We hoeven van Opel niet lang te wachten op een stationwagen uitvoering van de Insignia. Begin oktober kan de Opel Insignia Sports Tourer in Parijs op de stand van Opel worden bewonderd en in het voorjaar van 2009 staat hij bij de dealers.
De Insignia Sports Tourer is met 4,91 meter 8 centimeter langer dan de sedan en hatchback, maar heeft een gelijke wielbasis van 2,74 meter. Een stationwagen koop je doorgaans voor de extra ruimte, dus dan het is goed om te weten dat je in de Sports Tourer 540 liter bagage kunt stallen, met het afdekscherm uitgerold. Twee nieuwe motoren zullen de introductie van de Insignia Sports Tourer vergezellen. Een compacte turbomotor en een nieuwe dieselmotor. Daardoor kun je straks kiezen uit totaal 9 motoren. Prijzen zijn nog onbekend.
Opel Insignia Sports Tourer – De nieuwe stationwagon in elegante en sportieve outfit
* Derde carrosserievariant van de Insignia debuteert op Paris Motor Show
* Twee motoren toegevoegd, beschikbaar op alle Insignia-modellenOpels nieuwe stationwagon, die zal worden onthuld op de Paris Motor Show (4-19 oktober), bevat de allerlaatste technologieën, is verpakt in een sportief, hoogwaardige carrosserie en laat dat zien in zijn naam: Insignia Sports Tourer.
De Insignia Sports Tourer komt op de Europese markten beschikbaar vanaf de lente van 2009 en heeft hetzelfde atletische, krachtige en elegante design als zijn sedan- en hatchbackbroers. “Maar”, zegt Mark Adams, Vice President van GM Europe Design, “dit is een op zichzelf staand model en niet gewoon een stationwagonuitvoering van de sedan. De carrosserie vanaf de B-stijl naar achter is zelfs uniek voor de Sports Tourer. We hebben er ook voor gezorgd dat zijn design een combinatie is van de artistieke lijnen en technische precisie die terug te vinden zijn in de sedan- en hatchbackmodellen.”
De ontwerpers hebben de achterkant van de Sports Tourer een unieke, maar samenhangende uitstraling meegegeven door de ‘ingepakte’ achterklep ver in de flanken door te trekken en deze te accentueren met de grote, kenmerkende en volledig geïntegreerde achterlichten.
Deze dynamische uitstraling omvat een interieur dat vijf inzittenden royaal van ruimte voorziet en een bagageruimte met een volume van maar liefst 540 liter. De Sports Tourer heeft dezelfde wielbasis (van 2,74 meter) als de sedanmodellen en is 80 mm langer met een totaallengte van 4,91 meter.
Twee nieuwe motoren – een kleinere turbobenzinemotor en een nieuwe turbodiesel – zullen de zeven motoren aanvullen die al beschikbaar waren vanaf de introductie van de sedanmodellen.
Verder zal het gamma in de nabije toekomst vervolledigd worden door een ecoFLEX variant met een opvallend laag brandstofverbruik en lage CO2-uitstoot.
“Behalve vooruitstrevende technologieën en hoge veiligheidsnormen vertegenwoordigt de elegante Opel Insignia Sports Tourer duidelijk de strategie van Opel om innovatie en aantrekkelijk design toegankelijk te maken”, zegt Alain Visser, Chief Marketing Officer voor GM Europe.
Zijn nieuw ontwikkelde chassis, ontworpen om een hogere graad van veiligheid en comfort te bieden, kan zelfs nog worden verbeterd met behulp van het innovatieve, geïntegreerde FlexRide mechatronic-systeem dat de stabiliteit verhoogt en real-time, elektronisch gestuurde demping mogelijk maakt. FlexRide biedt de bestuurder ook de keuze tussen drie rijmodi. Behalve de standaard aanpasbare modus, kan de bestuurder kiezen voor een comfortgerichte modus (‘Tour’) of een Sport-instelling. De Sport-modus maakt de rijervaring met de Insignia Sports Tourer actiever, aangezien de instelling van de met elkaar verbonden functies zoals besturing, gasklepbediening, demping en zelfs de dashboardverlichting, er door worden gewijzigd. Bovendien kunnen Insignia-klanten kiezen voor het nieuwe, verfijnde adaptieve 4×4-systeem, dat het koppel proactief verdeelt om een uitstekende stabiliteit te verzekeren, tegelijk optimale grip te bieden en de besturingseigenschappen op alle soorten wegen te verbeteren.
