Het is even zoeken naar de verschillen met de sedan, maar ze zijn toch echt anders. De 4-deurs hatch zal tegelijk met de 5-deurs sedan in Londen debuteren.
Volgens Opel lijken ze op elkaar “om de eenheid in het sterke design te waarborgen”, een cynicus zou zeggen dat de designers gewoon lui zijn geweest.
Dankzij een testduur van 650 uur in de windtunnel bereikt de Insignia hatchback een luchtweerstandscoëfficiënt van 0,27.
Van meet af aan is de Insignia beschikbaar met 7 verschillende motoriseringen, die voldoen aan de Euro 5 emissienormen en gekoppeld zijn aan een zesversnellingsbak. Het benzinepalet varieert van een 115-pk 1.6 viercilinder tot en met een V6 met 260 pk. Dieselen kan met een van de drie 2,0 liter-motoren, die tussen de 110 en 160 pk zullen leveren.
Maar of de Insignia nou echt op de nieuwe 7-serie lijkt, zoals in de comments daar werd gesteld?
Gregorius zegt
Maar deze zijn dus allemaal hatchback?
Trouwens, je nieuwe auto officieel presenteren met foto’s in het donker? “hij is mooier als je m bijna niet ziet!”
deefke zegt
niet slecht,heeft iets van een bmw weg.
K-Kalkan zegt
Idd, zoek de verschillen. Vind trouwens de blauwe lichten wel apart.. Maar het ziet er zo verschrikkelijk goedkoop uit.
evo zegt
Sedan is fraai, hatchback net even minder en is alleen nodig voor mensen die de 5e deur echt nodig hebben. Merkwaardig weinig verschil overigens… Op foto nummer 3 zie je de verschillen nog het meest. Tevens heeft de linker een wisser achterop.
W!d zegt
achterkant doet me denken aan Actyon :)
Voor GM hoop ik dat ze oa door dit model niet failliet gaan
Rick dos zegt
Goh, nooit voor mogelijk gehouden, maar het is dan toch werkelijkheid…
Ik vind de foto’s van een nieuwe Opel spannender dan van een nieuwe BMW.
AJ zegt
@ Rick dos
Ja, hoe is het mogelijk!?!
evo zegt
Vind je de nieuwe Siebener zo’n afknapper, Herr Dos?
niels zegt
@W!d
dat is de X6 :P
ik vind hem trouwens wel geslaagd en inderdaad weinig verschillen met de “normale” uitvoering
Rick dos zegt
@AJ
I don’t know, man! Where did it go wrong?!
@evo
Het is één grote teleurstelling!
Benny zegt
@ Evo, maar waarom dan die ruitenwisser op de 1 en niet op de ander?
Sterman zegt
Dit gaat pijn in mijn hart doen; Opel maakt op dit moment mooiere modellen dan BMW. Had even de goede hoop met de 3-coupe dat het de betere kant op ging maar ik vind gewoon een mooiere auto dan de seufah.
Luc zegt
Na nader inzien, op officiele foto’s, komt de kontt to zijn recht. Alleen die ruitenwisser is een grote misser.
Harold zegt
Erg nette auto!! Tijdloos
marruk zegt
Ik vind de 4-deurs beetje te kort.. het dak lijkt te hoog in verhouding tot de lengte aan de achterkant. De deurstijl loopt te stijl af en met zo’n kleine kofferbak vind ik het niet echt geslaagd.
Ik vind de 5d dus echt mooier dan de 4d-sedan. Al vind ik het niet gelijk een concurrent voor de Passat CC, zoals nog wel eens wordt gezegd. Dit is gewoon de opvolger van de Vectra GTS, en geen concurrent van een goedkope Benz CLS. No way.
Maar over weinig verschil gesproken, ik vind hier een groter verschil in zitten
dan het verschil tussen de 4- en 5-deurs Mondeo! Want als ik een sedan zie, zie ik duidelijk dat het een sedan is, maar als ik een 5-deurs hatchback zie denk ik: is dat nou de sedan of de hatchback?
