Daar gaat Flitsmeister niet tegen helpen.
Je hebt hardrijders en hardrijders. Eerder deze week dook een filmpje op waarop te zien was hoe twee motorrijders met snelheden van meer dan 240 km/u van Breda naar Rotterdam reden. De politie was not amused, en terecht. Tegelijkertijd ben je tegenwoordig ook al een hardrijder als je met een gangetje van 120 km/u op de snelweg rijdt.
De scheidend projectleider Infrastructuur van de politie, Egbert-Jan van Hasselt, is in ieder geval klaar met hardrijders. “Er vallen nog veel te veel verkeersdoden door snelheidsduivels en andere verkeershufters,” zegt hij tegenover de Telegraaf. Hij hekelt het huftergedrag in het verkeer dat volgens hem steeds erger wordt.
Van Hasselt kondigt daarom aan dat de politie een nieuw wapen in gaat zetten in de strijd tegen hardrijders: onopvallende radarauto’s. Deze auto’s gaan op ‘gevaarlijke trajecten’ rijdende snelheidscontroles uitvoeren. Een eerdere proef die de politie met radarauto’s uitvoerde was geslaagd, laat Van Hasselt weten. Zijn opvolger zei in een eerder interview, dat de apparatuur “in een oud Fiatje Panda of nieuwe BMW gebruikt worden.”
Het plan is dat er in 2022 een vloot van vijftig tot honderd radarauto’s inzetbaar zijn. Deze gaan niemand aan de kant zetten, ze meten alleen de snelheid. Dit kunnen ze ook bij inhalende en tegemoetkomende auto’s. De boete krijg je vervolgens thuisgestuurd. Wanneer het offensief van start gaat is niet bekend, maar wees voor de zekerheid alvast op je hoede in de buurt van oude Fiat Panda’s.
Foto: snelwegcombo, gespot door @flatsixx
Mr. Lebowski zegt
Ik zou graag zien dat de politie wat meer prioriteit stelt aan die telefoons. Hoe zit het met die fancy camera die ze zouden gaan inzetten? Hoor er niks meer van
flutterby zegt
@Mr. Lebowski: adaptieve cruise control aan en de agent kan rustig om zich heen kijken en die mensen wel langs de kant zetten.
Al zullen ze waarschijnlijk geen agenten gaan inzetten hiervoor omdat er al te weinig van zijn.
Mr. Lebowski zegt
@flutterby Pakkans is idd gewoon te laag. Helaas gevolgen groot, mijn auto was bijv. Total loss vorig jaar omdat er iemand achterin klapte, terwijl ik al dik halve minuut stil stond in de file.
Gaf achteraf toe dat ze met haar telefoon bezig was…
jack_abarth zegt
@flutterby:
Adaptive cruise control en lane-assist aan en je kunt eenvoudig…..
Oh wacht, verkeerde website…
saxoke zegt
@jack_abarth: mijn adaptieve cruise control remt niet voor stilstaande voertuigen die hij zelf niet heeft zien vertragen. Opt laatste nippertje krijg ik een piepsignaal dat k zelf als een dolle op de rem moet gaan staan
reactief zegt
Inderdaad schrikbarend hoeveel mensen de telefoon gebruiken.
Van de week werd ik net gebeld toen ik weg wilde rijden (auto zonder handsfree). Dus ik bleef staan op de parkeerplaats langs een doorgaande 30km/u weg met veel voetgangers en fietsers.
En in dat half uurtje bellen echt tientallen automobilisten gezien die hun telefoon in de hand hielden en daarmee bezig waren. En ook diverse keren dat ze daarbij op de verkeerde helft terecht kwamen en net op tijd moesten bijsturen.
Ik schrok daar wel een beetje van. Was me niet bewust dat het zo’n groot aandeel heeft.
Maar hoe moeilijk is meer controle? Een agent op de zelfde plek als ik verdiend zich makkelijk terug. En de pakkans moet duidelijk omhoog…
wildewesten zegt
@reactief: ik zal wel veel afgunst krijgen maar hoe moeilijk is het om je auto recht te houden met 100km/u wanneer je op je telefoon zit? Ik betrap mezelf er steeds vaker op dat ik mij verveel op de snelweg en dan toch even kijk…
Mr. Lebowski zegt
@wildewesten: gewoon oprechte interesse, niet om belerend te zijn. Wat veroorzaakt dat je je dan verveelt ondanks dat je auto rijdt?
Ik betrap mijzelf bijvoorbeeld heel vaak m’n telefoon te pakken thuis (noem het verslaafd aan je telefoon of uit verveling), maar onderweg heb ik dat totaal niet en vind ik het heerlijk om gewoon voor me uit te staren en van de muziek te genieten.
spence zegt
Kijk je dan vooruit of kijk je (heel) geregeld naar de natuur om jou ? Of dat korte rokje, of die weelderige boezem die voorbij wandelt of fietst ?
Met heel lage snelheid en monotone omgeving geraken je hersenen niet meer voldoende geprikkeld. Repetitieve beelden leiden dan tot slaperigheid en verlies van concentratie. Als je dan nog met gebrek aan slaap de weg op gaat, wordt het soms een drama … op lage snelheid.
Je hersenen gaan dan op zoek naar prikkelingen. Rondom jou of op een smartphone, of krant, of film. Jaja, dat laatste zag ik een dag: jonge dame keek vlot naar Youtube filmpjes.
Ik ben er van overtuigd dat een hogere snelheid voor meer aandacht op het verkeer leidt, met minder ongelukken tot gevolg. Oostenrijk ging tijdelijk voor een hogere snelheid. Ik ben benieuwd naar de resultaten op het aantal ongevallen.
wildewesten zegt
@Mr. Lebowski: vrij saai om met 100km/u een langere tijd rechtdoor te rijden
cabriohater zegt
Blijkbaar wel, ik zie vaak mensen die opvallend rijden en vervolgens met hun telefoon zitten. Maar goed ik snap de verleiding wel om even snel dat appje te lezen hoor.
reactief zegt
Niet moeilijk. Maar ik had het over bebouwde kom in 30km/u gebied waar ook veel voetgangers en fietsers zijn.
Dan snap ik echt niet dat je je telefoon gebruikt.
Dedude zegt
@reactief; hou op schei uit, echt mijn nr1 irritatie is wangedrag binnen de bebouwde kom. Vd week ook zo’n buurman die met het schuim op de mond zat te beweren dat ik m dwars zat terwijl ik netjes 30 reed.
potver7 zegt
@Mr. Lebowski: is ook de bedoeling dat je er niks van hoort. Dat verhoogt de pakkans.
gregorius zegt
Dank u.