De introductie van de Sports Tourer profiteert van de vele technologische snufjes die al bij de introductie van de Insignia werden getoond, zoals de innovatieve ‘Opel Eye’-camera, die verkeersborden leest en onthoudt en bestuurders waarschuwt wanneer ze zich per ongeluk buiten hun baanvak begeven. Andere innovatieve kenmerken zijn de nieuwe generatie AFL-koplampen, die zich aanpassen aan de actuele verkeersomstandigheden, met negen verschillende verlichtingsfuncties, en de bijzonder rugvriendelijke, orthopedisch gecertificeerde ergonomische sportstoelen.
Net zoals de sedan- en hatchbackmodellen werd de Insignia Sports Tourer ontwikkeld in het Design and Engineering Center van GM Europe in Rüsselsheim. Hij zal ook worden gebouwd in de fabriek in Rüsselsheim, een van de modernste en efficiëntste fabrieken ter wereld.
Marc zegt
Toen ik eerst alleen de foto zag en de tekst nog niet had gelezen, dacht ik dat het om een bmw ging…
Floris W zegt
De vorm van de achterklep doet me denken aan een (non-premium) Audi Q7 en de vorm van de lichten aan een Volvo C30. Qua verhoudingen lijkt het nog het meest op een uit de hand gelopen Skoda Fabia Stationwagon. Geen goede zaak van Opel..
floris zegt
dammm.. now i’m really suicidal
nee, serieus dat is echt 10 x niks
martijn zegt
Eindelijk eens een station/breakof hoe j ehet ook noemen wil zonder van die achterlijke dakrails/handvatten op het dak. Bravo!
Roland zegt
En ik dacht dat het om een nieuwe A6 Avant ging! Lijkt een doorgezakte Q7, mooier dus!
f-autogek zegt
En profil ziet ie er fraai/elegant uit. De achterkant vind ik niet zo mooi vanwege de achterlichten met een nietszeggende aparte vorm. De voorkant ziet er verfrissend/sportief uit.
Klassiekerrally zegt
Het zou een Ford kunnen zijn, of een Citroën C5, het lijkt eigenlijk niet op een Opel.
En dat bevalt me wel, ik vind ’t best een fraaie auto ;)
mashell zegt
Dit gaat een probleemauto worden. Voor de VW en Ford dealers vooral.
Bramzel zegt
Best een fraaie wagen, maar de stance klopt niet echt. Ik blijf het gevoel hebben dat er een auto op te grote wielen staat. Ik denk dat het komt omdat de wielkasten groot genoeg zijn voor grote velgen, maar dat de auto van onderen teveel naar binnen inbuigt waardoor de wielen er teveel uit steken. Ik kan mijn vinger er nog niet precies opleggen, maar iets klopt daar net niet.
Escher zegt
Honda Accord Tourer Concept anyone?
Jeroen zegt
Er zitten wel erg veel Audi (dakreling) en Volkswagen (Velgen van Passat) elementen in deze auto. Zonde dat zo’n merk geen eigen identiteit kan creëren. Niet mijn ding deze auto.
Jurrian zegt
als ik het zo bekijk is het helemaal geen lelijke wagen, best mooi zelfs. net zo mooi als de nieuwe C5 zou ik zeggen. En die is mooi. Het jammere van dit soort auto’s is alleen dat je er op een gegeven moment zoveel van ziet dat het vanzelf een saaie burgerbak word.
