Opel heeft de meest zuinige variant van de Astra in een nieuw jasje gestoken. Voortaan geen 1.3 dieselmotor, maar een 1.7 CDTI-turbodiesel met 130 keiharde muesli-pk’s!
En tot zover onze enthousiasme. Want in plaats van een leasetopper met 14% bijtelling is dit een leasetobber in spé die net buiten die categorie valt. De CO2-uitstoot komt namelijk uit op 99 gram per kilometer. En dat maakt van deze Astra wellicht de zuinigste ooit, het is nog steeds meer dan 95 g/km, dus dat betekent een enkeltje richting de 20-procent-categorie.
Opel heeft deze uitstootcijfers weten te halen door de Astra uit te rusten met een start/stop-systeem, regeneratie van remenergie, verbeterde aerodynamica (inclusief actieve lamellen achter de grille), banden met lage rolweerstand, een wrijvingsarme motor en handgeschakelde zesbak. En laten we die hippe & energiezuingie LED-dagrijverlichting natuurlijk niet vergeten! Dan nog even de droge cijfers: 96 kW/130 pk, 99 g/km CO2 en 3,7 l/100 km. Prijzen beginnen bij €25.345.
RubenPriest zegt
Wij worden doodgegooid met die Ecoflex reclames. Volgens mij zijn alle Autoblog/Autojunk bezoekers die Ecoflex meer dan zat. Thuis heb ik adblocker maar op mijn werk niet:P
Dikke man zegt
@rubenpriest: precies wat ik dacht, rot op met je ecoflex
El-Loco zegt
@rubenpriest: Hoor je niet gewoon te werken op je werk?
RubenPriest zegt
@El-Loco: Ligt eraan wat voor werk je doet he :P
costyn zegt
@rubenpriest: Idd, Opel Astra komt me helemaal m’n neus uit.
Lan_Evo zegt
De Astra Ecoflex op Autojunk in 3,2..1…
mrbones zegt
Prima prestaties
blo3to3t zegt
een 130pk sterke diesel is toch niks mis mee? stomme gebash altijd zodra er eco op de achterklep staat.
mout zegt
@blo3to3t: Mee eens.
Al snap ik wel dat mensen 14% verwachten als er eco achterop staat.
bobb zegt
@mout: In Engeland valt deze motor bv wel in fiscaal gunstige tarieven, wordt het wel een Vauxhall.
stefstuntpiloot zegt
Oke bedankt nu weten we dat ook weer. Stop nu maar met die reclame.
gt5guidenl zegt
Wie maakt zich nog zorgen over co2, als er een storm op komst is die ons hele land gaat wegvagen. Donder, bliksem en hagelstenen zo groot als een opel astra ecoflex!
KaCh1ng zegt
eindelijk! die 1.3 CDTI 95pk is net iets te weinig imo ( 15% overheidspremie op die 1.7 CDTI 130pk)
bozewolf zegt
Met 130pk kun je prima uit de voeten toch?
Niks mis mee.
KaCh1ng zegt
@bozewolf: 11-11.5s 0-100
Johnnnyboy15nl zegt
Corsa of Astra Ecoflex, ik wil nooit meer een Opel straks, ik zie de auto te veel, het nieuwe is er vanaf!
blo3to3t zegt
@Johnnnyboy15nl: Joh echt? Astra’s zijn naast golfjes en focussen natuurlijk ontzettend exclusieve auto’s
Northwestern zegt
Al die ecoflut dingen trekken voor geen meter onder 2000 rpm.
lincoln zegt
ecoflex stinkt .. en greenpeace nog harder ..
norge zegt
Wrijvings arme motor ?
rechercheur zegt
@norge:
stukje techniek wat je misschien niet helemaal snapt… maakt niet uit, over tien jaar ook bij Hyundai te koop.
:-)
norge zegt
@rechercheur: Tja ik zal het wel niet snappen ,is elke motor niet vrijvingsarm ? Of is dit bij de Duitse merken nieuw?
Is mijn VAG diesel dan niet vrijvingsarm?Zou het bijna denken zoveel teringherrie die TDI maakt.
rechercheur zegt
@norge:
vrijwingsarm?
Nee, dat ken ik inderdaad ook niet … :-)
norge zegt
@rechercheur: Lees probleem? :P
rechercheur zegt
@norge:
Ik raak altijd in de war als mensen de Nederlandse taal niet beheersen en consequent schreifvauten maken, dus inderdaad dat leest erg lastig ….
norge zegt
@rechercheur: Har du lyst å prøve i et annet språk? :P
rechercheur zegt
@norge:
Neen, want we zijn hier op een Nederlandse website, dus dan mag je op z’n minst verwachten dat bezoekers de Nederlandse taal redelijk tot goed beheersen ….
norge zegt
@rechercheur: Zo slecht is het nou ook weer niet ,dus vind dat je eigenlijk gewoon aan het zeuren bent .Doet me eigenlijk aan iemand denken ….zou het ?
tkmedia zegt
Nou, Opel is met deze motor behoorlijk verder dan VW met eco-horor. Ik vind het maar niks, maar dit is absoluut top in de zakelijke markt!
Bovendien dacht ik dat de overheid meer categorieën ging verzinnen..
KaCh1ng zegt
@tkmedia: lol ? 1.6TDI , 105pk/250nm , 11.5s 0-100 , ong zelfde als deze opel
tkmedia zegt
@KaCh1ng: Das toch 25 PK verschil… Over acc. kan ik niet oordelen, die cijfers zijn er nog niet.
Citrofiel zegt
@tkmedia: De 125 pk niet-eco-Astra doet het in 11,5s. Ik denk dat je dus wel kunt zeggen dat het dicht bij elkaar gaat liggen. De Golf is dan ook 200 kg lichter dan de Astra… :o
KaCh1ng zegt
@Citrofiel: idd, maar opel diesel motors zijn ook bekend dat ze niet het allersnelste zijn
Citrofiel zegt
@KaCh1ng: Maar meer CO2-tjes. The horror! ;)
KaCh1ng zegt
@Citrofiel: meer? neen allebei 99 .. enkel de golf had het al veel eerder
mashell zegt
Maar misschien is het volgend jaar wel de enige diesel die nog in de 20% regeling valt. De regering gaat immers de grenzen bijstellen.
stefman zegt
En weer slaat Opel de plank finaal mis, net als bij de Insignia.
Prachtige motoren, maar niet leverbaar als tourer.
De Nederlandse papa’s willen een station en geen sedan of een hatchback.
phaedros zegt
Lijkt mij een prima motor! Alle pogingen om motoren zuiniger te maken zonder al te veel in te boeten aan vermogen hebben mijn waardering. Zuinig en toch niet zo traag als stroop.
En ja, in Nederland valt ie net boven de grens, maar als je als autofabrikant rekening moet gaan houden met al die verschillende ‘labels’ in evenzoveel landen, dan is het einde zoek. Zoals gezegd valt deze Astra in andere landen juist wél weer in een gunstige categorie.
F1Tim zegt
Jongens toch: alle discussies worden tegenwoordig gedomineerd door die bijtelling. Het zou compleet onredelijk zijn om hieruit te concluderen dat deze Astra geen goede auto zou zijn…