• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opel gaat naar Magna, ja nu écht definitief

Auteur: Dennis, gepost 10 september 2009 om 16:15 – 33 Reacties

Opel gebouw


Wat is definitief in het leven? Hoe lang roepen we al dat Opel verkocht zal worden aan het Canadese Magna en hoe vaak is dat weer in twijfel getrokken? Nu lijkt het besluit dan toch echt gevallen te zijn. General Motors verkoopt 55 procent van de Opel aandelen aan het consortium van Magna en Sberbank. Zowel GM als de Duitse bondskanselier Angela Merkel hebben dit vandaag bevestigd.

Op ieder moment kan in Berlijn de persconferentie beginnen waarin meer details bekend worden gemaakt. Duitsland zal naar verwachting miljarden in Opel steken nu Magna de eigenaar wordt. Hiermee blijft het banenverlies in Duitsland beperkt. Magna is voornemens twee van de negen fabrieken in Europa sluiten: die in Antwerpen en in het Engelse Luton (Engeland). De vier fabrieken in Duitsland blijven vooralsnog open, maar ook daar zullen 3000 banen verdwijnen. Mochten er nog spannende details bekend worden gemaakt, dan zullen we dit bericht wel even updaten. (via: automotive news)

Met dan aan iedereen voor de tips

Ook interessant!

  • NEE!! Opel gaat de naam Manta om zeep helpen
  • Opel is binnen een paar jaar compleet anders
    Opel is binnen een paar jaar compleet anders
  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron
  • Opel maakt de prijs van de vernieuwde Grandland bekend
    Ingrijpende facelift doet Opel Grandland veel goeds

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

GM, magna, Opel

Vorig bericht: « Test gratis je rijstijl bij een BOVAG-rijschool
Volgend bericht: MWDesign Aston Martin V8 Vantage Helvellyn Frost »

Lees Interacties

Reacties

  1. Hans Lurvink zegt

    10 september 2009 om 16:17

    Magnafiek nieuws!

    Login om te reageren
  2. Laue zegt

    10 september 2009 om 16:18

    Ik kan er mee leven. huppa en nu verder met mooie auto’s bouwen en 100% onafhankeljik worden.

    Login om te reageren
  3. john zegt

    10 september 2009 om 16:19

    eindelijk dat duurde lang voor ze eruit waren

    Login om te reageren
  4. Laue zegt

    10 september 2009 om 16:22

    cool trouwens, misschien zie ik nog opel onderdelen voorbij komen. het bedrijf waar ik voor werk verzend wereldwijd onderdelen van en voor magna.

    Login om te reageren
  5. Kristof B. zegt

    10 september 2009 om 16:23

    Eens kijken hoeveel jobs er in België zullen verdwijnen…

    Login om te reageren
  6. WId zegt

    10 september 2009 om 16:24

    Ben benieuwd hoe VW hier op gaat reageren, of ze echt een andere leverancier gaan zoeken!

    Login om te reageren
  7. cardesigner@USA zegt

    10 september 2009 om 16:27

    En de andere 45%?

    Login om te reageren
  8. Boontje zegt

    10 september 2009 om 16:35

    Over een tijd ontdekt Magna dat het moet overleven of verder wil groeien. Dat kan door overgenomen te worden/fuseren of ‘samen’ te gaan werken. En wie zijn dan weer de geschikte partners? De Chinezen! De circel is dan weer rond. We zitten dan weer terug bij af.

    Login om te reageren
  9. KoguchiPower zegt

    10 september 2009 om 16:36

    Zullen de Russen blij mee zijn… Eindelijk een echt automerk.

    Login om te reageren
  10. GregBem zegt

    10 september 2009 om 16:43

    Half Antwerpen werkloos ;-)

    Login om te reageren
  11. Lancia Lover zegt

    10 september 2009 om 16:45

    Op naar de Lada Astra’s!

    Login om te reageren
  12. Lancia Lover zegt

    10 september 2009 om 16:48

    En ja, ik weet het, Lada heeft niks met Sberbank te maken…;)

    Login om te reageren
  13. b0z4 zegt

    10 september 2009 om 16:54

    Ik stond in de showroom ( Opel dealer ) kwam er een klant binnen die een Insignia heeft besteld met de mededeling : Gefeliciteerd jongens ! eindelijk verkocht ! Ons verkoop team ” ohw we hebben nog niks gehoord ” hij : ja het is 10 min geleden bekend gemaakt :P. Wel leuk om te horen dat klanten zich ook bezig houden met hun merk (Y)

    Login om te reageren
  14. Stender zegt

    10 september 2009 om 16:54

    Nee sluit de fabriek niet in Antwerpen, daar wil ik nog een keer met mijn auto naartoe om foto’s te maken! Daar is ‘ie 30 jaar geleden gemaakt .

    Login om te reageren
  15. bengelke zegt

    10 september 2009 om 16:55

    blijft renault zen aandelen in avtovas houde?

    Login om te reageren
  16. Jez zegt

    10 september 2009 om 16:59

    @GregBem: Haha, probably. Maar ik geloof dat Magna wel de beste optie was voor Opel Antwerpen.

