De Opel Insignia die sinds november leverbaar is, is door het publiek goed ontvangen. In drie maanden tijd heeft Opel al 75.000 exemplaren van onze auto van het jaar 2009 verkocht. Om aan de grote vraag te kunnen blijven voldoen, gaat Opel extra productie draaien.
In maart zal een aantal dagen extra worden gewerkt en vanaf mei worden er vaste shifts op de zaterdag ingepland. Hoewel de toekomst van Opel als dochter van het noodlijdende General Motors ietwat onzeker is, heeft het merk over de verkoop niets te klagen. In de eerste zeven werkdagen van maart verkocht Opel enkel in Duitsland alleen al 18.000 Opels. In dezelfde periode vorig jaar waren dat er 7.200. In de eerste 10 weken van 2009 verkocht Opel 90.000 auto’s, tegenover 63.000 in dezelfde periode vorig jaar.
Tombnolz zegt
75.000! Om van achterover te vallen. VW & Ford zullen het wel voelen. ’t Is ook totaal geen verkeerde wagen, heeft best uitstraling, al vind ik de kont toch niet zo mooi.
Laue zegt
netjes, netjes mooie auto, mooi merk. Opel gaat het wel redden. nu nog los van GM
stefan zegt
het is een gekke auto met nog steeds geen knipperlicht in de spiegel. terwijl elke auto in zijn klasse dat al lang heeft beetje jammer. ik denk deze opel gaat het ook niet redde ondanks hij erwel van binnen beter uitziet dan de .ectra maar dat is ook niet zo moeilijk
arnold zegt
ik bind het een mooie auto hoop echt dat ze het redden
@stefan toch niet alle auto’s hoeven knipperlichten op hun spiegels te hebben ???
JanJansen zegt
Goede timing om dit nieuws te verkondigen nu Opel in de etalage staat.
Lexus zegt
wat nou recessie; ‘autoverkopen dalen’…..
Citrofiel zegt
Allemaal verkopen die naar de Citroën C5 hadden kunnen gaan. :( Ach, het had erger kunnen zijn (Passat). :P
@ stefan; So? Moet elke auto dat hebben dan? En ‘elke auto’ is wel wat overdreven…
Erwin zegt
Gelukkig heeft hij geen knipperlichten in de spiegels. Dit staat hem veel beter. Alleen had van mij de neus iets agressiever gemogen. Voor de rest een topwagen. (En dat voor iemand die Honda-minded is ;) )
jurrian zegt
maar was er pas niet een bericht dat de verkopen van opel in NL met 38% waren gedaald?
Mattie zegt
@ Stefan
Omdat iedereen een shoarmatent opent, open jij toch ook niet een shoarmatent? Er zijn vast ook mensen die het niet mooi vinden en ik denk niet dat het iemand nou heel veel uitmaakt waar dat ding zit. Ik vind andere dingen belangrijker dan een knipperlicht in mijn voorscherm of toevalling in mijn spiegel.
Komt Opel wel goed uit.. even zichzelf in goed daglicht zetten zodat eventueel de overheid zal helpen met losweken! Vind de Insignia ook zeker een mooie auto!! Zet zo maar voor de deur in het zwart
Laue zegt
Lol @ Stefan.
Knipperlichten in de spiegels moeten in jou ogen dan ook ultieme status/klasse geven.
Max zegt
Ontzettend mooie neus, ontzettend lelijke aars. Nep-klassebak. Echter wel een zeer degelijke auto, als ik de geruchten mag geloven.
Jochempie zegt
@ Stefan: en da’s maar goed ook, want anders lijk je net een geflopte drugshandelaar met een 10 jaar oude s-klasse.
JH zegt
Het is te hopen dat dit model Opel redt hoewel het maar een model is (van de 12 die Opel in NL levert) en als je van 1 model een hoop auto’s verkoopt maar van de overige 11 niet dan wordt het nog moeilijk. Overigens was ik niet echt onder de indruk van de kwaliteit van de voegen. Daar zaten nog wel eens onregelmatige afstanden tussen (bijv. bij het achterportier en de carosserie ter hoogte c-zuil).
