• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opel Insignia OPC, verkrijgbaar vanaf € 62.350,-

Auteur: robbie, gepost 4 augustus 2009 om 16:36 – 116 Reacties

Opel Insignia OPC combo


Opel heeft zojuist de prijzen bekend gemaakt van de krachtigste Opel ooit. Na betaling van € 62.350,- mag je van Opel een Insigna OPC als vierdeurs sedan meenemen. Als je 400 euro meer betaald krijg je een vijfdeurs hatchback.

En de Sports Tourer? Die is te koop vanaf € 64.150,-. Ook maakt Opel bekend dat je als optie kan kiezen voor elektrisch verstelbare Recaro Ergonomische Sportstoelen, die kosten wel € 2.045,-. Maar gelukkig zijn ze dan wel voorzien van geperforeerde lederen bekleding.

Nog even snel de specs? De Insignia OPC heeft AWD, 325 pk, 435 Nm sprint in 6 seconden naar de 100 en heeft een begrensde topsnelheid van 250 km/u. Onder de motorkap ligt een 2.8 liter V6 benzinemotor met turbo.

Ook interessant!

  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron
  • Nieuwe Insignia
    Nieuwe Insignia maakt comeback als... crossover!
  • Dit is de sufste Opel OPC van Marktplaats
  • Jongste Astra OPC
    Jongste Astra OPC van Marktplaats: dit is 'm!

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

insignia, opc, Opel

Vorig bericht: « Geely CK-1 geflitst met 884 km/u
Volgend bericht: Robert Doornbos stapt per direct op bij Indycar team [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Kuukske zegt

    4 augustus 2009 om 16:38

    Das flink… moeten ze die bijna faillisement terugverdienen ofzo?

    Login om te reageren
  2. Pieter zegt

    4 augustus 2009 om 16:39

    @Kuuske, voor het topmodel van opel? vergelijks eens met een S4, S5, S6… je komt er hier nog goed vanaf vind ik.

    Login om te reageren
  3. Kraoel zegt

    4 augustus 2009 om 16:41

    Lol audi S4 vergelijken met dit haha, Audi zit 10 klasses hoger.

    Login om te reageren
  4. maxie1996 zegt

    4 augustus 2009 om 16:44

    De audi s4 zou ik nemen, dat ding schrijft zo snel af.

    Login om te reageren
  5. FiXeR zegt

    4 augustus 2009 om 16:45

    Audi 10 klasses hoger? Onderbouwing graag, ik lach hier namelijk de billen uit m’n string.

    Login om te reageren
  6. de sjonnies zegt

    4 augustus 2009 om 16:46

    Ahem, was de Opel Lotus Omega (1990 – 1992) niet de aller aller snelste Opel ooit? 377pk en 568 Nm?

    Login om te reageren
  7. Think-Tank zegt

    4 augustus 2009 om 16:46

    In la Belgique geven ze hem mee voor 43.900. BTW inbegrepen. Dat doen ze omdat de staat dan zeker is dat ze ontsnapte gevangenen in een OPC gaan rijden en ze die gevangen vervolgens zéker niet kunnen pakken. Met hun Q7 konden ze te kortbij komen, vandaar dat het iets sneller moet. Einde quote Minister De Clercq.

    Login om te reageren
  8. Jezus zegt

    4 augustus 2009 om 16:48

    Doe mij maar een Audi A6 2.0 TDI.

    Login om te reageren
  9. ganryu zegt

    4 augustus 2009 om 16:56

    Weet wel zeker dat een Audi nog harder afschrijft…

    Login om te reageren
  10. Remco zegt

    4 augustus 2009 om 16:56

    @ Kraoel, Nou als ik voor bijna hetzelfde geld 10 klasses hoger kan rijden dan zal ik dat niet laten hoor haha.

    Verder heeft Opel hiermee wel een mooi goed model in het programma!

    Login om te reageren
  11. ivanadrive zegt

    4 augustus 2009 om 17:00

    @Think-Tank in BE komt er wel nog eens €5000 (inschrijvingstaks gebaseerd op vermogen) bij bovenop de aankoopprijs.

    Hoe zit dat eigenlijk in NL?

    Login om te reageren
  12. Sjaak zegt

    4 augustus 2009 om 17:01

    @ FiXer; meesterlijke reactie! :D

    Login om te reageren
  13. Kuukske zegt

    4 augustus 2009 om 17:01

    @Pieter
    Audi is een premium merk, en Opel niet. Ik vind het dus flink.

    Login om te reageren
  14. six-trey zegt

    4 augustus 2009 om 17:03

    haha 62.350 euro voor een 325pk sterke hatchback no thank you, voor dat geld koop ik liever een C6 ofzo (chevy C6 een citroen ;) )

    Login om te reageren
  15. Laurens zegt

    4 augustus 2009 om 17:04

    @think-tank

    prijsverschillen zullen nog wel hoger worden voor relatieve veelverbruikers: de slurptax heet dat bij ons. In ruil voor het langzaam afschaffen van onze BPM belasting zorgt de overheid er via de slurptax voor dat mensen met een iets hoger inkomen toch nog voldoende belasting blijven betalen. Het liefst ziet men iedereen in Nederland in de bijstand, en in een Aygo (of Prius), lijkt het wel.

    Modellen zoals de OPC, die in de verbruikstesten slecht scoren, leggen het in de toekomst nog meer af tegen de S4’s ed., die wel aardig scoren.