Robert zegt
HUH????!!!!
Is dit een OPEL?
complimenten voor de ontwerp afdeling. Jammer van de “blitz” in de grille.
Pino zegt
@ Martijn
een Alfa 159 Sportwagon heeft standaard ook geen dakrails/handvaten op het dak
wel zijn deze als optie verkrijgbaar ..
Negativan zegt
Is er eigenlijk al een embleemloze grille van Irmscher voor de Insignia?
Dan zou ik het zomaar een mooie auto kunnen vinden.
Frank deH zegt
Best mooie auto, en idd, het ontbreken van die handvatten op het dak is een goede zaak.
trommelt zegt
Mooie wagen. Ze waren lange tijd de weg kwijt bij Opel maar met de Insigna is er duidelijk beterschap.
Aan alle onnozelaars hierboven (het is wel een beetje dit of toch een beetje dat of het lijkt op die..): wat een gezaag, mannekes !
Kawouter zegt
Ik ben heel benieuwd hoeveel die 1.6T ‘gaat doen’.
Bij de Astra zit er een prijsverschil van 5000 euro tussen de 1.8 en de 1.6T, en dat vind ik nogal wat…
IlCuoreSportivo zegt
Zoals steeds weer een echte opel,
mooi op de plaatjes en in het echt weer 10x niks.
En veel belangrijker, ze rijden zo onaangenaam.
Renny zegt
Moet ik, als break-avant-sports tourer liefhebber, van deze foto’s spontaan warm worden ?
W!d zegt
@Kawouter.. klopt, maar de 1.6T is 40 pk sterker en nog zuiniger ook.
Opel maakt spannende auto’s, daar houden opel rijders niet van.. die willen evolutie, zoals bij de golf.
victor zegt
@Escher ik wou net zeggen wat een kopie nouja mooi heeft de mondeo minder concurentie wij worden alleen heerser in het D-segment!
slisse zegt
Mooie prachtige lijnen alleen vindt ik de achterkant veel te bol er had beter iets meer variatie ingezeten en dan had hij veel beter geweest want nu is deze maar saai.
Tot nu toe mooiste wagen dat Opel al gemaakt heeft!
cheetacars zegt
niet echt om blij van te worden, offtopic: @ Autoblog komen mails nog steeds aan?, want hij geeft nog steeds aan dat hij over Quote is
mark zegt
die doorgezakte lijn in de deur is helemaal de max.
opel?
No, thx
Robin zegt
Ik vind de achterkant een erg hoog C5 tourer gehalte hebben, spoilertje, kleine achterruit. Is daarentegen wel een erg mooie auto.
Maar 1 mooi ontwerp van Opel zou ons niet gelijk van de wijs moet brengen. Opels zijn saai en zeker de bordeaux rode exemplaren score op de saaiheid-schaal erg hoog. Daarnaast lijkt iedereen vergeten te zijn hoe slecht die opc dingen, met name de vectra, in de bochten zijn. Aangezien dat bij Opel toch de beste modellen zijn…
Nee voor mij nog zeker geen Opel,…
MrWest zegt
Nou de ventieldopjes zijn duidelijk gejat van BMW en die ronde tankdop is ook duidelijk gekopieerd van Mercedes!
Zonder gein, wat is dat toch altijd voor een gemekker met: de koplampen gejat van dat merk, de neus daarvan blabla enz. enz.
Het is gewoon een zeer nette auto, mijn complimenten!
Erwin zegt
Zeer nette wagen, zelfs de mooiste variant van de Insignia. Imrscher grill erin, verlagen, dikkere sloffen en gaan.
Zou weer eens tijd worden dat Opel met een sportief design kwam, heeft veel te lang geduurd. Ik zou zeggen, ga zo door Opel!
Ja, en dat voor een Honda-minded persoon ;)
Oom Agent zegt
Echt een nette wagen geworden!
Complimenten aan Opel!
Robert zegt
Bijzonder fraai! Erg mooie auto geworden, dit wordt een topper.
