• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opel Antwerpen gaat dicht

Auteur: Dennis, gepost 21 januari 2010 om 15:06 – 54 Reacties

Opel Antwerpen stop

De titel van dit bericht zal je niet verrassen. We schreven gisteren nog dat GM de Opel-fabriek in Antwerpen alsnog zal sluiten. Vandaag heeft General Motors echter officieel de intentie tot sluiting en collectief ontslag bekendgemaakt. Medewerkers hebben middels een brief te horen gekregen dat de Antwerpse Opel-fabriek geen nieuw model toegewezen krijgt en dat het bedrijf van plan is om over te gaan tot een collectief ontslag en sluiting van de Antwerpse vestiging. Hiermee zullen tot ongeveer 2.600 banen verloren gaan. Het banenverlies in de hele regio zou als gevolg van de sluiting kunnen oplopen tot 5.000 arbeidsplaatsen.

Het is de bedoeling dat de fabriek tot 30 juni blijft draaien, maar ondertussen blokkeren de medewerkers van Opel de parkeerplaats. Er zal geen enkele auto de fabriek nog verlaten. Morgen en maandag zal er in ieder geval niet gewerkt worden. GM gaat nog wel op zoek naar een eventuele overnemer voor de Opel-vestiging, maar veel hoop biedt dit niet. (via: hln.be)

Ook interessant!

  • NEE!! Opel gaat de naam Manta om zeep helpen
  • Opel is binnen een paar jaar compleet anders
    Opel is binnen een paar jaar compleet anders
  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron
  • Opel maakt de prijs van de vernieuwde Grandland bekend
    Ingrijpende facelift doet Opel Grandland veel goeds

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

astra, belgie, fabriek, GM, Opel

Vorig bericht: « Fferrante V Concept is ode aan 1967 Chevrolet Impala
Volgend bericht: Knutselwerkje: Auto starten met een oud mobieltje »

Lees Interacties

Reacties

  1. laurens324 zegt

    21 januari 2010 om 15:09

    dit is heel spijtig nieuws voor de mensen die er werken, maar het zag er ook al lang aan te komen
    De nieuwe Astra die men zou krijgen, maar niet doorging, en dan de kleine SUV die ook niet kwam

    Login om te reageren
  2. Citrofiel zegt

    21 januari 2010 om 15:10

    Oh ja, stakingen zullen vast veel helpen… :?

    Login om te reageren
  3. jack_abarth zegt

    21 januari 2010 om 15:10

    Ik begrijp dat er wel meer ontslagen zullen vallen in de regio, maar weten jullie zeker dat 2400 banen meer zijn? Het is nogal wat(92,3%).

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      21 januari 2010 om 15:43

      @jack_abarth:
      Dit lijkt me nog aan de lage kant.
      In de fabriek doen ze niets anders als half fabrikaten in elkaar schroeven. En veel onderdelen komen van leveranciers die destijds hun bedrijf in de buurt van Opel hebben geplaatst. (is vaak een eis om te mogen leveren aan automobielfabrikanten)

      Login om te reageren
  4. tt zegt

    21 januari 2010 om 15:18

    als onze domme overheid nu iets zou doen aan de kost van arbeid, en zich niet altijd als een geslagen hond wou opstellen zou dit soort dingen mss anders lopen..

    enige wat de belgen kunnen is mekkeren, maar vaak vergeten we dat we er zelf iets aan zullen moeten doen.. hier gaan weer talloze mensen op brugpensioen maar die geldschuif is ook al bijna leeg hoor.. Wat met de mensen die nog wel werken maar nu af te rekenen krijgen met domme taksen op een werkgsm en dingen als copieertaks op hd en usb sticks..

    Heel erg voor alle betrokken mensen, want zij hebben hard gewerkt en zelfs financiele toegevingen gedaan de laatste jaren om de fabriek toch maar te houden.

    Tijd voor een nieuwe politieke revolutie in Belgie lijkt me….

