Nu Chevrolet Europa met stille trom gaat verlaten is de schone taak aan Opel om te zorgen dat het Chevy-marktaandeel niet naar de concurrentie wegwandelt. Dat betekent dat het tijd wordt voor een goedkope instapper in het A-segment.
Met de Adam heeft Opel al zijn kleinste model ooit gelanceerd (voorheen was de Corsa dit), maar de Adam kost ook een aardige cent, want hij is premium (aan te kleden). Een iets meer praktische auto zonder tierelantijnen en met een instapprijs van minder dan 10.000 euro zou een aardige toevoeging zijn.
Mensen die nu een Aveo of een Spark kopen zouden verleid moeten worden naar Opel over te stappen. We zijn benieuwd. (via Auto, Motor und Sport)
sls63amg zegt
Is de kia picanto nogsteeds de goedkoopste “normale” auto in nederland verkrijgbaar dan?
jobh zegt
dat hebben ze toch al? een agila
Alfarobert zegt
Daihatsu weg,Chevrolet(Deawoo)weg.Mensen hebben geen geld meer om prive nog een nieuwe auto aan te schaffen.Welke merken verdwijnen er nog meer uit het straatbeeld binnen 10 jaar?
tupperware zegt
Dus toch, de Opel Eva.
jazzzo zegt
What about Agila?
oxymoron zegt
@jazzzo: Agila moet weg omdat Suzuki de Splash niet meer wil maken. Er waren geruchten dat de Spark een soort opvolger zou worden. Vandaar het plaatje.
astronaut zegt
Opel komt in 2014 met de junior. Informatie is pas officieel beschikbaar gekomen van de importeur. Goedkope auto onder de Adam, soort C1. Opel Agila gaat uit productie. Is te duur in productie.
lincoln zegt
mooi .. ben altijd gek op die kleine wondertjes ..
heeft hier iemand trouwens wel eens die Adam in het echt gezien ??
jazzzo zegt
@lincoln: hier zie je ze regelmatig.
arjontje zegt
@lincoln: Hier in de regio Arnhem rijden er erg veel rond. En nee dat zijn geen demo’s van de lokale Opel dealer.
mercedesclk350 zegt
@lincoln: Ik zie ze ook nauwelijks, maar ik vind het leuke wagentjes.
Edge zegt
Prima idee. Er zijn genoeg mensen die een goedkope A-segmenter willen en niet die hele poespas van een Mini/500/Adam willen. Kijk alleen eens naar hoeveel van die C1/107/Aygo’s rondrijden. Opel kan daar zeker nog wel een graantje in meepikken.
azenomei zegt
@Edge: Volgens mij waren die allemaal aangeschaft voor het belastingvoordeel. En dat houd op volgend jaar.
hammerman zegt
@azenomei: Afgelopen week gelezen dat de 2e hands verkoop van die kleine modellen met belastingvoordeel niet minder is geworden. Veel mensen weten dat ze over een paar weken weer MRB moeten betalen en vinden het schijnbaar geen problem om ‘slechts’ een paar tientjes per maand voor zo’n voertuig te betalen.
Je krijgt na verloop van tijd dat de mensen dan gaan denken dat ze voor een tientje per maand meer ook een (nog) grotere auto kunnen rijden. Afgezien van de hogere onderhoudskosten en verbruik natuurlijk.
bullgod76 zegt
Leuk dat ze aan de onderkant van het gamma gaan denken.
Maar zouden ze dan als compensatie niet beter ook de Camaro als Opel GT kunnen gaan leveren?
jazzzo zegt
@bullgod76: de Corvette en Camaro blijven gewoon in Nederland, net als Cadillac.
azenomei zegt
@jazzzo: Maar die prijs t.o.v. de prijs in de USA. :(
Benoche zegt
Volgens een Luxemburgse Opel dealer, bij wie ik voor werkredenen 3 weken gespendeerd heb is de reden van de “scheiding” met Suzuki te wijten aan het feit dat Suzuki het nu met VW doet…
De Spark zal een facelift krijgen en een Opel logo op z’n neus krijgen. Een mooie nosejob :-D
jazzzo zegt
@Benoche: Lijkt me sterk. Suzuki en Volkswagen hadden laatst toch ruzie?
astronaut zegt
@jazzzo: Opel stopt met de Agila omdat deze voor de kostprijs verkocht wordt aan de dealers. Vandaar ook de relatief hoge prijs in zijn segment en nog echte stuntacties zoals bij de andere merken.
Laue zegt
Onder de Adam? Opel gaat terug naar de fietsen?
autoinfo zegt
Vindt dit model toch minder aantrekkelijk dan de voorgaande modellen.