Tinus zegt
Wat Max zegt; Mooie neus, lelijke aars!
Een vrouw op het strand zou er een handdoek omheen slaan..
bakema zegt
Ik snap t wel hoor, zeer mooie auto die veel wegkaapt in de eigen klasse, maar ook in de hogere klasses.
Robert zegt
Leaserts willen vaak het nieuwste van het nieuwste. Rekent u even mee:
Recent model + leuke gadgets + OK uiterlijk = goede verkoopstart
introdutie stationwagon + leuke gadgets + OK uiterlijk = goed verkoopvervolg
vaak gezien + merkimago + niet nieuw meer = geen interesse leaserts = instorting verkoop
4 jaar verder + hoge ocassie aanbod + niet erg ruim = lage ocassionprijs = pauperbakimago
DAT zegt
Oorzaak: Duitse sloopregeling?
brainbrommer zegt
het is en blijft een hele mooie auto
Robin zegt
Mooie en goede auto.
Is mooier en beter uitgerust dan zijn concurrent de BMW 5 en is minstens zo goed afgewerkt.
Ik heb een testrit gedaan met de 160 pk dieselmotor en daar is niets mis mee.
Ik heb een testrit gedaan met Citroen c5 2.2 HDI en die motor is nog beter dan de Opel.
Binnen enkele maanden moet mijn Mondeo weg en het is moeilijk kiezen wat zijn opvolger gaat zijn maar de Opel maakt een kans.
Robert zegt
@ Robin
jij voldoet aan het profiel wat ik schets ;-)
Tim zegt
@ Robert
Ben ik het niet geheel mee eens.
Zelf werk ik bij een Opel Dealer. Dit mede door mijn liefde voor Opel. Dit is gewoon een geheel unieke auto in hun modellengamma. Het is een pracht van een auto die ook nog eens enorm goed rijdt. Iedereen is enthousiast over deze auto, vele proefritten volgen. Juist op dit moment moeten leasemaatschappijen zorgen dat ze auto’s inzetten die niet teveel zullen afschrijven. Om eerlijk te zijn verwacht ik dat er niet heel veel prijsverschil tussen een Passat en een Insignia zit over 4 jaar. Terwijl de aanschafprijs wel al snel 10.000 euro goedkoper is. Hierdoor zal deze auto veel in de lease terechtkomen.
Ofwel, de Insignia zal een enorme hit worden in de lease.
MCW zegt
Hij verdient. Erg mooie auto (behalve kont en knoppen middenconsole). Jammer dat men auto’s als de Mazda6 dan weer laten staan terwijl die ook heerlijk rijdt, beter is uitgerust en net zo mooi is
Citrofiel zegt
@ Robin; Altijd gaan voor de betere motor joh! Als die in een Citroën ligt dan… :P :D
Robert zegt
@ Tim
De leaserijder als klant blijft natuurlijk link. Als er een “new kid in town” is spingen ze als hongerige sprinkhanen naar de volgende newbie.
De Opel raakt, zo denk ik, dan snel uit de gratie omdat na de “sprinkhaanrijder” de rationele leaserijder het model moet accepteren en leasen. Die treft een auto die niet al te ruim is, niet onderscheidend rijdt (t.o.v. concurrentie, niet t.o.v. andere Opel’s) en een vrij onpraktisch dashboard heeft met vele knopjes.
Die ratio leaser gaat dan voor een Skoda Superb of zo.
De restwaarde is afwachten, maar ik ben bang dat de leasemaatschappijen te optimistisch zijn.
Tripple zegt
wat een lelijke stuur heeft dat wagen
eendje zegt
@citrofiel
…dan neem je geen citroën
Robin zegt
@ Robert
Ergens heb je wel gelijk want door overaanbod op de ocassiemarkt zakt de prijs.
De meerprijs die je nieuw betaald bij bv Mercedes en BMW krijg je niet terug als je je wagen verkoopt. Door een overaanbod van gebruikte BMW 3 modellen zijn er momenteel koopjes te doen op de tweedehandsmarkt.
