Om te zorgen dat we ook nog even op de Opel stand komen buurten, neemt Opel twee wereldpremières naar Parijs: de Insignia Sports Tourer en de Insignia ecoFLEX (let op het milieuvriendelijke gebruik van hoofdletters).
De Insignia ecoFLEX is gestroomlijnder dan de normale Insignia, maar volgens Opel zal de flexECO Vectra geen compromissen sluiten qua prestaties.
Twee andere nieuwtjes zijn twee nieuwe motoren voor de Insignia. De 1.6 turbo benzine met 180 pk is in verschillende vormen terug te vinden in andere Opel modellen, maar de diesel is wel echt nieuw. De 2,0-liter BiTurbo met clean tech systeem levert 190 pk, dat klinkt al veelbelovend.
autoblogger zegt
Die Insignia Tourer ziet er goed uit, maar wel onpremium.
henk zegt
Nee jij ziet er zo lekker premium uit, en je auto vast ook.
gwboes zegt
Ik zou wel graag een afbeelding van die diesel motor willen zien. en in hoeverre de gelijkenis is met de bi-turbo diesel in de saab 9-5 die eigenlijk van fiat is.
autoblogger zegt
@henk: lol. ik wel inderdaad, mn auto niet ;)
Wouter zegt
@gwboes: dat is een goede vraag. Opel heeft het echter over een 2.0 liter blok en het Fiat blok is 1900 cc groot. Ooit zal GM weer afscheid nemen van de Fiat diesels.
corrado vr6 slc zegt
@ wouter:
‘bezine’ = beNzine natuurlijk…
Breinstein zegt
De Insignia ecoFLEX is gestroomlijnder dan de normale Insignia, maar volgens Opel zal de flexECO Vectra geen compromissen sluiten qua prestaties.
neem aan dat de tweede keer ook insignia bedoeld wordt?
Waxweazel zegt
190pk uit een BitTurbo 2.0 diesel is niet zoveel eigenlijk. BMW haalt er iets meer dan 200pk reeds uit met een BiTurbo diesel.
Renault heeft in de Ondelios hybride concept wel een 2.0 diesel met enkele turbo liggen die reeds 205pk levert.
Koppel en loopcultuur zegt meer denk ik.
En premium of niet, de auto ziet er goed uit en als de kwaliteit goed is telt zo status van premium niet meer. Behalve om er een te duur prijskaartje aan te hangen..
Timay zegt
2.0 diesel met 190pk, kben benieuw hoe dit rijdt.
Graag had ik eens aangehaald dat er altijd dood leuk aan Opel-bashing wordt gedaan.
Niet graag zien: OK
Onpremium: OK
Maar constant wanneer er iets uitkomt van Opel is het “OOOOH JAJAJAJAJA wat gaan we weer lekker Opel de grond inboren”.
Dit is “nog” niet gebeurd in dit artikel, maar als je elk ander willekeurig artikel opent van Opel is het van dat.
Het is niet omdat je je gal spuit over een Merk/Model, dat je Jeremy Clarkson bent eh…
Dit dat ik zo een Opel lover ben, maar het is als iedere halve “autokenner” er een sport van maakt om zo ook wat in aanzien te stijgen.
Ik ga ook niet op de daken roepen; C4 Picasso is een blok plastiek met een stuur. Neen, geniet van de auto’s die je graag ziet en hou je “terre muile” over Opel’s.
En ja ik rij met een Opel.
Rene zegt
@Timay, dat geeft niks hoor…..
Verder ziet deze auto er best goed uit in deze uitvoering. Ben toch erg benieuwd hoe de gemiddelde Insignia er straks op de weg uitziet.
Vwb een 190 pk diesel, dat is echt meer dan voldoende. Meer pk’s zonder verdere aanpassingen zal alleen maar leiden tot spinnende voorbanden……..
jan janzen zegt
@ Timay. Dat komt omdat dit een relatief serieus model is van Opel. Zelf zegt Opel dat de insignia vernieuwend en dynamisch is. Bovendien is het waarschijnlijk een auto die bij de nodige leaserijders in de smaak zal vallen.
Ot: Mooie auto, alleen jammer van de Q7 achterlichten
W!d zegt
wat ik niet snap bij dit soort modellen.. hebben ze het orgineel dan zo slecht ontworpen dat de luchtweerstand zo slecht is? Waarom passen ze dit niet gewoon op alle modellen toe. Pure marketing! Hetzelfde met de Bluemotions, als het zo geweldig is, waarom niet alle auto’s verlagen en betere stroomlijn geven, en dat je moet bijbetalen als je hem niet wilt verlagen..
Trobken zegt
Ford gaat toch 300pk loslaten op de voorwielen van z’n Ford Focus RS?
