De hoofdsponsor van de Rotterdamse voetbalclub gaat namelijk het huidige contract niet verlengen.
Momenteel pronkt het automerk nog prominent op de shirtjes van de spelers, maar dit is aan het einde van seizoen 2016-2017 afgelopen. Feyenoord moet op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor. Opel zal nu nog anderhalfjaar de hoofdsponsor zijn van de Rotterdammers. Na een contract van vier jaar komt er een einde aan de deal.
De Duitse autofabrikant maakte het nieuws twee weken geleden al bekend aan de club en nu brengt Feyenoord officieel het nieuws naar buiten. Volgens Jeroen Maas van Opel valt het hoofdsponsorschap niet te verlengen vanwege de internationale strategie die het merk momenteel hanteert.
Feyenoord baalt naar eigen zeggen van het nieuws. Ze hadden de samenwerking dan ook graag voortgezet.
potver7 zegt
Wellicht iets voor KPN? Leuk als tegenhanger voor Ziggo in 020… ;)
Robert zegt
@potver7: het groen-witte uittenue van Feyenoord zou zich er goed voor lenen.
Dan zegt
Niet verlengen vanwege de internationale strategie? Wat is dat voor onzin. Hij brengt het alsof Opel daar nog nooit mee bezig is geweest.
W115 zegt
@Dan: inderdaad alsof Opel Nederland over de Internationale marketingtak gaat.
potver7 zegt
@W115: Nee maar het kan natuurlijk wel zo zijn dat Opel Nederland minder budget van het Duitse hoofdkantoor krijgt voor marketingdoeleinden. Of dat ze instructies krijgen over de besteding van het beschikbaar gestelde marketingbudget.
poes zegt
@W115:
Nee, maar wel andersom. Inclusief de (marketing)bijdrage vanuit het hoofkantoor (of andersom gezien, mate van afdracht vanaf NL richting het hoofdkantoor).
bmwkevin zegt
@Dan: iets met feyenoord en buitenlandse wedstrijden. Naja eerder het gebrek daaraan… *wakkert discussie aan* ;)
Dan zegt
@bmwkevin: Hehe!
paulaner zegt
Ik vond Blijdorp ook veel leuker.
pomoek zegt
@paulaner: Dat was een geste van de verzekeraar die destijds Feyenoord sponsorde.
granlusso zegt
Als de spelers nou in Opels naar hun werk reden, dat had in ieder geval wat goodwill gekweekt (niet dat het daarvan afhankelijk is, dat weet ik ook)
gtwillem zegt
@granlusso: Spelers moeten ook in de auto van de sponsor naar hun werk toe (trainingen, besprekingen, wedstrijden).
Behalve Zlatan, die zet zijn Enzo voor de deur ;-)
Edge zegt
@gtwillem: In de praktijk valt dat reuze mee. Je ziet bijvoorbeeld bij Real Madrid dat een Cristiano Ronaldo of Karim Benzema ook gewoon in een Ferrari komt aanrijden in plaats van de gesponsorde Audi. Het hangt ook af van de details in het sponsorcontract natuurlijk.
gtwillem zegt
@Edge: Nee, ook zij rijden allemaal met de Audi. Uiteraard komt het wel eens voor dat Karim zijn Bugatti een keer meeneemt en dat Ronaldo een ander speeltje kiest, maar de hele sponsordeal is er juist dat de spelers en staf in die auto’s rijden.
gregorius zegt
@gtwillem: Was er niet een jaar of 2 terug een artikel over Chevrolet bij ManU. Spelers waren er niet zo blij mee en vrijwel niemand kwam in hun Corvette aan. Volgens mij hadden we een foto van RvP met zijn Panamera toen.
Bij Ajax waren het wel nette jongens: Opel deed vroeger ook Ajax. Iedereen in zn Vectra en Omega naar werk. Kwam good old Martijn Reuser aan. Een nieuwe Corsa met een uitlaat waar een voetbal in paste. Heerlijke tv toen en mooi hoe normaal voetballers toen nog waren.
timmieeee zegt
@granlusso: die hebben ze ook. Alle (ietszeggende) spelers en staff hebben een Opel van de club en vaak zijn dit niet de minste corsaatjes of Agila’s, maar hele dikke Insignia’s of Cascada’s.
gtwillem zegt
Aparte keuze, want ik vond het wel een goede match. Een grote volksclub en een grote fabrikant van volksauto’s. Voor noeste, harde werkers. Niet van die dames uit 020 in hun CLA’tjes, maar een trouwe Ascona.
Misschien Hannover ’96 een ideetje voor Opel?
mout zegt
@gtwillem: Precies!
