Je snelheidsmeter wordt belangrijk als je tussen Leiden en Den Haag reist.
Daar we begin deze maand nog meldden dat de trajectcontrole van de A4 nog niet in werking is, is het dan nu wel uitkijken als je op de Randstadsnelweg rijdt. Op de A4, tussen Den Haag en Leiden (Leidschendam en Zoeterwoude om precies te zijn) staan nu de camera’s weer aan. Ze klokken 100 km/u. Dat bevestigt het OM aan Autoblog.
De trajectcontrole lag er even uit vanwege werkzaamheden. Die zijn al een tijdje achter de rug, waardoor de borden en waarschuwingen weer zichtbaar waren. Daar hoort nu ook weer bij dat er daadwerkelijk een controle in werking is. Goed uitkijken dus voor mensen die vaak tussen Amsterdam, Den Haag en Rotterdam reizen.
Tussen 06:00 ’s ochtends en 19:00 ’s avonds geldt er een maximumsnelheid van 100 km/u. Daarvoor en daarna mag je 130 km/u rijden.
Rick-dos zegt
Gutverdegutver…wist niet eens dat ding uitstond. Had ik dat geweten had ik toch wel ff asociaal 110 km/u gereden op dat stuk…
ewoudhoed zegt
@Rick-dos: het is allemaal de schuld van Jack Plooij
Rick-dos zegt
@ewoudhoed: Dat spreekt voor zich. ;)
jaapies zegt
@Rick-dos: je kon het makkelijk zien aan een aantal stukken tape die over het bord heen waren geplakt en het feit dat er geen camera’s meer waren…
Rick-dos zegt
@jaapies: Blijkbaar niet opgelet. Kan komen omdat ik aan het appen was natuurlijk…
escort77 zegt
Ik heb nooit begrepen dat het OM überhaupt meldde dat ie uit stond, net zoals ik niet begrijp waarom ze nu melden dat ie wel aan staat. Je zou zeggen dat de doelgroep dat vanzelf wel zou merken.
rutger97 zegt
@escort77: toch best aardig…
escort77 zegt
@rutger97: overheid hoeft wmb niet aardig te zijn. Betrouwbaar, effectief en efficiënt is voldoende
maarteno zegt
@escort77: omdat het formeel voor de verkeersveiligheid is, al weten we allemaal dat het kassa spekken is, kunnen ze natuurlijk beter bij de rechter aankomen met “nee hoor we hebben echt goed geinformeerd want dan is de kans kleiner dat mensen daadwerkelijk zachter rijden en het dus veiliger is”…. /cynisch
escort77 zegt
@maartenoosterbaan: voor de verkeersveiligheid lijkt het me niet slim te melden dat het systeem uitstond. Voor het milieu en de omwonenden lijkt het me ook niet slim om dit te melden. En voor de staatskas lijkt het me niet slim te melden dat het systeem weer werkzaam is
Robert zegt
Cruise control FTW!
#MijPakkenZeNietMeer
mikje90 zegt
@RRRobert: Gestolen kenteken platen FTW #Mijpakkenzenietmeer”
Robert zegt
@mikje90: en bij de eerste de beste kentekencheck ben je de sjaak.
maarteno zegt
@rrrobert: hoe vaak denk je dat dit echt gebeurt…..zo’n check…denk dat het de pakkans bijna waard is..
Dutchdriftking zegt
Toch 3 maal zonder bekeuring te hard kunnen rijden op dat stuk. Ook fijn!
maotje zegt
Snap werkelijk niet waarom daar in de middle of nowhere een trajectcontrole is. Als je het nou in de buurt van bebouwing doet zeg ik ok. Maar je komt vanaf den haag rijd de wijde wereld in en krijg gelijk te maken met een trajectcontrole. De snelheid kan dr ook makkelijk naar 120.
mark1055 zegt
@maotje: ben het met je eens, ik snap bijvoorbeeld niet waarom er in 30 km zones niet meer word gecontroleerd, gevaarzetting van te hard rijden is daar vele malen hoger dan op stukje snelweg, maar door zon 30 km zone komt veel minder verkeer door dus leverd niks op, het gaat puur en alleen maar om geld
maotje zegt
@mark1055: dit is inderdaad een onderdeel van puur staatskas spekken.
Crosscabouter zegt
@mark1055: 30 km zones is geloof ik jurisprudentie van geweest. Het is niet altijd hard te maken dat de max snelheid daadwerkelijk 30 is. Vroeger mocht je vaak 50 op dezelfde wegen, maar nu zijn alleen de borden aangepast. Boete helaas geseponeerd…..
maotje zegt
@crosscabouter: klopt. Heeft te maken met de inrichting van de wegen
Die wegen zijn ingericht voor 50 km. Daarom mag men niet op 30 km handhaven