Deze politieman kan zo door voor de USA-award. Niet het echte probleem benoemen, alleen wat laaghangende vruchten pakken.
Of je nou 100, 130 of zelfs 160 rijdt op Nederlands snelwegen: het moet kunnen. Het is een biljardlaken in veruit het grootste gedeelte van Nederland. Als in niet-Nederland wonende Nederlander, zal ik niet snel zeggen ‘In Nederland is dit en dat het beste’, maar de snelwegen komen in de buurt van de beste die ik heb gezien vergeleken met veel landen.
Het probleem is dat mensen hun aandacht niet bij het rijden houden. Bellen, netflixen, opmaken, etc etc. Blijkbaar wil met dat niet echt aanpakken.
Het komt er nu dus op neer dat je vrolijk verder kan bellen in de auto (wat voor luie lul ben je als je in 2020 nog steeds je telefoon in je hand houdt terwijl echt vrijwel elke auto een handsfree-bluetooth oplossing heeft), gewoon kan makeuppen en andere dingen kan blijven doen, terwijl je mee sukkelt bij 100 km/h.
Maar die paar mensen die, op het moment dat het kan, even een paar km/h te hard rijden; nee die pak je aan.
En daarnaast heb ik nog altijd geen cijfers voorbij zien komen die doden en ernstig gewonden, OP de snelweg, aan een oorzaak toeschrijven. Ik durf erop te wedden dat: “Reed 120 waar 100 mocht en kon door die 20 km/h extra niet meer op tijd remmen voor XYZ, er niet veel tussen stond.
Eerder: dronken malloot reed…
of: persoon die niet oplette reed
of: persoon die in slaap viel reed
of: door dichte mist of erge regen kon…
Uiteindelijk zal van Hasselt uiteindelijk alleen die 120 km/h waar 100 km/h pakken.
367pk zegt
@gregorius: zelden het zó eens geweest met een reactie
B00G1E zegt
Hadden ze niet een complete touring car met agenten daarvoor? Die iedereen links en rechts op de bon slingerden?
mynameisjeroen zegt
@Mr. Lebowski: die camera tegen bellende mensen is wel actief, semi-mobiel. Heeft laatst een paar weken op een viaduct boven de A2 bij Nieuwegein gestaan.
grasvreter zegt
Je zal maar een grijze golf hebben. Iedereen straks non stop in de ankers voor je.
Mensen die overdag in druk verkeer richting de 180 gaan mogen van mij keihard aangepakt worden overigens. Dat is gewoon gevaarlijk. Maar iemand die op een rustige weg 120 rijdt, op het stuk zwolle – leeuwarden bijvoorbeeld. Of ikzelf, keertje per jaar midden in de nacht met niemand op de weg met 200 naar huis. Ja het is veel te hard, maar het gevaarlijkste eraan is dat ik het doe in een auto van 25 jaar oud. Dat is vooral gevaarlijk voor mijzelf, voor niemand anders.
flutterby zegt
@grasvreter: of een Model 3. Kunnen ze gelijk een dealtje met Tesla sluiten om FSD te “valideren”.
Gulli zegt
Mijn buurman had vroeger een witte Volvo V70, hij zei dat hij nooit hardrijders tegenkwam ? Hij miste alleen de blauw-oranje stickers nog
pa045 zegt
@grasvreter: tja. Als jij met 200 km/h jezelf aan diggelen rijdt en je verlamt maakt voor de rest van je leven, is voor jouw zelf het meest rotte. Maar wat denk je dat de maatschappij dit weer gaat kosten? Je kan niet meer werken, als je dat al doet, alle medische benodigdheden, zorg, enz.
Dat je dit sommige mensen nog steeds moet uitleggen..
lekbak zegt
@pa045: gaan we rokers dan ook in de cel gooien? Gaan we mensen die nooit sporten ook beboeten? Gaan we snacks extra belasten? Gaan we wintersport verbieden?
Volgens mij zit het leven vol gevaar en hoort dat gewoon bij het leven. Dat er zo nu en dan eens iemand de maatschappij op kosten jaagt door een eigen stommiteit is domweg de prijs van de vrijheid om te mogen doen wat we willen.
potver7 zegt
@lekbak: klopt, maar ga dan niet roepen dat je er alleen jezelf mee hebt als je jezelf in de puinpoeier helpt.
pa045 zegt
@pa045: het leven zit vol gevaar. Zoek het daarom niet op deze manier op zou ik zeggen en bovenal: verschuil je dan niet achter een reden dat je alleen jezelf hebt.
joki zegt
Aan 200km/u een ongeval en enkel verlamd, dream on, na zo’n klap is je familie blij dat ze nog resten van je vonden om te begraven…
Ik heb mensen gezien die aan 50 km/u een been kwijt raakten door bvb impact dashboard, is wel 10j geleden. Bekijk eens een crashtest filmpje, dan zie je dat de gevolgen al ernstig zijn bij 50km/u
Homer55 zegt
Waarom zou een oude auto zo gevaarlijk zijn bij 200??
Ik zal ff heel asociaal doen en flink wat reacties over me heen krijgen….. Maar met mijn ’93-er knal ik in de late uurtjes regelmatig ff richting de 200. Voor een kilometer of 10, daarna laat ik het weer zakken…..
nikss zegt
Is dus duidelijk dat de snelheidsverlaging geen nut heeft, gaan ze nu veel meer controleren om het tegendeel te bewijzen.
Daarnaast zou het ook om co2 gaan, nu gaan ze zelf onzinnig meer auto’s laten rijden. Waar zijn ze mee bezig
hiostu zegt
Want die 5 extra auto’s gaan meer extra co2 en NOx uitstoten dan de 100.000 auto’s die zich wel aan de snelheid gaan houden als de pakkans veel groter wordt? Natuurlijk niet.
toniominestrone zegt
@nikss: noem het maar onzinnig, vandaag de dag rijden er veel te veel cowboys rond die best een prent mogen krijgen.
adje070 zegt
Dat klopt de enige oplossing is meer controles en dat gaan ze doen via die radarauto s mja ik zou gewoon speciaal mensen aannemen om bv een stad te monitoren fulltime met lasers en auto s dan is het snel voorbij het hardrijden en levert lekker veel belastinggeld op.
Moet je opletten als er een paar mensen rouleren op asfaltwegen in de grote steden binnen paar weken rijd iedereen 50 ???
Ik hou zelf ook van hard rijden vooral tussensprintjes maar als t dan toch moet doe dan meteen t veiligste en maak er een einde aan.??
karhengst zegt
Ja en dat zijn dus weer precies de lui die men nu niet gaat pakken omdat er wéér op snelheid wordt geconcentreerd in plaats van overig onwenselijk gedrag.