Bovendien brengt het herinneringen terug aan de gloriedagen van zowel Opel als Feijenoord. Het is eigenlijk de enige sponsordeal die ik echt serieus goed vind passen.
mpowerm3 zegt
Volksauto..dan zou VW beter passen,maar die hebben geen geld meer om te sponseren.
awesome zegt
@gtwillem: en allebei al jaren geen kampioen meer, laten we dat vooral niet vergeten!
gtwillem zegt
@awesome: Opel sinds 2005 niet meer. En voor Feijenoord verwijs ik u graag naar deze site:
http://www.isfeyenoordalkampioen.nl/
vroaaar zegt
Volgens mij zijn ze al sponsor vanaf seizoen 2013/2014. Da’s dus al ruim 2 jaar…
stephanotis zegt
@vroaaar: sinds 1984, m.u.v. de periode 2002-2010.
potver7 zegt
@vroaaar: Dat staat er toch ook? Nu nog anderhalf jaar, dan loopt het vierjarige contract af. Dat loopt dus al twee-en-een-half jaar.
vroaaar zegt
@potver7: dat stond er eerst niet. Maar de tekst is nu aangepast! Misschien kan @rubenpriest dat de volgende keer ff aangeven…
kimholland zegt
Ja… laten we eerlijk zijn, de Eredivisie is niet echt een groeimarkt. Nederlandse bedrijven die op zoek zijn naar internationale aandacht richten zich toch op grotere teams en evenementen: shell (Ferrari in de F1), heineken (Champions League), Philips trekt zich nu langzaam terug. Het is gewoon niet goed genoeg en de potentie die een duitse competitie heeft hebben we niet. Dan hou je bedrijven die gericht zijn op de nlse markt over, Ziggo, Unive noem maar op. Daarnaast zie je bij het VW concern dat er ook maar net een ceo moet zitten die voetbalgek is. Kortom, het is een trend die moeilijk te doorbreken gaat worden.
Edge zegt
@kimholland: Dat van Philips verbaast mij eigenlijk nog het meest. Het merk is toch begonnen als sportclub van Philips-arbeiders en het merk is dus onlosmakelijk verbonden met de voetbalclub. Ze geven aan dat ze het doen zodat PSV er een betere deal met een andere partij kan uit slepen, maar ik betwijfel of ze een bedrijf vinden dat meer gaat betalen dan Philips nu doet. Wellicht een bedrijf in de goksector, als die markt eindelijk open gaat, maar echt andere kanshebbers zie ik niet.
toniominestrone zegt
@Edge: Philips blijft gewoon geldschieter van PSV alleen geen shirt sponsor meer.
Rick-dos zegt
Ze moeten zich laten sponsoren door RET. Kunnen de spelers zich lekker met bus, tram, metro of randstadrail naar de club laten vervoeren.
Als je als sponsor serieus genomen wil worden door de wereld is er natuurlijk maar één club die je internationale allure kan geven en wereldwijde naamsbekendheid: Ado Den Haag
fmgarcia zegt
@Rick-dos: Rustâg
koeckenbacker zegt
@fmgarcia: hebben ze die pelikaan nou al vervangen door een chinese draak?
fmgarcia zegt
@koeckenbacker: Ado sponsored by BYD! Ben je mooi de lul met je clubwagen. De keeper van Den haag zit met een Geely in zijn maag.
boxergt zegt
@fmgarcia: Had-ie destijds niet iets anders is zijn maag?
gregorius zegt
Ze hebben nog anderhalf jaar om een nieuwe sponsor te vinden. Gaat wel lukken.
Zelfde gebeurde bij Ajax en dat is uiteindelijk ook goed gekomen.
Edge zegt
@gregorius: Ajax heeft daarbij wel het geluk gehad dat Aegon zo schappelijk was om alsnog met een half jaar te verlengen, omdat Ajax nog geen opvolger had. Ik ben benieuwd of Opel ook zou coulant is als de situatie zich voordoet.
gt500eleanor zegt
Jammer
michaelcorleone zegt
Vind het persoonlijk wel jammer. Ook al ben ik geen Feyenoord-supporter vond ik Feyenoord en Opel een mooie combinatie ook in de jaren’90 hadden ze een deal als ik mij niet vergis.
C6_R zegt
Balen inderdaad, net nu online gokken legaal dreigt te gaan worden in NL…
Edge zegt
@C6_R: Dat is volgens mij de grootste kans voor Feyenoord of PSV: het binden van een gokwebsite als Bwin of Unibet. Dat is een bedrijfstak voor wie Nederland nog wel een groeimarkt is, en meestal zitten ze ook niet om een paar miljoen euro verlegen.
Dutchdriftking zegt
Ach ja, ook Opel moet snijden in de kosten. Als voetballer met een OPC van de baas naar je training rijden is op zich niet verkeerd natuurlijk.
norge zegt
Mooi, opzouten met dat voetbal..
maseratizzzzzzzz zegt
Zou dolgelukkig zijn nu als ik bij Feyenoord speelde.
moondustfocus zegt
Opel stopt als hoofdsponsor, dat wilt niet zeggen dat ze helemaal stoppen.
henkhupelschoten zegt
De nieuwe marktstrategie is VFL wolfsburg, Het trojaanse paard van Opel!
850t5r zegt
Als zelfs Opel niet meer wil…
robin121089 zegt
Internationaal nee, dan moet je niet bij Feyenoord ziin. Verder als de eredivisie komt het niet.
pomoek zegt
Jammer dat opel voor altijd uit de kuip verdwijnt. Gelukkig hebben we internet nog:
http://www.lunaticnews.nl/files/uploads/Opel.jpg
pomoek zegt
Good old Benny:
http://www.mantosdofutebol.com.br/wp-content/uploads/2013/03/feyenoord_1984-1985.jpg