En dat vind ik op foto 3 van deze Insignia wel meevallen eigenlijk…
RijNouNsDoor! zegt
@Benny, die zonder ruitewisser is de superlight sport editie.
marruk zegt
@Benny: omdat auto’s met een kofferbak (de 4-deurs varianten) nooit een ruitenwisser aan de achterkant hebben.
Bij een auto waarbij de héle klep opengaat (de 5-deurs hatchback) loopt de achterruit minder sterk af (hij ligt vlakker), waardoor er meer druppels op blijven liggen. Daarom hebben die varianten vaak wél een ruitenwisser achter.
Lijkt mij tenminste, want stations hebben een haast compleet verticale achterruit,
terwijl ze ook een ruitenwisser hebben. Maar dat heeft denk ik te maken met de curve van water die achter de auto ontstaat als je rijdt, dat dat op de achterkant blijft zitten. Net als de pekel die je auto zwart maken aan de achterkant als ze hebben gestrooid bij gladheid.
michiel zegt
Mooie bak, mooier dan het prototype. Die was zo gewoon.
Goed voor GM in de VS. Ik zie hier op de foto’s een mooie zuinige chevy & Caddy rijden!
Scuderia zegt
Echt een zeer fraaie wagen die Insigna! Geef mij maar een Insigna, ziet er net zo fraai uit als een A4 of 3 serie en stukken goedkoper, meschien zelfs nog wel mooier! Kunnen mensen nog wel blijven zeggen ” Het is een Opel” Maar wat voor één!
r3fl3x zegt
Vierdeurs-hatch –> vijfdeurs-hatch en vice versa voor de sedan. Of houdt Opel een andere definitie van een deur op na :-p
Zie trouwens amper verschil tussen beide versies. Allebei goed geslaagd. Zeker voor een Opel, de laatste tijd niet bepaald toonbeeld van inspirerende designs. Het blijft natuurlijk af wachten hoe het er in het echt uit ziet…
corrado vr6 slc zegt
Slopel ;)
Citrofiel zegt
@ Rick dos; Nee, geef het nou maar toe. De 7 is geen teleurstelling, hij is prima, maar Opel stijgt tegenwoordig gewoon boven BMW uit! :twisted:
kowalsk zegt
‘k Vind deze net wat mooier. Hij ziet er meer uitgebalanceerd uit.
Citrofiel zegt
@ Rick dos; Ik neem mijn woorden terug. Ik had nog niet verder naar beneden gescrolld op de homepage, maar wat is die nieuwe 7 een afknapper zeg… :o
Oul@ zegt
Hahaha Rick Dos.
Vind je de foto nou spannender of vind je auto spannender?
Melchior zegt
Dit is nu eens een mooie en stijlvolle auto. Zoiets maar een stuk kleiner van formaat zou ik overwegen als aankoop.
lincoln zegt
bloedmooie bak .. en toch typisch Opel/GM .. not my cup of tea ..
hoop voor Opel een bestseller .. ze zijn al dik 2 jaar bezig om er weer bovenop te klimmen ..
lincoln zegt
sterker nog .. vind em net zo sjiek als de USA Toyota Camry ..
Jimmie zegt
Ben benieuwd of ie t daglicht haalt…
Gezien GM binnenkort waarschijnlijk wel failliet is http://frontpage.fok.nl/nieuws/94889/-Mogelijk-faillissement-General-Motors.html
wimbers zegt
“Dankzij een testduur van 650 uur in de windtunnel bereikt de Insignia hatchback een luchtweerstandscoëfficiënt van 0,27.”
dat betekent dat als ze 1000 uur in de windtunnel hadden getest de luchtweerstand nog lager zou zijn geweest? (als je doorrekent 0,24)
als het zo makkelijk is…
my point.. die lage weerstand komt niet door de duur van de test, maar de vorm van de auto…
Melvivio zegt
dit zou idd nog best wel eens het zwanenlied kunnen zijn van GM.