    Login om te reageren
  5. 911GT2 zegt

    21 januari 2010 om 15:38

    Staken… haha ja want dat is de reden om hem open te houden… ik zou hem per direct dicht doen. Scheelt ook weer alle moeite van afbouwen, iedereen staat nu toch al buiten (letterlijk)… domme belgen ;)

    Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      21 januari 2010 om 16:01

      @911GT2:
      Nee, mensen die daar hun leven lang gewerkt hebben moeten zich als lulletje lampe-katoen door GM Europe laten behandelen!

      Login om te reageren
      • 911GT2 zegt

        21 januari 2010 om 16:06

        @de sjonnies: Tja tis hard maar het is de marktwerking, als je dat niet wil moet je lekker ambtenaar worden of zo…

        Demonstreren tegen een sluiting lijkt me redelijk zinloos.

        Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        21 januari 2010 om 16:08

        @de sjonnies: Ik snap de emoties, maar geen staking zal ertoe leiden dat de fabriek opeens open blijft…

        Login om te reageren
    • Emitgs zegt

      21 januari 2010 om 17:58

      @911GT2: Jij zou gewoon met een glimlach blijven verder werken?? Om een heel land dom te noemen moet je zelf al oerdom zijn.

      Login om te reageren
      • 911GT2 zegt

        21 januari 2010 om 18:43

        @Emitgs: als je een ;) niet begrijpt, en blijkbaar doen de belgen dat hier niet, dan ben je in mij ogen dom ja!

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          21 januari 2010 om 20:42

          @911GT2: ik denk toch dat je dan iets niet goed doet als gm om in een land te gaan zitten waar de milieu wtgeving minder streng is, ze willen toch juist schoneren auto’s. ook vraag ik het me af of het slim is wat ze doen, door in belgie de hele fabriek te sluiten krijg je niet meer klanten. ook hebben ze weer een stukje de crisis terug gebracht waardoor er toch weer minder auto’s worden verkocht. en dan hebben we het nog niet over de proces kosten die mensen nu tegen ze gaan aanspannen, is het dat wel allemaal waard? Je hebt iig gelijk met het feit dat de oorspronkelijke eu geen productie landen meer heeft, daar in tegen zijn alle nieuwe oostblok staten dit nog wel. De enige productie die nog redelijk te doen is, is denk ik toch de productie van dure luxe goederen, alleen daar is nog een goede winst op te behalen… of merken met een hoog winstpercentage.

          Login om te reageren
  6. Woem zegt

    21 januari 2010 om 15:41

    @ 911gt2

    spring ander per direct van een gebouw,zijn we ineens af van je domme commentaren…

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      21 januari 2010 om 15:59

      @Woem: Goh gezellig typetje ben jij… aandacht tekort gehad in je jeugd?

      Login om te reageren
  7. Rob USA zegt

    21 januari 2010 om 15:41

    From SW Florida:Met de oplossing!: Kunnen die mensen niet gewoon als een speer Camaro’s gaan bouwen ??

    Hij staat gister en vandaag voor de deur hier en ik moet zeggen hij rijdt echt fantastisch en zelfs bochten maakt hem niet bang :) met genoeg power en die looks enz enz.
    In één woord AWESOME.

    (Kostte me wel een speedingticket van $280.00 voor maar 28 miles te hard op de snelweg, ik mocht 70, maarja eigen schuld dikke)

    Login om te reageren
  8. SilentReader zegt

    21 januari 2010 om 15:42

    Wat jammer voor al de Antwerpse gezinnen! Eerst lange maanden een mentaal gesloop en nu het finale schot…
    En hoe hypocriet van Opel: “we zoeken iemand voor de gebouwen”! De helft is al lang verkocht! (en dat heb ik van een heel goede bron).

    Wel zeer tactisch van Opel om dit in het midden van het Belgische autosalon openbaar te maken … way the go!

    Login om te reageren
  9. Mineraal zegt

    21 januari 2010 om 15:44

    @ 911 GT2: Hollanders zijn ook dom.

    Login om te reageren
  10. Hubert zegt

    21 januari 2010 om 15:45

    Gelukkig kom ik niet uit Holland maar uit Brabant.
    En dat is nogal een verschil.
    Dus hierbij distantieer ik me van de hollanders

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      21 januari 2010 om 15:51

      @Hubert: + 1 :)

      Login om te reageren
  11. jack_abarth zegt

    21 januari 2010 om 15:46

    @Hubert,

    Die was ik dus vergeten, ik zat al aan dealers en garages te denken maar dan kom je never nooit niet aan de 2400 man.

