De SUV van Volkswagen komt in verschillende smaakjes en is in de basis een stuk voordeliger dan zijn voorganger.
Het model van Volkswagen is recent voorzien van een facelift en is daarmee iets gegroeid. De lengte nam met 6cm toe en het model is 3cm breder geworden. De Tiguan is leverbaar als benzine met een 1.4 TSI die 125 of 150 pk levert, of een 2.0 TSI met 180 pk. Dieselen is mogelijk met de 2.0 TDI die 110 of 150 pk sterk is.
Met een vanafprijs van 28.790 euro is de vernieuwde Tiguan vier mille goedkoper dan de vorige generatie. Standaard beschikt de SUV over voorwielaandrijving, maar optioneel kan er ook voor vierwielaandrijving worden gekozen. Het 4MOTION systeem biedt verschillende rijmodi die handmatig aan te passen zijn naar de rijomstandigheden.
De Tiguan staat vanaf mei dit jaar bij de dealers en is nu te bestellen in de smaken Trendline, Comfortline, Highline en Connected Series.
TDI-goeroe zegt
eerst was de sterkste diesel 170pk, what happened? daar mag best de Bi-TDI met 240pk in.
phaeton zegt
@TDI-goeroe: De 180/184pk zou een mooie tussenstap zijn. Ik snap niet dat die alleen in een Amarok of Golf beschikbaar is. Hij is er ook in 204pk uitvoering. Maar net als in de Passat, zou je dan van 150 naar 240pk gaan. Een tussenstap van 180/184 vind ik prima zat. Snap niet dat die in de Passat niet wordt aangeboden en zie het daardoor ook niet snel gebeuren in de Tiguan.
jerommeke zegt
@phaeton: de Passat is er toch ook in een 190pk versie van de 2.0tdi.
toyotafortuner zegt
Minder saai dan voorheen. Maar ik zie nog steeds geen enkel reden om hem te verkiezen boven een Japanner
dutchcorvette zegt
@toyotafortuner: ik zie geen enkele reden om een auto in dat segment te kopen
freezzr zegt
Dit is toch geen facelift?
ghost zegt
@freezzr: nee gewoon nieuw model.