Je zou eerder denken dat ze vast anticiperen op een korting in hun jaarlijks budget.
christ70 zegt
Dan wordt het nu tijd voor Flitsmeister om kentekens van radarauto’s te gaan herkennen.
Wel een beetje triest dat men zoveel mankracht en materieel en dus geld besteed enkel aan hardrijders. Ik sluit me ook aan bij de reactie van de heer Lebrowski betreffende de andere prioriteiten die men beter zou kunnen stellen. Het paal en perk stellen aan het niet handsfree gebruiken van de telefoon achter het stuur is mijns inziens ook VEEL belangrijker.
hiostu zegt
Persoonlijk vind ik het belangrijker dat ze eens meer controleren op de manier waarop mensen binnen de bebouwde kom rijden. Er wordt vaak veel te hard gereden op 50 en 30 wegen. Wat in mijn ogen nog eens veel gevaarlijker is vanwege het feit dat daar zwakker verkeer is als fietsers en voetgangers en met name ook kinderen. Op de snelweg gaat het ook voor mij meer om de excessen en de aso’s die per se overal maar doorheen moeten ipv even rustig af te wachten tot er weer ruimte Is.
christ70 zegt
Eens. Binnen de kom hardrijden is van een heel anders orde dan op de snelweg te hard rijden.
theghost zegt
NIet om vervelend te doen, (er wordt in mijn wijk ook vaak te hard gereden (meestal door de wijkbewoners) maar gaat men in de 50 en 30 zones dan ook meer controleren op het gedrag van die zwakkere verkeersdeelnemer? Veel fietsers steken zonder te kijken en zonder hun hand uit te steken de weg over, rijden door rood, hebben een telefoon in de hand waar ze constant op kijken, hebben muziek aan staan op standje oorverdovend…. Als je dan de zwakkere verkeersdeelnemer bent, gedraag je dan niet als een zwakzinnige!
pa045 zegt
@theghost: te veel automobilisten in de bebouwde kom rijden met de muziek oorverdovend hard aan, telefoon in de hand en richtingaanwijzers die schijnbaar kapot zijn.
Nog wel meer dan fietsers.
theghost zegt
Duidelijk dat die ervaring voor iedereen anders is… het komt voor ja, maar dat is hier in de buurt maar minimaal.
adje070 zegt
Helemaal eens al die gekkies die keihard optrekken in je dorp of stad weten t vaak niet eens dat ze zo debiel doen omdat ze denken dat als er ergens 50 staat je ook meteen 60 moet rijden maar nee het is de MAX snelheid maar als je 45 rijd wordt je achterganger al agressief en beklimt je bumper zowat…mja denk na mensen ook dat is t land / de wereld waar je in leeft en waar je aan meedoet ( om niets voor een paar minuten en paar centen xtra soms he ) en 30 heeft zowat heel NL schijt aan.
cuban8 zegt
@adje070: So true!! Het gaat bij dit soort maatregelen primair om de inkomsten, het effect is bijzaak. Snap ook niet waarom het dan zo lastig is tegenwoordig om flitspalen te laten plaatsen op 50 wegen. Dit gebeurd nu alleen nog wanneer er aantoonbaar veel ongelukken gebeuren. Terwijl er nodeloos hard gereden wordt en dit ook toch genoeg geld op zou moeten leveren. Een maatregel waar de burger tenminste ook direct het effect van ziet en welke op meer begrip kan rekenen.
E550 zegt
@hiostu: in Amsterdam en Utrecht zijn er heel veel tweebaans 50 km/u wegen waar je echt makkelijk en veilig 60 of zelfs 70 kunt rijden.
adje070 zegt
ja eens maar in NL kan dat niet ivm de regels he / in de kom is t gwn 50 zelfs op een autoweg.
bierbuik zegt
@e550: in Amstelveen heb je de Beneluxbaan, 2 gescheiden rijbanen banen elke richting op, kaarsrecht en verkeerslichten om de paar kilometer. En daar mag je 50..
deSjonnies zegt
De smoes verkeersdoden heeft nu wel een bijzonder lange grijze baard, het is bewezen dat de 80 kilometer wegen, elektrische fietsen en het gedrag van fietsers voor de meeste fatale ongelukken zorgen.
Daarnaast is die 100 km/u eigenlijk levensgevaarlijk, je sukkelt een vrachtwagen voorbij, mensen versnellen niet als ze aan het inhalen zijn zodat je vaak opgesloten zit op de rechterbaan of in een lange sliert van auto’s in de linker, de hele soepelheid is uit het verkeer.
En is de verleiding voor velen groot omzich met hun telefoontje te amuseren.
180 hoeft ook niet voor mij, maar een 120 – 130 zorgt ervoor dat je veel prettiger kunt rijden.
En tegen idioten als die twee motormuizen van de week, daar is geen kruid tegen gewassen !
lekkaah zegt
Inderdaad, de plek waar ik extra alert ben is tijdens de trajectcontroles. Vooral bij invoegstroken (en idd vrachtwagens) is het lachen als men moet invoegen, wie gaat er remmen, wie gaat er gas bijgeven, iedereen zit te slapen.
lekbak zegt
@deSjonnies: “de hele soepelheid is uit het verkeer”
Dat is precies wat ik op 100 tegen heb. Het is ronduit levensgevaarlijk want je hebt altijd wel een auto in je dode hoek en je zit altijd in iemands dode hoek. Er is zo weinig beweging dat je het overzicht in het verkeer veel makkelijker verliest.
Bovendien heb ik persoonlijk toch echt te weinig prikkels om me te concentreren. Ik moet mezelf actief dwingen om me te focussen op het verkeer en dat is uitermate vermoeiend. Het gaat niet meer vanzelf. En dat icm bovenstaand is een hele linke situatie voor velen. En vervelend trouwens.
dutchneon zegt
@de Sjonnies Jij mag partijleider worden van onze nieuwe partij “Nederland op de schop” je benoemt hier een aantal speerpunten van onze partij waar we zeer goed mee zullen scoren in de nieuwe verkiezingen!
Die hele 100 maatregel is een waardeloos idee gestoeld op computermodellen :(
fabian159 zegt
volledig akkoord met dat 100km/u levensgevaarlijk is, meeste hardnekkige 100 rijders beseffen namelijk niet dat 100 op teller vaak maar 95 is en dat vrachtwagen vaak begrensd zijn op 92-93 km/u in praktijk waardoor ze dus met een snelheidsverschil van 2 km/u een rij vrachtwagens gaan inhalen.
alfablog zegt
Onlogisch, als je met het verkeer meerijdt word je nauwelijks ingehaald en controleer je dus maar weinig autos.