    Login om te reageren
  16. Think-Tank zegt

    4 augustus 2009 om 17:05

    ivanadrive: nettoprijs + 42% BPM + 19% BTW over de nettoprijs en alles optellen. Weet wel dat de nettoprijs van een auto iets lager ligt dan in Belgie

    Login om te reageren
  17. Benz.. zegt

    4 augustus 2009 om 17:07

    @Six-trey

    Een nieuwe Corvette C6??

    Dat zal wel niet aangezien de Corvette C6 90.000 Euri’s kost..

    Of heb ik het mis? :)

    Login om te reageren
  18. EnzoR zegt

    4 augustus 2009 om 17:09

    Lekker! Echt een topmodel! Word een topper!

    Login om te reageren
  19. AlwinK zegt

    4 augustus 2009 om 17:13

    goedemurgen…
    “ik heb een auto van meer dan 60.000 euro”
    “oh wat voor een dan?”
    “een Opel…..”

    Login om te reageren
  20. b0z4 zegt

    4 augustus 2009 om 17:17

    Voor 60.000 euro koop ik wel wat anders dan een ” Opel “

    Login om te reageren
  21. Hoflander zegt

    4 augustus 2009 om 17:18

    Dit gaat natuurlijk niks worden. Schoenmaker hou je bij je leest!

    Voor dit geld overigens dan nog liever een Passat CC, 3.6 V6 FSI 220 kW/300 pk 6-DSG voor 56.790 eurie en 4 mile in the pocket ;- )

    Login om te reageren
  22. six-trey zegt

    4 augustus 2009 om 17:20

    @Benz..
    Het is een Z06 dat 90.000 kost een C6 heb je al voor een 65.000 euro

    Login om te reageren
  23. Benz.. zegt

    4 augustus 2009 om 17:25

    @Six trey

    Een C6 voor 65.000 euro..?!

    Okay, foutje.. maar is dat mét BPM en pretbelastingen of zonder? :D

    Login om te reageren
  24. vla zegt

    4 augustus 2009 om 17:25

    @ de sjonnies
    + 1! ;) Maar was dat geen Lotus?

    Trouwens, weg met die fanboys hier.

    Login om te reageren
  25. Rutger zegt

    4 augustus 2009 om 17:27

    @de sjonnies. Was dat niet een Lotus Opel Omega en dus formeel geen Opel?

    Login om te reageren
  26. Huub zegt

    4 augustus 2009 om 17:28

    @six-trey

    Niet in NL…

    C6 – 108.790,-
    Z06 – 146.690,-
    ZR1 – 202.690,-

    Login om te reageren
  27. Laurens zegt

    4 augustus 2009 om 17:33

    Een opel voor dik 60.000 euro… riiiight, neem dan gewoon een BMW 3.35 sedan voor 59.385 met 306pk (of audi, mercedes, lexus o.i.d.). Ondanks wat pk’s minder denk ik dat hij alsnog sneller is, je staat iig niet voor sjaak met een opgefokte opel…

    Login om te reageren
  28. Chris zegt

    4 augustus 2009 om 17:36

    Een stuk mooier dan die nieuwe e-klasse station die ook op frontpage staat.

    Login om te reageren
  29. Carma zegt

    4 augustus 2009 om 17:39

    @ Think-Tank: Volgens mij is de BPM altijd nog 40% en niet 42%

    Login om te reageren
  30. BaRa zegt

    4 augustus 2009 om 17:41

    heren, eerst mee rijden, dan pas over zeiken. Zeker als je ongrijpbare termen als “premium” of “klasse” gaat gebruiken.

    Login om te reageren
  31. Tommy zegt

    4 augustus 2009 om 17:44

    Bleegh! Dan liever een mooie S4 of 335i, dit ziet er wel heel sjonnie uit allemaal! En de S4 is ook nog eens veel sneller.

    Login om te reageren
  32. Vanquish zegt

    4 augustus 2009 om 17:46

    500x liever deze Opel dan een Audi!

    Login om te reageren
  33. Guido zegt

    4 augustus 2009 om 17:50

    Sjonge, wat een geziek weer hier..
    “liever een S4” nog nooit in beide gereden door de meesten, laat staan 1 van 2. en over afschrijving.. puur op berekeningen zal het niet veel uitmaken.

    Login om te reageren
  34. Ivo zegt

    4 augustus 2009 om 18:00

    @ Kuuske:

    Audi is niet premium…

    Login om te reageren
  35. six-trey zegt

    4 augustus 2009 om 18:01

    @huub & Benz..
    :shock: jullie worden zooooo geneukt door de overheid
    in Belgie
    C6 – 65.000
    Z06 – 90.000
    ZR1 – 125.000

    Login om te reageren
  36. MCW zegt

    4 augustus 2009 om 18:01

    Wat een mietjes hier.. ja gaan jullie maar rijden in een doorsnee Audi of BMW.. saaie kantoorrukkers. Een Insignia ziet er al goed uit maar zo’n OPC gelijk ook onderscheidend. En het interieur oogt hoogwaardig en zal vast lekker rijden. Je hoeft je echt niet te schamen in deze Opel..

    Login om te reageren
  37. Dennis zegt

    4 augustus 2009 om 18:07

    Yeah, right…. 140.000 gulden voor een Opel. Welke Dukes of Hazzard gaan dat er voor neertellen? Ieder z’n ding, maar ik denk dat gemiddelde aannemer nu zijn geld liever even bij zich houdt.

    Enne, Dit is niet de krachtigste Opel ooit. Remember de Opel Lotus Omega…?
    377 pk, 3.8 liter biturbo, 569Nm, 280km/h.