Als deze auto, nou net zo comfortabel is als een Audi, en ook de zelfde interieur kwaliteit biedt, voor opel geld. Laat maar komen. Ik denk dat de reacties op deze auto 80% positief zijn.
Hopelijk is de hot 260pk V6 nu met een betere 4wiel dan de oude vectra OPC. ( zie topgear reviews ) Of alleen maar achterwiel aangedreven :) monaro onderstelletje :P
Bij deze, Ik vind de auto geslaagd, styling-wise. Zelf zal ik waarschijnlijk geen geld hebben om deze te kopen, maar 2 – 3 jaar na dato. Gimmie gimmie :)
wimbers zegt
corny vraag weer trouwnes… en de wagons?
ik vindt het apart dat de wagons stuk voor stuk later op de markt gebracht worden terwijl dat in europa toch vaak een aanzienlijk deel van de verkoop voor zijn rekening neemt
Gerrit zegt
Is die V6 tevens de OPC? Of is dat weer een 5-jaren plan waar we weer een tijd op moeten wachten?
opel-lunatic zegt
Ik vind de opel insignia de mooiste opel ooit. Ik kan het ermee eens zijn dat mensen zeggen dat ze dingen zien van bmw en mercedes maar voor de rest zie ik geen gelijkenis met andere merken. En als opel weer een stap op de kwaliteitsladder doet zonder veel meer te vragen, dan moeten ford en volkswagen zich toch wel achter de oren krabben. En ik vind deze opel toch zeker wel een concurent voor de passat cc en vind deze zelfs mooier dan de uitgerekte passat.
@ gerrit: Wees maar niet bang de 260 pk v6 is niet de opc. De opc krijgt ook een 2.8 v6 met dubbele turbo maar krijgt dan meer dan 300 pk.
BaRa zegt
@Melvivio: “Hopelijk is de hot 260pk V6 nu met een betere 4wiel dan de oude vectra OPC” – daar mag je vergif op innemen. De OPC krijgt dezelfde aandrijflijn als nu in de Turbo X van Saab zit. En daar heb ik nog geen enkele chaufeur – eigenaar noch journalist – een verkeerd woord over horen zeggen.
Benjamin1 zegt
Komt deze zo 1 op 1 op de weg, want dat is Opel (burgerbak) beter bezig dan BMW (premium shizzle). De wereld op zn kop!!
Rick dos zegt
@Citrofiel
Never doubt me, maaaaan! ;)
@Oul@
Nee, de auto. ;)
Melvivio zegt
@BaRa
De turbo X ken ik verder niet, heb alleen de reviews ervan hier gezien.
Het enige wat ik weet van de OPC vectra, is wat ik heb gezien bij Top Gear toen clarkson deze testen. zoals ik eerder ook al zei.
Bij deze het filmpje nogmaals.
http://youtube.com/watch?v=zPHNPmfTopQ&feature=related
Dus ik weet niet,” En daar heb ik nog geen enkele chaufeur – eigenaar noch journalist – een verkeerd woord over horen zeggen.”
Uw reactie graag :)
arjontje zegt
@wimbers
De station komt pas in 2009.
Dit doet opel vaker met zijn stations.
opel-lunatic zegt
@ melvivio: de vorige vectra had geen vierwielaandrijving maar voorwielaandrijving. En de turbo X heeft volgens mij het nieuwe haldex 4 systeem vergelijkbaar met het vierwielaandrijvingssysteem van bmw waarbij alle vier de wielen afzonderlijk bestuurd worden. dus zou wel een verbetering zijn en dan heeft clarkson geen excuus meer om er niet mee te rijden.
sus zegt
Dit wordt volgens mij een toppertje !
Hij ziet er echt lekker uit.
Het opel design zit wel in de lift..astra gtc, nieuwe corsa en nu dit…
Hoe zou het zitten met de wegligging van deze ?