Is geen toeval dat een camera nu stil staat.
Allemaal uit de categorie bangmakerij.
Henk zegt
Met het verkeer meerijden? dramatisch; veel mensen rijden met één oog constant kijken naar die bijna 100 op hun teller
Als je op de CC 105 rijd moet je er al veel inhalen, en wat doen ze dan? gaan ze achter je hangen..
Laat ze maar eens gaan controleren op welke afstand mensen tegenwoordig houden én wat ze doen in hun auto onder het rijden..
252hirsch zegt
@alfablog: juist!
niek93 zegt
@alfablog: of wel… want een ieder die te hard rijdt komt je dan toch voorbij? Een camera is misschien alleen effectief als mensen de locatie (nog) niet weten? Dus lijkt mij deze optie op lange termijn wel degelijk meer effectief.
bitd zegt
@alfablog: ik denk dat dit systeem dan ook meer zoals Australische metingen gaat werken, maw tegenliggers. Dus 50-80-100km wegen zonder scheiding van een middenberm.
baardmijt zegt
@alfablog:Maar ze kunnen in twee richtingen meten. Tegenliggers genoeg. En dat is ook heel lastig te spotten, dus ik vrees dat ze best effectief gaan zijn.
pomoek zegt
Ik hou me de afgelopen tijd redelijk aan de maximum snelheid. En ik denk dat 90% van de de automobilisten dat doet. Het nadeel is dat je met minimaal snelheidsverschil op de snelweg mensen moet inhalen of wordt ingehaald. Dat zijn soms de momenten dat ik weer even de 140 of 150 aantik. Gewoon om niet te lang op de linkerbaan te blijven plakken en ander verkeer op te houden. Ik zou wel willen weten hoe die radarauto’s metingen uitvoeren. Is dat een trajectcontrole of een moment?
Joris24 zegt
Dat vind ik oprecht knap. Ik rijd vrijwel altijd langere stukken als ik op de snelweg rijd (meestal minstens 100 km enkele reis; ik woon in een uithoek), en dan is het in een beetje stille en comfortabele auto te verleidelijk om gewoon 130 op de cruise control aan te zetten. En het geeft ook wel voldoening om structureel 15-20 minuutjes winst op een enkele reis te maken, dat zijn toch de nodige gratis uren per jaar. En dan doe ik niet aan bumperkleven, telefoongebruik, ben nooit gehaast of opgefokt en drank is een no-go. Nog nooit ongelukken gemaakt in meer dan 15 jaar, hooguit voorkomen. Maar dan ben ik dus wel voor de overheid ‘de grote crimineel’ op de weg…
fabian159 zegt
klopt en de bumperklevende, bellende, wapendragende pedosexueel wrijft zich in zijn handjes en gaat voor alles vrijuit.
barendbotje zegt
Dit hebben ze ooit uitgelegd bij wegmisbruikers. De laser guns die ze gebruiken aan de zijkant van de weg is niet in deze autos geplaatst, daarom moet er een traject controle uitgevoerd worden waarna een gemiddelde snelheid wordt vastgesteld. Deze afstand bedraagt vaak ongeveer 2 kilometer, verwacht dus dat even een piek in snelheid geen probleem zal zijn.
adje070 zegt
oja ? Hoe verklaar je dan het fotograferen van de tegenliggers ? Wil je tegenstrooms 2 km lang achteruit rijden ofzo ? ???
mashell zegt
Ik houd me ook netjes aan de snelheid, heb vroeger opgelet bij natuurkunde en weet dat de tijdswinst verwaarloosbaar is. Maar ik, of eigenlijk mijn cruise control, heb er geen enkel probleem mee iemand met een klein snelheidsverschil in te halen of ingehaald te worden. Uiteraard laat ik me niet klem rijden en als een gaspedaalwiebelaar gas bij geeft terwijl ik deze inhaal dan zet ik wel even de turbo in maar heel het probleem met kleine snelheidsverschillen rond de maximumsnelheid zie ik helemaal niet.
lekbak zegt
@mashell: ik heb tien jaar ervaring met wekelijks lange ritten op hetzelfde traject. Als me 1 ding is opgevallen is dat er een lineair verband is tussen snelheid en tijdswinst. Als je harder rijdt heb je gewoon tijdswinst. Dat is geen wiskunde maar praktijk ervaring door honderden keren dezelfde lange trajecten te rijden.
Als de berekeningen niet kloppen met de praktijk moet je de praktijk niet aanpassen aan de berekeningen maar zijn de berekeningen fout.
Daarbij is elke werkdag 10 minuten langer reizen (5 minuten voor een enkeltje) gewoon een hele werkweek aan extra reistijd per jaar. Laat staan een kwartier per reis!
carfreakjim zegt
@mashell: Had je misschien ook tijdens wiskunde een beetje moeten op letten. Sneller rijden betekent altijd een kortere reistijd. Tijdens een korte rit is die tijd verwaarloosbaar, maar met een langere rit wordt die tijd al een stuk interessanter.
adje070 zegt
ik heb een Mégane RS maar ik zie uiteraard wel de fun nog in van mn auto maar ondanks dat ik altijd liefhebber was zie ik met die 100km / u en grotere pakkans toch steeds meer t nut in van een zuinige doch ruime auto…als ik mn turbo alleen voor een ander zn slechte momentjes moet gebruiken ben ik niet goed bezig met mn knip denk je ook niet ?
Daar gaan we heen met zn allen je weet de overheid is laks en sloom maar ooit worden ze wakker en zien dat om veiligheid te creeeren de nederlander veeel harder aangepakt moet worden door steeds meer controles.