    Login om te reageren
  38. Benz.. zegt

    4 augustus 2009 om 18:10

    @Sis-trey

    Tja, wij hebben nou eenmaal een auto-onvriendelijke regering die het automobilistje pesten lekker in het vaandel houdt. Ach, ik ben (nog) niet toe aan een nieuwe Mercedes dus rond die tijd is de BPM al wel een stukkie lager dan nu… :)

    Maar gelijk heb je wel.. We worden genaaid waar we bij staan, ook aan de benzinepomp overigens!

    Login om te reageren
  39. bouwt zegt

    4 augustus 2009 om 18:14

    “Als je 400 euro meer betaalT…”

    Login om te reageren
  40. Benz.. zegt

    4 augustus 2009 om 18:17

    @MCW

    Ben je een mietje, als je het geld hebt voor een redelijke Audi of BMW? Beetje kortzichtig opgemerkt. En een BMW bijv. hoeft écht niet saai te zijn.. Mensen die er 1 kopen zullen dat niet doen als ze het saaie auto’s vinden dus dat is geheel subjectief. Je kunt dergelijke auto’s ook mooi en luxe aankleden dus dat heb je dan al.

    En dan nog wat: liever een Duitse Degelijke Audi, Benz of BMW dan een Mazda welke van binnen al helemaal grijs en plastic oogt en is.. ;)

    En Btw, deze Opel OPC ziet er retestrak uit.. Een waardige concurrent dus voor bijv. een Passat R36 of iets dergelijks.

    Ik zou hem niet vergelijken met een S4 ofzo, al is dat niet onmogelijk!

    Login om te reageren
  41. Think-Tank zegt

    4 augustus 2009 om 18:19

    @carma: sorry, tikfoutje… :oops:

    Login om te reageren
  42. mastertjen zegt

    4 augustus 2009 om 18:31

    Lijkt mij vrij prijzig maar Opel kan deze schoonheid natuurlijk ook niet voor een appel en een ei verkopen. Zal allicht zeer zeldzaam worden op onze wegen.

    Btw, weet iemand waar ik de foto bij het artikel in hi-res kan vinden?

    Login om te reageren
  43. Laue zegt

    4 augustus 2009 om 18:38

    whaha wat een lol, audi 10 klasse hoger whahaha. ik heb niets tegen audi. maar deze opel kan zich uitstekend meten met een s4. dat audi meer modellen boven dit segment heeft (rs6,s5,r8 enz enz) wil niets zeggen

    Login om te reageren
  44. MCW zegt

    4 augustus 2009 om 18:39

    @ mastertjen, wellicht op netcarshow.com

    “Ben je een mietje, als je het geld hebt voor een redelijke Audi of BMW? Beetje kortzichtig opgemerkt.”

    Nee al die andere opmerkingen over ‘die Opel’ zijn niet kortzichtig wilde je zeggen..? Een 3-serie blijft een 3-serie, ook al heb je er mooie velgen onder. Imo wel een prachtige auto hoor maar doel meer op het feit dat mensen hier gelijk maar voor een standaardkeuze gaan omdat de buurman dat zo het liefst ziet…

    Ja deze OPC is duur maar je krijgt wel een retesnelle auto met een onderscheidend uiterlijk, 4WD én meer ruimte dan een A4, 3-serie e.d.. NIKS mis mee dus. Als je je blind staart op een logo, dán vind ik je pas een mietje..

    Login om te reageren
  45. mttn zegt

    4 augustus 2009 om 18:46

    mense, jha t’is ne opel
    ma gvd hij ziet der goe uit!
    dus stop met zeveren over audi en bmw
    dit is een opel di en snel is en er goed uitzien, accepteer da nu maar gewoon

    Login om te reageren
  46. MCW zegt

    4 augustus 2009 om 18:49

    Opel Insignia OPC: 62.350
    Audi A4 3.2 FSI quattro Pro Line: 60.240
    BMW 335i High Executive: 61.615
    Infiniti G37 S: 60.735
    Saab 9-3 Sport Sedan 2.8 Turbo V6 Aero XWD: 63.100

    Een kale S4 is al 72.580, een M3 is 100.770, een IS-Fr is 104.510 en een R36 is 67.540

    Prima geprijst dus voor een sportief topmodel van een middenklasser

    Login om te reageren
  47. CX9Owner zegt

    4 augustus 2009 om 18:55

    @ MCW correctie de insignia is groter als een 5 serie nog beter prijs verhouding dus als je ehm dan gaat vergelijken maar zelf zou ik liever willen wachten op de speed6

    Login om te reageren
  48. Laurens zegt

    4 augustus 2009 om 18:58

    @MCW
    Grappige gedachtegang dat jij een BMW 3.35 of een Audi S doorsnee vindt en mensen die deze auto’s kopen als saaie kantoorrukkers bestempelt. Al helemaal in de gedachtegang dat je een merk dat bekend staat voor corsa’s. fuctra’s en astra’sl daarmee verdedigt….

    En een onderscheidend uiterlijk? Kom op, het is een fraaie bak dat wel, maar vergeleken met dat geld is een bv. S4 velen malen mooier en de enige reden dat die OPC onderscheidend zou zijn, zou misschien zijn omdat er maar een paar mensen zijn die er serieus over nadenken om voor 60k in een opel te rijden…

    En daarnaast is een S4 of een 3.35 geen standaard keuze, veel mensen zullen een minder snelle maar grotere auto kiezen (A6, 5 serie, E-klasse). Maarja over smaak valt eigenlijk ook niet te twisten..

