Er komt een snellere variant van de compacte hatchback.
Het sportieve trucje van de Adam s herhaalt Opel nu bij de Corsa. De Duitse automaker komt met een variant onder de OPC (rijtest).
De Corsa S krijgt een 150 pk/220 Nm sterke 1.4 turbomotor, gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak met zes verzetten. Een sprintje naar de honderd neemt 8,9 tellen in beslag. De tussenacceleratie van 80 naar 120 km/u duurt 9,9 seconden. De topsnelheid bedraagt 207 km/u. Heel spannend is het niet, maar daar is dan ook de OPC voor. De Corsa S komt er als driedeurs en als vijfdeurs.
Het nieuwe model is te herkennen aan de ‘sportievere’ looks. Een front splitter, een kek dakspoilertje, een chrome uitlaatsierstijk, een iet wat gewijzigde achterbumper en als laatste: sideskirts. Standaard levert Opel de Corsa S op 17-inch lichtmetalen.
Vanbinnen heeft de Corsa S een sportiever stuur, Recaro stoelen en een dashboard met pianolak-details in combinatie met rode elementen. Achter zijn de autoramen getint. In Duitsland gaat de driedeurs Corsa S 18.400 euro kosten. De vijfdeurs variant heb je bij de oosterburen vanaf 19.085 euro.
viezefreddyw zegt
Uitstekend bakkie! Vind Corsa OPC’s altijd erg leuk. Gister op de autobahn kwam ik een Corsa OPC tegen. Dingen zijn nog serieus rap ook. Viel me alles mee!
rob5nismo zegt
@viezefreddyw: een collega van me heeft er 1 en heeft deze laten chip tunen de auto had standaard 190pk en zit nu tegen de 210 aan en een topsnelheid van 230 (op flitsmeister)liet hij me zien
dawwg zegt
@rob5nismo: Een OPC is misschien leuk; maar zo’n S versie met slechts 150pk en ~9s naar de honderd is echt niet sportief te noemen anno 2017…
nasty zegt
@dawwg: die 9,9 van 80 naar 120 is helemaal om te janken
rob5nismo zegt
@dawwg: nee dat ben ik met je eens want de up van je schoonmoeder heeft al 150 pk onderhand
focusrs1 zegt
Hopelijk hebben ze bij deze versie de forse turbo-lag aangepakt waar de OPC last van heeft.
Edge zegt
Dat ze het label “S” erop plakken en geen GSi geeft ook meteen antwoord op de vraag of GSi nou onder OPC komt te staan of OPC vervangt. Dat laatste lijkt dus het geval te worden.
nopetrolnofun zegt
80 naar 120 in 9,9 seconden, dat is een typfoutje denk ik?
elemento zegt
Typfoutje 8.9.sec naar 100? Tegenwoordig is dit normaal
karhengst zegt
@elemento: Met 150 PK in een B-segmenter is dat redelijk teleurstellend te noemen. Zal wel 150 in z’n 2 lopen omwille van emissie eisen ofzo.
Mijn DS3 met 120 PK 1.6 had dezelfde waarden.
nopetrolnofun zegt
@elemento: 9,9 is heel erg traag, vooral voor zo’n lichte auto met 150 pk. Denk eerder dat het 5,9 of 6,9 is
dawwg zegt
@nopetrolnofun: Nee hoor, is gewoon 8.9s … veel te lange overbrengingen halen alle lol uit het motertje; beetje zoals bij de V40 D5 die in NL geleverd wordt/werd :(
ty5500 zegt
De 0-100 tijd is wel idd wat ontgoochelend. Een astra 1.4 turbo 150 pk doet hierover 8,5 sec. De non start stop versie van de astra (leverbaar in duitsland) is nog iets sneller en pittiger
rob5nismo zegt
Als ze maar niet de chromen strip aan de zijkant van het dak erop zetten want het eerste waar ik dan aan denk is aan een begrafenis auto
Dutchdriftking zegt
GSI kon nu ineens weer niet?
Entwicklung88 zegt
150pk/220nm heeft de Adam S ook toch..? Zou dan wat meer mogen zijn lijkt me.. maar dan zal hij wel weer de Astra het moeilijk gaan maken.
trustmeiamanengineer zegt
Mijn atmosferische 2 liter, 150pk en Selsespeed, dit alles in een maat grotere auto doet de sprint net zo rap… Beetje traag dus die Corsa… Daarom ook geen GSi?
Redline zegt
Heb een corsa d GSi gehad, gechiped naar 204 pk en 311nm, dat haald deze 1.4 niet vrees ik, toch raar dat de sprindtijd zo tegen valt, mijn gebakje doet het in 7,6 sec met het zelfde vermogen en zonder die turbo