Absoluut de mooiste in zijn klasse, van binnen en van buiten.
DAT zegt
Is dit de eerste met de achterklep geintegreerd in de bumper?
Wel mooi, maar flink klote bij een aanrijding.
GerreLekker zegt
Mooie auto, stijlvol zonder al te schreeuwerig te zijn, elegant. Maarja, ’t blijft een Opel hé
AutoInformatief zegt
Al lijkt hij niet direct op een opel, hij ziet er verdomd goed uit zeg!
vla zegt
Ik, een professioneel Opel-hater, moet zeggen: ik vind hem écht niet mis, wat een fraaie wagen!
Richard Brunsveld zegt
Damm, wat ziet hij er goed uit!
Geef mij maar een Insigna dan laat ik die 318 wel staan!
WatMaaktdeOpelfan??? zegt
Opels worden gekocht door mensen die veel auto voor hun geld willen, looks en rijgedrag zijn volledig ondergeschikt.
Vooral die families die levenslang met opel rijden vind ik fascinerend.
Als je nooit wat anders probeert weet je natuurlijk niet wat je mist,
neem de stap opelboys & girls en probeer eens wat anders, wat qualiteit en degelijkheid betreft zijn ze echt niet de voorlopers meer hoor,
Beter dan een Japanner of koreaan alleszins
KF zegt
Ik moet de auto eerst eens in het echt zien, maar zo op foto ziet ie er wel heel knap uit!
Karsten zegt
Ziet er echt prachtig uit!
Alleen, zoals meerderen al hebben gezegd, de achterkant is niet erg overtuigend, maar verder ziet het er geweldig uit!
Jinxed zegt
Ik zal nooit meer een Opel nemen, maar deze vind ik er toch wel netjes uitzien.
vandeputte Wim zegt
Duidelijk familie van zijn duitse neven BMW en Audi. De marketing mensen van Audi en BMW zijn er echter wel al in geslaagd om het publiek te doen geloven dat voor een dergelijke wagen heel veel moet betaald worden. Benieuwd of de GM marketing machine van deze mooie wagen ook een statussymbool wagen kan maken.
marruk zegt
Hmm ik vind hem wel mooi, maar vind hem toch beetje tegenvallen eigenlijk.
Deze of de C5, denk ik dan maar. Begin 2009 is toch een half jaar eerder dan voorspeld, dat is dan weer goed nieuws. En jongens, VIER METER EENENNEGENTIG!! Onze huidige Vectra SW (2005) is 4,79, en dat vind ik al lang.
Op 9 cm na 5 meter.. halleluja!
andyson zegt
Opel gaat er wel op vooruit de laatste jaren
Solstice zegt
Jammer dat Opel hetzelfde truukje met in de achterklep geïntegreerde achterlichten uithaalt als Audi op de Q7. Scheelt ongetwijfeld in de productiekosten (enkele i.p.v. dubbele achterlichtunits), maar man, wat een dikke walrussenkont krijgen de auto’s ervan. :o
Luc zegt
Ziet er goed uit, mischien me pa weer aanraden deze klasse te rijden ipv zafira.
johann3s zegt
Sinds wanneer is 540 liter veel.. In een volvo 240 past minstens 2x zoveel…
Tommy zegt
Lelijk… geef maar dan maar een A4 Avant als het toch een station moet zijn. Dat lijnenspel en die achterlicht-units lijken wel door een amateur getekend! Niet echt scherp en strak genoeg. De voorkant straalt ook al geen power uit en oogt wat onschuldig.
VonStroke zegt
Echt wel vreselijk lelijk, ik zie er (achteraan) Renault in. Het feit dat iedereen er iets anders in ziet wil zeggen dat het mislukt is. Hoezo eigen identiteit? Een typische Opel dus, zet er gewone (lees: standaard) velgen onder, zet hem 3 maanden in het straatbeeld en er zal geen hond meer naar omkijken.