    Login om te reageren
  49. Benz.. zegt

    4 augustus 2009 om 18:58

    Kijk, daar heb je gelijk in. Maargoed, een Opel blijft gewoon een Opel. Ook al heeft hij ruim 320 pk + een bredere bodykit. Het is daarintegen wél een leuk alternatief voor een BMW 335i of een S4, dat is gewoon zo. Vind ik zelf ook.

    Er is sowiezo iets met iemand mis als hij niet zijn eigen hart volgt bij de keuze van een nieuwe auto dan dat hij hij/zij bang is om uitgelachen te worden..

    Maar deze OPC ziet er gewoon goed uit, al moet ik wel wennen aan de voorbumper maar aan de andere kant: Je onderscheidt je wel van de rest.

    Je moet je sowiezo nooit blind staren op een logo, dan maak je miskoop op miskoop..

    Login om te reageren
  50. Benno zegt

    4 augustus 2009 om 19:08

    Miskoop op miskoop ??!!!! Speak for yourself mate! :)

    Login om te reageren
  51. lincoln zegt

    4 augustus 2009 om 19:10

    @Benno .. lees dan maar een keertje over .. suffe ..

    Login om te reageren
  52. Benz.. zegt

    4 augustus 2009 om 19:11

    Speak for myself??

    Nee hoor, heb geen miskoop gemaakt, integendeel..

    En ben ik je ”mate”?

    Dacht het toch even niet! :)

    Login om te reageren
  53. Lucb zegt

    4 augustus 2009 om 19:13

    Miskoop op miskoop, dus dat betekent een goede koop, want – en – is +.

    Nette prijs voor deze auto. Mensen zeggen wel dat een BMW of Audi goedkoper is, maar dan heb je niet zo’n apart uiterlijk, laten we het nog niet gaan hebben over de opties die je aanvinkt; die hoger zijn in prijs.

    Login om te reageren
  54. Benz.. zegt

    4 augustus 2009 om 19:14

    @Benno

    ”Miskoop op miskoop ??!!!! Speak for yourself mate!”

    Ik snap ook niet hoe je er bij komt..

    Ach, de clou is me totaal ontgaan denk ik.

    @lincoln

    :lol:

    Login om te reageren
  55. w0o0dy zegt

    4 augustus 2009 om 19:14

    Als ik de keuze had uit deze OPC of de 335i dan is de kans minder dan 1% dat het de OPC werd. Toch denk ik dat de Infiniti G37 wellicht de beste is uit dat rijtje. Exclusief, betrouwbaar en minstens zo snel maar tegelijkertijd wat minder sjonnie met wat centen en minstens zo comfortabel als de Bmw of de Opel (maar voor ik de knoop door zóu hakken eerst ff allemaal proberen natuurlijk)

    Login om te reageren
  56. Benno zegt

    4 augustus 2009 om 19:20

    Misschien mis ik het: Je moet je sowiezo nooit blind staren op een logo, dan maak je miskoop op miskoop..

    Blijkbaar niet helemaal bekend met de gemiddelde Australische term,

    Mate moet je niet te letterlijk nemen kun je een hoop dingen voor invullen!

    Login om te reageren
  57. kempenaer zegt

    4 augustus 2009 om 19:27

    62.350 euro?

    grapje zeker?

    Login om te reageren
  58. MCW zegt

    4 augustus 2009 om 19:27

    “Het is daarintegen wél een leuk alternatief voor een BMW 335i of een S4, dat is gewoon zo”

    Een S4 is 10.000 euro duurder. Dat noem ik geen alternatief. Daarom kwam ik met de 3.2 FSI quattro Pro Line aan

    “Grappige gedachtegang dat jij een BMW 3.35 of een Audi S doorsnee vindt en mensen die deze auto’s kopen als saaie kantoorrukkers bestempelt. Al helemaal in de gedachtegang dat je een merk dat bekend staat voor corsa’s. fuctra’s en astra’sl daarmee verdedigt….”

    Een 3-serie of A4 zie je overal. Een dikke motor zie je er niet vanaf. Daarbij maak je de fout om gelijk over Opel te beginnen terwijl het hier gaat om een Insignia OPC! Een auto die je niet op elke straathoek zult vinden

    “En een onderscheidend uiterlijk? Kom op, het is een fraaie bak dat wel, maar vergeleken met dat geld is een bv. S4 velen malen mooier ”

    Slimmerd, voor dat geld heb je geen S4.. daarbij ziet de S4 er bijna hetzelfde uit als de mislukte A4 (hangende kont). En ja hij is onderscheidend. Want a) de Insignia is al geslaagd maar dit is een topmodel met onderscheidende velgen, bumpers en sideskirts. Ben je nou echt zo dom of moet ik het je nog tig keer uitleggen?

    Login om te reageren
  59. donstil zegt

    4 augustus 2009 om 19:27

    of de opel isignia opc nou snel is, goed uit ziet of gewoon domweg opgefokt is het blijft een opel en dan is 62,350 gewoon veel geld.

    Login om te reageren
  60. MCW zegt

    4 augustus 2009 om 19:30

    62.350 is ook veel geld voor een andere middenklasser die minder ruim is en waarschijnlijk minder luxe…

    Login om te reageren
  61. donstil zegt

    4 augustus 2009 om 19:31

    @mcw

    “Een kale S4 is al 72.580, een M3 is 100.770, een IS-Fr is 104.510 ” deze wagens mag je niet vergelijken met de opc joh. staan mijlen verwijderd van de insignia opc op de ladder.

    dan is de 335i/a4 3.2/passat r36 beter.