    Login om te reageren
  12. Brutus zegt

    21 januari 2010 om 15:48

    @Mineraal
    Hollanders misschien wel ja de rest van Nederland niet ;)
    (Holland is in mijn ogen alleen Noord- en Zuid-Holland)

    Login om te reageren
  13. rwd zegt

    21 januari 2010 om 16:07

    Ik distantieer mij van alles wat niet Hollander is, wat een dom gezeik zeg.
    En dat staken maakt het er ook niet beter op hoor, in Antwerpen. GM gaat daar echt niet voor door de knieen. Ze kunnen beter met GM een goed sociaal plan opstellen.

    Login om te reageren
  14. Woem zegt

    21 januari 2010 om 16:08

    @ 911Gt2

    jij komt zeker uit maaskantje…

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      21 januari 2010 om 16:14

      @Woem: Gek dat dacht ik net van jou…

      Login om te reageren
  15. jagfan zegt

    21 januari 2010 om 16:10

    Het is zeker triestig, maar het is een mondiaal bedrijf dat beslissingen neemt boven de hoofden van velen. Men had al heel wat langer moeten denken aan een plan indien dit zou gaan gebeuren. Nu volgt een sociaal drama waarbij 5000 mensen, waaronder veel jonge gezinnen met kinderen waarvan beide ouders in de fabriek werkten.

    Of het over Belgen, Nederlanders of andere Europeanen gaat: Europa moet aan een plan werken om beslissingcentra te creëren. Enkel zo zullen wij de Europese tewerkstelling kunnen veiligstellen. Ik denk dat Opel Antwerpen een les voor ons allen is.

    Login om te reageren
  16. sjazz zegt

    21 januari 2010 om 16:19

    ehm… @911gt2: ik weet niet of dat je enig idee hebt hoeveel gerelateerde economie er hieraan vasthangt of hoeveel banen? Maar gelukkig word je niet gehinderd door enige vorm van algemene kennis. :?

    OT: De fabrieken in West Europa zullen dit blijven meemaken in de toekomst. De maak industrie zal hier onder druk blijven staan van de lage lonen landen. Politiek zal een belangrijke rol blijven spelen.

    Voor de medewerkers van opel antwerpen en andere fabrieken in westeuropa blijft het een onzekere periode. Mannen en vrouwen in A’werpen: veel sterkte. Laten we hopen dat er andere werkgelegenheid ontstaat.

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      21 januari 2010 om 16:28

      @sjazz: Dat geef ik toch ook aan. Het is vechten tegen de bierkaai, juist omdat er zoveel goedkoper geproduceerd wordt in lage lonenlanden. Ik heb van dichtbij meegemaakt wat het failisement van DAF destijd voor impact had op directe leveranciers daarvan, dus ik weet echt wel waar ik over praat.
      Maar het is een utopie om te denken dat volume merken in de eu blijven produceren. Je ziet dat renault alleen wanwege de overheid nog in frankrijk produceerd omdat ze eigenlijk liever in turkije wilden gaan zitten.

      EU is al lang geen productie industrie meer maar een kenniseconomie. Vervelend voor de mensen die er jaren hebben gewerkt! Maar omdat wij allemaal een betaalbare auto willen rijden kunnen fabrikanten als GM niets anders dan uitwijken naar goedkopere productiemethoden en locaties. Wil je de productie hier houden prima maar houdt dan rekening met een significante stijging in de prijs van de auto’s. Waardoor je alsnog de concurrentieslag verliest met auto’s uit lage lonen landen.

      Niet alleen de lonen zijn er lager, maar het vestigingsklimaat is gunstiger. (prijzen van grond, milieuwetgeving, aanvoer van grondstoffen etc etc.)

      Login om te reageren
  17. W1ck3D78 zegt

    21 januari 2010 om 16:28

    Lees eerst dit eens even voor je vragen gaat stellen:
    http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20100121_049&kanaalid=8

    En dat is slechts één van de vele toeleveranciers die straks ook de boeken zal neerleggen.