Zo een v6’je is misschien wel eens de moeite waard om aan een testje te onderwerpen ? ;)
Tomsns zegt
Proficiat aan Opel! Precies een nieuw designhoofd en of nieuwe richting ze ingaan.
Qua Top Gear, ze waren allesinds in de wolken qua design. Met de 4WD zal de rijtest zeker beter zijn, RWD zou ook al veel verschil maken, want met Opel’s FWD OPC (VXR) hebben ze duidelijk hun limiet gehaald. FWD => 220PK max.
250PK FWD = loco.
Maar kom, wie Opel-fan is blijft Opel-fan.
Robert zegt
Hij is werkelijk prachtig, de mooiste in z’n klasse! Ik kan niet wachten om ‘m in het echt te bewonderen. Interieur ziet er ook erg goed uit, dus als dit geen succes wordt, weet ik het ook niet meer. Ben benieuwd naar de coupé en de stationwagon.
supermenneke zegt
Van mij mogen ze de productie van de prut die BMW net heeft afgeleverd, (ja ik bedoel de zeven-serie) stoppen en daar voor in de plaats insigna’s gaan maken. Deze auto heb je toch vele malen liever op de weg!!??
Wel jammer dat ze zoveel op elkaar lijken, idd. Maar de BMW lijkt op een Chinees, en de OPEL lijkt tenminste op een OPEL.
Lang leve opel!
mashell zegt
“en de OPEL lijkt tenminste op een OPEL.”
Hij is fantastisch daar zijn we het eens, maar juist omdat ie niet op een Opel lijkt! Zoiets moois heeft Opel nog nooit gehad!
Patrick zegt
Het verschil tussen de sedan en hatchback is niet zo heel groot!
En ja..supermenneke heeft helemaal gelijk!!
Deze Opel ziet er vele malen beter uit dan de nieuwe 7!!
Opel gaat met de Insignia zeker een goede kant op!
Je moeder zegt
Het is zeker een mooie auto..
Het is altijd wennen als er net nieuwe foto’s uitzijn.
Ik hoop dat deze opel Insignia beter verkoopt dan de signum
mike zegt
In 1 woord. Lelijk!
Ze hebben duidelijk bij Opel het kunstje afgekeken van BMW’s 6 series modellen en Benzo’s CLS.
De oude Calibra, Astra Coupe en GTC waren nog noemenswaardige stijl-iconen.
Daarna zijn ze helaas het spoor bijster geraakt……jammer!
OPC zegt
een prachtige wagen ik vind de vectra al mooi maar deze… wowwwww !!!!!!
OPC zegt
ik heb zelfs ontdekt dat de OPC versie geen V6 maar een heuse V8 mee gaat krijgen
zou wel vet zijn
jammer dat het maar een gerucht is…
Willem zegt
Na enkele jaren Toyta te hebben gereden (RAV), de overstap gemaakt naar Opel. Wilde weer eens een Sedan of Hatchback. Heb even getwijffeld, maar toch voor de hatchback gekozen. Vond de kofferopening van de sedan wat aan de krappe kant. Ik moet zeggen, dat ik vooral op het uiterlijk ben afgegaan, want ook de nieuwe Avensis van Toyota was een optie. Laatst genoemde kon mij echter niet bekoren. Saai interieur en een beetje stijf uiterlijk. Over de kwaliteit van Toyota wordt altijd erg geroemd. Mijn laatste RAV bj.2006 had echter wel wat mankementen, rammelende ramen, krakende stoel, krakende stuurstang, dus ik heb de gok gewaagd en zie wel.
Blijft natuurlijk de vraag of Opel het in deze barre tijd redt. Maar ja, de recessie treft ook andere merken. Overigens een goede prijs voor mijn inruiler gehad, dat scheelde natuurlijk ook. Weet niet of dat met de Opel
ook gaat lukken bij een volgende inruil. Maar ja, een beetje toegeven aan emotie op zijn tijd, moet kunnen.