    Login om te reageren
  62. MCW zegt

    4 augustus 2009 om 19:40

    Dat zijn de sportieve topmodellen (muv RS4) van andere middenklassers, vandaar. Zelf heb ik de OPC juist vergeleken met de 335/A4 3.2/R36…

    Login om te reageren
  63. Tommy zegt

    4 augustus 2009 om 19:46

    Een S4 sedan kost zo’n 71 mille en die is niet bepaald kaal te noemen. Daarbij kijken klanten in deze klasse iets minder naar de prijs dan normaal. En ja als je pakketen als High Executive en Pro Line gaat aankruisen loopt de prijs aardig op… Een standaard A4 3.2 quattro kost 54 mille, de 335i xDrive is standaard al een stuk duurder met 61 mille. De R36 is trouwens wel zwaar over-priced, zie hem ook niet veel rijden in NL.

    Maarja ik mag de Insignia zowiezo al niet vanwege zijn uiterlijk, ziet er een beetje sneu en zielig uit en het interieur is helemaal scheef en uitgerekt.

    Login om te reageren
  64. F355GTB zegt

    4 augustus 2009 om 19:49

    Nou, dan schatte Wouter het aardig in:
    http://www.autoblog.nl/archive/2009/07/08/rijtest-video-opel-insignia-opc
    Ik vind het wel een schappelijke prijs voor deze auto.

    Login om te reageren
  65. kempenaer zegt

    4 augustus 2009 om 19:51

    Een Opel mag maximaal 15.000 euro kosten.

    Login om te reageren
  66. kempenaer zegt

    4 augustus 2009 om 19:52

    Nieuw.

    Login om te reageren
  67. Benno zegt

    4 augustus 2009 om 19:59

    Ha ha idd. :)

    Moet toegeven deze ziet er best aardig uit maar ik ga toch voor een ander
    logo: BMW335i

    Login om te reageren
  68. Donstil zegt

    4 augustus 2009 om 20:11

    @kempenaer AMEN!!

    Login om te reageren
  69. schnitzerken zegt

    4 augustus 2009 om 20:16

    In België volgens de website voor de 4deurs : € 42.400,00
    en de hatchback : € 42.800,00

    De tourer : € 43.500,00

    Nuja, ik zou zeggen, Nederland is duur..

    Login om te reageren
  70. Dennis zegt

    4 augustus 2009 om 20:24

    @ Kuuske Audi is niet premium zijn omgekatte VW’s

    En verder hij kan nog zo krachtig zijn en Opel kan hem nog zo duur maken maar het blijft maar een Opel.

    Login om te reageren
  71. Romeo zegt

    4 augustus 2009 om 20:50

    Leuk al die gastjes die zeggen dat ze liever een 335i hebben dan deze Opel. Deze Opel ziet er gewoon dik uit en mensen die bekend zijn met Opel weten dat het degelijke auto’s zijn. En iedereen maar praten over liever Audi of BMW terwijl ze zelf hooguit een 320 uit 1992 rijden!! Drive first then speak!!

    Login om te reageren
  72. kempenaer zegt

    4 augustus 2009 om 20:57

    Degelijk? Na 2 jaar zijn het allemaal uitgelubberde bakken.

    Login om te reageren
  73. Benno zegt

    4 augustus 2009 om 20:58

    Da`s mooi mijn BMW is sneller dan deze Opel…

    Login om te reageren
  74. lincoln zegt

    4 augustus 2009 om 21:07

    @Benno .. nou en !! dus !!

    dat maakt je niet meer dan gewoon een consument ..
    er zullen ook wel auto,s “sneller” zijn dan jouw BMW ..

    BMW knullies doen altijd net of ze hun auto zelf gemaakt hebben ..
    je hebt gewoon een product gekocht hoor ..

    meer niet .. consument ..

    Login om te reageren
  75. Benno zegt

    4 augustus 2009 om 21:16

    .. lees dan maar een keertje over .. suffe ..

    En iedereen maar praten over liever Audi of BMW terwijl ze zelf hooguit een 320 uit 1992 rijden!! Drive first then speak!!

    Login om te reageren
  76. Nickett zegt

    4 augustus 2009 om 21:31

    Mooie wagen, wel vrij aan de prijs.. maar als je in dat segment winkelt maakt een duzentje links of recht toch niet zoveel uit? :)

    Login om te reageren
  77. Nero zegt

    4 augustus 2009 om 21:42

    @ Benz

    De Mazda scoort wel kwalitatief hoger volgens een onderzoek van een Engels verzekeringsmaatschappij. Mercedes staat helemaal onderaan.

    Login om te reageren
  78. 406_v6 zegt

    4 augustus 2009 om 21:57

    Een Opel voor € 62.350,- ??? dat doet me denken aan een aantal jaren geleden bij de introductie van de Peugeot 407 coupé; zegt die verkoper, da’s nou nog eens koopje zo’n 407 coupe pack V6 Hdi (van cá 52.000,-)…. ik zeg tegen die verkoper een koopje?
    Fl 125.000,- voor een Peugeot? Never nooit niet.

    Nu weer Fl 137401,32 voor een Opel….. ’t moet niet gekker worden.

    Overigens is de OPC een zéér begeerlijke wagen, liefst de 5 deurs hatchback in OPC blauw :mrgreen:

    Login om te reageren
  79. Jetman zegt

    4 augustus 2009 om 22:09

    K vind de ‘gewone’ insignia mooi maar al luchthappers enzo zijn net iets te overdreven. het ziet er meer uit als een asobak. net of al die hoge pieven bij een bedrijf m nou kopen. veel te schlecht voor hun imago. zelf zou ik gaan voor de 335i coupé.