    Login om te reageren
  17. Hanico zegt

    10 september 2009 om 17:01

    He he, de kogel is eindelijk door de kerk. Dat heeft toch een tijd geduurd. Alleen wel jammer voor de Antwerpse werknemers van Opel.

    Login om te reageren
  18. bartinspace zegt

    10 september 2009 om 17:12

    Jaja… Het zal wel. Definitief? :D :D :D

    Login om te reageren
  19. Duidelijk zegt

    10 september 2009 om 17:43

    Is het voorbij? echt? Eindelijk, nog paar dingetjes en we zijn eindelijk van dat opel-nieuws vanaf.

    Login om te reageren
  20. Henkie zegt

    10 september 2009 om 17:47

    Kunnen ze niet gewoon de bedrifswagenfabrieken sluiten ipv die in Antwerpen? Hoef ik tenminste niet in een opel te rijden voor mijn baas.

    Login om te reageren
  21. lincoln zegt

    10 september 2009 om 17:53

    ja juich maar ..

    maar dit is natuurlijk het slechtste wat de auto-industrie ooit is overkomen ..
    een fabriek overnemen omwille van de te verstrekke subsidies !!

    Opel .. de nieuwe sociale werkplaats ..

    Login om te reageren
  22. Nijntje_ zegt

    10 september 2009 om 18:00

    Bye Bye Opel Antwerpen ! =(

    Login om te reageren
  23. gopie zegt

    10 september 2009 om 18:09

    Doe nu men vakantiejob bij GM Antwerpen en vindt het echt wel erg gezien hoeveel mensen er werken en velen daarvan te oud zijn om nog een nieuwe job te vinden… sucks :(

    Login om te reageren
  24. Zoepie zegt

    10 september 2009 om 18:34

    Nog een lekkere opdoffer voor de Belgische economie. Gaat Merkel ook de Belgische sociale zekerheid financieren?

    Login om te reageren
  25. Benz.. zegt

    10 september 2009 om 19:10

    Wel mooi lullig voor het personeel in Antwerpen en Lutton.

    Login om te reageren
  26. Noopel zegt

    10 september 2009 om 19:43

    Als het goed gaat nog 10 jaar opel, in het slechtste geval is het over 5 jaar al over.
    Magna/Sberbank koopt een merk met 2 nieuwe modellen, insignia en astra. Opvolgers zullen er niet meer komen.
    Helaas Rover II

    Login om te reageren
  27. alfa156 zegt

    10 september 2009 om 20:33

    @zoepie
    de sociale zekerheid financieren: zorgen de sosse wel voor.
    Ze hadden mr wat minder moeten staken en zitten zeiken in a’pen.

    Bedank de mooie vakbonden mr, die zijn belgie zachtjes aan nr de kl***te aant doen.

    Login om te reageren
  28. Henk zegt

    10 september 2009 om 20:51

    Wel goed dat jullie nog even aangeven dat het Engelse Luton in Engeland ligt…..

    Login om te reageren
  29. bengelke zegt

    11 september 2009 om 09:26

    in hoeverre heeft renault nu met magma te maken? Ik dacht dat avtovass aandelen had van magma, dus, aangezien die eigedom zijn van avtovass, zijn die ook eigedom van renault. Avtovas bezit een deel van magna, ma aangezien magma nu dus ook een deel van opel bezit, bezit renault nu ook ook een deel van opel?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      11 september 2009 om 11:16

      @bengelke: Je hebt de klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt ;)

      Renault is voor 25% eigenaar van AvtoVAZ. Maar AvtoVAZ heeft NIKS met Magna te maken. De eigenaar van GAZ (een ander Russisch autoconcern) Oleg Deripaska was ooit gedeeltelijk eigenaar van Magna, maar moest zijn aandelen verkopen omdat hij in de financiele problemen kwam.

      Renault is dus geen eigenaar van Magna, Sberbank, GAZ of Opel.

      Wel gaat er een gerucht(!) dat GAZ en Sberbank gaan fuseren (vaag gerucht). Als je meer wil weten moet je onderstaande artikelen maar eens lezen:
      http://www.autoblog.nl/archive/2009/06/09/wordt-opel-verkwansel-aan-de-russen
      http://www.autoblog.nl/archive/2009/06/17/opelmagnagazladarenault-world-domination

      Login om te reageren
  30. bmw zegt

    11 september 2009 om 09:28

    @Alfa156 ach ach wat een gezeur, niet de vakbonden, maar wel het Duitse nationalisme en de politieke spelletjes van Merkel zijn de oorzaak van de sluiting van de fabriek in Antwerpen. Ben eens benieuwd hoe graag jij steeds harder zou werken voor steeds minder loon en meer flexibiliteit. Wat stoer doen op AB.nl en vakbonden bekritiseren is natuurlijk makkelijker, maar getuigt niet echt van veel inzicht.

    Login om te reageren
  31. Slowpoke zegt

    11 september 2009 om 12:28

    Vanmorgen stond er in Metro dat Duitsland al begint met 4,5 miljard euro staatssteun in Opel te pompen. Gezien de Belgische begroting momenteel ook geen feest voor het oog is, ben ik eigenlijk blij dat dat ons bespaard blijft.

    Login om te reageren
  32. Hanne En Rani zegt

    4 oktober 2009 om 12:30

    Dat duurde zeer lang die handel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North