Citrofiel zegt
Ongelooflijk. Ook deze variant vind ik al mooi… Help… :|
@ Escher; Indeed. Viel me ook gelijk op, met die schuine achterkant.
binkie zegt
ik vind ‘m persoonlijk niet zo heel mooi, en het zal wel weer rijden als bordkarton, maar dit ziet er wel veel beter uit dan alle voorgaande soorten Vectra waar gelukkig eindelijk eens een eind aan komt. Plusje voor Opel dus :)
Krikke zegt
@Tommy: Voor uwen A4 Avant betaalde dan ook een stukske meer e…
@Vonstroke: Dat heb ik nu ook al met die Mondeo hoor, ge ziet ze al zoveel dat die ook niet meer speciaal is.
Fortuna zegt
Een Opel A6 Q7 met een vleugje Laguna
Tommy zegt
@ Krikke
Ik ben graag bereid te betalen voor meer kwaltiteit, al was het alleeb maar voor de looks. Maar ik vindt dit tocht wel heel niets-zeggend. Opel heeft totaal geen eigen stijl en bakt maar wat bij elkaar. De vorige Vectra was ook al zo’n vreemd geval met die hoekige achterkant.
F430Rijder zegt
Nette achterkant!
Luc zegt
@ WatMaaktdeOpelfan???,
Mijn opa begon met opel rijden, mijn moeder heeft dat dus ook gedaan en mijn vader was zelf ook een opel rijder, terwijl zijn vader een ford-liefhebber was. We rijden nu nog altijd opel, en ik ben van plan ook gewoon opel te rijden, zit gewoon in mijn bloed. Het is eigen netzoals een alfa rijder alfa romeo blijft kiezen.
Jos zegt
dit is zeer geslaagd en dat voor een opel!
Mr_R zegt
Potverdorie, dat ziet er alwéér goed uit!
Je zou er haast een klasse lager van gaan rijden! De nieuwe Insignia, C5, 6 en een beetje de Laguna GT (met de vierwielsturing) zijn gewoon leuker en vooral spannender qua design dan de 3-serie, nieuwe A4, C-klasse, IS, etc! Dag premium (Duitser) met status, welkom spannendere middenklasser!
wimbers zegt
nu nog het vauxhall logo erop, ziet het er beter uit..
Mr_R zegt
Ik zat nog even verder te denken. De enige -maar ook zeer moeilijke- vraag die nu nog rest… durf ik in een Opel te stappen?
Opel. Associatie met spruitjes, hand-bediende airco’s, kinderwagens en Center Parcs. En toch, wel een mooie auto. Konden ze ‘m niet gewoon alleen ‘Insignia’ noemen? En dat hele Opel even vergeten? Ik wil premium en dús geen Opel, maar wél Insignia. Het leven kan zo lastig zijn.
micheloo0 zegt
@martijn hij heeft wel dakrails maar van die kleintjes zoals de audi a6 avant.
kor zegt
In 1 woord.
Prachtig!!!
Peter zegt
Opel . fresh thinking better cars
Wat een mooie auto man , ik zou zo durven zeggen dat dit een echte topper gaat worden de sedan en station . Gewoon een van de mooiste auto’s ooit samen met de Alfa Romeo Modellen .
Gaat het zeker verder schoppen dan Toyota met hun afschuwelijke modellen .
Peter zegt
Nog 1 ding ,
HOE GAAT DE ACHTERKLEP OPEN ?
9000cse zegt
Afgelopen maandag zag ik bij Darmstadt de eerste Insignia rijden. Zonder camouflage. Als hatchback. Nou ben ik verre van enthousiast van het merk Opel, maar, mensen, wat heeft die korte visuele kennismaking een ommekeer bewerkstelligd! Echt een aanwinst voor het autobeeld op de weg. Een waarlijk mooie, elegante, fraai gestyleerde verschijning, die qua afmetingen echt indruk weet te maken. Nee, mijn afkeer van Opel is verdwenen. Ze hebben er een topper van weten te maken.