    Login om te reageren
  80. Henk zegt

    4 augustus 2009 om 22:22

    Deze wagen is pas getest in een bekend autoblad en hij kwam er niet goed vanaf.. Het is allemaal oude techniek en de motor moet er flink aan sleuren om hem in 6.2 sec naar de 100 te krijgen. Verbruik ook enorm hoog en het bekende verhaal.. niemand koopt een opel voor dat geld.

    Login om te reageren
  81. DD zegt

    4 augustus 2009 om 22:37

    Doe mij hem maar! Die Passat R36 ;)

    Login om te reageren
  82. yns zegt

    4 augustus 2009 om 23:30

    nice car maar is te duur ik ga zeker en vast niet 60 k uitgeven aan een opel

    Login om te reageren
  83. Vanquish zegt

    4 augustus 2009 om 23:45

    @MCW: Ik sluit me bij je aan! Ik wed dat je in deze Insignia qua luxe niks te kort komt vergeleken bij een andere Duitser (mag ook wel voor dit geld). En de looks vind ik zelf ook véél beter, daarbij komt ook nog dat dit veel exclusiever zal zijn (en blijven!). In zo’n OPC trek je meer bekijks.

    Login om te reageren
  84. DenE zegt

    4 augustus 2009 om 23:59

    Nette prijs voor deze bom. En terecht een goeie 7mile goedkoper dan een R36. Die IS sneller aan de 100 en heeft standaard DSG (met lanchcontrol).
    Daarnaast geloof ik niet dat ze (bij voorbeeld) de middenconsole van ander materiaal gemaakt hebben als bij de ‘normale’ Insignia’s (fisher-price plastic)
    Dus ook hier, geheel terecht dat’ie goedkoper is als een R36. Daar zijn mooiere materialen gebruikt en die zit beter in elkaar. Ik weet dat het een ‘oud model’ is, maat als ik het geld zou hebben, zou ik tochm even doorsparen en voor een R36 gaan. De BMW 3 of de Audi A4 zijn, in mijn ogen geen alternatief, deze zijn -stukken- kleiner als de Insignia. Zeker van binnen.
    Daarom denk ik dat het enige echte vergelijk met de R36 kán zijn. (of inderdaad de CC 3.6 V6 die heeft dezelfde prestaties als de normale R36)
    Verder een hele knappe auto, maar vanwege de diefstal van Wouter zal je deze, net als de R36, niet vaak tegen gaan komen op ‘sNeerlands wegen.
    Zeker als je de prijzen hoort van onze Belgische vrienden als vergelijk.

    Login om te reageren
  85. F355GTB zegt

    5 augustus 2009 om 00:06

    @kempenaer :
    Dat een Opel maximaal 15.000 euro zou mogen kosten, da’s natuurlijk slap gelul ! Het is een beetje mode geworden om Opel af te kraken… en alles wat bij de VW-familie hoort op te hemelen. Ik heb zelf zes jaar opel gereden en ik weet uit ervaring dat het 2.0 16V turbodiesel-blok van Opel een lekkerdere motor is dan de 1.9 TDI van VW.
    Daarentegen is het wel voorlopig mijn laatste Opel geweest. Maar dat komt vooral door de slechte service van een bepaalde Opel-dealer.

    Login om te reageren
  86. Henk zegt

    5 augustus 2009 om 00:16

    Een VW is idd. niet beter en de diesels van VW maken een enorme herrie.
    Als je betrouwbaarheid wil en echt snelle motoren en niet voor een merknaam wil betalen, dan moet je wagens uit het oosten kopen.
    In de klasse Opel en VW is een ford nog de beste keus, als je dan toch een westerse wagen wil rijden.

    Login om te reageren
  87. DenE zegt

    5 augustus 2009 om 00:28

    Jongens…. Diesel ?… we hebben het hier over de OPC !!!! Waar komen die knikkerbakken ineens vandaan ?
    @Henk een Ford ?… tsja jammer die die géén Mondeo maken met dik 300Pk.
    Dus da’s ook geen alternatief. Ik blijf bij mijn uitspraak hierboven. Het enige vergelijk met de Insignia OPC is de VW Passat R36 of de Passat CC 3.6.
    Qua ruimte, qua kosten en qua uitrusting doen er geen anderen mee.
    ik ben benieuwd wat er gebeurd als deze twee head-to-head gaan.

    Login om te reageren
  88. Racer X zegt

    5 augustus 2009 om 01:22

    Waarom heeft niemand het nog over het belachelijke gewicht van een dikke 1800kg gehad? Geen gewicht dat bij een sportsedan past, op dit punt heeft Opel vreselijk hard gefaald tov de concurrentie. Geef mij maar een 335i. En nee, ik rijd geen 320 uit ’92.

    Login om te reageren
  89. mb zegt

    5 augustus 2009 om 01:44

    Een premiumprijs voor een niet premium auto.En een duf imago.

    Login om te reageren
  90. ganryu zegt

    5 augustus 2009 om 02:01

    Waarom zouden Audi en BMW-rijders bang zijn voor deze OPC? Bang dat Opel zgn ‘premium’ rijders wegtrekt?

    Denk dat je jezelf overschat.

    Login om te reageren
  91. Arie Beukenoot zegt

    5 augustus 2009 om 07:43

    Een Insignia is formaatje a6 / 5-serie. Ga eens daarmee prijsvergelijken ipv. met de a4 / 3-serie.

