Pak er een croissantje bij en start je dag met één brok caractère.
Misschien niet de Genève-knaller waar je op hoopte, maar toch is de strakgetrokken Captur de moeite van het bespreken waard. Meest in het oog springend is de nieuwe verlichting die maken dat de crossover er weer een paar jaartjes tegenaan kan. Ook de C-vormen onder de koplampen werden lichtjes aangepast.
De karakteristieke two-tone body bleef uiteraard. Wel kan de klant voortaan uit twee extra kleuren kiezen, te weten Atacama Orange en Ocean Blue. Verder kan het dak nu ook in Platinum Gray worden besteld, wat maakt dat er in totaal maar liefst 30 verschillende combinaties mogelijk zijn. Bovendien zijn er zes verschillende pakketjes leverbaar voor het interieur. Velgen meten 16 of 17 inch en de duurdere edities van de Captur kunnen met een groot, glazen dak worden uitgerust.
premiumduitser zegt
VAG geeft de auto’s een facelift: Bah, wat saai! Eenheidsworst!
Renault geeft de auto een facelift: Oh wow, strakgetrokken, verfrissend! Leuk!
Ik heb er in ieder geval helemaal niks mee, doe mij maar een leuke tweedehands 3 serie touring voor de prijs van een nieuwe captur.
badmat zegt
@premiumduitser: de VAG-modellen waren dan voor de facelift ook al saai….
mzonneveld zegt
@badmat: Want een Captur niet…
drdre1 zegt
@mzonneveld: idd. De Captur is speels design waar Duitsland wat serieuzer is en ALS onze Freunden dan eens een speels design proberen, dan slaan ze de plank (meestal ) mis? Face it. Duitsers zijn te gründlich.
mzonneveld zegt
@premiumduitser: Precies dit
rufctr01 zegt
@premiumduitser: de waarheid is hard. VAG is bijna altijd saai, ze maken soms wel leuke designstudies, hoopt iedereen dat ze het uitbrengen. Maar dat doen ze niet. Nee, ze schroeven een paar nieuwe lampen op een Golf en noemen het de nieuwe Golf en alle fanboys zijn dan euforisch! Zie hier het designwonder van de eeuw….
badmat zegt
Oh jee… Renault heeft nu ook last van het Instagram-effect… vierkante foto’s publiceren waar dat helemaal niet moet.
87sandyd zegt
Het begon leuk met de Captur. Een verfrissende kleine hoge auto. Maar dat was al snel anders. Het materiaal gebruik laat echt de wensen over (is de prijs ook naar, touché) en de concurrenten kwamen met betere alternatieven op de proppen imo.
Nu deze is strak getrokken oogt het weer een half jaar leuk, om vervolgens weer helemaal weg te vallen in de menigte
mzonneveld zegt
Vond de Captur niet mooi, deze facelift verandert dat niet echt..
shalomleon zegt
Op de 1 of andere manier zijn er veel mensen die dit een prachtige auto vinden. Waarom zie ik dat toch niet. Ik vind er geen drol aan dat hele wannabe SUV achtige design
viezefreddyw zegt
@shalomleon: Dat komt omdat dit segment een redelijk nieuw segment is. Dit zijn auto’s voor wat oudere mensen die een hoge instap willen (vaak babyboomers). Daardoor is het lastig om de auto spannend te maken. Jong volk, zoals jij en ik, zien hier vrij weinig tot niets in. Des te knapper vind ik het dan als de auto relatief mooi is ontworpen en ontwikkeld.
sjoerd95 zegt
Oftewel gewoon “onze” Captur met de voorbumper van de Russische Kaptur et voila de Captur facelift…
max038 zegt
Man man man wat een nieuws opeens over nieuwe modellen en facelifts. Heerlijk! Goed bezig AB
Hupke zegt
De meest vreselijke wagen waar een luchthaven verhuurder me ooit mee heeft opgescheept.
Mensen die die dingen vrijwillig rijden dienen gecolloqueerd te worden.
lekkerlinksrijden zegt
@Hupke: rijdt het zo slecht dan?
woot zegt
@lekkerlinksrijden: Ja.
ikbenmnzus zegt
@hupke: +1 voor “gecolloqueerd”.
falafel zegt
Opgefrist, ja alles voor het oog, maar achterop zitten nog steeds van die goedkope trommel remmetjes uit het jaar kruik. En verder is het een hopeloze, compromloze auto zonder ziel.
sracert zegt
leuke auto lekker hoog op de pootjes, komt goed van pas in Frankrijk buiten de Peage. In NL heb je er weinig voordeel van met al die “ziel-loze wegen” als saaie biljart lakens.
mrrallycross zegt
Leuke velgen
Dutchdriftking zegt
Presentatie op de senioren beurs?
kooiker84 zegt
Opel Insignia OPC look-a-like velgen :)