Zie t vuurwerkverbod dat wordt ook gewoon verleden tijd net als zwarte piet en onze turbo s kwestie van tijd hoor / je mag steeds minder / krijgt steeds later pensioen enz ( lekkere toekomst ???)
hans75 zegt
het gaat duidelijk maar om drie dingen: geld, geld en geld…
ze kunnen trouwens ook tegen de richting in bekeuren… dus hoeven zelf niet harder te rijden…
met 5G in aankomst zal het niet moeilijk zijn om met een beetje kentekenherkennning ook via flitsmeister oid voor deze nsb-ers gewaarschuwd te worden
Dutchdriftking zegt
Kansloos, als je een beetje extra accijns wenst te betalen door te hard te rijden is dat toch alleen maar goed voor de staat? Controle op gevaarlijk gedrag is prima, maar dit is gewoon kansloos. Ik hoop dat er iemand snel met een aanvullende app op Flitsmeister komt waar we de kentekens van deze voertuigen in plaatsen. Of gewoon een GPS dongel onder de bumper hangen. Ga gewoon weer eens ouderwets alcohol controles doen, of richten op gebruik van de telefoon tijdens het rijden.
flow82 zegt
“Er vallen nog veel te veel verkeersdoden door snelheidsduivels en andere verkeershufters,”
Wat ik mis in deze uitspraak is waar deze uitspraak op zou zijn gebaseerd. Er wordt nu gesteld dat verkeersdoden door hardrijders alleen op de snelwegen zouden vallen. An sich is controleren op veilig rijgedrag natuurlijk prima, maar dat omvat véél meer dan snelheid alleen. En om nu een vloot van 50-100 auto’s in te zetten om sec op snelheid te controleren is in mijn optiek niks minder dan verdere betutteling van de automobilist met het oog op financieel gewin voor de overheid. Laat ze die investering liever stoppen in het tegengaan van internet oplichting of een ander -meer nuttig- doel.
nathanael zegt
@flow82: Dat is jouw interpretatie van deze zin.
In feite als er slechts 1 dode is doordat iemand te snel heeft gereden of hufterig gedrag, kan zijn stelling nog juist zijn. Al neigt het meer naar een mening dan een feit.
Als het echt gevaarlijk zou zijn moet je mensen direct aanspreken op het gedrag en niet dagen later een bonnetje in de brievenbus schuiven. Dus met het gevaar zal het allemaal wel meevallen… Zoals vele andere zeggen: het is puur om de kas te spekken…
flow82 zegt
@nathanael: dit is juist mijn punt. Maak het meetbaar, zorg ervoor dat zo’n uitspraak ergens op gebaseerd is. En niet alleen een mening. Bovendien, heiligt het doel deze middelen wel? Hoe is vastgesteld dat het 50-100 auto’s moeten zijn. En op basis waarvan kan hier budget voor worden vrijgemaakt, terwijl de Politie op andere terreinen nog heel veel kan/moet verbeteren (waar deze investeringen beter tot zijn recht zouden komen).
Ik woon zelf nu bijna een jaar in Indonesië. In deze bananenrepubliek heb ik in dit kleine jaar tijd bizar veel art. 5 overtredingen gezien dan in de 20+ jaar op de weg in NL bij elkaar. Soms is genoeg genoeg. Dus ja, het komt gewoon neer op ordinair graaien.
karhengst zegt
Ze zullen het wel op de indirecte doden gooien adhv de extra uitstoot door de hogere snelheid.
Over dooddoeners gesproken…
dtwo zegt
Ik zie dit soort aandacht graag bij mij in de buurt, waar niet alleen snelheids- maar ook geluidsoverlast van onverantwoord scheurende idioten gigantisch veel klachten genereert maar waarvoor gek genoeg dit soort techniek en faciliteiten niet beschikbaar gemaakt kunnen worden. Maar goed, dat gaat over handhaving enzo, de inzet/omzet ratio is niet gunstig.
Joris24 zegt
En vergeet niet dat er voor motoren veel lossere grenzen zijn dan voor auto’s wat lawaai betreft… De politie is machteloos tegen motoren met schreeuwpijpen.
Joris24 zegt
Dit heeft al jaren niks meer met verkeersveiligheid te maken; die vlieger zou hooguit op gaan als ze bijv in de bebouwde kom rondom scholen of in kindrijke wijken zouden controleren. Of meer alcoholcontroles zouden doen; ik ben in meer dan 15 jaar tijd 2x gecontroleerd, en een keer was het gewoon ‘voor de leuk’ omdat we wisten dat ze er stonden en ik nog nooit geblazen had. En dat met meer dan 500.000 km achter de kiezen ondertussen; pakkans is minimaal en de risico’s van drank achter het stuur zijn enorm.
Smartphonegebruik is zo veel riskanter dan 120 rijden waar je 100 mag, als ze daar nou eens 150 auto’s tegen in gaan zetten… Gezwalk van links naar rechts, zijstraten niet zien, fietsers of voetgangers niet zien, voorgangers die remmen niet zien. Ben twee jaar geleden ook aangereden toen ik stopte voor een zebrapad omdat de muts achter mij te druk was met dr telefoon. 3500 euro schade, gelukkig via de verzekering maar de auto wordt er niet beter op.
Ik heb wel veel moeite mee dat het land in de fik staat, en dat men nu als wapen tegen flitsmeister (vaste flitsers) kapitalen gaat uitgeven om mobiele fliters over de snelwegen te laten zoeven – want dat is de enige plek waar ze in de praktijk te vinden zullen zijn, dat blijft toch het makkelijkste cashen. Natuurlijk begrijp ik dat er verschillende potjes voor verschillende prioriteiten zijn, maar ook afgaand op de polarisering in de maatschappij agv corona (en inzet van ME, protesten, etc) en de bijna dagelijkse steek- en schietpartijen waarbij de politie zegt machteloos te zijn vanwege capaciteitsgebrek, zou dit niet mijn beleid zijn voor de inzet van extra politiemiddelen.
Henk zegt
Amen
toniominestrone zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
tttijn zegt
@Joris24: Yesss. Weet nog wel een paar bankdirecteuren en hoge ambtenaren die in de bak horen maar ach het moreel bij ons burgers is ook al een tijdje zoek. Domme voeding dom eten domme scholing domme tv programma’s maakt domme mensen.
tttijn zegt
Hahaha wat laten ‘We’ ons in de maling nemen.
mashell zegt
Is Leo de Haas al gebeld?
Robert zegt
Ik ga iets zeggen wat hier absoluut niet populair zal zijn: ik vind die 100 km per uur een zegen. Gisteren weer de hele dag onderweg geweest en ik tik die cruise control vast op 104 km/u op de snelweg en ervaar dat het rijden véél relaxter is dan voorheen. En onder de streep is het tijdsverlies nihil.
Laat ze al die stresslijders met haast in leasebak of bedrijfsbus gewoon aanpakken. Díe zorgen nu vooral voor de onrust op de snelweg.
En ik heb het al eerder geopperd: maak een snelheidsovertreding voor het zakelijke verkeer gelijk aan een economisch delict. Is het zó afgelopen met dat jakkeren voor de baas.
jack_abarth zegt
@RRRobert:
Vind het zelf ook niet zo erg, vind alleen dat men nu opeens zo naast elkaar blijft sukkelen. Dat leek bij 120km/h stukken minder.
Joris24 zegt
Het feit dat je de 100 een zegen vindt, is helemaal niet impopulair. Als het voor jou werkt en je je er fijn bij voelt, dan is dat jouw perceptie en daar is niks mis mee.