Nou weet ik wel dat er veel mensen zijn, die zweren bij hun “premium” Duitser, maar ik twijfel werkelijk aan hun oprechtheid. Vinden de BMW-boys de laatste 3-serie sedan ECHT mooier dan het vorige model? Zeker voor wat betreft de achterkant? Vinden Mercedes-boys het ontwerp van de nieuwe E-klasse ECHT mooier dan de huidige? Vinden de Audi-boys de nieuwe A4 ECHT mooier dan de vorige? Of roepen jullie dat alleen vanwege het natte droom effect door het bestaan van bijna onbereikbare modellen als een M3 (CSL), AMG 63 uitvoering of RS-type? Haal dan voor één keer eens die ingelaserde oogkleppen weg en probeer eens andere merken en modellen op hun kwaliteiten te beoordelen en je zult zien, dat er méér goede, mooie en waardevolle auto’s op de markt zijn, dan je voor mogelijk had gehouden. Bovendien is het niet zo bekrompen en geef je er waarschijnlijk blijk van, méér van auto’s af te weten dan door het gooien met begrippen als “geil”, “über”, “porno” en “hebbe, hebbe”.
Summer Sky zegt
Werkelijk prachtige wagen – ik dacht dat het om een prototype ging van een wagen die pas over jaren zou gaan verschijnen, maar dit is dus een productieversie.
Alleen hoop ik dat Opel wat aan die keiharde stoelen doet, in een Vectra had ik na een paar 100 km knallende rugpijn, wat was ik blij dat ik hem weer kon inleveren
Rick dos zegt
Na het bekijken van de foto’s kan ik maar één ding concluderen.
Opel is gewoon goed bezig.
En zoals ik al eerder zei: liever dit dan een VW passat of zoiets…
Remmen_nee zegt
Valt niemand ’t op ofzo?
Velgen ontwerpen ze zelf maar niet meer, Vw passat holadijee!
Luc zegt
@ summer sky, aan de stoelen raak je wel gewend. Maar dan moet ik zeggen, ik vind harde stoelen wel fijn in een auto.
rs zegt
Doe achteraan die chroom strip weg (of maak hem kleiner) en maak de achterlichten iets kleiner/platter en je hebt een zeer mooie auto
Mijn eerste reactie toen ik de voorkant zag: ‘quattroporte’
bert zegt
Begin met een BMW5 – voeg een seat model bij meng met Croma stationwagen en werk af met Audi Q7 (5) je bekomt vervolgens een….
Persoonlijk geen slechte mix en stukken mooier dan vorig model maar ook geen echt WAUW-gevoel.
opelminded zegt
Mooie strak model met veel nieuwe gadgets.Ik heb nu een vectra uit 2007 maar ik kan nu al niet meer wachten met het bestellen van de Insignia.
Tempelier zegt
Leuke VW/Audi-wannabe. Kwil wel maar ik kennie ;-)
mike zegt
ja hoor, kan opel niet zelf iets bedenken? opel heeft bij audi afgekeken. kijk maar naar zijn zij. audi a6. de kont hebben ze van een q7
Tom zegt
Ik heb vandaag de insignia sports tourer besteld via mijn pa die bij opel werkt.
Ik heb hem ook in het echt gezien in parijs en morgen nogeens in brussel.
Het is gewoon een hele mooie wagen en heel ruim. Prijs kwaliteit perfecte wagen. Kopen jullie maar een audi, dan krijg je dezelfde kwaliteit voor een pak meer geld.
v. zegt
Stelletje zagers!
