Na de spyshots was daar de onthulling: Opel komt met een nieuw familiehok en geeft haar FlexDoors mee. En dat is gewoon gaaf, ondanks de MILF-status van de auto. Alhoewel, dat kun je ook als een pluspunt opvatten natuurlijk. Vandaag heeft Opel bekend gemaakt dat je de SuicideDoors-Opel vanaf €17.995 kan bestellen.
De tweede generatie van de Meriva is in 10 uitvoeringen leverbaar. De meest basic uitvoering is de 1.4 benzine met 100 pk aan boord. Iets luxer wordt het wanneer je de Meriva (Meriva B voor intimi) met een 1.4 turbo-motor besteld. Met vermogens van 120 (vanaf €18.995) en 140 pk (vanaf €21.495). Dieselen kan met de 1.7 CDTI. Deze kan gekoppeld worden aan een handgeschakelde 6-bak (€25.495) of een zestraps automaat (€26.995). De namen voor de optiepakketten zijn Edition en Cosmo. Voor de meest kale uitrusting heeft Opel ook een naampje verzonnen: Selection.
Gisteren en vandaag konden we in Genève kennis maken met dit apparaat. Opvallend detail: het was simpelweg tyfusdruk bij de Meriva’s! Wellicht een voorbode voor haar populariteit? Of wou iedereen, net als Wouter, gewoon even met die guitige FlexDoors spelen?
EJS zegt
Zullen we denk ik wel veel gaan rijden, die flexdeurs zijn toch een leuke gadget.. Maar hij blijft te hoog, vierkant, saai.. zal dus nog steeds op z’n jongst 40+ers aantrekken..
Mr. Dj M. zegt
Stuk beter die donkere koplampen zeg! snap ook niet dat Opel van hun geloof was afgevallen enkele jaren terug, en de mooie contrastrijke koplampen weer allemaal één groot saai plak chroom werden….
RaKiM zegt
ik kan niet zeggen dat ik hem mooi vindt maar die rx-8 deurtjes zijn wel leuk natuurlijk alleen zit er bij die meriva nog een tussen stijl dat is wel jammer
jtb zegt
toen de peugeot 1007 met de elektrische schuifdeuren op de rai stond was het ook ongelooflijk druk. Iedereen wou het proberen. Maar daar is het ook bij gebleven. De meriva, T’is leuk gedaan, maar onhandig en gevaarlijk
RaKiM zegt
is die motorkap nou zo extreem klein, leuk als je ooit een engine swap wilt :P
midasracer zegt
Ik begrijp de relatie met een milf niet helemaal. Wellicht kan iemand me dat uitleggen.
Leuk dat de Meriva nu suicide deurtjes heeft. Toch zijn er 2 nadelen. De oude Meriva was al belachelijk zwaar (even zwaar als mijn 4WD RAV4!), deze nieuwe zal door de gewijzigde constructie misschien nog wel zwaarder zijn geworden. En dat voor zo’n kleine auto. Verder is het open doen met harde wind gevaarlijk. IGV storm zet ik mijn auto altijd met de neus in de wind. Zo voorkom je dat de deuren door de wind omklappen en lelijke beschadigingen veroorzaken. Met een Meriva heeft dat dus geen zin. Er is altijd wel een deur die wind vangt. Ik verwacht dan ook meer deurschades bij de Meriva.
Rutgertje zegt
Ach ja, een Midas heeft tupperwear deurtjes.
midasracer zegt
@Rutgertje: Een Midas is helemaal van tupperware gemaakt. Niet alleen de deuren. Er zit zo weinig metaal in dat ik dacht dat hij onzichtbaar was voor radarcontroles. Helaas bleek dat niet zo te zijn.
DRK zegt
Goede vooruitgang t.o.v. de huidige generatie wat in principe gewoon een uitgerekte Corsa C is. Maar goed de nieuwe is verfrissend en ik denk dat ze daardoor óók voor gezinnen (30ers) met jonge kinderen (2-6 jaar)aantrekkelijk. Ik zeg hier ook aangezien mijn grootouders al hebben aangegeven een nieuwe Meriva te willen.
basTbone zegt
Wanneer gooien ze bij Opel nou eens die bejaarde 1.7 CDTI motor eruit. Dat ding loopt verrekte rauw en ouderwets.
Verschrikkelijk naast die 1.3 of 1.9/2.0 CDTI blokken.
Laue zegt
ach het is gewoon een heel fris ontwerp, betaalbaar en erg praktisch. Ik denk dat dat we deze vaker op de weg zullen zien.
Treff zegt
@Laue; helemaal met je eens ;-)
BananaFlip zegt
Best een leuk bakje. 1.6 Turbo? :mrgreen:
Dimglor zegt
Ik vind deze nog redelijk geslaagd, maar die RR deuren en dan die achterkant…
Hmm neen toch net niet..
Opelaner zegt
Die achterportieren zijn wel even wennen. Echt makkelijk instappen kan ik ’t niet noemen, je moet rekening houden met je hoofd, anders stoot je deze onherroepelijk.
Ook vind ik de spleet tussen de leuning en de hoedenplank niet fraai. Veel te groot! Als je het middengedeelte van de leuning omlaag klapt, kun je de stoelen dichter tegen elkaar schuiven, maar dan houd je een enorme spleet tussen de stoelen en kijk je zo de laadruimte in…
Rutgertje zegt
@Midasracer, ik ken de Midas, Rover techniek, gaat bijna nooit kapot. Wel een leuke auto hoor, bijzondere constructie, helemaal van plastic, ook de bodem enzo. Het was ook niet rot bedoeld. De vroegere importeur zat in Hoogvliet geloof ik.
Cantago zegt
Voor 18000 euro een stel suicecide doors? Dan is dit zonder twijfel de gaafste auto die je voor dit geld kunt kopen!