    Login om te reageren
  18. PCCB zegt

    21 januari 2010 om 16:29

    Dit is zeer triest voor de werknemers en de Belgische economie in haar geheel. We kunnen enkel hopen op beterschap. Ik vrees dat dit fenomeen zal blijven bestaan. West-Europa kan hoe langer, hoe minder mee concurreren met lageloonlanden. Zeker in dergelijke, schaalgevoelige industrieën als de autosector. Daarvoor is onze arbeid te duur geworden.

    Login om te reageren
  19. Warrie zegt

    21 januari 2010 om 16:31

    uff… zal dat eventjes drukken op de begroting. 5000 man in de ww :S

    Ik verbaas me elke keer weer dat moord en brand geschreeuwd wordt over de WW en Pensioenen. En eventjes voor het geval Nederland. Ik word dan echt eventjes niet goed als een minister Koenders als een ware Sinterklaas zichzelf populair gaat lopen maken met uitspraken als “de donaties aan Haiti ga ik verdubbelen, met uw belastingcenten”. Los eerst de zooi in Nederland/Europa op voordat we aan liefdadigheid/kunst en andere vormen van secundaire levensbehoeften.

    Login om te reageren
    • Tijmen zegt

      21 januari 2010 om 19:33

      @Warrie:

      Dat over Haïti is inderdaad wat zo’n beetje heel Nederland denkt, maar gelukkig wordt deze verdubbeling afgetrokken van het geld dat naar ontwikkelingshulp gaat. Dit is dus al opgenomen in de begroting, enkel krijgen Zambia e.d. landen minder ontwikkelingsgeld.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      21 januari 2010 om 21:35

      @Warrie: wat een onzin. Die uitgave aan Haïti is eenmalig, een schijntje en ook nog eens overduidelijk zinvol ingezette ontwikkelingshulp. 1 euro per inwoner, poewee! Ik betaal minstens 20.000 euro per jaar aan belasting (hoeveel het precies is wil ik eigenlijk niet weten). Die ene euro voor Haïti is zinvol ingezet, bij een groot deel van die andere 19999 is dat te betwijfelen.

      On topic:
      De sluiting van de Opel fabriek is een zware klap voor Vlaanderen maar ik ben ontzettend bang dat het de eerste van vele (Volvo, Ford, VW) gaat zijn.

      Login om te reageren
  20. Lucn zegt

    21 januari 2010 om 17:27

    ze gingen normaal 2 kleine suv’s bouwen, maar dat is nu naar korea verhuisd omdat het economisch beter is voor GM.
    En dan gaan ze steun vragen aan de europese overheden.

    F*ck U GM!

    Login om te reageren
  21. C6_R zegt

    21 januari 2010 om 17:54

    F*ck U GM? Omdat ze een economisch betere keuze maken in plaats van een fabriekje in België in stand te houden? Tuurlijk leuk is het niet voor de betrokkenen, maar that’s life! GM is geen charitatieve instelling (meer)

    Login om te reageren
  22. Imom zegt

    21 januari 2010 om 18:46

    Welk Belgie dom ??????????????????????? Vlaanderen ja.

    Login om te reageren
  23. Spencer zegt

    21 januari 2010 om 18:59

    Mensen, wat lees ik hier nogal rommel !
    Eerst en vooral wens ik mijn medeleven te betuigen aan al de werknemers van Opel Antwerpen en leveranciers.
    Wat betreft de keuze van Antwerpen is het duidelijk geweten dat Duitsland, die zijn eigen tewerkstelling wou bevoorrechten, voor een groot deel in de beslissing zit . Leve Europa !
    De Antwerpse fabriek was bij de meest rendabele spijts de hogere loonlasten, en dit dankzij de voorbeeldige kwaliteit van zijn werknemers.
    Ik trek niet in twijfel dat velen onder hen snel een andere job aangeboden zullen krijgen, bvb bij Volvo in Gent.
    Ik hoop dat hun ontslagvergoeding correct zal zijn, want met twee plotseling werkloos worden met de klassieke schulden aan afbetaling van wagen en auto is geen klein leed.

    En aan al die fiere nationalistische gieters die zich hier zelf zo hoog inschatten, weet dat hoe hoog je ook denkt te zitten, je altijd maar op je gat zit !

