De aanval is geopend.
Het is straks nog beter opletten als we de grens passeren. In Vlaanderen gaat de overheid 37 nieuwe trajectcontroles installeren. Slechts drie van deze nieuwe trajectcontroles komen naar snelwegen. De overige 34 installaties vinden plaats op provinciale wegen, aldus Nieuwsblad vandaag.
In totaal beschikt Vlaanderen straks over 68 trajectcontroles. Het gedeelte van België heeft nu 31 trajectcontroles, waarvan 27 controles op binnenwegen zijn geïnstalleerd. Er is dus sprake van een verdubbeling. In diverse gevallen gaat het niet om compleet nieuwe trajecten. Zo worden oude flitspalen omgebouwd tot een digitale kast, die de snelheid over een langer traject kan meten. In de omgeving van Antwerpen worden 14 nieuwe trajectcontroles geplaatst. Het is de bedoeling dat Vlaanderen tegen 2020 meer dan 300 trajectcontroles in gebruik heeft.
Laten we hopen dat ze daar in Den Haag geen warme gevoelens van dit bericht krijgen, want ook bij ons nemen de trajectcontroles toe. Zelfs N-wegen moeten eraan geloven. De 37 nieuwe trajectcontroles in Vlaanderen moeten nog voor de zomer operationeel zijn.
Mr 007 via @habing op Autojunk
cossiekiller zegt
Het is te hopen dat ze de politici die hierachter staan het vaakst gaan beboeten. Maar ja, die hebben een chauffeur die ze dan nog zelf kan betalen…
cloverleaf zegt
Hard rijden op die gatenkaas ken toch nie
bmwe46m3balling zegt
Nog even en het is niet meer leuk om auto te rijden.
MoeWat zegt
@bmwe46m3balling: daarom binnenkort zelfrijzende auto’s.
MoeWat zegt
@moewat: *zelf rijdende
Gulli zegt
@moewat: hoop nieuwe auto’s zijn toch allemaal gebakken lucht
ukbob zegt
@moewat: zelf reizend dan hè :)
scorer zegt
Als de trajectcontroles zo goed werken als al de rest in Vlaanderen, dan moet ge niet ongerust zijn…
w0ut zegt
Op snelheid controleren is lekker makkelijk.
De laatste dagen was het weer hot-topic in Vlaanderen. Hardlerige chauffeurs die talloze keren betrapt zijn en nog steeds blijven rondrijden.
Ik zou meer sympathie hebben voor de traject controles als er ook zo veel op drugs,alcohol, rijden zonder rijbewijs en verzekering gecontroleerd wordt.
MaartenD zegt
Gaaf kenteken
Volvo_440_turbo zegt
Ik woon hier op de Waalse grens, in Wallonië amper een flitspaal te bespeuren, wij Vlamingskes zullen de staatskas wel weer spekken… Volgens mij gaat dit niet veel helpen tegen ongevallen als ik zie hoeveel mensen er met versleten banden rondrijden, meer en meer…, goed remmen in de regen uitgesloten dan.
tvr1974 zegt
Nou die jongens bij Flitsmeister gaan het nog druk krijgen…
wijsneus zegt
Moet wel zeggen, op belgische binnenwegen zullen ze wel meer tot de veiligheid bijdragen dan op Nederlandse snelwegen. Dus wat dat betreft wel goed. Maar 330 in totaal…, ik neem aan dat het ook een heeleboel van amper een kilometer lang zijn dan?
vhs83 zegt
De bedoeling is om tegen 2020 de helft van het vlaamse snelwegennet te dekken met trajectcontrole. Dan is de lol er idd wel af, je zou bijna hopen op zelfrijdende auto’s…
sunseeker zegt
oeps….ik las: 30+ trajectcontroles….in een treintje door je woonerf. Niet verkeerd overigens. Maar een keer te hard fietsen kan je zomaar fataal worden..
917 Porsche + Audi zegt
het plezier van autorijden is zoek hier in Vlaanderen , en je moet al ruim 2uur rijden voor tot aan de grens in Duitsland om eens flink te kunnen doortrappen
BaRa zegt
@vwaudiporsche: dat heeft niets met de maatregelen maar alles met moderne auto’s te maken. Die zijn zodanig gedempt en geïsoleerd dat je alleen bij extreme snelheden nog iets van sensatie ervaart. Als sensatie je ding is, ga dan voor een roadster en rij met de kap plat, ook in de winter. Als dat nog niet genoeg is, kies dan voor een Caterham en hoek op binnenwegjes. Nog niet straf genoeg? Rij met een BAC Mono in de regen. Of als het old school mag, dan kan je met een eend, beetle of gelijkwaardig ook zeer veel fun hebben.
Onehp zegt
@bara: eens. Goede vriend heeft een MX5 ND 1.5 en moet zeggen, nog nooit een auto gereden die zoveel rijgenot verschaft bij legale snelheden. Zalig ding. Dan rij ik zelf (veel) snellere wagens, maar wat ben je ermee als er nauwelijks situaties zijn waar je de prestaties op een gepaste manier kan gebruiken…