    Login om te reageren
  92. bozewolf zegt

    5 augustus 2009 om 07:50

    Gevestigde Duitse orde is voor portugeze klotekklijers, koop een Opel.

    Geef maar die zwarte Tourer. Even langs een tunert brengen voor meer boost. Heb je een bak die de straatstenen eruit trekt zonder dat elke puisterige 16 jarige op je buitenspiegel loopt te fappen omdat er “MTM” opstaat.

    Login om te reageren
  93. DD zegt

    5 augustus 2009 om 08:12

    @Vanquish: Kom op zeg! De looks beter dan die van een Audi of bmw??? Die hebben sowieso al niet die goedkope Renault plastic ‘sierstukken’ in de voorbumper, zoals de Insignia dat wel heeft! En een Vanquish heeft die ook niet :p

    Login om te reageren
  94. ruben zegt

    5 augustus 2009 om 08:32

    Overal Pech En Last (O.P.E.L)

    Login om te reageren
  95. Dennis zegt

    5 augustus 2009 om 09:00

    @ Romeo

    Opels zijn niet degelijk…..ze roesten namelijk erg vaak
    En de ecotec diesels noemen ze niet voor niets ecolekdiesels omdat deze motoren nogal een hoog olieverbruik hebben

    Login om te reageren
  96. SjonnieTurk zegt

    5 augustus 2009 om 10:18

    Sinds wanneer is Audi premium?!
    Volgens mij is er een fetisj voor Audi door een meerderheid van de Autoblog bezoekers.
    Of is het toch een running gag op Autoblog?
    Hoe dan ook Audi staat een beetje te hoog in het vaandel hier.

    Jongens we hebben het hier over een Opel Insignia en die is toch een formaat groter dan de 3-serietjes en a4/s4’tjes waarmee die wordt vergeleken.

    Volgens mij wordt Opel een beetje onderschat en de menig andere merken overschat (en niet zo’n klein beetje) als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
  97. Laurens zegt

    5 augustus 2009 om 10:43

    @MCW
    “Een 3-serie of A4 zie je overal. Een dikke motor zie je er niet vanaf. Daarbij maak je de fout om gelijk over Opel te beginnen terwijl het hier gaat om een Insignia OPC! Een auto die je niet op elke straathoek zult vinden” Ondanks de – volgens jou – onderscheidende velgen, bumpers en sideskirts blijft het een leuk maar geen spectaculair ontwerp en de auto zal je idd niet op elke straathoek vinden omdat 60k voor een Opel gewoon weinig mensen aantrekt.

    Wat het betreft dat een S4 stukken duurder is heb je helemaal gelijk, mijn fout! Jammer dat al je argumenten er verder op neerkomen dat de S4 duurder is en daarom niet als concurrent bestempeld kan worden, terwijl je geen een keer iets over de 3.35 zegt of over een andere concurrent zegt. Ik denk dat ik ook meer over jou intelligentieniveau zegt dan over die van mij.

    Login om te reageren
  98. Hendrik zegt

    5 augustus 2009 om 10:49

    OFF topic:
    kom op jongens: iedereen de broek naar beneden en op de tafel met de ballen. Jezus, wat een kinderachtig spelletje: Wie heeft de grootste ‘ballen’,lol!
    On topic.
    Ik denk dat de gemiddelde koper dit teveel geld vind. Wel jammer voor zo’n mooie auto. De eerste sinds jaren van Opel!
    Oh ja, het is maar een mening en de waarheid die bestaat niet. Zoals Nietzsche ooit aangaf: de waarheid is een aan eeenschakeling van eigen waarnemingen!

    Login om te reageren
  99. Mercedes zegt

    5 augustus 2009 om 11:02

    Mooie auto. Voor een redelijke prijs gezien de 4 x 4.
    Een Ford RS kost bijvoorbeeld al eur 50.000,-.
    En dat is echt een klasse lager.

    Login om te reageren
  100. Bimbo Lover zegt

    5 augustus 2009 om 11:03

    Als ik de redenatie van sommige mensen hier mag samenvatten: De Opel is groter en goedkoper en daarom beter. Dus als we die redenatie doortrekken is een Insignia OPC een betere auto als een M3/M5, een C/E63 AMG, een RS 4/6 want goedkoper en groter. Maar ook beter als een Ferrari, Porsche en Lamborghini want goedkoper en groter.
    Dit zijn dus kulargumenten. Premiumauto’s hebben een veel betere afwerking, betere motoren, betere wegligging, beter onderstel, betere stoelen en een beter imago. Dat sommige Opel adepten daar geen vrede mee kunnen hebben is zielig, maar val ons met die frustratie niet lastig. Deze OPC is een leuke bak voor Opel adepten, niet meer en niet minder.

    Login om te reageren
  101. 406_v6 zegt

    5 augustus 2009 om 11:37

    @bimbolover,

    Waaruit leid jij af dat de Isignia OPC géén premium kwaliteit zou zijn?

    Heb je wel eens goed in een “premium” Ferrari gekeken naar de “Premium” afwerking? slecht passende naden tussen de interieurdelen, klapperende geluiden uit het dashboard al vanaf zo’n 20.000 km op de klok, loshangende kabelbomen….

    Betere stoelen in een “premium” auto? ….. de Opel is de 2e fabrikant die een kwaliteitskeurmerk aan z’n Insignia stoelen MAG geven (AGR keurmerk).

    Zolang “premium” wordt afgeleid van een logo op de motorkap is “premium” voor mij een loze kreet….

