt zo’n auto niet zover. Daarom mogen journalisten in Afrika en Dubai hun testritjes maken en reviews schrijven. Want in een koude winter kom je net 200 of minder km ver. Als je dan maar niet constant 130 km/u rijdt, want dan haal je wat minder km dan 200…
    Een Audi heeft een grote bek, dus ook deze. Ook al is het een elektro-auto, Audi schroeft er evengoed een enorme grille op. Voor het grootste deel dicht, maar dat doen ze wel vaker. Met uitlaten bijvoorbeeld.

    Al met al een enorme marketing nep-auto.

    Echt vernieuwend zou een lichte ruime auto zijn geweest.Van koolstof i.p.v. metaal. Met een mooie range en toch kwaliteit.
    Helaas. Het is alweer mislukt. Na Mercedes met de EQ bakt ook Audi er niks van.
    Moeten we het toch nog doen met de Amerikaanse Tesla “kwaliteit”. En dat is jammer.

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      2 februari 2019 om 19:55

      @kroon: VW zal aan uw wensen voldoen.

      Login om te reageren
    • hotze zegt

      2 februari 2019 om 21:27

      @kroon: jij bent vast een fan van BMW.

      Login om te reageren
    • wimof zegt

      3 februari 2019 om 13:58

      @kroon: Nu een Model X is 150 kg minder zwaar , ook geen lichtgewicht.

      Login om te reageren
  15. morph zegt

    2 februari 2019 om 17:44

    Wat een onzin. Je laadt namelijk nooit de auto volledig vol voor je terug vertrekt, het meest efficient is wanneer je zo goed als leeg aankomt bij een paal, en je bijlaadt om net de volgende paal te halen. De Audi houdt z’n laadsnelheid weliswaar langer vast dan een Tesla, maar dat is nog niet getest met 150kW laders. Tesla’s met gratis laden gaan nog goud waard worden. ‘k Heb al spijt dat ik de mijne verkocht heb als ik dergelijke artikels lees…

    Login om te reageren
    • Joerek zegt

      2 februari 2019 om 17:57

      @morph: Heb hem ook verkocht (2013 model), maar geen spijt. Superchargen deed ik praktisch nooit. Enkele lange trips gemaakt door het buitenland, maar dat nooit meer. Althans, als er meer superchargers op de routes zijn misschien. Moest teveel omrijden en teveel puzzelen om bepaalde routes mogelijk te maken.

      Login om te reageren
  16. morph zegt

    2 februari 2019 om 18:01

    @joerek: Ik heb toch Zuid Spanje, Zuid Italië en Kroätie gedaan ermee.. En ik had “maar” een S70.. Buiten de verre reizen gebruikte ik ook bijna geen superchargers..

    Login om te reageren
  17. fanboy zegt

    2 februari 2019 om 18:41

    @mashell: Wat de gemiddelde Nederlander dagelijks aflegt kun je prima op een thuisaansluiting laden hoor. Met 3 fase al helemaal makkelijk.

    Login om te reageren
  18. johnwaters zegt

    2 februari 2019 om 19:30

    Ik had het voorspeld, de elektriciteitsprijzen zullen stijgen door de EV’s.

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      2 februari 2019 om 20:12

      @johnwaters: Kan ik je compleet in volgen.
      De maatschappijen zien de kans schoon en zullen het benutten.
      Wat is in Nederland het gemiddeld toegekend vermogen.
      In België heb ik 40A
      Toen ik mijn zaak had was dat 180A 400V en daar moest heel wat voor op tafel gelegd worden, vraag me geen bedragen wat het dateert van 2010.

      Login om te reageren
      • johnwaters zegt

        2 februari 2019 om 20:19

        @wimof: de huishoudens zullen de rekening betalen van de EV rijders.

        Login om te reageren
  19. baklava zegt

    2 februari 2019 om 20:16

    Waarom betaal je aan de autofrabrikant? De laadpalen zijn toch van de overheid?

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      2 februari 2019 om 20:21

      @baklava: We gaan ze niet op ideeën brengen, maar op “brandstof” betaal je toch accijnzen.

      Login om te reageren
    • johnwaters zegt

      2 februari 2019 om 20:22

      @baklava: de autofabrikanten zullen samen met de elektriciteitsmaffia hun eigen ecosysteem uitbouwen en de klant zal betalen, veel betalen, geheel volgens de werkwijze van drugsdealers. Het eerste shot is gratis, tot je niet meer terug kunt, daarna word je uitgeperst.

      Login om te reageren
      • bmohnee zegt

        3 februari 2019 om 16:18

        @johnwaters: zoals de mensheid eerder voor gezwicht is in de vorm van fossiele brandstof. Totaal afhankelijk – of rij jij op zelf geproduceerde koolzaadolie?
        Ik denk om de energie netwerken te vergroten we niet volledig moeten vertrouwen op de staat – de open markt is daar voor nodig, en dat ze daar munt uit slaan en producten van maken is evident.

        Login om te reageren
        • johnwaters zegt

          3 februari 2019 om 16:46

          @bmohnee: vind jij het normaal dat een autofabrikant de prijs van de brandstof bepaalt? Geef eens een voorbeeld waarbij een autofabrikant de prijs van fossiele brandstof bepaald heeft, dus letterlijk een prijskaartje gemaakt heeft voor diesel of benzine.

          Login om te reageren
  20. w0o0dy zegt

    3 februari 2019 om 01:08

    De plaats waar je de stekker in moet pluggen is dom gekozen waardoor er bij menig oplaadpunt schade aan de voorkant dreigt omdat de kabel anders te kort is en de parkeersensoren al een flatline signaal geven…

    Verder verbruikt de e-tron 32,0 kw en is daarmee helemaal niet efficiënt met stroom.

    Je kunt het laadsnoer niet verwijderen als de verwarming aan staat tijdens het laden.

    Audi is duidelijk niet op ieder vlak echt top. En voor een EV is efficiënt met de stroom om gaan toch wel erg belangrijk.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      3 februari 2019 om 01:12

      @w0o0dy: her verbruik klopt niet maar goed.. 320 wh per kilometer steekt niet echt goed af tegenover de 295 wh per mijl!! voor de Tesla Model S

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North