    Login om te reageren
  24. Benz.. zegt

    21 januari 2010 om 19:51

    GM vindt alles prima heb ik het idee.. :?

    GM blijkt te zijn vergeten dat men haar verdere bestaan enkel en alleen te danken heeft aan de Amerikaanse regering die zo aardig is geweest een miljard of 18-19 te “reserveren” voor GM en Chrysler.

    Login om te reageren
    • C6_R zegt

      21 januari 2010 om 20:43

      @Benz..: Wat heeft dat met de sluiting van de fabriek in Antwerpen te maken?

      Moeten ze uit dankbaarheid voor de amerikaanse overheidssteun een fabriekje in België open gaan houden?

      Login om te reageren
  25. Renny zegt

    21 januari 2010 om 21:34

    OK dat opel niet aan charity hoeft te doen. Maar als je weet dat er geen enkele Duitse fabriek goedkoper een auto kan maken dan Antwerpen. En dat Antwerpen slechts 12 euro per auto duurder is en een betere kwaliteitsniveau heeft. Dan is het echt kortzichtig om Antwerpen te sluiten.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      21 januari 2010 om 21:36

      @Renny: Dan is het echt kortzichtig om Antwerpen te sluiten
      Ja objectief gezien wel. Maar Antwerpen ligt nou eenmaal niet in Duitsland.

      Login om te reageren
  26. moensluc zegt

    21 januari 2010 om 22:00

    Er gaan er nog veel volgen hoor…
    Renault, GM, enz…
    Onze loonkost is inderdaad heel hoog hé….
    En dan onze vakbonden hé… In de laatste 20 à 30 jaar, staken voor het minste, hogere lonen voor hun arbeiders, enz. De koe is ooit eens uitgemolken zou ik denken…
    Ben eens benieuwd hoe lang de Stella nog uit Leuven gaat blijven komen… Zag juist dat de stakers champagne gingen drinken op hun overwinning… Ben benieuwd hoe lang ze nog champagne gaan drinken… K’vrees dat hij binnen een zeer korte tijd wel eens zuur zou kunnen smaken….

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      22 januari 2010 om 08:23

      @moensluc: bij mijn weten is opel toch echt gm en heeft renault ook al iets gedaan in de productie in het buitenland…

      Login om te reageren
  27. Spencer zegt

    21 januari 2010 om 23:43

    Ja, moensluc, al hebben vakbonden gezorgd voor een beter welzijn van “de kleine man”, vandaag doen ze dingen die mij te buiten gaan. Niet het minste inzicht op lang termijn.
    Maar dat hebben aandeelhouders evenmin.

    Login om te reageren
  28. lincoln zegt

    22 januari 2010 om 08:26

    staken om meer vakantie dagen zit er verlopig niet in ..

    Login om te reageren
  29. vw-only zegt

    22 januari 2010 om 12:13

    jammer dat alleen de fabriek in België dichtgaat, ik had liever dat die in Duitsland ook dicht ging!!

    Login om te reageren
  30. Valleyman zegt

    22 januari 2010 om 12:43

    @911GT2 : Juist dat is dom maar veralgemeen dat niet over alle Belgen.
    Er zijn ook nog hardwerkende zelfstandigen die zich van alle geleuter geen fluit meer aantrekken en al lang doorhebben dat het sociale systeem zoals wij het kennen onherstelbaar aan het aftakelen is, hoe het komt en dat het al lang te laat is om dat nog op te lossen.
    Misschien ben jij een er ook een die met een 911GT2 rondcrossed, in dat geval respect.
    Mss ben je natuurlijk gwn een hufter met een grote mond die er van zijn leven niet van kan dromen en geluk heeft dat het fritkot waar hij werkt een positieve ligging heeft. Maar daar heb ik het raden naar, net zoals jij naar mij en alle ANDERE Belgen die daar niet voor een poort staan te lanterfanten.

    Iedereen wist toch dat Opel tijdelijk was?
    Ik snap de opwinding niet, zelfs door subjectief dat merk te bekijken was het duidelijk dat het niet built to last was and when shit eventually hits the fan (and it always does), shit’s got to go! :-p

    Login om te reageren
  31. Benz.. zegt

    22 januari 2010 om 17:47

    C6R: Nee, dat over die staatssteun noemde ik alleen maar om duidelijk te maken dat GM geen seconde ook maar heeft nagedacht over het feit dat er bij elkander ong. 5000 werknemers op straat zullen komen te staan..