Vorige week een 320 d met amper 95000km op de teller en bijna vier jaar oud te koop zien staan voor amper 8000€.
eendje zegt
@mattie
het is een idee
Robin zegt
@ eendje
De 2.2 hdi 170 pk is nochtans een super soepele en stille motor die verrassend snedig uit de hoek kan komen in de zware c5
///M zegt
waarschijnlijk hebben ze bij Opel veel ruimte nodig voor een airbag in een stuurwiel :P
Citrofiel zegt
@ eendje; Moet ik je mijn naam nog uitleggen? ;)
Cas zegt
Ik had niet verwacht dat ik ooit zou zeggen dat ik een Opel mooi zou vinden, maar voor deze maak ik een uitzondering: wat een mooie Opel!
danny zegt
ik heb em al zien rijden, en telkens ik die in mijn achteruitkijkspiegel zie, doet die me denken aan een kikker, en de achterkant vind ik ook maar niks,
lijkt me wel een kwalitatief degelijke wagen
Buyck zegt
De beste wagen tot nu toe qua esthetiek!!! Opel’s beste hit.
Toms zegt
1 van die 75.000 auto’s is de “mijne”.
De auto heeft wellicht geen onderscheidende eigenschappen maar wel een unieke combi van eigenschappen. Ze hebben een lekkere benzine motor (1.6t) met goede (sport) stoelen (verwarmbaar) voor iemand van 1.95m en een aansprekend uiterlijk voor een fatsoenlijke prijs. Zowat alle concurrenten bieden deze combi niet voor dezelfde prijs.
Passat: veloers stoelen in de comfort-versie (lekker je pak kreuken) en de goede stoelen zitten in de duurdere Highline. Wel heeft deze auto prima motoren.
C5: 2.0 benzine is niet vergelijkbaar en de sportstoelen zijn te kort voor een lang postuur.
Laguna: je zit op de bok en krijgt geen lekkere zit gevonden.
Mondeo: plastic-fantastic, 2.0 benzien is niet vergelijkbaar en de gebruikerservaringen zijn niet best.
klefdog zegt
Heb hem al verschillende keren gezien, en elke keer vond ik hem weer even mooi als de vorige keer, mooi gelijnd, vaak ook erg mooie kleuren, gewoon strak in het zwart. Ja ik vind het een mooie auto, al vond ik de .ectra ook niet onwijs lelijk, maar er waren veel betere auto’s voor die prijs, maar insignia doet het wel.
Vinny_93 zegt
Het viel mij op dat hier in het Hoge Noorden de Insignia veel als taxi wordt gebruikt. Wel erg mooie auto. Hopen dat dit ze financieel redt.
VonStroke zegt
Ik hoef ze niet te zien op de weg.
Rick zegt
De redding van mama?…
BaRa zegt
@Stefan: knipperlichten in de spiegel zijn vervelend als je ’s nachts moet rijden. Je kijkt op een duistere snelweg in je linkerspiegel om van vak te veranderen, gebruikt de aanwijzer en bent vervolgens half verblind door het knipperlicht. Slecht ontwerp, bedacht door ontwerpers die zelf te weinig rijden. Ik had het laatst nog met een nieuwe generatie golf: ik zag door dat licht plots veel minder dan veilig was.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Goed om te horen in deze tijden!
Ik zeg chappeau…
bmw zegt
@MCW: de nieuwe Mazda 6 is vergeleken bij de Insignia zeker ook te overwegen. Alleen zijn vele Europeanen niet zo voor Mazda te vinden en willen ze allemaal een Europeaan kopen, alsof er aan die auto’s nog iets “Europees” is. Behalve het design dan. Misschien. Doe mij maar een zwarte Mazda 6 met opengaande achterklep-ruit. :-)
BananaFlip (de échte!) zegt
Leuke opsteker voor Opel.
Naar mijn idee zijn er niet veel mooiere Opels dan de Insignia.
Al is de concurrentie uit eigen huis ook niet zo heel erg sterk…
HP zegt
Laat ik nu net 1 van die ratio leaserts zijn die volgende maand in een Sports Tourer rijdt :) Gewoon de beste deal op dit moment met de intro pakketten en een super strakke auto. Skoda Superb…. nah…