Omdat 4×4, snappie?
Gisteren hadden we de gefacelifte Insignia-sedan, in de vorm van een OPC (line), vandaag is het de beurt aan de Sports Tourer, of beter gezegd: de Country Tourer.
Opel laat dit model er niet alleen stoer uitzien, het onderschrijft zijn pretenties ook door een 4×4-systeem met eLSD (een elektronisch sper) te monteren, en alleen twee kneiters van motoren er in te leggen: of je neemt de 250 pk sterke benzine 2-liter, of de 195 pk sterke BiCDTi.
De bodemspeling bedraagt 20 mm meer dan standaard, wat voordeel biedt op los, oneffen terrein. Altijd handig als je op de Sallandse heuvelrug woont. Maar laten we eerlijk zijn, dergelijke auto’s zijn in Nederland zo nuttig als tieten op een kater. Hier heeft Opels PR-machine echter iets op gevonden, getuige de volgende zin: ..en in de stad weet hij te verleiden met zijn ruige, aantrekkelijke uiterlijk. Nice one, Opel.
Prijzen van de Insignia met zijn brede verchroomde grille en dubbele uitlaatpijpen zijn nog niet bekend.
drivingmenny zegt
Prijzen nog niet bekend? Ze staan gewoon in de configurator. Benzine vanaf 46k. Niet teveel Delta’s van dames kijken, maar een beetje journalistje blijven spelen hoor. En waar blijven de dudes?
MLTB zegt
@drivingmenny: “En waar blijven de dudes?” – Iehl…
bosje zegt
Dit zijn juist de auto’s die in Nederland nuttig zijn. Echt veel off road capaciteiten heb je hier niet nodig, maar met iets meer snelheid over je grind oprijlaan rijden is wel praktisch.
mashell zegt
Probleem is natuurlijk dat het wonen op de Sallandse Heuvelrug een mate aan kapitaal vraagt dat zoiets alleen is weggelegd voor mensen die al een Audi Allroad, Q model of Volvo XC model rijden.
mashell zegt
Het outdoor kostuum staat de Insignia wel erg goed.