Daar zit je wel met een ander concept dan een break, maar toch…
Anderzijds is de 123d van BMW een achterwielaandrijver…
Simpson zegt
@timay okay ik heb me ingehouden:
liever een blitz op mijn elektroshocktherapie dan op mijn grille!
Weer de blitz (pun intended) maken met een dikke diesel en wat er in de showroom staat voor de 40 mille die je te besteden hebt (i wish) is een 1.6 met 110pk.
ja het rijdt, maar voor minder heb je bij andere merken meer.
on topic: mooie wagen die insignia, als ik aan m’n volgende leasebak toeben toch maar eens langs de opel garage (alleen niet die in Grunn, die heeft me eens verneukt)
Chrisjuh zegt
@W!d
Dus volgens jou moeten dan alle auto’s er ontzettend saai uit gaan zien?
W!d zegt
@Timay, eerlijk gezegd heb ik gewoon een hekel aan GM en het hele beleid er omheen. Ze kunnen niet rekenen in Detroit en gaan er vanuit dat de consumenten dom zijn. Ik bedoel, een Daewoo verpakken als Opel Antara, en dan zulke bedragen er voor vragen.. Het gaat niet voor niets zo slecht met hun! En nu alle hoop vestigen op de Volt.. die dus ook als opel, saturn, pontiac, vauxhall en daewoo zal worden verkocht. Zoals vw en audi doen het ook, maar die auto’s hebben elk nog hun eigen image en toegevoegde waarde. GM laat hun premium merk Saab helemaal doodbloeden door een slechte modellenpolitiek, wat echt jammer is voor zo’n excentriek merk als Saab..
W!d zegt
@Chrisjuh, waarom saai? Vind je een ecoFLEX insignia minder saai dan een normale insignia?
Tripple zegt
niemand weet wat premium is, volgens bepaalde BMW rijders is AUDI geen premium merk en zo ook andersom
dus waar is de regel wie bepaalt wat premium is ???????
Robbie zegt
Deze 2.0 Dieselmotor met 190 pk levert Lancia al in de Nieuwe Delta
a. zegt
de sedan versie is mooier
die achterlichten vind ik beetje raar ogend
IlCuoreSportivo zegt
Eens je er in zit is een opel gewoon niet je dat, de bediening is niet echt aangenaam, de zetels zitten niet goed….
Dus hoe goed hij er dan ook zou kunnen uitzien, voor mij maakt het niet uit, want ik weet al dat het niks is.
Sneep zegt
@ Timay
Eindelijk iemand die het begrijpt…
Ik wordt ook doodziek van dat Opel-bashen.
BTW, dit is echt een mooie wagen.
W!d zegt
prijzen zijn ook bekend van de sedan
.
Edition Business Sport Cosmo Executive
1.6 26.920 28.070
1.8 28.045 29.195 30.795 32.395
2.0T 34.045 35.195 36.145 36.795 38.395
2.0T aut. 37.970 39.120 40.070 40.720 42.320
2.0T 4×4 38.420 39.570 39.420 41.170 42.770
2.0T 4x4A 42.070 43.220 43.070 44.820 46.420
2.8T 4×4 48.595 49.995 51.595
2.8T 4x4A 52.495 53.895 55.495
CDTI 110 31.045 32.195
CDTI 130 32.045 33.195 34.145 34.795 36.395
CDTI 130A 34.970 36.120 37.070 37.720 39.320
CDTI 160 33.745 34.895 35.845 36.495 38.095
W!d zegt
alleen de cijfers komen niet echt lekker door:P
Th!nk Tank zegt
Blijkbaar eea niet duidelijk. De 2.0 is een GM motor, ontwikkeld door GM. De eerste versie hiervan is de 150PK uit de Antara. Die komt er dus nu met 110, 130, 160, 160 EcoFLEX en 190 TT. Ik weet echter niet of de nieuwe Delta 2.0 190 PK TwinTurbo over hetzelfde blok beschikt.
En @ W!d: Ik ben ervan overtuigd dat jij als CEO van GM aangesteld zou moeten worden, dan zijn de problemen van GM blijkbaar zó van de baan. En ja, dat is sarcasme…
Het grootste probleem van GM en hun multi-brands is (net zoals Ford – bekijk de koers misschien even en je kan de curves op elkaar leggen-) is de lage dollar en de sterke Euro. Ik zeg wel duidelijk: het grootste probleem, niet het enige.
Th!nk Tank zegt
@ Ilcuoresportivo : De zetels zitten niet goed? Hmmm, De Insignia is bij mijn weten de eerste auto die af fabriek een Orthopedisch Certificaat voor de zetels meekrijgt.