Om vervolgens mega generaliserend te melden dat iedereen die harder rijdt, valt onder “stressrijders met leasebak of bedrijfsbus die maar mega hard afgestraft moeten worden”, sla je de plank volledig mis.
Kun je het je voorstellen dat sommige mensen zich gewoon zo relaxed voelen bij 130 als jij bij 100? Ik ben alerter en meer betrokken bij het verkeer en de voertuigen om mij heen wanneer ik 130 rijd, dan wanneer ik 100 rijd. Ik ben geen haastrijder en heb al lang geen leasebak meer, bumperkleef niet en ben allerminst agressief in het verkeer. Van 100 word ik simpelweg passief, en ik zie ook veel meer bumperklevers die allemaal rond de 100 in een treintje achter elkaar rijden. 130 was juist voor mij een zegen, lekker op de cruise control en doorzoeven. In Duitsland rijd ik dan graag 140-150, voor mij eigenlijk een snelheid waar ik mij het meest relaxed bij voel. Beetje vaart zonder stress en debiel verbruik.
Wbt tijdwinst, op lange stukken is die er wel degelijk. Ikzelf woon in een uithoek en rijd daarom al vaak 100+ km snelweg enkele reis, vooral als het iets rustiger is pak ik een kwartier tijdwinst op een enkele reis. Op langere stukken (200-250 km enkele reis) loopt dat op tot een half uur. En met een diesel maakt 100 of 130 in mijn verbruik niet veel uit. Dus het is wat mij betreft niet zo zeer impopulair om te roepen dat je 100 een zegen vindt, maar wel om vervolgens iedereen dat niet zo ervaart weg te zetten als halftamme, doorgesnoven crimineel.
Robert zegt
Een enkele reis van 200-250 km in Nederland is eigenlijk op geen enkele manier te vergelijken met eenzelfde trip in Duitsland. De afstanden in het algemeen en de onderlinge afstand tussen op- en afritten zijn totaal onvergelijkbaar. Ik heb zo gauw geen Google link voor je, maar ik herinner me een test waarbij men de A2 van Maastricht naar Amsterdam reed, en het tijdsverlies op tweeëneenhalf uur bleek maar iets van 15 minuten.
Daarnaast woon en werk ik in de nabijheid van de Duitse grens en ik kan je vertellen dat het ongebreideld hard rijden daar inmiddels behoorlijk is ingeperkt. Als ik zelf richting Oberhausen rijd, gaat de snelheid al ruim voor de stad terug naar 120 en daarna zelfs 100 km/u. En dat geldt dan voor grote delen van het Ruhrgebiet en de nabijheid van verder elke grote stad. En daar waar de snelweg geen limiet heeft, is deze ’s nachts vaak wel beperkt tot 100, zodra deze langs een stad of dorp gaat, i.v.m. ‘Lärmschutz’, geluidsoverlast dus. Oh, en ‘Baustellen’, iemand?
Joris24 zegt
Ligt eraan of je consequent 130 kunt rijden, of dat je gehaast elke keer op aan het trekken bent en weer mag remmen voor mensen voor je. Natuurkundig gezien is het verschil tussen 100 en 130 gewoon plain simple 30 km afgelegde winst in een uur, de situatie op de weg bepaalt of je dat ook daadwerkelijk kunt halen of niet. Vooral nu met corona, waarbij de wegen toch leger zijn, maar ook in het verleden ritten buiten de files door, is wel degelijk winst te behalen. Maar niet tijdens de spits of drukte, of op 2baans snelwegen met veel vrachtverkeer. En afhankelijk vandegene die een onderzoek doet (en diens agenda), kun je gewoon obv een praktijkvoorbeeld aantonen dat je met sneller rijden geen enkele winst haalt of binnen 11 minuten van Rotterdam naar Breda kunt rijden.
Voor mij is een kwartiertje tijdwinst op een langere rit mooi meegenomen, als ik dat 40x per jaar zonder me druk te maken kan pakken, heb ik toch 10u tijd gratis gewonnen.
adje070 zegt
luister maat…die busjes rijders en zakelijke lui zijn wel degelijk diegene die jou met je duur en zuur verdiende privé autotje het leven zuur maken ? Kom jij wel eens buiten ? Ik zie dat elke dag dat afraggen van die tegenwoordig veel te snelle turbo- d busjes die toch onderhouden worden door die baas he.
Dus zeg nou niet dat dat niet zo is…
En 100 is inderdaad door de ophoping van voertuigen best gevaarlijk soms ja / maar op de snelweg is het ook geen probleem he snelrijden ( snelweg immers )
Dat is allemaal gelul dat klopt net als geen huizen bouwen omdat een koe stikstof produceerd?
Maar op weg naar de buitenweg gedragen die busjes zich ongelooflijk asociaal mja als jij dat niet zien wil ook goed.
por100 zegt
@RRRobert: politiestaat –> lekker in Amerika gaan wonen
Robert zegt
Goed beargumenteerd ook. ??
lekbak zegt
@RRRobert: ik vind honderd een ramp. Er is geen doorstroming meer, iedereen zit constant in elkaars dode hoek, er is een enorm gebrek aan prikkels die zorgen voor een natuurlijke stimulans om op te letten en op jaarbasis ben je extreem veel extra tijd kwijt in de auto. Ik vind het ronduit gevaarlijk. Ik ben veiliger onderweg als ik 120 tot 130 rij.
ghost zegt
Ik kan iedereen een target blu-Eye aanraden i.c.m. een laser Shield in je kentekenhouder.
240 rijden waar je 100 of voorheen 130 mocht, keur ik overigens niet goed, terecht dat ze dit aan willen pakken, maar laat de mensen die 120 rijden waar je 100 mag lekker met rust..levert de politie alleen maar diskrediet op.
Joris24 zegt
Kun je dat iets meer toelichten of moet ik dat zelf even googelen (wat doet het, is het legaal?)? Thanks.
viezefreddyw zegt
@Joris24: Het is legaal. Wat het doet is dat het kastje een signaal geeft wanneer er een hulpdienstauto bij je in de buurt rijdt. Hoe dichter hij bij jou is, hoe harder het kastje gaat piepen.
Joris24 zegt
Bedankt, maar herkent dat ding een undercover radarauto? En is dat hetzelfde als bij Flitsmeister een ambu / hulpvoertuig wordt gedetecteerd?
snorrie zegt
@ghost: gewoon een cd’tje aan je binnenspiegel hangen en haarlak over je kentekenplaat, toch?
karaya zegt
Alles voor het milieu..
vonklausenburg zegt
Altijd weer die snelheid. Maar iemand heeft het over de pauper die in de bebouwde kom vaker wel dan niet veel te hard rijdt. Of mensen die een telefoon hanteren. Of mensen die niet in de spiegels kijken. Mensen die zeggen “ik kan nog echt wel rijden” nadat ze vijf bier op hebben en gewoon het verkeer in gaan. Of mensen die “recreatief” drugs gebruiken en het verkeer in gaan.
