Je moet even 3x kijken, maar Honda heeft de CR-Z toch echt gefacelift opgefrist. De meeste wijzigingen zijn overigens onderhuids te vinden, want er iets wat meer vermogen beschikbaar.
Door zowel de benzinemotor als het hybridegeneuzel te optimaliseren heeft de CR-Z nu 137 pk/190 Nm in plaats van 124 pk/174 Nm. Is dat een wereld van verschil? Niet direct, maar het sprintje van 0 naar 100 km/u verloopt nu wel in 9,0 seconden in plaats van 9,7 seconden.
Ook heeft Honda een Plus Sport (S+) boost systeem gemonteerd. En is er nu een Lithium Ion accu gemonteerd. Het zijn allemaal kleine zaken, maar als geheel is het toch aardig was. Zal dit genoeg zijn om van de CR-Z een verkooptopper te maken? We durven het te betwijfelen.
Begint volgend jaar arriveert de opgefriste CR-Z in Nederland.
meneersander zegt
Purple swag, wat een vies woord is dat toch.
michelyman zegt
Ik zie der verschillen niet maar wat een lekkere kleur. Gewoon 2.0 Vtec erin. Beetje de CRX tijd terug brengen.
d15b2 zegt
Heerlijke kleur, ode aan de Civic EJ2 paars?