    Is GM met oplossingen gekomen? Zo ja, welke? :roll:

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      22 januari 2010 om 18:00

      @Benz..: ja .. sluiten die meuk ..

      tis natuurlijk niet de westerse subsidie-oplossing ..
      maar wel een oplossing ..

      Login om te reageren
  32. Esprit_de_Flandre zegt

    22 januari 2010 om 18:42

    @jipp: “in een land te gaan zitten waar de milieu wtgeving minder streng is, ze willen toch juist schoneren auto’s”

    Neenee, Wij willen schonere auto’s, dus zegt GM dat ze die maakt. Hoe giftig de grond, lucht en water rond de Poolse/Turkse/Koreaanse fabriek wordt door die ‘schone’ auto’s wordt er nooit bijverteld, en eigenlijk kan niemand dat iets schelen ook.

    Iedereen in het Westen is Groen, maar het is maar een dun laagje.

    Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      22 januari 2010 om 18:55

      @Esprit_de_Flandre: Klopt. veel bedrijven wijken uit naar dit soort landen om goedkoper te kunnen fabriceren. in mijn branche kan ik Levi’s erbij halen. Ze hebben in het zuiden van Servie een grote fabriek. Daar kunnen ze spijkerstof nog op een ouderwetse en dus giftige manier behandelen. Dat scheelt erg veel in de kosten. naast natuurlijk, de lage lonen, die men daar betaald. En dat is dan maar 1 klein voorbeeld. De wetgeving mbt milieu, die hier strikt wordt na geleefd.(Naast de salariskosten) Zorgt er ook deels voor, dat fabrikanten gaan uitwijken, naar China, Turkije, Oekraine, Servie en meerdere landen. Het groene laagje, dat is wel heel erg dun..

      Login om te reageren
  33. Esprit_de_Flandre zegt

    22 januari 2010 om 18:48

    @topic: Jammer. En de rest zal ook nog wel volgen. Ford Genk, Volvo Gent, VW Vorst/Audi Brussels, dat zijn ze zowat zeker.

    Eens Volvo zijn poot in China stevig gezet heeft, waarom zouden ze dan nog in Belgique produceren? Alleen Zweden (om Zweeds te blijven) en China zijn dan nog nodig. Ford en VW hebben ook genoeg fabrieken over de hele wereld om goedkoper uit te zijn elders, topkwaliteit ten spijt.

    Login om te reageren
  34. Spirit zegt

    22 januari 2010 om 23:50

    Ten eerste vindt ik het heel triest voor de mensen die daar direct en indirect werken………….op straat komen te staan is nooit een pretje!!!

    Maar…..dan gaan ze nu nieuwe wagens tegenhouden om actie te voeren.
    Daarmee belasten ze wel de consument die juist die wagen koopt om de industrie draaiende te houden.

    Ze kunnen beter actie voeren waar ze de juiste personen direct mee treffen en niet over de rug (zo zie ik maar) van de consument die daar verder niets aan kan doen.

    Login om te reageren
  35. 2PKisdead zegt

    23 januari 2010 om 03:43

    Dit is echt nog maar het begin hoor. Wij (de Europese en Amerikaanse economien) worden nu genaaid door het systeem wat we de afgelopen 50 jaar zelf hebben misbruikt en waarvan iedereen bovendien sinds 1990 van gelooft dat het het enige systeem is ons beter maakt (en dat laatste heeft het ook gedaan, ten koste van zij die er nu beter van gaan worden ten koste van ons.) It’s payback time! In een woord: kakapitalisme!!

    Login om te reageren
  36. steven simons zegt

    4 oktober 2010 om 22:24

    Terwijl de Chinese gasten in het paleis samen met onze
    bewindslieden van een feestmaal aan het genieten zijn ,
    kunnen de ontslagen werknemers weer hunne riem gaan aan-spannen . Gene éne Opel rolde nog van de band in Antwerpen
    als ik er moest werken . . .

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North