Maar nee, laten we de snelheidsoverschrijdingen op de snelweg maar weer eens aanpakken. Waarmee niet de notoire hardrijder die 180+ rijdt maar de normale automobilist die 140 rijdt.
vonklausenburg zegt
@vonklausenburg: Moraal van mijn verhaal is: er zijn zoveel meer heftige overtredingen die potentieel voor veel meer gevaar zorgen maar daar zie je onze Hermandad niet over berichten dat ze het beu zijn en hard en veel gaan controleren.
Rudy zegt
Heeft de politie geen veel belangrijkere zaken in Nederland op te pakken? Het is ondertussen toch al lang duidelijk dat we een halve Narco staat aan het worden zijn?
Aanpak van mobiel gebruik en allerlei drugs in (en buiten) het verkeer lijkt me een goede zaak. Het pakken van mensen die 110 rijden lijkt me vooral een waste of resources die ze toch al tekort hebben. Neigt vooral naar makkelijk geld verdienen voor de staatskast.
tttijn zegt
@Rudy: Juist. Zegt wat over het niveau van de aanwezige reaguurders op fotoblog.
okdoei zegt
De hele reden dat het verlaagd is naar 100 km/u was een belachelijke redenering.
De regering moest iets doen aan de stikstofproblematiek, hebben dit compleet verzaakt en whoops, ineens moesten er regels komen.
Eh…eh… snelheid verlagen naar 100 km/u! Dat scheelde, theoretisch, iets van 0,06% aan uitstoot.
Nu rijden we door Corona veel minder auto, dus is de uitstoot veel lager. Dus zou in mijn optiek de snelheid weer naar 120/130 km/u kunnen.
De reden van de verlaging was immers niet de veiligheid.
Dat ze nu extra gaan controleren vanwege de veiligheid slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Daarbij zou ik graag de cijfers willen zien van afgelopen maanden.
– Hoeveel ongelukken hebben we gehad vs het aantal auto’s op de weg?
– Hoeveel ongelukken gebeuren er daadwerkelijk door te hard rijden op de snelweg?
– Hoeveel ongelukken binnen de bebouwde kom of N-wegen?
– Hoeveel van die ongelukken komt door te hard rijden?
De reden van deze actie is gewoon op niets gebaseerd. Maar dat zijn velen acties van onze regering. Degelijk onderzoek bij beslissingen mist nogal regelmatig…
RiKe zegt
Hardrijder zijn natuurlijk de absolute antichrist voor de veiligheid, en niet al die mensen die appen en selfies maken tijdens het rijden. Wat een idioterie hier qua prioriteiten zeg.
Volvo_440_turbo zegt
Na een dagje hard werken moest ik nog een computer in Brussel leveren, omdat er niet veel verkeer was de autoweg op waarbij ik een kleine stokoude Fiat van onze Brusselse politie tegen volle snelheid inhaalde. Dit Fiatje was een Bmw 850i aan het volgen die te snel reed (kreeg ik later te horen), kwam ik er aldus nog bij… beiden erop en erover.
Een beetje later toen ik vertraagde voor een voorligger en de politiefiat dichterbij kon komen gingen de zwaailichten achter mij aan, denkende dat dit jongeren waren die wat plezier wilde maken gaf ik nog wat gas bij. Wie denkt er nu aan het feit dat de politie met zo’n kleine ondergemotoriseerde autootjes achtervolgingen doet? Na enkele minuten dan toch wijselijk de afrit genomen en gestopt. Bleek het dus echte politie te zijn. Mij verontschuldigd met de reden dat ik doodmoe was van het werk en mijn bed in wou, wat ook zo was (ok,geen geldige reden) Omdat de jongens net opgeroepen waren om naar een ongeval te gaan hebben ze mij laten gaan zonder een boete uit te schrijven. Misschien waren het dan toch jongeren die plezier wilde maken? :D Of misschien kreeg ik geen boete omdat ik geen ‘Brusselaar’ van het nieuwe Belg-type ben die een beetje arrogant begon te doen?
fmgarcia zegt
controleer lekker. Hoop vooral dat er een decibelmeter en bootticketprinter in dat systeem zit. Voorkom je dodelijke ongelukken, overvallen en ballonkamikaze mee.
racerx zegt
Je zou ook eens in de stads -en dorpskernen gaan handhaven, iemand die wat te hard rijdt op een A of N weg is gewoon niet interessant als het om verkeersveiligheid gaat. Maargoed, het gaat om centen binnenharken waarschijnlijk. Zeg dat dan gewoon, heb ik er nog begrip voor.
mashell zegt
Allereerst gaat het niet om de verkeersveiligheid maar om de limiet handhaven want als je die niet handhaaft dan ontstaat er een spiraal van steeds sneller en loopt het vrij snel de spuigaten uit. Dan gaan motorfietsen met 200+ over de snelweg. 10 te snel is niet altijd een probleem, 50 te snel is wel altijd een probleem. Als ze het met een beperkte handhaving tot 10 beperkt weten te houden en de rotte appels er uit weten te vissen dan is het doel bereikt.
Ot92 zegt
Echt waar… de politie heeft echt niks te doen he… Het enige waar ze zich op focusen in het verkeer is snelheid snelheid snelheid, begin er gewoon moe van te worden…
Laatste tijd let ik meer op de berm dan op de weg zelf, omdat ik geen zin heb in fanmail uit Leeuwarden voor het inhalen van een paar auto’s met 110km/h…
Maar goed… van mij mogen ze zit inzetten, maar kunnen we dan ook ongelimiteerde snelwegen hebben na 19:00 uur? Dan hoeven ze die auto’s niet in te zetten waardoor we veel geld kunnen besparen. :)
tge2 zegt
Ik rijd al maanden elke dag gewoon 130 op de snelweg, op ieder moment van de dag. Af en toe in de ankers voor een 100 treintje, maar dat duurt altijd maar even. Nooit boetes en nooit surveillance auto’s, zelfs niet na maanden dreigen met “extra controles”. Prima zo dus!