BMW, mercedes, audi…. DAT is al 65 jaar hetzelfde! Het enige wat die doen is een ander velg monteren of de hoeken aan de buitenzijde rond maken, elk jaar wat ronder. Qua basisuitrusting NIETS voor veel geld en dan PEPERdure opties!? Dan heb ik liever luxe voor de helft van de prijs. Als er een nieuw model is, heeft dat model alles gestolen van andere modellen, logisch! Dat is bij iedereen zo. Warm water opnieuw uitvinden gaat niet. Prijs-kwaliteit telt en daarom scoort Opel enorm goed met dit nieuw! Proficiat.
groeten,
anti-bmw’er
Willem zegt
Iedereen is lovend over de Insignia en terecht. Zelf heb ik de Sports Tourer twee weken in huis en ben er helemaal verliefd op. Een nadeel: ik ben bij de koop ervan uitgegaan dat de functionaliteit van het navigatiesysteem identiek zou zijn aan dat van de Vectra. Maar helaas: de begeleidende tekst is in het Vlaams. De reactie van Opel (in mijn ogen zeer mager):
Bij deze bevestigen wij dat de stem van het navigatiesysteem van uw Opel Insignia inderdaad niet is aan te passen is. Wij danken u hartelijk voor de moeite die u genomen heeft om uw opmerkingen omtrent het navigatiesysteem van uw Opel Insignia aan ons te beschrijven. General Motors Nederland B.V. neemt de reacties en opmerkingen van het publiek zeer ter harte. Dat niet aan alle verwachtingen en wensen tegemoet kan worden gekomen, spreekt voor zich.
Graag delen wij u mede dat wij uw opmerkingen hebben doorgegeven aan de desbetreffende afdeling. Aangezien wij werken aan constante optimalisering van onze Opel modellen zullen zij notitie maken van uw opmerking en dit meenemen bij de ontwikkelingen van de Opel Insignia.
Niet echt om vrolijk van te worden, temeer daar regelmatig nieNederlands sprekende personen in mijn auto rijden. Dus uit armoede maar een TomTom aangepast en Opel geadviseerd om de verkopers te vragen candidaat kopers vooraf te informeren over dit ongemak.
Mijn mail aan Opel:
Ik ben sinds kort in het bezit van een Opel Insignia met Navi CD500. Werkt allemaal prima, maar de dynamische ondersteuning is momenteel in het Vlaams. In mijn vorige Opel met navigatie CD70 kon de taal gewijzigd worden middels een CD, maar volgens de eerste reactie van Merel HHwaard kan dit niet bij dit systeem. Ik heb niets tegen Vlamingen, maar ik zou toch graag een Nederlandse gesproken tekst willen horen, met de mogelijkheid ook voor Engels te kiezen als de bestuurder het Nederlands niet machtig is.
Via via ontving ik de volgende reactie: Bij geen enkel van Blaupunkt afkomstig systeem bestaat de mogelijkheid om de begeleidende stem Nederlands te laten klinken. Deze slecht Nederlands sprekende Belgische dame met Limburgs/Vlaamse tongval is, of je het leuk vindt of niet, de enige mogelijkheid. Een enkeling apprecieert het, de meesten vinden het een schandaal dat dit voor Nederlands moet doorgaan.
Als dit inderdaad het geval is, is het jammer vooral omdat er geen ruchtbaarheid aan wordt gegeven en je vertrouwd op eerdere ervaringen met een dergelijk systeem van dezelfde leverancier. Ik neem aan dat er inmiddels meerdere ‘klachten’ inzake dit systeem zijn binnengekomen. Misschien handig om eens met Opel AG of met Blaupunkt te gaan praten??? De insignia is een geweldige auto, maar dit is toch een echt minpunt! “
Zeer jammer zegt
3 maanden geleden helaas gekozen voor de Insignia 1.6 turbo sports tourer.
Deze auto oogt erg mooi maar is geen auto om relax mee te rijden in de stad.
Als een niersteenvergruizer wordt je door elkaar geschud en elk steente in het wegdek is te voelen. Kan dan ook niet begrijpen dat Opel dit op de markt brengt waar zoveel concurentie is. Nu maar hopen dat Opel deze berichten serieus neemt en snel een oplossing aandraagt.
Op dit moment zeer veel spijt van deze keuze.
Meer mensen hier last van?