De Opel GT beleefde dit jaar in Detroit zijn wereldpremière, maar staat nu in de startblokken. In het voorjaar van 2007 moet de nieuwe GT bij de dealers staan (de naam “GT” is overigens nog niet definitief). Opel heeft geleerd van de Speedster, want die werd bij de introductie in 2002 door veel Opel-rijders te Spartaans en te duur gevonden…
De GT zal dus niet zo extreem worden als de Speedster, maar met voldoende comfort en betaalbaar.
Zoals het er nu naar uitziet krijgt hij een 2,2 liter Ecotec-krachtbron met een vermogen van ongeveer 230 pk en 300 Nm koppel. De vierpitter is bovendien van een supercharger en variabele kleptiming voorzien. De achterwielaangedreven sportwagen is 3,99 meter lang, 1,81 meter breed en 1,27 meter hoog. De wielbasis bedraagt 2,42 meter en het gewicht van de Speedster-opvolger zal ongeveer 1300 kg zijn (bron: autotelegraaf.nl).
dekster zegt
volgens mij is deze wagen 100% hetzelfde als de pontiac solstice
stef zegt
dat denk ik ook hoor dekster alleen de bumper is een beetje anders dus late we zegge 98 procent
w0o0dy zegt
lees meer via http://www.autoblog.nl/archive/2006/02/01/officiele_fotos_opel_gt#body
dekster zegt
@W0o0dy
dat wist ik al maar ik had gehoopt dat ze toch wat moeite deden om hem anders te maken
Jack zegt
Opel het helaas niet begrepen.
Het lichtvoetig Lotus achtige is nl. omzeep geholpen en een 1300 kg zwaar hok is ervoor in de plaats gekomen.
De oude Speedster weegt 400kg lichter en is daarmee straffeloos hard maar eerlijk voor de bestuurder.
Op auto’s als de moderne Speedster zitten we niet te wachten. Van dat kaliber zijn er nl. genoeg.