Joris24 zegt
Dito, maar ik ben toch bang dat je niet de enige bent die die trend ziet (er wordt gewoon veel meer ’te hard’ gereden nu de regel 100 geworden is) en dat er daarom toch echt wel meer gehandhaafd gaat worden.
tge2 zegt
@Joris24: Wellicht, ik denk dat het vooral weer een psychologisch spelletje is. De politie heeft amper budget voor investeringen. Het zal me verder allemaal worst zijn, ik hou het relaxed 130 rijden nog steeds prima vol. En als er een politiebusje rijdt, dan haal ik die even in met 105 km/u en na een paar 100 meter gaat het gas er gewoon weer op. We worden als burgertje al genoeg betutteld en vingertje gewezen. Maar het ergste vind ik eigenlijk nog wel de “gestapo” mentaliteit van velen tegenwoordig –> “jij vuile ASO, je houdt je niet keurig aan de regeltjes”. Bah bah.
tttijn zegt
@tge2: ja man lekker burgertjes tegen elkaar opzetten. Blijven ze zelf uit de wind.
tge2 zegt
@tge2: Oh, wellicht ten overvloede, bij de trajectcontroles houd ik me even aan de 100 p/u overdag, maar dat is maar een klein stukje op mijn vaste traject.
ericc zegt
Haal de snelheidslimiet weg en je hoeft geen radars aan te kopen, de vrij gekomen agenten kan je inzetten bij drugshandel en zware misdrijven.
wally zegt
Omdat er op straat toch mix meer kan of mag, hooguit hard optrekken bij een verkeerslicht ofzo, rij ik regelmatig met de racemotor over een circuit. Ten eerste kan je legaal hard en je je ei kwijt, ten tweede word je er een betere chauffeur van. Stress niveau gaat naar beneden en boeien al die petjes gasten die zogenaamd haast hebben niet meer. Van mij vangt de overheid geen euro meer van boetes.
MrSelected zegt
Ik heb gisteren de politie gebeld vanwege wat vage figuren in een grijze Golf 5 voor mijn deur. Ze hebben tegen de heg van de tuin van de buren aan gepist, illegale substances geconsumeerd in en om de auto. Twee keer de politie gebeld, de jongens hebben 2,5u hier gestaan. Geen idee waarom. Ik ga er niks van zeggen, want als het escaleert heb ik zometeen gezeik (been there). Maar geen politie gezien.
Gelukkig zullen ze mij wel een boete kunnen toesturen als ik een paar km per uur te hard rijd!
RiKe zegt
@MrSelected: prioriteiten he? Iemand die 10km/h harder rijdt op een snelweg is natuurlijk een veel groter gevaar voor de samenleving dan een aantal personen zoals jij ze omschrijft.
auto62 zegt
@MrSelected: dat heet in ambtenarentaal prioriteiten stellen
faalhaas zegt
@MrSelected: Zeg dat ze fout geparkeerd staan, en de banden niet genoeg profiel. Staan ze er zo.
jeroen90 zegt
Het valt mij wel op hoeveel mensen zich aan de nieuwe maximumsnelheid van 100 houden, ik merk dat ik vaak nog de cc op 120 zet en dan zelden ingehaald wordt. Sowieso nog nooit een bekeuring gehad mede door flitsmeister.
Door dat de pakkans zo ontzettend laag is, rijd ik ook vaker te hard. Goed, dat zou niet zo moeten zijn, maar zo werken (veel) mensen nu eenmaal.
realhustler zegt
De “wegmisbruikers” auto, daar zouden ze er meer van in moeten zetten. En niet alleen op de snelweg, maar gewoon overal rond rijden. En die auto kunnen ze best aanpassen dat ze kleine overtredingen gewoon op kenteken doen.
Ik geloof niet dat een beetje te hard veel doet met de verkeersveiligheid. En ook 50 á 100 auto’s dat is helemaal niet veel. Is meer een soort pas op vingertje, maar de kans dat je ze tegenkomt op het moment dat je te hard rijdt is niet heel groot.
Ik denk dat veel mensen zich ergeren aan bumperklevers, bellers, rechts inhalers, links plakkers, rode kruis ridders etc. En veel van die acties zijn gevaarlijk of leiden tot gevaarlijk gedrag.
Als ze gewoon 1000 -2000 video surveillance inzetten, en punten rijbewijs invoeren, dan maak je pas stappen. Als iemand het te bont maakt zet je hem aan de kant. Heel simpel, te hard rijden is gauw 10 euro per km, dus als je iemand die 30 km/h te hard rijdt aan de kan zet, levert dat 300 euro boete op, kan je best 10 minuten praatje mee maken als hij ook nog bumper kleeft of andere irritante dingen doet, dat kan makkelijk uit.
En ja, je kan die auto uitrusten met een tweede systeem wat gewoon op kenteken snelheid bekeurt, dan is het rap afgelopen met te hard rijden. Of het corona – begrotings tekort is aangevuld in 3 maanden.
supertjeduc zegt
Dit gaat serieus geld op leveren
Net zoiets als die scan auto’s in Amsterdam voor parkeerboetes
Je gaat op je gemak 100 rijden op de rechterbaan en alles wat je voorbij rijdt heb je te pakken
Dat zijn er elke km een stuk of wat
Kassa
realhustler zegt
Stel een video auto kost een ton, en schrijft af in 5 jaar, 2 agenten erin, samen per jaar een ton salaris, 10 mille brandstof per jaar, dan kost dat over 5 jaar 650k. Ze rijden dan dik 8600 uur in die tijd. Als ze dan 1 boete van 75 euro per uur schrijven, dan zijn ze al quitte. Of per dag 567 euro aan boetes om quitte te spelen = 3 bellers.
Moet makkelijk lukken met onze hoge boetes.
supertjeduc zegt
@realhustler: waarom agenten , ze hoeven niemand aan te houden , een bestuurder is genoeg , alles gaat automatisch
paulvtec zegt
Ik ga op zolder op zoek naar mijn radardectector/detector/detector/detector.
TaurusNL zegt
Beste redactie, graag het woord “opgepast” in de titel van dit stuk, vervangen door “Eindelijk”
wessel04 zegt
Wat een ongelooflijke hel deze vent, dit drijft mij letterlijk richting emigratie.
F1Tim zegt
Dan zetten wij ook een nieuw wapen in: radarverklikkers!
shellplc zegt
Een soort scanauto van de Politie dus alleen dit keer niet bemand door Boa’s maar door Politieagenten, op deze makkelijke en snelle manier kan er natuurlijk op een simpele manier weer geld binnen geharkt worden want daar zal het uiteindelijk wel weer om gaan.
petroldrinker zegt
ipv echt gevaarlijke dingen aan te pakken zoals roodlicht rijders etc…. maar nee dit is makkelijker de kas spekken natuurlijk voor die nazi’s