OK, ik werk bij GM, en ik heb met de Insignia gereden ( de 2.0 Turbo). Niemand hier (Behalve de beursgangers) heeft de auto nog maar in het echt gezien en helemaal niemand heeft er in gereden. Hou die premature bevindingen dus nog maar ff achter jullie tong ipv onzin uit te braken.
My apologies for saying what I want.
W!d zegt
@Th!nk Tank , tuurlijk ik ontken ook niet dat de beste stuurlui aan wal staan, maar wil jij ontkennen dat de amerikaanse devisie van GM goed bezig is geweest het afgelopen decenium?
Dat van de dollar is daarentegen een voordeel voor GM, ze kunnen met de goedkope dollar produceren en tegen de dure euro verkopen!
Daarbij zie ik net dat de insignia ook als buick verkocht gaat worden.. *zucht* die was ik nog vergeten.
Th!nk Tank zegt
W!d, LOL @ reactie op sarcasme in ieder geval!
Ik zou in ieder geval niet zeggen dat ze slecht bezig zijn. Kijk bv. naar de nieuwe Cadillacs, de verkopen zijn nog nooit zo hoog geweest en zelfs in Europa is de kritiek lovend, ook al zal het hier geen massaproduct worden. De Corvette (met name ZR1) kan zich meten met de grootste Europese sportwagens, zonder het imago ervan te hebben natuurlijk. Saab heeft all time salesrecords gebroken in de VS enz… Zo slecht zijn ze niet bezig. Natuurlijk als je voor elk model wel een V8 hebt liggen en de prijs van de ruwe olie verdrievoudigd is op enkele jaren tijd, pissen die Amerikanen in hun broek… Kijk naar Hummer.
Maar wat betreft je opmerking over de dollar-Euro koers, die heb je niet juist. GM Europe wordt afgerekend in dollars, niet in Euro. Dus de cash flow daalt al enkele jaren hierdoor. We praten hier over bedragen die niet op mijn rekenmachine passen…
De “Amerikaanse” tak van Opel is niet Buick, maar Saturn, die oa de Astra, de Aura (Vectra), Vue (Antara) en Sky (GT) verdeelt. Het is helemaal nog niet zeker of de Insignia de plas zal oversteken.
Waxweazel zegt
en weer gaat zo een discussie naar de zak..
deftige discussieren kunnen jullie hier echt niet blijkbaar
W!d zegt
@Th!nk Tank: Niet overkant van de plas, maar aan onze kant ;) http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=8191&n=10
Er zijn dit jaar maar een handjevol cadillacs in NL verkocht, en dan is 4 al snel het dubbele van 2.. het is niet de concurrent van de duitse 3 die het zo graag wil zijn.
In europa is Saab gewoon een aanfluiting met een belachelijk oude en slechte modellenlijn.
En met die V8’s sla je de spijker op z’n kop!
Th!nk Tank zegt
Maar we kunnen wel deftig schrijven ;)
Trouwens, wat is hier verkeerd aan? Het is zeker niet mijn bedoeling W!d te bekritiseren, ook al is het niet altijd even accuraat, hij neemt tenminste de moeite om de situatie te beoordelen. Ik kan dat wel apprecieren.
jo zegt
De nieuwe 2.0 diesel motor is een VM motor uit italie.
http://www.vmmotori.it/en/01/01/dettAutoOggi.jsp?autoId=58
De fiat 2.0 diesel motor is een echte fiat motor.
TomS zegt
Wat komt er in het gapende 140 – 220 pk gat??
De 1.6 turbo of een teruggetunde 2.0??
bp_STI zegt
hij blijft toch bmw in zich hebben hoor
Renault zegt
Zo mooi is de gewone zo lelijk is de tourer….
pan zegt
Van de fiat stal de 1,9 biturbo, niet verder opvoeren want dan kan je continue je roetfilter reinigen.
Brian zegt
Ik mag die Insignia wel =)
Helemaal met die motor!
wilco zegt
Mooie uitvoering.
Zelf heb ik in de nieuwe GT gereden, ook die doet het Opel imago goed.
smets zegt
Die 2liter diesel is een doorontwikkelde 1900cdti vanuit de vectra c GM heeft deze wat gewijzigd,2liter voor aan de euro 5 te voldoenen voor de rest de turbo staat nu helemaal bovenaan,de roetfilter direct onder het uitlaatspruitstuk en voor de olie af te tappen moet zoals bij de 2liter diesel antara het oliefilterelement apart afgetapt worden,maar die motor is zeker niet die van de antara. die insignia is prachtig heb er al mee gereden met de sportzetels,nooit heb ik in zo een goede stoel gezeten.iK heb het getest bij andere zogenaamde premium merken.Echt zijn geld waard. dit word mijn volgende wagen en geen audi 20 tdi niet meer.Die verbruikt meer olie dan brandstof en klinkt als een mazoetstoof.