    Login om te reageren
  102. tripple zegt

    5 augustus 2009 om 11:58

    iemand met een beetje verstand zal dit nooit kopen
    zelfs niet met een heel klein beetje verstand

    Login om te reageren
  103. Niels zegt

    5 augustus 2009 om 12:10

    Premium is bij deze verklaard tot Autoblog-Term 2009.
    Wat een marketinggelul, Een merk is niet premium, een product kan dat wel zijn.
    Welke Audifapper hier heeft of in een insignia gereden of er in iedergeval ingezeten? Auto is gewoon af en kan de vergelijking met Audi prima aan.
    Daarbij komt dat je voor het geld een grotere en beter uitgeruste auto hebt, en ook nog eens het topmodel. Tevens, de restwaarde van OPC-modellen is prima.

    Login om te reageren
  104. 406_v6 zegt

    5 augustus 2009 om 12:10

    @tripple,

    zet je petje maar weer goed en kruip maar achter het stuur van je gepimpte golf…..

    Login om te reageren
  105. TDI zegt

    5 augustus 2009 om 12:15

    Opel maakte grote fouten de auto gaat totaal niet vooruit in verhouden met pk’s, plus een enorm groot turbogat, ik heb er nog niet mee gereden maar heel veel autobladen klagen derover. dus om dan 62 000 daarvoor neer te tellen veel te overdreven. als je dan bv een 325I koopt heeft 100pk minder en gaat bijna eve snel en een pak goeiekoper als voorbeeld

    Login om te reageren
  106. Trevor zegt

    5 augustus 2009 om 12:54

    Voor dat ik hier een oordeel over vel wil ik er eerst mee gereden hebben… Een turbogat, waar sommige bladen overschrijven, kan soms juist ook een leuke “fun”factor zijn… Zeker als je er mee leert spelen… Ennnn blijft natuurlijk wel weer leuk dat gelijk door iedereen het vergelijk wordt gezocht met BMW/AUDI..enz… Dat zegt natuurlijk weer genoeg. Opel zelf doet dat namelijk niet…

    Login om te reageren
  107. M-lover zegt

    5 augustus 2009 om 13:12

    @Trevor: je topmodel vergelijken met een 25i is dan ook geen goede reclame vrees ik…

    ik zou dan voor een 535d kiezen, daar diesel je opel’s topmodel bijna mee weg…

    blijft het feit dat ik vind dat nieuwe auto’s altijd te duur zijn als je ziet wat je er na een jaar of 3-5 voor terug krijgt, kun je beter goede occasie’s rijden!

    Login om te reageren
  108. Thys zegt

    5 augustus 2009 om 13:15

    Wel grappig dat hier weer allemaal van die fanboys zitten :P
    Ik zou deze auto gewoon rijden om z’n uiterlijk, z’n geluid en gewoon omdat je hem niet veel zult zien rijden omdat de meeste mensen hier het een lelijke auto vinden omdat er een opel badge op zit.

    Had er een BMW/Merc badge opgezeten was ie al ineens een stuk minder lelijk geweest.

    Stelletje klepzeikers

    Login om te reageren
  109. 406_v6 zegt

    5 augustus 2009 om 13:21

    @Thys,

    helemaal mee eens !! :D :D

    Login om te reageren
  110. BmwMPower zegt

    5 augustus 2009 om 14:28

    Het is nog steeds een boel geld, maar ik ga er vanuit dat je ook veel hebt voor dat geld.

    Verder heb ik er niet echt een mening over, wel een prachtige wagen!

    Login om te reageren
  111. Benz.. zegt

    5 augustus 2009 om 14:38

    @bozewolf

    ”Gevestigde Duitse orde is voor portugeze klotekklijers, koop een Opel.”

    Met zo’n kortzichtige opmerking laat je wel zien dat je er weinig van begrijpt en het intellectueel van een schaap hebt. Ohja, en dat je nog pubert..

    Zo’n OPC mag misschien onderscheidend zijn, meer ook niet. Opel heeft een duf imago, staat op instorten en is misschien niet meer te redden. Ze maken (imo) niet echt modellen die er uitspringen. Dat ze met zo’n OPC komen is leuk, maar verwacht niet dat een Opel van 62.000 euri’s Opel gaat redden want dat geld voor een simpele opel is gewoon veel te veel geld. Voor dat bedrag wil men een ster, of 4 ringen dan wel een BMW-logo op de motorkap.

    Nou ja, veel plezier met die metersdikke plaat voor je kop! ;)

    Login om te reageren
  112. MCW zegt

    5 augustus 2009 om 15:43

    Laurens… LEZEN! Ik heb het TIG keer gehad over de 335i en A4 3.2. Ik kwam ZELF ook nog met die vergelijking..

    Login om te reageren
  113. SjonnieKroket zegt

    6 augustus 2009 om 21:27

    Vind het een mooie auto, maar 63 mille voor een Opel…..pffff

    Verder tja Opel is nou niet echt een goed merk. Storingen storingen en nog eens storingen

    Login om te reageren
  114. ruud zegt

    9 augustus 2009 om 11:45

    prima auto de insignia..heb zelf een 18 executive..mooie auto,alleen helaas vergeten er een motor in te zetten..(en kom weer niet boven 1:8,5/1:9)

    Login om te reageren
  115. TCdoubleM zegt

    17 augustus 2009 om 10:22

    Insignia OPC begrenst?

    Jammer.. dacht juist van niet..

    Login om te reageren
  116. kenny claessens zegt

    11 september 2009 om 19:39

    Prachtig uitgewerkte auto echt waar !

    groeten kenny !

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North